abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2007 @ 20:36:11 #26
97934 ASroma
Flamboyant
pi_50833535
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:08 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Ronneby is nog saaier dan Karlskrona? Haast onmogelijk.
kom op karlskrona is prima te doen, veel studenten, veerboot verbinding naar polen om koffers goedkope vodka in te slaan.
pi_50834382
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:36 schreef ASroma het volgende:

[..]

kom op karlskrona is prima te doen, veel studenten, veerboot verbinding naar polen om koffers goedkope vodka in te slaan.
Ik was er maar voor 2.5 week voor mijn werk. Maar 's avonds weten die studenten (en de rest van de bevolking) zich goed te verstoppen. Misschien is het er in de zomer beter vertoeven. Zal er vast nog wel een keer komen.
Stop rockin' the boat.
pi_50893789
HA! ik ga ook naar zweden! 10 maanden studeren in Skövde! Nu nog even kijken hoe ik er kom, moet er 14 augustus zijn, en zit eigenlijk tot de 10de-11de nog in Berlijn... en ik MOET eigenlijk nog even langs nederland...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:15:21 #29
181897 ZwareZweed
to cool for school
pi_50965866
Ik kom zelf uit Zweden, zo een uurtje boven Göteborg
Ik heb zelf ook wel ambities om in mijn thuisland te studeren
Leuk dat er nog meerdere zijn zoals mij!
Aan Zweeds is geen reet aan! leer je op een half jaartje wel
Voor de rest is Göteborg wel aan te raden, als je zomers wel langs de kust van Bohuslän gaat want daar krijg je elke zomer een stormvloed van verveelde Stockholmse brads die zich elke avond lazerus drinken. Stockholm is meer voor de posh-achtige mensen maar ook wel leuk.
Ha det sa bra i Sverige!!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:15:11 #30
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_50976054
quote:
Op zondag 24 juni 2007 20:05 schreef ASroma het volgende:

[..]

ronneby doe het niet! meest saaie studentenstad in Zweden, je kan ook in Ronneby gaan studeren en dan in Karlskrona wonen.

Karlskrona is daarentegen nog wel te doen

Het beste is nog Lund! In ieder geval, Zweden is top Alleen de winters zijn soms redelijk zwaar
Beetje jammer om te horen, karlskrona klinkt dan beter omdat het meer inwoners heeft, zal het ook wel gezelliger zijn daar.
pi_51034545
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:15 schreef ZwareZweed het volgende:
Ik kom zelf uit Zweden, zo een uurtje boven Göteborg
Ik heb zelf ook wel ambities om in mijn thuisland te studeren
Leuk dat er nog meerdere zijn zoals mij!
Aan Zweeds is geen reet aan! leer je op een half jaartje wel
Voor de rest is Göteborg wel aan te raden, als je zomers wel langs de kust van Bohuslän gaat want daar krijg je elke zomer een stormvloed van verveelde Stockholmse brads die zich elke avond lazerus drinken. Stockholm is meer voor de posh-achtige mensen maar ook wel leuk.
Ha det sa bra i Sverige!!
Typisch dat je dan a scrijft ipv å
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:45:15 #32
97934 ASroma
Flamboyant
pi_51104665
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:15 schreef Stepho het volgende:

[..]

Beetje jammer om te horen, karlskrona klinkt dan beter omdat het meer inwoners heeft, zal het ook wel gezelliger zijn daar.
de campus in karlskrona is beter, de campus in Ronneby is alleen indiers en pakistanen. Maar goed het is allemaal wel beperkt in Blekinge. Maar Karlsrkona kun je vergelijken met wageningen bijvoorbeeld. Veel studenten maar wel lekker knus en ze hebben nog 2-3 leuke clubs en een aantal goeie bars (niva bijvoorbeeld ) en de relatief veel internationale studenten maken het erg leuk. Daarnaast zitten er verpleegopleidingen dus een hoop lekkere wijven.

En je kan perfect in Ronneby studeren en in Karlskrona wonen bijvoorbeeld op de campus en dan met de bus een half uur heen en weer reizen, is gratis.

pi_51115862
Ik ben zelf 1 keer in Zweden geweest en ben er meteen helemaal gek van geworden, heb daarna ook een soort achtige zelf cursus gedaan die ik op internet heb gevonden. Deze was overigens wel goed. Maar het beste om de taal te leren is met een Zweed(se) zelf. Ik dus enkele mensen op msn kennen geleerd en zo altijd wat meer Zweeds kunnen praten. Grammatica naar mijn mening: best simpel. Moeilijkste is net als alle talen de woordenschat, die overigens vaak wel lijkt op Nederlands. Het enige nadeel is dat je via msn geen uitspraak leert en deze schijnt erg moeilijk te zijn.

Ander iets, heeft iemand een idee over toelatingseisen op Zweedse kunstacademies?
  woensdag 4 juli 2007 @ 03:07:49 #34
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_51118015
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:45 schreef ASroma het volgende:

[..]

de campus in karlskrona is beter, de campus in Ronneby is alleen indiers en pakistanen. Maar goed het is allemaal wel beperkt in Blekinge. Maar Karlsrkona kun je vergelijken met wageningen bijvoorbeeld. Veel studenten maar wel lekker knus en ze hebben nog 2-3 leuke clubs en een aantal goeie bars (niva bijvoorbeeld ) en de relatief veel internationale studenten maken het erg leuk. Daarnaast zitten er verpleegopleidingen dus een hoop lekkere wijven.

En je kan perfect in Ronneby studeren en in Karlskrona wonen bijvoorbeeld op de campus en dan met de bus een half uur heen en weer reizen, is gratis.

Onwijs bedankt voor je reactie, karlskrona zal het dan worden. Wat heb jij gedaan in deze steden dat je dit allemaal weet als ik vragen mag
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:55:30 #35
97934 ASroma
Flamboyant
pi_51145122
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:07 schreef Stepho het volgende:

[..]

Onwijs bedankt voor je reactie, karlskrona zal het dan worden. Wat heb jij gedaan in deze steden dat je dit allemaal weet als ik vragen mag
het zusje van mijn vriendin doet daar een verpleegopleiding, zodoende ben ik samen met mijn vriendin daar een paar keer geweest. Heb ook kunnen spreken met paar nederlanders al daar die op de campus zaten in de studentenpub en in Ronneby studeerde. Het is allemaal erg knus en gezellig. Al schijnt het wel moeilijk in contact te komen zijn met de Zweden zelf (Zweden eigen btw), en het kan in de winter wel erg rustig zijn op momenten en in Ronneby is het altijd rustig. Vandaar dat ik je aanraad om in Karlskrona te gaan wonen. Zoek dan iets in het Centrum, of op de Campus Grasvik of vlakbij de campus heb je veel appartementen waar ook veel studenten zitten, maar ga niet in Kungsmarken wonen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:36:10 #36
10710 gday
propria cures
pi_51326834
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:27 schreef PieterBas het volgende:
Ik zag nog geen topic over Zweden.. en als er een topic al over was.. dan heb ik de search niet goed gebruikt

Anyway.

Vanaf midden augustus ga ik 5 maanden studeren in Zweden aan de University of Boras

Nog meer FOK!kers die in Zweden wonen of er hebben gewoond/gestudeerd?
* gday meldt zich

Ik heb er gewoond. Als mensen vragen hebben over (wonen in of verhuizen naar) Zweden wil ik ze best proberen te beantwoorden al is mijn 'kennis' wellicht een beetje stoffig.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_51333514
Mijn broertje heeft een half jaar in Lund gestudeerd. Ben er ook een week heengeweest!!
Hij heeft niet echt moeite gehad met de taal daar, ook niet met de mensen enz enz!

Echt een super tijd gehad en lund en malmo was echt top!
pi_51334006
Ik zou ook wel een master willen doen in Zweden, maarheb nog geen vaste plannen. Blijf wel het topic volgen . Weet iemand of er ergens een master European Studies wordt aangeboden daar?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:45:14 #39
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_51335520
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik zou ook wel een master willen doen in Zweden, maarheb nog geen vaste plannen. Blijf wel het topic volgen . Weet iemand of er ergens een master European Studies wordt aangeboden daar?
Volgens mij biedt de universiteit van Upsalla die ook aan!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_51390913
lopen de zweedse kerels ook zo fout gekleed in hun thuisland als in de Scandinavische bars in Sunny Beach (Bulgarije) en Chersonissos ? Man, wat lopen die gekleed als nichten zeg. En dan gaan ze soms nog aan de haal met lekkere Zweedse chicks ook.
pi_51407805
ik ga toevallig ook half augustus voor 5 maanden naar zweden. Jönköping ga ik heen, blijf op een campus.

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat bevallen. Laat wel wat horen als ik er ben
  vrijdag 13 juli 2007 @ 04:55:05 #42
46960 StefanP
polemicist
pi_51418809
Ik heb een half jaartje in Karlstad gewerkt. Mooie stad, prachtige natuur en een relaxte sfeer, maar een waardeloos taaltje en het zijn ook een beetje suffe, saaie mensen eigenlijk. Niks mis mee hoor.

In het verkeer ben je als brutale Nederlander ook de koning te rijk. Al die Zweden houden zich aan elk piepklein regeltje en rijden geen km te hard.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:52:34 #43
10710 gday
propria cures
pi_51446073
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 04:55 schreef StefanP het volgende:
Ik heb een half jaartje in Karlstad gewerkt. Mooie stad, prachtige natuur en een relaxte sfeer, maar een waardeloos taaltje en het zijn ook een beetje suffe, saaie mensen eigenlijk. Niks mis mee hoor.

In het verkeer ben je als brutale Nederlander ook de koning te rijk. Al die Zweden houden zich aan elk piepklein regeltje en rijden geen km te hard.
Karlstad is een soort dorp sowieso, maar ik zie niet zo gauw wat er mis mee is als mensen zich aan regels houden.

Suf en saai zou ik ze ook niet willen noemen. Ik vind het namelijk nogal feestbeesten.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_51453054
Ben er afgelopen November geweest echt een mooi land. Het heeft een mooi landschap enhet was bedekt met sneeuw en ik vind de vrouwen echt mooi en wild
AFC AJAX
pi_51459920
Zijn de dames daar makkelijk(er) te scoren dan hier?
pi_51460340
Je hebt daar meer vrouwen dan mannen en ze zijn best wild en houden van een drankje en ook van sex
AFC AJAX
pi_51460391
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:02 schreef LeroyBrown het volgende:
Ik woon nu twee weken in Zweden, in de buurt van Karlstad. Mijn ouders hebben hier in het dorp een winkel overgenomen. Tot nog toe door iedereen die ik ontmoet heb erg gastvrij onthaald. De taalcursus krijg ik van de Zweedse staat op het moment dat ik een persoonsnummer heb. Als je hier permanent woont heb je dat echt voor ongeveer álles nodig, totaan het kopen van een prepaidkaart voor je telefoon toe.
Hey! Ik heb van augustus 2006 tot kerst in Karlstad gestudeerd. Welk dorpje zit je? Ik heb ooit een fiets aangeschaft in een naburig plaatsje, zo'n 30-40 km uit de buurt.
pi_51460393
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:18 schreef BonJovi het volgende:
Je hebt daar meer vrouwen dan mannen en ze zijn best wild en houden van een drankje en ook van sex
Hehe wie houdt daar niet van?
Maar meer vrouwen dan mannen is een uitstekende zaak!
pi_51460487
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:36 schreef BramKVO het volgende:
lopen de zweedse kerels ook zo fout gekleed in hun thuisland als in de Scandinavische bars in Sunny Beach (Bulgarije) en Chersonissos ? Man, wat lopen die gekleed als nichten zeg. En dan gaan ze soms nog aan de haal met lekkere Zweedse chicks ook.
Ja, heel veel jongens lopen er ontzettend gay bij
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:39:51 #50
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_51460828
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:18 schreef BonJovi het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')