quote:Nieuwe reddingsactie voor 2600 negers
Uitgegeven: 16 juni 2007 09:59
LEEUWARDEN - Het Vluchtelingencollectief Leeuwarden gaat actie voeren voor de circa 2600 vluchtelingen die buiten de boot zijn gevallen bij het Generaal Pardon. Volgens de organisatie komt dit door een fout in de advisering tijdens de kabinetsformatie.
ANP
Het collectief meldde zaterdag dat het de politiek, de media en de samenleving indien nodig vier jaar lang zal blijven wijzen op het schrijnende onrecht dat geschiedt. Ook zal de organisatie de betreffende vluchtelingen adviseren niet mee te werken aan hun vertrek en te wachten op een correctie van de regeling.
"Het is te gek voor woorden dat deze mensen, die op geen enkele wijze afwijken van de andere pardon-klanten, op deze wijze worden gediscrimineerd", stelt een zegsman.
Hans Spekman van de PvdA beijverde zich bij het recente pardon-debat voor deze groep, maar stuitte op een veto van het CDA. Ook INLIA, het Internationaal Netwerk van Lokale Initiatieven ten behoeve van Asielzoekers, deed vergeefs een beroep op het CDA.
Het Vluchtelingencollectief Leeuwarden meldt dat de website 2600gezichten.nl in voorbereiding is.
er komen geen 300.000 bij.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:48 schreef SCH het volgende:
negers?
Maar stel nou dat er nog een paar duizend bijkomen, zitten we dan al in de buurt van die 300.000 die Verdonk destijds voorspelde? En zuigt de werking al aan?
Vrijwilligerswerk is je onbekend?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:42 schreef TubewayDigital het volgende:
Het Vluchtelingencollectief Leeuwarden? Hoe verdienen deze mensen hun brood als ik vragen mag? Waar halen ze de tijd vandaan om protesten te starten?
Complete achtergrondartikel, Nederlands Dagblad:quote:Hoop op wit pardon
DEN HAAG - Vluchtelingenorganisaties willen dat de laatste zogeheten witte illegalen ook een verblijfsvergunning krijgen. Het gaat naar schatting om 1500 mensen. Zij vielen bij de vorige pardonregeling in 1999 buiten de boot omdat ze niet konden voldoen aan de strenge voorwaarden. Zo moesten ze bewijzen dat ze 6,5 jaar onafgebroken in Nederland waren. Nu geldt slechts een bewijslast voor het jaar 2006. Witte illegalen zijn vaak al twintig tot dertig jaar in Nederland. Ze hebben al die jaren wit gewerkt, soms zelfs tot nu toe. Illegalen konden tot de jaren negentig vrij gemakkelijk een sofinummer bemachtigen. Met de Koppelingswet van 1998 kwam daar een einde aan.
Andere hulpinstanties zoals de stichting Inlia hopen dat deze 'schrijnende'groep een verblijfsvergunning krijgt.
In welk land zit jij dan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:11 schreef Fetai het volgende:
Veel plezier in Nederland met jullie linkse knuffelmentaliteit![]()
![]()
Er is gemerged.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:23 schreef SCH het volgende:
Is de TT veranderd? Ik ervaar het in ieder geval niet als een soap, daar is het veel te serieus voor.
Dat pardon moeten ze zo strikt mogelijk uitvoeren als ze het al moeten uitvoeren. Anders gaat dit een veel te grote aantrekkende werking hebben als ze er veel te ruim mee omgaan.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:26 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat de overheid clement moet zijn en niet te veel moet mierenneuken. Een pardon is een pardon en bij twijfel, gewoon laten blijven.
Hou nu toch eens een keer op over die aantrekkende werking. Het wordt zonder onderbouwing te pas en te onpas als argument tegen het generaal pardon gebruikt, maar er is tot dusver op geen enkele manier ook maar iets van gebleken.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat pardon moeten ze zo strikt mogelijk uitvoeren als ze het al moeten uitvoeren. Anders gaat dit een veel te grote aantrekkende werking hebben als ze er veel te ruim mee omgaan.
Ik zie dat verband niet en het klopt ook niet. Die zogenaamde aanzuigende werking, daar is nog niks van gebleken en het ligt ook niet voor de hand. Het gaat niet om mensen die hier nu nog naar toe komen. Die hebben te maken met de nieuwe wet en die is duidelijk zat en dat weten mensen ook echt wel. Dat pardon is om een periode af te sluiten, of ze het al moeten uitvoeren is geen vraag meer: dat is inmiddels democratisch besloten. Het gaat er nu om hoe je met de randgevallen omgaat en ik ben er wel voor om daar ruimhartig in te zijn. Behalve als mensen echt iets ophun kerfstok hebben natuurlijk. Maar als je net even een dag te laat iets hebt ingeleverd of er is iets anders administratiefs aan de hand, dan moeten we daar niet moeilijk over doen.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat pardon moeten ze zo strikt mogelijk uitvoeren als ze het al moeten uitvoeren. Anders gaat dit een veel te grote aantrekkende werking hebben als ze er veel te ruim mee omgaan.
Het gaat hier om totaal andere gevallen, namelijk illegalen en geen asielzoekers. Ik ben niet tegen een pardon voor deze groep, maar het is een andere discussie met andere afwegingen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Complete achtergrondartikel, Nederlands Dagblad:
Een kwart eeuw illegaal, maar geen generaal pardon
De familie Yam die al decennia in Rotterdam woont, heeft het nakijken. ,,Ik heb 25 jaar lang belasting betaald. Waarom mogen zij wel blijven en ik niet?''
Kijk eens naar Spanje en hun Pardon.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:50 schreef Kozzmic het volgende:
Hou nu toch eens een keer op over die aantrekkende werking. Het wordt zonder onderbouwing te pas en te onpas als argument tegen het generaal pardon gebruikt, maar er is tot dusver op geen enkele manier ook maar iets van gebleken.
Je lult weer als een kip zonder kop.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kijk eens naar Spanje en hun Pardon.![]()
De gelukszoekers stromen binnen![]()
quote:Op zondag 17 juni 2007 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kijk eens naar Spanje en hun Pardon.![]()
De gelukszoekers stromen binnen![]()
Bewijs jij maar eens dat daar niet dezelfde aantrekkende werking van uit gaat. Zijn namelijk allebij buitenlanders die naar een land komen en asielzoeker of illegaal is maar een statusquote:Op zondag 17 juni 2007 12:57 schreef Kozzmic het volgende:
Je lult weer als een kip zonder kop.
Het ging in Spanje om illegalen en niet om asielzoekers. Twee totaal verschillende groepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |