abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197611
Met walging zat ik te kijken hoe de BB bewoners eerst dol-enthousiast waren toen de cameraploeg van Willibrord Frequin op bezoek kwam en daarna doodleuk in de dagboek kamer zaten te bekennen dat ze helemaal niet zaten te wachten op bezoek van de buitenwereld.

Het programma van Willibrord bevestigde dit beeld alleen maar.

Verder viel mij op dat Mona wel het allernegatiefste reageerde op het bezoek van de parachutisten. Zou zij dan echt voor Veronica werken?

Keep it cool, fuck a Polar bear
pi_197612
Ok, dat de parachutisten veel te vrij waren, daar moet ik BB gelijk in geven.
Maar dat ze agressief worden genoemd, vind ik wel even iets te ver gaan. Die redakteur, of wat z'n functie ook mag zijn, ging wel heel erg te ver door aan de camera te gaan zitten. Ikzelf zou dan ook agressief reageren.

Verder las ik ergens dat een beaker aangifte zou doen van mishandeling... Nou als ik goed naar SBS6 heb gekeken, zag ik juist de bewaking uiterst agressief naar de cameraploeg toe gaan. Vooral die patser in dat groene jasje ging door het lint. professioneel hoor!

Grx, Maarten

37 jaar jonge radio-actieve scouting-minded teddybeer.
pi_197613
Zag je hoe sneaky Rolf probeerde te doen alsof die parachutist heel agressief was, terwijl die eikel van V. gewoon de camera uit z'n hand stond te rukken????

neem nog een snuifje Rolf!

I love deadlines, especially the whooshing sound they make as they go flying by.

pi_197614
doet veronica in jullie ogen nog wel iets goed!!!!!! ik zou die camara man in het huis ook zijn camara uit zijn hand rukken en op laten flikeren...de waarheid (zoals iemand eerder in het form melde, geloof dat het jay was) zal wel in het midden liggen. De camara man met het lange haar buiten is pablo zal hem eens vragen hoe het gegaan is...hij woont naast mijn kantoor. en even over mona...die moet nu echt gaan oppassen ze iriteerd me zwaar..
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
bigbrother voor kids
http://www.kidsplanet.nl
pi_197615
Ik vind Rolf ook absoluut een eikel maar ik geloof ook best wel dat hij gevoed wordt met vage beelden door het team van Hummie en dat hij dat van die Camera helemaal niet weet (laat staan boeit)
For All We Know R The Soapies Watching Us in Another Dimension <P>
pi_197616
Zoals ik al zei: ieder praat in zijn eigen straatje. Veronica kan het niet maken om de actie van Frequin goed te keuren, net zo min dat Frequin zal toegeven dat zijn actie misschien toch wel wat te ver ging. Er zijn drie versies van dit verhaal: die van Veronica, die van Frequin en de waarheid...
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 00:38:00 #7
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_197617
Valt het niemand op dat sinds die oproep van Rofl "Kook" Wouters om niet met de bewoners te bemoeien, dat er steeds meer mensen schreeuwen en roepen langs de hekken???
No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_197618
Ben even met de buurvrouw mee.
Even roepen naar de bewoners

Tot zo!

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 00:54:00 #9
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_197619
Juist, maar V. weet donders goed dat anti-reclame een van de beste reclames is. Hoe meer actie's en hoe meer volk om het huis, hoe meer bekendheid en hoe beter de kijkcijfers.
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 01:25:00 #10
354 Robin666
No 'newbie' Problem!
pi_197620
[quote]op 10-07-1999 om 10:58 PM schreef Jax het volgende:
Met walging zat ik te kijken hoe de BB bewoners eerst dol-enthousiast waren toen de cameraploeg van Willibrord Frequin op bezoek kwam en daarna doodleuk in de dagboek kamer zaten te bekennen dat ze helemaal niet zaten te wachten op bezoek van de buitenwereld. /quote]

Zou Big Brother V. hen soms geinstrueerd hebben om deze oproep te doen?

"Kutkip!"

vrijdag 8 oktober 1999 @ 03:06:00 #11
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_197621
Over manipulatie gesproken, bekijk de berichtgeving in de rubriek News op de site zelf maar eens. Als pers negatief is over BB is BB gewoon deningerend over het artikel.

Heel zielig is het commentaar op Trouw. De oude propaganda truc wordt gebruikt: kleine factuele foutjes zo op te blazen dat direct daarna de beweringen dat Veronica de kijkers manipuleert als belachelijk worden aangemerkt.

TV5 wordt opgehemeld voor haar steunactie voor Mona...

En uiteraard wordt Frequin afgeschilderd als de bron van alle kwaad. Nou mag ik frequin absoluut niet, maar de weergave van us Willie doet de waarheid waarschijnlijk toch een stuk minder geweld aan dan die van VOO.

Als je niet getraind bent geloof je het allemaal ook nog...

Live young, die fast.
pi_197622
Luister nu eens naar jullie zelf !!!! moet VERONICA zich verontschuldigen door die misselijke grappen van concurentie omroepen !!!!!! ik vind het schandalig dat VERONICA van alles de schuld krijgt en de rest van de Media maar kan doen wat ze willen ???
pi_197623
edmarjon mee eens maar sommigen hier in het form zien het als een oorlog tegen v de omroep die het programma uitzend..heel vreemd allemaal maar je went er wel aan V is volgens hen de vijand..snap niet helemaal hoe want zij zijn bb maar goed, ik zal wel dom zijn.
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
bigbrother voor kids
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 14:10:00 #14
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_197624
Mein lieber Got. Je snapt niet waarom wij anti-Veronica zijn??? Laat me dat dan even ophelderen, want zelf zal je het wel nooit bedenken: V liegt, bedriegt, manipuleert en strooit zand in de ogen.

V is wat BB betreft _niets_ minder erg dan het nazi-propagandasysteem. En _nee_ dat vind ik geen overdreven vergelijking. Als je als _omroep_ probeert om werkelijk alle berichtgeving over je eigen melkkoe te kleuren zoals het je belieft dan ben je gewoon verkeerd bezig.

Voorbeelden te over voor het geval jullie mij sowieso al niet geloven:
Veronica beweert dat er 24/7 internetstreams zijn. Dat is een leugen, tijdens de studenteninbraak, de ballenactie en de parachutisten was het beeld blank. Verder wordt ook snachts tijdens interessante gesprekken van de bewoners het beeld naar de tuin verlegd. Om over de ander willekeurige censuuracties met onbekende achtergrond nog maar te zwijgen. Alles bij elkaar blijft er 18/5 over.

Verder manipuleert V zelf de bewoners, dus geen gelul over invloed van buitenaf ajb.

Martin, om oude koeien op te dreggen, werd direct _na_ zijn wegstemming plotseling positief weergegeven. Waar waren al die beelden in dagen ervoor???

Voor de duidelijkheid, dit is nog lang niet alles, maar het lijkt me voorlopig genoeg. Als jullie meer voorbeelden nodig hebben weet je me te vinden.

Ja Veronica _is_ het grote kwaad!

Live young, die fast.
pi_197625
Yeah, way to go, you're the man GeGs

Helemaal mee eens.

En Gaby, je moet eens in de videotheek zoeken naar de franse TV-film: "Le Prix du Danger"
5 kandidaten die voor een miljoen één slachtoffer per aflevering mogen achtervolgen en doden, terwijl de TV-leiding ook nog het spel manipuleert en de beelden vervalst. Daarna praten we weer...

vrijdag 8 oktober 1999 @ 14:49:00 #16
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_197626
En dan die irri groepstherapeute die verkondigde dat het zo'n inbreuk op hun privacy had jaja.
En dan eindigen met een beeld van Ruud jankend voor de cameras met post van familie wetende dat hij live in de show zit nee das lekkere tv das goed voorde bewoners zeker
Dommer dan dom om daar mee te eindigen
pi_197627
het is toch een spel van veronica zij regiseren het toch als het spel van een ander is en zij proberen het te verdraaien zeg ik ok maar in dit geval denk ik maar ach..ik geniet er van en vind het juist allemaal wel intresant wat een mens (bedrijf) kan doen om zaken te verdraaien en anders te alten zien..ik vind dat wel intresant maar goed wie ben ik
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
bigbrother voor kids
pi_197628
Gaby: Mja, mja, zit zeker wat in. Maar is het dan niet beter als ze daar tegenover de buitenwereld eerlijk over zijn? Dat ze echt zeggen "en volgende week zetten we 'per ongeluk' een grizzly beer in de tuin om te zien wat de bewoners doen." Dat, ipv het 'geniepige' gedoe nu.
pi_197629
ja ja misschien wel maar ja wat is nog wel echt in het leven, alles word geregiseerd en is dat nou zo erg...het is toch een prachtig project waar dagenlijks een miljoen mensen van genieten zowel positief als negatief en iedereen heeft wat om over te praten misschien als je alles ze gang laat gaan en alles eerlijk zegt gebeurt er niks en is het een flauw gedoe..als ze alles goed vinden (zoals een sbs actie) dan vinden wij er toch geen reed meer aan...oh weer iemand geland in de tuin goh wat leuk, nu winden we ons er over op en is er kans dat het vaker gaat gebeuren wat mij betrefd word het goed geregiseerd en wou ik dat ik het verzonnen had.
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
bigbrother voor kids
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 02:20:00 #20
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_197630
Ouch. Dit begint op een dropreclame te lijken. Ik beweer zeker niet dat er niet al heel veel gemanipuleerd wordt in de wereld om ons heen, zie 'Golfoorlog' en 'Kossovo'. Wat ik wel wil zeggen is dat nu we het internet hebben we voor het eerst een mogelijkheid hebben om er wat tegen te doen en dan vind ik verweren als 'Ach, iedereen doet het' en 'Het is hun programma' niet meer zo heel overtuigend. Misschien ben ik een hopeloze romanticus en idealist, so be it. Liever dan bij voorbaat al mijn hoop op een betere wereld te laten varen.

Genoeg hierover.

Live young, die fast.
pi_197631
GeGs, now you're my main man !

Opnieuw helemaal mee eens ! Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

De TV uitzending van vanavond (vrijdag) was weer zo'n staaltje volksverlakkerij dat je tenen er van krullen. En dan niet eens een ietsiepietsie beloning voor de inventiviteit bij de weekopdracht.

In een andere topic worden we uitgedaagd alleen positieve commentaren over het BB-gebeuren te posten. Op zich begrijpelijk natuurlijk, na diverse krasse flames die overal hier te lezen zijn. Maar tegelijk bekroop me een heel surrealistisch beeld :

Ik sta voor een monitor die een kooi met ratten erin filmt, opgesloten, op elkaar aangewezen en om de zoveel tijd ingespoten met een drug die maakt dat ze één van de hunnen doodbijten. Als hun keus niet duidelijk is, helpen de experimentators een handje. Om hun nervositeit op te voeren worden zij aan proefnemingen onderworpen, die hun onderlinge rivaliteit moeten versterken.
Door het glas zien zij een beloning waar ratten speciaal dol op zijn. Af en toe worden vreemde elementen in hun kooi geworpen waardoor hun lethargie wordt onderbroken. Minutieus wordt hun overbelasting gemeten, naarmate deze voortschrijdt. Door projekties en andere technieken wordt hun gevoel voor normale verhoudingen steeds verder kunstmatig vervreemd.
De laagste in de pikorde wordt steeds aan het publiek om de kooi heen getoond, ter keuring of het een waardig slachtoffer voor de eerstvolgende executie is.

Iemand komt naar me toe, en vraagt om een interview. De vraag is: wil je over dit spel - (want zo wordt het mij beschreven, als een spel, maar wie speelt er, vraag ik mij af, en met wie?) -
enkele positieve uitspraken doen ?
De adem stokt me in de keel: positief ???
Ik ben nog niet eens bijgekomen van wat ik te zien krijg. Dan blijkt ook de monitor een vervalste weergave te presenteren. Naast mij staren vele anderen gebiologeerd de kooi in. Sommigen kunnen van louter verbijstering hun emoties nauwelijks bedwingen. Anderen joelen voortdurend zodat het een beetje op het Colosseum in Rome begint te lijken...

De interviewer wacht nog steeds op mijn antwoord....

Ik staar alleen...

Positief ?

Wat betekent dat woord ook weer ?

zaterdag 9 oktober 1999 @ 03:55:00 #22
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_197632
Laat me je even helpen Moor: de mensen hebben er voor gekozen om de kooi in te gaan....

Mistakes are often made without the realization that something went wrong... Resolutions are only found that way by Inspecteur Clouseau. (May he rest in peace)

Live young, die fast.
pi_197633
Jazeker, GeGs, de ratten ook, aan het eind van het iglo-tunneltje dat naar de kooi leidde was hun beloning zichtbaar en ruik-baar. Ze renden dan ook gejaagd naar binnen en botsten met z'n allen tegen de glazen achterwand. Ze hadden echter niet genoeg hersen-inhoud om de abstractie van de kooi te begrijpen. Niet dat ook maar één daar een poging toe deed vooraf, ze hadden het veel te druk met de aanlokkelijke dingen die aan hun zintuigen werden voorgespiegeld, en die hun animale instincten in hoge mate stimuleerden. Hun drift leek maar op één ding gericht: de eerste te zijn die de beloning bemachtigde...
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 13:00:00 #24
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_197634
Point heard, point taken.

Goed, zoals de EU zei ten tijde van Kossovo: Stuur de grondtroepen dan maar.

Live young, die fast.
pi_197635
Ja, en dat is nou juist het probleem: grondtroepen om een spelletje te beëindigen? Dat doe je toch niet in nederland, waar ons 'gewoon doen al gek genoeg is' ?
Let's face it: niemand doet iets: Consumentenbond doet niets aan corrupt contract-gedoe wat overduidelijk is en aantoonbaar, Media-Commissie doet niets aan valse berichtgeving en bedrieglijke reclame, officiele psychologen houden zich afzijdig, net als juristen. Concurrerende media drukken elkaar in Cannes de hand en glimlachen: doel is weer bereikt.

En als straks iets helemaal uit de hand loopt, kunnen we toch allemaal zeggen:
"dat hebben wij niet geweten",
dat dat op onze eigen nederlandse bodem plaatsvond: want de video-stream was net uitgevallen, en... het was toch een spelletje.....?"

oogjes toe dan maar, wij kijkers zijn onschuldig, net als toen in de tram toen die doofstomme meisjes aangevallen werden.....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')