quote:
Op zondag 24 juni 2007 03:29 schreef Triptamine het volgende:Op zaterdag 23 juni 2007 17:15 schreef Leef het volgende:
http://www.shelter.nl
The Shelter youth hostel
Een gezellig hostel in Amsterdam waar je kan slapen voor weinig geld, elke dag warm ontbijt, en toch een van de goedkoopste hostels van Amsterdam.Die staat bij de favorieten, dat is echt voor niks, als ik ooit nog naar amsterdam ga blijf ik een nachtje, hoef ik niet s'avonds met die kut trein terug
Idd, tussen de 16-27 euro, afhankelijk van wat voor kamer je neemt en wat voor seizoen het is, inclusief warm ontbijt, dat is te doen..
En vriendelijke staf
Grappige trivia:
Vincent van Gogh heeft er nog gewerkt, als zondagsschool meester, toen het nog een school voor de arme kinderen was (van dezelfde organisatie.)
En het was een
ontsnappingsplek voor Joodse mensen in de oorlog: het Joodse Ghetto, met hekken omsloten, begon op de Nieuwmarkt, net naast de Shelter.
Joden vluchtten de Shelter in, renden door de tuin, en ontsnapten door het raam boven de piano (in wat nu het cafe is) naar een steegje, waardoor ze konden ontsnappen naar de wallen, en vervolgens ergens onderduiken.
De organisatie waar de Shelter deel van uitmaakt, was in de oorlog erg betrokken bij het verzet.
[ Bericht 2% gewijzigd door Leef op 08-08-2008 18:50:02 ]