En om de dubbelposts compleet te maken, maar dit moet even herplugd worden.
Kan iedereen trouwens als de bliksem gaan eten bij restaurant Freud?Ik schreef er al eerder over. Bijna iedereen die er werkt is vrijwilliger, iedereen heeft een psychiatrische achtergrond, maar het niveau van de gerechten, bereiding, bediening, hygiene en alles is hoger dan ik in bijna elk restaurant heb ervaren (tja, er werken veel neuroten zoals ik, en overwerkte mensen zijn ook niet voor niks overwerkt.)
De mensen zijn er misschien halfgaar, maar het eten niet.
Het is er mooi en ruim en netjes en op en top chique. Als je een keer indruk op je vriendin wilt maken moet je haar daar mee naartoe nemen.
Alles, maar dan ook alles wordt er zelf gemaakt. Niks convenience producten. Zelfs bonbons en mayonaise en alles wordt handgemaakt.
De reden dat ik het zeg: de moederorganisatie is failliet gegaan vandaag. Die staat organisatorisch gezien verder bijna los van het restaurant; het restaurant zelf doet het hartstikke goed!! Maar het zakelijke verband is wel zo dat het restaurant stilgelegd kan worden en alles in beslag kan worden genomen. Over cynisme gesproken. Doen die gekken het een keer goed..
Dus als we nou met de fokkers massaal gaan reserveren gaat het nog beter en kan het restaurant gered worden. Het restaurant is in onderhandeling met andere potentiele moederorganisaties.
O, en trouwens - vandaag mocht ik voor het eerst weer het terras naar buiten brengen! Zou het dan toch nog lente willen worden?
nogmaals
Spaarndammerstraat 424 (bij het Westerpark, bus 22, tien minuten vanaf cs)
1013 SZ Amsterdam
020 - 688 55 48
http://www.restaurantfreud.nl/o, en je kan ook restaurantbonnen cadeau doen van Freud.
full disclosure: ik heb er zelf vandaag voor het eerst gewerkt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Leef op 18-04-2008 13:02:45 ]