Tsja is dit een serieuze vraag?quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:24 schreef Leef het volgende:
en geen kleintjes, ik weet het.. hebben ze ook fugu?
Weinig Koreanen daar, is maar trouwens ook maar één kraam, dus om je nou echt in Japan te wanenquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:18 schreef Thorical het volgende:
[..]
Japanse en Koreaanse expats die de meest verse vis willen en de vis dan ook bepotelen met plastic handschoentjes aan. Maar aan alles hangt een prijskaartje.
Kimchi is geen soep. Je kan er wel soep van maken. Het is meestal ingemaakte Chinese kool, met pepers. Maar het kan in principe met heel veel soorten groenten.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:02 schreef Leef het volgende:
Een Koreaanse vriend nam me daar een keer mee naartoe, ik had nog nooit Koreaans gegeten, hij ging me helemaal enthousiast laten zien hoe je op z'n Koreaans moet eten en wat er allemaal is. Vooral die kimchi (Koreaanse soep) die ze daar hebben was zo.. ontzettend.. lekker!
zalm uit Schotland is ook gekweekt hoor, maar op een andere manier (kan ik je nog wel uitleggen.) Is iets duurder want iets minder vet. Als je echt wilde zalm hebt, bv uit Canada, dan merk je het wel aan de prijs..quote:Op zaterdag 19 april 2008 01:03 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Tsja is dit een serieuze vraag?
[..]
Weinig Koreanen daar, is maar trouwens ook maar één kraam, dus om je nou echt in Japan te wanenDe prijzen vallen echt wel mee. Prijs voor Tonijn ligt twee keer zo laag als bij de Japanse visboer. Dingen als de verse makreel, en de verse inktvis zijn echt niet duur. Prijs van zalm ligt wel iets hoger, komt daarvoor wel uit Schotland ipv. gekweekt in Noorwegen.
nee okee okee, ik probeer het ook maar simpel uit te leggenquote:Op zaterdag 19 april 2008 01:05 schreef Poepoog het volgende:
Kimchi is geen soep. Je kan er wel soep van maken. Het is meestal ingemaakte Chinese kool, met pepers. Maar het kan in principe met heel veel soorten groenten.
Tuurlijk is het ook gekweekt, hoe wel op een heel andere manier, en voor Sashimi en Sushi is het verschil echt wel te merken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:29 schreef Leef het volgende:
[..]
zalm uit Schotland is ook gekweekt hoor, maar op een andere manier (kan ik je nog wel uitleggen.) Is iets duurder want iets minder vet. Als je echt wilde zalm hebt, bv uit Canada, dan merk je het wel aan de prijs..
Goh, jij ook de Nederlandse Wikipedia?quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:32 schreef Leef het volgende:
[..]
In Korea hebben de mensen een aparte Kimchi koelkast -- gefermenteerde/fermenterende groente ruikt nogal indringend..
Nee dude, ik was laatst bij m'n zus in Seoul.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:43 schreef Poepoog het volgende:
Goh, jij ook de Nederlandse Wikipedia?![]()
De koreanen die ik ken, hebben het in ieder geval niet, in de supermarkten hebben ze het meestal wel.
Woh, ok, een Koreaanse zus, gaaf!quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:45 schreef Leef het volgende:
[..]
Nee dude, ik was laatst bij m'n zus in Seoul.
De beestenwinkel is inderdaad erg leuk. Handig ook voor kindercadeautjes, en niet al te duur.quote:Op zaterdag 19 april 2008 09:22 schreef Stiemie het volgende:
In dce staalstraat heb je De Beestenwinkel. Van hun website: De Beestenwinkel is een vrolijke cadeauwinkel in de buurt van het Waterlooplein, waar het beest centraal staat. Alles in de winkel heeft iets met dieren te maken, wat een breed, uniek en exclusief assortiment oplevert. De Beestenwinkel biedt een verbazingwekkende collectie beestachtige cadeautjes voor zowel kinderen als volwassenen in alle prijsklassen.
Ik heb er inderdaad ook meteen een leuk cadeautje gekocht voor iemand die binnenkort een baby krijgtquote:Op zaterdag 19 april 2008 11:47 schreef Leef het volgende:
[..]
De beestenwinkel is inderdaad erg leuk. Handig ook voor kindercadeautjes, en niet al te duur.
?dat doe ik niet?quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:46 schreef Poepoog het volgende:
Nou ja, als jij de Japanners op de Weekmarkt bij de kraam van Waasdorp al als Koreanen herkent![]()
ik vind Episode anders vrij prijzig voor vintagequote:Op zondag 13 april 2008 13:44 schreef saaw het volgende:
cafe Gollem, met heeeeel veel verschillende biertjes
op de Raamsteeg
niet op vrijdag gaan, want dan is het er propvol
oh en de Episode. leuke vintage kleding, en dan eens niet voor echt belachelijke prijzen
zit op Waterloo [achteraan rechts op de hoek in de soutterain] en op de Hartenstraat [ een van de 9 straatjes, daar zitten nog meer leuke vintage winkeltjes trouwens]
Zag met koninginnedag dat ze een tweede zaak geopend hebben in de Daniel Stalpertstraat, vlak bij de Ferdinand Bol. Beter voor mij, nu kan ik op m'n knieën naar huis kruipen!quote:Op zondag 13 april 2008 13:44 schreef saaw het volgende:
cafe Gollem, met heeeeel veel verschillende biertjes
op de Raamsteeg
helder moment: nu snap ik waarom het "de Jaren" heet!quote:Op zondag 6 april 2008 01:43 schreef Leef het volgende:
jaren geleden zou ik gezegd hebben, ga ook is lunchen in de Jaren (in dat straatje tussen de wallen en het Rokin)
Maar het is er zo duur geworden. En ze hebben er dus al een jaar of 20 hun kaart niet veranderd. God mag weten waarom een restaurant z'n kaart zo lang onveranderd laat. Als kok moet je daar toch ook doodziek van worden.
En het irriteerde me al zo dat alles maar jaar in jaar uit hetzelfde bleef, behalve dan de belachelijk hoge prijzen, die gingen wel omhoog; maar ja daardoor kregen ze tenminste in elk geval wel nieuwe menu kaarten zo nu en dan.
(zoals ik schreef, 4 euro voor een kopje soep, wie had er nou in het verleden 10 gulden betaald voor een kommetje soep)
Zijn ze nou helemaal gek geworden.
Oh maar hier ben ik een paar weken geleden geweest en ze hebben er wel erg lekkere broodjes humusquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:33 schreef Leef het volgende:
[..]
helder moment: nu snap ik waarom het "de Jaren" heet!
Jaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:29 schreef Leef het volgende:
Sowieso heb je in die buurt, rond de Noordermarkt bijvoorbeeld, de leukste cafe's van Amsterdam.
Bruine cafe's, heel ouderwetse inrichting, bijna alleen plaatselijk publiek, vaak geen muziek zodat je elkaar tenminste kan verstaan, moeders die met kinderen binnenkomen en koffie komen drinken, en op de hoek Noordermarkt-Prinsengracht de lekkerste appeltaart ter wereld (behalve dan die van mijn oma zaliger)
Wij hadden er een keer heel stoer met de boot aangelegd, aan het terras. En dan heel nonchalant het terras op lopen van 'tum tum tietum wij doen dit elke dag'quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:56 schreef Stiemie het volgende:
Oh maar hier ben ik een paar weken geleden geweest en ze hebben er wel erg lekkere broodjes humusen het terras aan de achterkant is ook wel erg mooi hoor
Ja maar het terras zit aan de "achterkant" en ik kom vanaf de "voorkant" binnenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:21 schreef Leef het volgende:
alsof er op een dag als deze niet tientallen mensen op het terras zitten die best even willen helpen
We zijn trouwens niet binnen geweest, ze komen naar je toe op het terras. Alleen op dagen als deze een plekje op het terras vinden, dat is niet altijd makkelijk..
Atlas Kappers, Ten Katestraat 2quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:56 schreef Leef het volgende:
De fantastische Marokkaanse kapper (ik weet z\'n naam niet) helemaal aan het eind van de Ten Katestraat links (gezien vanaf de Kinkerstraat, komend vanaf het centrum.)
Je komt binnen \"wilt u wat te drinken meneer?\" (gratis)
Je word geknipt door een vriendelijke man, vakkundig, secuur, zorgzaam. Perfect resultaat!
Je betaalt......... Tien Euro!
Geweldig.
Dat is volgens mij overal zoquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:07 schreef Leef het volgende:
Continu lopen er vijf van die meiden rond achter, waar je ze niet ziet, en wat ze allemaal aan het doen zijn weet ik niet, maar gemiddeld sta je er 20-30 minuten te wachten. En dan gaat het nog om een simpele bestelling.
Ik heb er vorige week een gigantische bos bloemen gekocht voor m'n moeder, met amarylissen en lelies. Hij was zo groot dat dat meisje hem in 2x had moeten maken. Bijna niet te tillen, ik moest hem over m'n schouder meedragen. 12 euro, ze had er makkelijk 20 voor kunnen vragen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:55 schreef Leef het volgende:
O en voor bloemen trouwens, dat moet ook in dit topic,
De bloemenstal op de Nieuwmarkt. Vriendelijke en deskundige mensen, altijd heel goeie kwaliteit bloemen, en goedkoop. Te goedkoop in vergelijking met de winkels. Dus ik hoop dat ze dit niet lezen want dan ben ik m'n kopie kwijt..
* Leef gaat met de billen bloot... en heeft z'n Amsterdamse topografie niet op ordequote:Op zondag 13 april 2008 00:13 schreef Leef het volgende:
o ja, op de Egelantiersgracht Elandsgracht uiteraard, die grote biologische supermarkt. Op de Amstelveenseweg is er ook een mooie grote biologische winkel (bijna op de hoek bij de Zeilstraat), en op de Weteringsschans is er nog een grote, bij de rotonde bij het tropenmuseum.
Is die markt er op meerdere dagen? Ik dacht alleen op woensdag?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:13 schreef Leef het volgende:
Biologisch is wel booming in A'dam op het moment.. er wordt ongeveer elke week een nieuwe biologische markt geopend, tegenwoordig zit er ook al weer 1 op het Haarlemmerplein drie dagen in de week ofzo.
Lekkere speciaalbiertjes ja! Ik kom er ook weleens, niet zo raar want ik woon er practisch naast.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:17 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Als het toch over terrassen gaat mag ik best even m'n eigen toko spammen
Studio K op het Timorplein (ook het linkje onder k in m'n sig). Ook als ik er niet zou werken m'n favo terras van Amsterdam: enorm relaxed, oude fauteuils om in te hangen, goedkoop bier![]()
En ook filmhuis, theater, club, restaurant. Zusje van Kriterion, trouwens.
Ik heb m'n best gedaan: niet overdreven positief, tochHet is gewoon écht zo leuk
lekkerder dan aan de Noordermarkt, op de hoek van de Prinsengracht?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:20 schreef Perruche het volgende:
nog een nieuwe - de lekkerste appeltaart van amsterdam bij Ton Sol!
Kattenburgerplein, voor het Scheepvaartmuseumquote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:07 schreef Leef het volgende:
Weet iemand trouwens een goeie apotheek in Amsterdam Centrum?
Ik ben klant van Mouw & Kruysse aan de Haarlemmerdijk. Vriendelijke mensen en een mooie zaak hoor. Maar met afstand de sloomste apotheek waar ik ooit klant ben geweest (en ik heb er heel wat gezien.)
Continu lopen er vijf van die meiden rond achter, waar je ze niet ziet, en wat ze allemaal aan het doen zijn weet ik niet, maar gemiddeld sta je er 20-30 minuten te wachten. En dan gaat het nog om een simpele bestelling.
Als je er wat van zegt, zeggen ze: ja maar meneer, we moeten het allemaal zorgvuldig doen he!
Bijna elke keer dat ik er geweest ben liepen er mensen weg die dachten/zeiden: ik geef het op voor vandaag, het lijkt hier de DDR in 1980 wel, ik probeer een andere keer weer.
Zelfs m'n huisarts (en die heeft er dus z'n werk van gemaakt om geduldig te zijn met moeilijke mensen) die er laatst moest zijn voor 1 of ander akkefietje, is er weggelopen omdat het te lang duurde.
Ja, dat ben ik het met je eens. Ik denk zelf dat de kaart volgend seizoen weer beter wordt. Voorheen was het wel top, namelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Lekkere speciaalbiertjes ja! Ik kom er ook weleens, niet zo raar want ik woon er practisch naast.
Ik vind alleen de kaart een beetje matig. Ratjetoe en eigenlijk best prijzig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |