Meer je pols oefenen. Daar zijn bepaalde technieken voor, zie ook hier --> [SINGLES # 19] *insert grappige titel hier*.quote:Op maandag 18 juni 2007 08:45 schreef Cynic het volgende:
Dan moet je wat minder vanuit je arm spelen
polsband/zweetbandje dingetje.quote:Op maandag 18 juni 2007 08:43 schreef Aresdreams het volgende:
Hoe je dan gitaar speelt?
nou, ik laat me onder arm rusten op de rtand van me gitaar, maar door het aanslaan schuurt me arm over de rand heen, gevolg: branderig gevoel
Damn, that's a messquote:Op maandag 18 juni 2007 00:43 schreef Neidropje het volgende:
over enkele jaren:
[afbeelding]
leuke veiling trouwens op ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320125743518&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:middle:us
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maarum... ben niet single, helaas niks aan dat topicquote:Op maandag 18 juni 2007 08:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meer je pols oefenen. Daar zijn bepaalde technieken voor, zie ook hier --> [SINGLES # 19] *insert grappige titel hier*.
ach, kan vrij makkelijk gebeuren hoor, heb er ook last van.quote:Op maandag 18 juni 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
Schaaf- en brandwonden van het gitaarspelen? Die later ook nog littekens worden?
Hoe speel je dan in vredesnaam gitaar?
Hoogste tijd dat je dan wat aan je techniek gaat doen lijkt me...
Maar da's van de snaren neem ik aan. Heb in uitzonderlijke gevallen wel eens een bloeduitstorting onder de nagelriem van mijn wijsvinger.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:00 schreef Svyatagor het volgende:
Als ik echt hard aan het beuken ben geweest heb ik vaak ook wel schaafwonden op mijn vingers.
Klopt, van de snaren. Vooral vroeger in veel rommelige zweterige zaaltjes gespeeld waar je jezelf niet hoort, en dan ga je al heel snel veel te hard aanslaan.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar da's van de snaren neem ik aan. Heb in uitzonderlijke gevallen wel eens een bloeduitstorting onder de nagelriem van mijn wijsvinger.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk helemaal niet nodig om heel hard op je gitaar te slaan.
Een constante aanslag is veel belangrijker en handiger
als je regelmatig lange tijd speelt krijg je vanzelf eelt inderdaad.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:26 schreef Aresdreams het volgende:
Zaterdag bijna een blaar op me vinger.. misschien toch een teken dat ik wat meer moet gaan spelen om nog meer eelt te kweken?
Mja als je gewoon akkoorden zit te rammen ga je niet relax stilstaan en uit je pols slaanquote:Op maandag 18 juni 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
Schaaf- en brandwonden van het gitaarspelen? Die later ook nog littekens worden?
Hoe speel je dan in vredesnaam gitaar?
Hoogste tijd dat je dan wat aan je techniek gaat doen lijkt me...
neh dat zal wel niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:24 schreef Aresdreams het volgende:
Ja, dat snap ik
maar wat ik niet snap is waarom het nu ineens meer zeer doet dan voorheen, of ben ik echt zo weinig gaan spelen in verhouding? :-S
ja maar ik schaaf ook niet over mn gitaar hoorquote:Op maandag 18 juni 2007 13:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja als je gewoon akkoorden zit te rammen ga je niet relax stilstaan en uit je pols slaan
Als ik m'n arm gewoon nar benedn heb hangen gaat ie automatisch over die rand heenquote:Op maandag 18 juni 2007 13:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja maar ik schaaf ook niet over mn gitaar hoor
Maar ook niet met je hele arm...quote:Op maandag 18 juni 2007 13:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja als je gewoon akkoorden zit te rammen ga je niet relax stilstaan en uit je pols slaan
Het is weer eens wat anders dan Jimmy Page en zijn eeuwige strijkstokquote:
Niet echt mijn muziek maar vind die 2e wel lekker klinken eigenlijkquote:Op maandag 18 juni 2007 13:29 schreef FoggyFreek het volgende:
Ik volg het topic al een tijdje maar ik dacht, laat ik ook maar eens wat posten!
2 nummers
Weak on my own
Moving into blue
Ik speel op een Tele Thinline '72 reissue met een single coil tussen de 2 humbuckers geplaatst.
Momenteel laat ik bij Rikkers gitaarbouw in Groningen een custom made Thinline maken. Vrij naar de gitaar van Jonny Lang
[afbeelding]
Waanzinnige gitaar vind ik het. 2x Bill lawrence en een P90 ertussen in. Brute kracht!
Zeiken doe ik pas achterafquote:Op maandag 18 juni 2007 13:16 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
neh dat zal wel niet.
maar je moet iig niet zeiken en gewoon doorspelen![]()
Ik vind het het beste wat ik tot nu toe hier gehoord heb!quote:Op maandag 18 juni 2007 13:29 schreef FoggyFreek het volgende:
Ik volg het topic al een tijdje maar ik dacht, laat ik ook maar eens wat posten!
2 nummers
Weak on my own
Moving into blue
Nice, goeie bluesrock.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:29 schreef FoggyFreek het volgende:
2 nummers
Weak on my own
Moving into blue
Ik speel op een Tele Thinline '72 reissue met een single coil tussen de 2 humbuckers geplaatst.
Momenteel laat ik bij Rikkers gitaarbouw in Groningen een custom made Thinline maken. Vrij naar de gitaar van Jonny Lang
[afbeelding]
Waanzinnige gitaar vind ik het. 2x Bill lawrence en een P90 ertussen in. Brute kracht!
Ik heb er ook wel eens last van, als ik een tijd speel en zweet schuurt er bij mij ook wel eens wat huid wegquote:Op maandag 18 juni 2007 13:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee maar je hoeft maar een klein beetje te schuren ook wil het gaan irriteren na een tijdje
Lekker!!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |