abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50998498
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, burgemeesters krijgen hierbij te veel macht.
http://www.telegraaf.nl/b(...)j_pardon_.html?p=2,1
Dit artikel is verschenen voorafgaand aan het debat over het pardon. Het PvdA-voorstel over de dublin-claimanten is niet aangenomen. (Artikel verschenen NA debat)
Ook het verhaal van Zijlstra dat er meer illegalen blijken te zijn dan gedacht, is door Albayrak in het vragenuur onderuit gehaald. Het grote aantal aanmeldingen in Den Bosch komt doordat ook illegalen uit omliggende dorpen zich in Den Bosch meldden.
quote:
U zegt dat het aantal in Den Bosch verdriedubbeld is. Wel, laten wij de aantallen eens bekijken. Er werden wat meer dan honderd mensen verwacht, maar het blijken er driehonderd te zijn. Dat is voor een grote gemeente als Den Bosch geen aantal waarvan ik schrik. Ik heb ook bekeken wat de achtergrond hiervan is; het blijkt dat mensen in enkele gemeenten rondom Den Bosch de organisatie van die gemeente gebruiken voor een aanvraag, omdat de procedure daar blijkbaar sneller gaat. Het is dus heel goed te verklaren en bovendien schrik ik niet van dit aantal in zo'n gemeente, want dit strookt nog steeds met mijn verwachting dat het aantal mensen om wie het gaat, uiteindelijk vijfentwintig tot dertigduizend zal bedragen. Die mensen komen ergens vandaan. En als ik lees dat men in Amsterdam verwacht dat zo'n tweeduizend mensen via deze gemeente een aanvraag zullen willen indienen, dan vind ik ook dat niet vreemd, gelet op het te verwachten totaal van dertigduizend. Ik snap wel dat u nog eens probeert te bewijzen dat het doemscenario dat u al een keer heeft geschetst, werkelijkheid zal worden, maar u heeft daar echt bizar weinig materiaal voor.
(Verslag vragenuur 26 juni)
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_51024466
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee dus

Wat lokale burgermeestertjes gaan wat vluchtelingetjes vertellen dat ze hier eigenlijk niet mogen zijn, de nep-vluchteling heeft hier schijt aan, verdwijnt in de semi-illegaliteit, en volgens SCH is dit een "onoverkomelijk probleem!" De vreemdelingendienst op ze afsturen is iig geen optie!
De vreemdelingendienst op ze afsturen is wel een optie. Het probleem is niet zoals jij schetst, je haalt veel dingen door elkaar. Het gaat hier om mensen die onder het pardon hopen te vallen en als dat niet zo blijkt te zijn dan moeten ze het land uit. Burgemeesters zullen ze dat vertellen, ze zullen al dan niet de staatssecretaris op de hoogte stellen en de IND zal moeten zorgen dat die mensen het land uit gaan. Het gaat hier om de vraag of de burgemeesters verplicht zijn om hun informatie door te geven.
quote:
Om dat over 5 jaar in de herhaling te gaan, nieuw generaal pardon voor al die zielige asielzoekers die hier al zo lang zitten (realiteit: die lagere overheden structureel weigeren te verwijderen).
Dat zijn geen asielzoekers meer - bovendien groeit die groep niet. Het is een heel andere groep dan waar het pardon nu over gaat, dat heb je toch hopelijk wel in de gaten?
quote:
Wanneer gaan wereldvreemden zoals jij zich ens realiseren dat alle paupers ter wereld niet het god gegeven "recht" hebben om hun geluk in NL te beproeven?

En wanneer ga je je ens realiseren dat NL simpelweg niet al die gelukszoekers op kan nemen?
We nemen dus ook niet iedereen op .
  zondag 1 juli 2007 @ 18:15:05 #228
182269 sneakypete
On the edge
pi_51033280
'gelukszoekers' is ook maar een ander woord voor 'wanhopigen'
pi_51044290
The right to pursue happiness!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')