Het programma van Willibrord bevestigde dit beeld alleen maar.
Verder viel mij op dat Mona wel het allernegatiefste reageerde op het bezoek van de parachutisten. Zou zij dan echt voor Veronica werken?
Verder las ik ergens dat een beaker aangifte zou doen van mishandeling... Nou als ik goed naar SBS6 heb gekeken, zag ik juist de bewaking uiterst agressief naar de cameraploeg toe gaan. Vooral die patser in dat groene jasje ging door het lint. professioneel hoor!
Grx, Maarten
neem nog een snuifje Rolf!
Tot zo!
Zou Big Brother V. hen soms geinstrueerd hebben om deze oproep te doen?
Heel zielig is het commentaar op Trouw. De oude propaganda truc wordt gebruikt: kleine factuele foutjes zo op te blazen dat direct daarna de beweringen dat Veronica de kijkers manipuleert als belachelijk worden aangemerkt.
TV5 wordt opgehemeld voor haar steunactie voor Mona...
En uiteraard wordt Frequin afgeschilderd als de bron van alle kwaad. Nou mag ik frequin absoluut niet, maar de weergave van us Willie doet de waarheid waarschijnlijk toch een stuk minder geweld aan dan die van VOO.
Als je niet getraind bent geloof je het allemaal ook nog...
V is wat BB betreft _niets_ minder erg dan het nazi-propagandasysteem. En _nee_ dat vind ik geen overdreven vergelijking. Als je als _omroep_ probeert om werkelijk alle berichtgeving over je eigen melkkoe te kleuren zoals het je belieft dan ben je gewoon verkeerd bezig.
Voorbeelden te over voor het geval jullie mij sowieso al niet geloven:
Veronica beweert dat er 24/7 internetstreams zijn. Dat is een leugen, tijdens de studenteninbraak, de ballenactie en de parachutisten was het beeld blank. Verder wordt ook snachts tijdens interessante gesprekken van de bewoners het beeld naar de tuin verlegd. Om over de ander willekeurige censuuracties met onbekende achtergrond nog maar te zwijgen. Alles bij elkaar blijft er 18/5 over.
Verder manipuleert V zelf de bewoners, dus geen gelul over invloed van buitenaf ajb.
Martin, om oude koeien op te dreggen, werd direct _na_ zijn wegstemming plotseling positief weergegeven. Waar waren al die beelden in dagen ervoor???
Voor de duidelijkheid, dit is nog lang niet alles, maar het lijkt me voorlopig genoeg. Als jullie meer voorbeelden nodig hebben weet je me te vinden.
Ja Veronica _is_ het grote kwaad!
Helemaal mee eens.
En Gaby, je moet eens in de videotheek zoeken naar de franse TV-film: "Le Prix du Danger"
5 kandidaten die voor een miljoen één slachtoffer per aflevering mogen achtervolgen en doden, terwijl de TV-leiding ook nog het spel manipuleert en de beelden vervalst. Daarna praten we weer...
Genoeg hierover.
Opnieuw helemaal mee eens ! Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...
De TV uitzending van vanavond (vrijdag) was weer zo'n staaltje volksverlakkerij dat je tenen er van krullen. En dan niet eens een ietsiepietsie beloning voor de inventiviteit bij de weekopdracht.
In een andere topic worden we uitgedaagd alleen positieve commentaren over het BB-gebeuren te posten. Op zich begrijpelijk natuurlijk, na diverse krasse flames die overal hier te lezen zijn. Maar tegelijk bekroop me een heel surrealistisch beeld :
Ik sta voor een monitor die een kooi met ratten erin filmt, opgesloten, op elkaar aangewezen en om de zoveel tijd ingespoten met een drug die maakt dat ze één van de hunnen doodbijten. Als hun keus niet duidelijk is, helpen de experimentators een handje. Om hun nervositeit op te voeren worden zij aan proefnemingen onderworpen, die hun onderlinge rivaliteit moeten versterken.
Door het glas zien zij een beloning waar ratten speciaal dol op zijn. Af en toe worden vreemde elementen in hun kooi geworpen waardoor hun lethargie wordt onderbroken. Minutieus wordt hun overbelasting gemeten, naarmate deze voortschrijdt. Door projekties en andere technieken wordt hun gevoel voor normale verhoudingen steeds verder kunstmatig vervreemd.
De laagste in de pikorde wordt steeds aan het publiek om de kooi heen getoond, ter keuring of het een waardig slachtoffer voor de eerstvolgende executie is.
Iemand komt naar me toe, en vraagt om een interview. De vraag is: wil je over dit spel - (want zo wordt het mij beschreven, als een spel, maar wie speelt er, vraag ik mij af, en met wie?) -
enkele positieve uitspraken doen ?
De adem stokt me in de keel: positief ???
Ik ben nog niet eens bijgekomen van wat ik te zien krijg. Dan blijkt ook de monitor een vervalste weergave te presenteren. Naast mij staren vele anderen gebiologeerd de kooi in. Sommigen kunnen van louter verbijstering hun emoties nauwelijks bedwingen. Anderen joelen voortdurend zodat het een beetje op het Colosseum in Rome begint te lijken...
De interviewer wacht nog steeds op mijn antwoord....
Ik staar alleen...
Positief ?
Wat betekent dat woord ook weer ?
Mistakes are often made without the realization that something went wrong... Resolutions are only found that way by Inspecteur Clouseau. (May he rest in peace)
Goed, zoals de EU zei ten tijde van Kossovo: Stuur de grondtroepen dan maar.
En als straks iets helemaal uit de hand loopt, kunnen we toch allemaal zeggen:
"dat hebben wij niet geweten",
dat dat op onze eigen nederlandse bodem plaatsvond: want de video-stream was net uitgevallen, en... het was toch een spelletje.....?"
oogjes toe dan maar, wij kijkers zijn onschuldig, net als toen in de tram toen die doofstomme meisjes aangevallen werden.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |