kom op karlskrona is prima te doen, veel studenten, veerboot verbinding naar polen om koffers goedkope vodka in te slaan.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:08 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Ronneby is nog saaier dan Karlskrona? Haast onmogelijk.![]()
Ik was er maar voor 2.5 week voor mijn werk. Maar 's avonds weten die studenten (en de rest van de bevolking) zich goed te verstoppen. Misschien is het er in de zomer beter vertoeven. Zal er vast nog wel een keer komen.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:36 schreef ASroma het volgende:
[..]
kom op karlskrona is prima te doen, veel studenten, veerboot verbinding naar polen om koffers goedkope vodka in te slaan.![]()
Beetje jammer om te horen, karlskrona klinkt dan beter omdat het meer inwoners heeft, zal het ook wel gezelliger zijn daar.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
ronnebydoe het niet! meest saaie studentenstad in Zweden, je kan ook in Ronneby gaan studeren en dan in Karlskrona wonen.
Karlskrona is daarentegen nog wel te doen![]()
Het beste is nog Lund!In ieder geval, Zweden is top
Alleen de winters zijn soms redelijk zwaar
![]()
Typisch dat je dan a scrijft ipv åquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:15 schreef ZwareZweed het volgende:
Ik kom zelf uit Zweden, zo een uurtje boven Göteborg
Ik heb zelf ook wel ambities om in mijn thuisland te studeren
Leuk dat er nog meerdere zijn zoals mij!
Aan Zweeds is geen reet aan! leer je op een half jaartje wel
Voor de rest is Göteborg wel aan te raden, als je zomers wel langs de kust van Bohuslän gaat want daar krijg je elke zomer een stormvloed van verveelde Stockholmse brads die zich elke avond lazerus drinken. Stockholm is meer voor de posh-achtige mensen maar ook wel leuk.
Ha det sa bra i Sverige!!
de campus in karlskrona is beter, de campus in Ronneby is alleen indiers en pakistanen. Maar goed het is allemaal wel beperkt in Blekinge. Maar Karlsrkona kun je vergelijken met wageningen bijvoorbeeld. Veel studenten maar wel lekker knus en ze hebben nog 2-3 leuke clubs en een aantal goeie bars (niva bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:15 schreef Stepho het volgende:
[..]
Beetje jammer om te horen, karlskrona klinkt dan beter omdat het meer inwoners heeft, zal het ook wel gezelliger zijn daar.
Onwijs bedankt voor je reactie, karlskrona zal het dan worden. Wat heb jij gedaan in deze steden dat je dit allemaal weet als ik vragen magquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
de campus in karlskrona is beter, de campus in Ronneby is alleen indiers en pakistanen. Maar goed het is allemaal wel beperkt in Blekinge. Maar Karlsrkona kun je vergelijken met wageningen bijvoorbeeld. Veel studenten maar wel lekker knus en ze hebben nog 2-3 leuke clubs en een aantal goeie bars (niva bijvoorbeeld) en de relatief veel internationale studenten maken het erg leuk. Daarnaast zitten er verpleegopleidingen dus een hoop lekkere wijven.
![]()
En je kan perfect in Ronneby studeren en in Karlskrona wonen bijvoorbeeld op de campus en dan met de bus een half uur heen en weer reizen, is gratis.
het zusje van mijn vriendin doet daar een verpleegopleiding, zodoende ben ik samen met mijn vriendin daar een paar keer geweest. Heb ook kunnen spreken met paar nederlanders al daar die op de campus zaten in de studentenpub en in Ronneby studeerde. Het is allemaal erg knus en gezellig. Al schijnt het wel moeilijk in contact te komen zijn met de Zweden zelf (Zweden eigen btw), en het kan in de winter wel erg rustig zijn op momenten en in Ronneby is het altijd rustig. Vandaar dat ik je aanraad om in Karlskrona te gaan wonen. Zoek dan iets in het Centrum, of op de Campus Grasvik of vlakbij de campus heb je veel appartementen waar ook veel studenten zitten, maar ga niet in Kungsmarken wonen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 03:07 schreef Stepho het volgende:
[..]
Onwijs bedankt voor je reactie, karlskrona zal het dan worden. Wat heb jij gedaan in deze steden dat je dit allemaal weet als ik vragen mag
* gday meldt zichquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:27 schreef PieterBas het volgende:
Ik zag nog geen topic over Zweden.. en als er een topic al over was.. dan heb ik de search niet goed gebruikt![]()
Anyway.
Vanaf midden augustus ga ik 5 maanden studeren in Zweden aan de University of Boras
Nog meer FOK!kers die in Zweden wonen of er hebben gewoond/gestudeerd?
Volgens mij biedt de universiteit van Upsalla die ook aan!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik zou ook wel een master willen doen in Zweden, maarheb nog geen vaste plannen. Blijf wel het topic volgen. Weet iemand of er ergens een master European Studies wordt aangeboden daar?
Karlstad is een soort dorp sowieso, maar ik zie niet zo gauw wat er mis mee is als mensen zich aan regels houden.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 04:55 schreef StefanP het volgende:
Ik heb een half jaartje in Karlstad gewerkt. Mooie stad, prachtige natuur en een relaxte sfeer, maar een waardeloos taaltje en het zijn ook een beetje suffe, saaie mensen eigenlijk. Niks mis mee hoor.
In het verkeer ben je als brutale Nederlander ook de koning te rijk. Al die Zweden houden zich aan elk piepklein regeltje en rijden geen km te hard.
Hey! Ik heb van augustus 2006 tot kerst in Karlstad gestudeerd. Welk dorpje zit je? Ik heb ooit een fiets aangeschaft in een naburig plaatsje, zo'n 30-40 km uit de buurt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:02 schreef LeroyBrown het volgende:
Ik woon nu twee weken in Zweden, in de buurt van Karlstad. Mijn ouders hebben hier in het dorp een winkel overgenomen. Tot nog toe door iedereen die ik ontmoet heb erg gastvrij onthaald.De taalcursus krijg ik van de Zweedse staat op het moment dat ik een persoonsnummer heb. Als je hier permanent woont heb je dat echt voor ongeveer álles nodig, totaan het kopen van een prepaidkaart voor je telefoon toe.
![]()
Hehe wie houdt daar niet van?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:18 schreef BonJovi het volgende:
Je hebt daar meer vrouwen dan mannen en ze zijn best wild en houden van een drankjeen ook van sex
Ja, heel veel jongens lopen er ontzettend gay bijquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:36 schreef BramKVO het volgende:
lopen de zweedse kerels ook zo fout gekleed in hun thuisland als in de Scandinavische bars in Sunny Beach (Bulgarije) en Chersonissos ? Man, wat lopen die gekleed als nichten zeg. En dan gaan ze soms nog aan de haal met lekkere Zweedse chicks ook.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:18 schreef BonJovi het volgende:
Je hebt daar meer vrouwen dan mannen en ze zijn best wild en houden van een drankjeen ook van sex
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |