abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:45:34 #81
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50516614
Daar is ie al!

nu.nl
quote:
Nieuwe reddingsactie voor 2600 negers
Uitgegeven: 16 juni 2007 09:59

LEEUWARDEN - Het Vluchtelingencollectief Leeuwarden gaat actie voeren voor de circa 2600 vluchtelingen die buiten de boot zijn gevallen bij het Generaal Pardon. Volgens de organisatie komt dit door een fout in de advisering tijdens de kabinetsformatie.
ANP

Het collectief meldde zaterdag dat het de politiek, de media en de samenleving indien nodig vier jaar lang zal blijven wijzen op het schrijnende onrecht dat geschiedt. Ook zal de organisatie de betreffende vluchtelingen adviseren niet mee te werken aan hun vertrek en te wachten op een correctie van de regeling.

"Het is te gek voor woorden dat deze mensen, die op geen enkele wijze afwijken van de andere pardon-klanten, op deze wijze worden gediscrimineerd", stelt een zegsman.

Hans Spekman van de PvdA beijverde zich bij het recente pardon-debat voor deze groep, maar stuitte op een veto van het CDA. Ook INLIA, het Internationaal Netwerk van Lokale Initiatieven ten behoeve van Asielzoekers, deed vergeefs een beroep op het CDA.

Het Vluchtelingencollectief Leeuwarden meldt dat de website 2600gezichten.nl in voorbereiding is.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50516682
negers?

Maar stel nou dat er nog een paar duizend bijkomen, zitten we dan al in de buurt van die 300.000 die Verdonk destijds voorspelde? En zuigt de werking al aan?
pi_50517113
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:48 schreef SCH het volgende:
negers?

Maar stel nou dat er nog een paar duizend bijkomen, zitten we dan al in de buurt van die 300.000 die Verdonk destijds voorspelde? En zuigt de werking al aan?
er komen geen 300.000 bij.
er zijn gevallen die onterecht anders worden behaneld omdat mevrouw Albayrak de regels niet goed of niet duidelijk genoeg heeft opgeschreven.
een voorbeeld is: ononderbroken verblijf....
bij criminaliteit is het wel duidelijke, 1 maand onvoorwaardelijke gefangenisstraf en jij valt buiten de boot.
maar bij ononderbroken verblijf staat er verder niets op.
Dus als je 5 minuten in duitsland bent geweest is je verblijf in NL onderbroken... ???
om die gevallen gaat het..
niet iedereen die ooit in het buitenland is geweest heeft zijn verblijf hier onderbroken....
wat is de definitie van ononderbroken verblijf??
zo wordt iemand die 1 dag ergens anders is geweest uitgezet en een andere die 29 dagen in gevangenis heeft gezeten krijg een verblijfsvergunning...
hier hebben ze het over mensen die tussen deze 25-30000 mensen zitten en niet over nieuwe mensen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 18:41:07 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50524969
Prima motie van Zijlstra. Heeft natuurlijk geen enkele waarde, maar dwingt de andere partijen wel tot hom of kuit. En het is duidelijk dat het gejammer om een volgend pardon al van start is, en dat een aantal partijen daarin mee zal gaan.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_50525019
Het Vluchtelingencollectief Leeuwarden? Hoe verdienen deze mensen hun brood als ik vragen mag? Waar halen ze de tijd vandaan om protesten te starten?
pi_50525160
De PvdA investeert in toekomstige stemmen.
pi_50525262
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 18:42 schreef TubewayDigital het volgende:
Het Vluchtelingencollectief Leeuwarden? Hoe verdienen deze mensen hun brood als ik vragen mag? Waar halen ze de tijd vandaan om protesten te starten?
Vrijwilligerswerk is je onbekend?
pi_50527712
Veel plezier in Nederland met jullie linkse knuffelmentaliteit
Ik support gevallen topclubs!
pi_50529078
quote:
Hoop op wit pardon

DEN HAAG - Vluchtelingenorganisaties willen dat de laatste zogeheten witte illegalen ook een verblijfsvergunning krijgen. Het gaat naar schatting om 1500 mensen. Zij vielen bij de vorige pardonregeling in 1999 buiten de boot omdat ze niet konden voldoen aan de strenge voorwaarden. Zo moesten ze bewijzen dat ze 6,5 jaar onafgebroken in Nederland waren. Nu geldt slechts een bewijslast voor het jaar 2006. Witte illegalen zijn vaak al twintig tot dertig jaar in Nederland. Ze hebben al die jaren wit gewerkt, soms zelfs tot nu toe. Illegalen konden tot de jaren negentig vrij gemakkelijk een sofinummer bemachtigen. Met de Koppelingswet van 1998 kwam daar een einde aan.

Andere hulpinstanties zoals de stichting Inlia hopen dat deze 'schrijnende'groep een verblijfsvergunning krijgt.
Complete achtergrondartikel, Nederlands Dagblad:
Een kwart eeuw illegaal, maar geen generaal pardon
De familie Yam die al decennia in Rotterdam woont, heeft het nakijken. ,,Ik heb 25 jaar lang belasting betaald. Waarom mogen zij wel blijven en ik niet?''
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_50541165
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:11 schreef Fetai het volgende:
Veel plezier in Nederland met jullie linkse knuffelmentaliteit
In welk land zit jij dan?

Is de TT veranderd? Ik ervaar het in ieder geval niet als een soap, daar is het veel te serieus voor.
pi_50541210
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:23 schreef SCH het volgende:

Is de TT veranderd? Ik ervaar het in ieder geval niet als een soap, daar is het veel te serieus voor.
Er is gemerged.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_50541258
Ik denk dat de overheid clement moet zijn en niet te veel moet mierenneuken. Een pardon is een pardon en bij twijfel, gewoon laten blijven.
  zondag 17 juni 2007 @ 12:44:00 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50541811
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:26 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat de overheid clement moet zijn en niet te veel moet mierenneuken. Een pardon is een pardon en bij twijfel, gewoon laten blijven.
Dat pardon moeten ze zo strikt mogelijk uitvoeren als ze het al moeten uitvoeren. Anders gaat dit een veel te grote aantrekkende werking hebben als ze er veel te ruim mee omgaan.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50542002
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat pardon moeten ze zo strikt mogelijk uitvoeren als ze het al moeten uitvoeren. Anders gaat dit een veel te grote aantrekkende werking hebben als ze er veel te ruim mee omgaan.
Hou nu toch eens een keer op over die aantrekkende werking. Het wordt zonder onderbouwing te pas en te onpas als argument tegen het generaal pardon gebruikt, maar er is tot dusver op geen enkele manier ook maar iets van gebleken.
pi_50542023
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik zie dat verband niet en het klopt ook niet. Die zogenaamde aanzuigende werking, daar is nog niks van gebleken en het ligt ook niet voor de hand. Het gaat niet om mensen die hier nu nog naar toe komen. Die hebben te maken met de nieuwe wet en die is duidelijk zat en dat weten mensen ook echt wel. Dat pardon is om een periode af te sluiten, of ze het al moeten uitvoeren is geen vraag meer: dat is inmiddels democratisch besloten. Het gaat er nu om hoe je met de randgevallen omgaat en ik ben er wel voor om daar ruimhartig in te zijn. Behalve als mensen echt iets ophun kerfstok hebben natuurlijk. Maar als je net even een dag te laat iets hebt ingeleverd of er is iets anders administratiefs aan de hand, dan moeten we daar niet moeilijk over doen.

Het blijkt nu al wel dat die grote getallen die de VVD in het vorige kabinet steeds noemde, volstrekt uit de lucht zijn gegrepen. Dus kan dat neit langer als argument worden aangevoerd. De groep is en blijft beperkt en de aanzuigende werking is een fabeltje.
pi_50542067
quote:
Het gaat hier om totaal andere gevallen, namelijk illegalen en geen asielzoekers. Ik ben niet tegen een pardon voor deze groep, maar het is een andere discussie met andere afwegingen.
  zondag 17 juni 2007 @ 12:54:43 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50542138
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:50 schreef Kozzmic het volgende:
Hou nu toch eens een keer op over die aantrekkende werking. Het wordt zonder onderbouwing te pas en te onpas als argument tegen het generaal pardon gebruikt, maar er is tot dusver op geen enkele manier ook maar iets van gebleken.
Kijk eens naar Spanje en hun Pardon.

De gelukszoekers stromen binnen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50542229
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je lult weer als een kip zonder kop.

Het ging in Spanje om illegalen en niet om asielzoekers. Twee totaal verschillende groepen.
pi_50542284
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Dat ging helemaal niet om asielzoekers.

Oh dat schrijft Kozz ook al
  zondag 17 juni 2007 @ 13:00:26 #100
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50542313
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:57 schreef Kozzmic het volgende:
Je lult weer als een kip zonder kop.

Het ging in Spanje om illegalen en niet om asielzoekers. Twee totaal verschillende groepen.
Bewijs jij maar eens dat daar niet dezelfde aantrekkende werking van uit gaat. Zijn namelijk allebij buitenlanders die naar een land komen en asielzoeker of illegaal is maar een status
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')