De mensen die je wel willen helpen, zijn de personen die reageren en de personen die denken dat je het zelf mag uitzoeken, reageren niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:09 schreef XiChico het volgende:
Er schoot mij zojuist een levensvraag binnen!. Ik was namelijk op zoek naar een bepaald font.. dus dat heb ik gevraagd op een forum (niet deze). Wat mij opvalt is dat er dan altijd meerdere mensen zijn die je helpen.
Nu klinkt dit vrij logisch, maar ik zat te denken ... als je in RL aan iemand vraagt welk font of wat dan ook het is zal diegene 9 van de 10 keer zeggen: Flikker op, zie ik er uit alsof ik tijd te veel heb?Afgezien van je vrienden undso die wel helpen, maar das logisch.
Aldus mijn levensvraag. Waarom zijn mensen zo behulpzaam op internet.
Waarom doe je dat danquote:Op donderdag 14 juni 2007 14:26 schreef Damzkieee het volgende:
Sorry heb geen zin en tijd om hierop te reageren.
Als je er zo over na gaat denken, is helpen een heel egoïstisch iets.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:21 schreef Frollo het volgende:
Het zal ook wel meespelen dat er een heel forum meekijkt.
Als iemand jou helpt, kan diegene niet alleen bij jou mans doen met zijn über13373 kennis, maar ook bij tientallen/honderden anderen die meelezen.
Als je IRL iemand om hulp vraagt, zeg je "Wil JIJ me helpen?" Tegen een specifiek iemand dus. Op een forum daarentegen zeg je "WIE wil me helpen?" En dan wordt het dus een race wie het snelst met de oplossing komt, wederom met als doel om te patsen met kennis.
Ik denk wel dat er egoïstische kantjes aan zitten ja.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:30 schreef MUUS het volgende:
[..]
Als je er zo over na gaat denken, is helpen een heel egoïstisch iets.
Daar geloof ik niks van.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:37 schreef Conscience het volgende:
Ik help nooit iemand. In ieder geval niet op internet.
Kijk naar Tweakers. Daar mag je alleen in de huiskamer met een bepaald aantal posts in serieuze fora. Ik durf te wedden dat een groot deel van de hulp die daar geboden wordt puur uit eigenbelang is, namelijk een hoge postcount (en ja nu gaan er mensen roepen hoe triest dat is, maar er zijn zó veel mensen die stiekem hun internetpiemel aan hun postcount ontlenen)quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:30 schreef MUUS het volgende:
[..]
Als je er zo over na gaat denken, is helpen een heel egoïstisch iets.
Werkt dat zo?quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:47 schreef DaFan het volgende:
Views:
452
In principe heeft nog steeds maar 5% van de mensen zin om jou te helpen met dit topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |