Hoop dat een aanval beloond wordt en als het een massasprint wordt (wat het meest voor de hand ligt) dan hoop ik natuurlijk op Freire.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:03 schreef Wombcat het volgende:
8 juli, 203 kilometer.
3 beklimmingen van 4e categorie, de laatste op 20 km van de finish
[afbeelding]
De eerste rit, vrij vlak, wel een paar klimmetjes om een bergtrui uit te geven, maar neit voldoende voor echte verschillen. Kortom: in principe de eerste massasprint. Vorig jaar ging Casper verrassend met de eerste etappe aan de haal. Krijgen we nu weer een verrassing, of wordt het gewoon McEwen, Boonen, Freire of Petacchi?
Ik las het ook ja, zou toch wel zonde zijn voor de sprints.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:28 schreef Bedaarten het volgende:
Ik denk dat Petacchi zijn handen vol gaat hebben, want als deze verhalen waar zijn zal een deelname aan de tour wel op losse schroeven komen te staan.
http://www.nu.nl/news/111(...)itief_getest%27.html
ja dat weet ikquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:25 schreef Gitanki het volgende:
Zo'n heuveltje stelt voor de tourrenners niets voor, in een "farting" knallen ze er overheen.
Ze walsen gewoon over zo'n klimmetje heen, en omdat het op 20 km van de aankomst is, zijn er dan nog 3-4 ploegen die een paar man kopwerk laten doen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:50 schreef YebCar het volgende:
[..]
ja dat weet ik
maar denk dat de spinterploegen bij de laatste ontsnapping elkaar aankijken
en kijken wie de ontsnapte moet achterhalen..
als milram dat doet lukt het treintje van hun niet meer
Lotto kijkt naar milram
en zo wint dan bijvoorbeeld flecha ofzo
Ik denk dat ze de lange ontsnappers vlak na die 'klim' pakken, dus misschien probeert er wel eentje uit de kopgroep op de helling weg te rijden voor de bergpunten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze walsen gewoon over zo'n klimmetje heen, en omdat het op 20 km van de aankomst is, zijn er dan nog 3-4 ploegen die een paar man kopwerk laten doen.
Onmogelijk om uit de greep van het peleton te bliven, daarvoor is 20 km veel te ver, op zeker een massasprintquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:50 schreef YebCar het volgende:
[..]
ja dat weet ik
maar denk dat de spinterploegen bij de laatste ontsnapping elkaar aankijken
en kijken wie de ontsnapte moet achterhalen..
als milram dat doet lukt het treintje van hun niet meer
Lotto kijkt naar milram
en zo wint dan bijvoorbeeld flecha ofzo
Dat kan goed idd. Dat ze ervoor zorgen dat ze de ontsnappers ongeveer anderhalve tot twee minuten voor ze hebben op de klim. Dan voorkom je ook nog eens dat er renners zijn die er naar toe willen springen. Want dat risico heb je weer als het gat minder dan een minuut is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:50 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de lange ontsnappers vlak na die 'klim' pakken, dus misschien probeert er wel eentje uit de kopgroep op de helling weg te rijden voor de bergpunten.![]()
Mensen die weg rijden op die heuvel zijn geen echt probleem, daarvoor komen ze niet te ver. Maar 2 minuten voorsprong met nog 20 km is wel krap natuurlijk, en of de sprintersploegen het op de eerste dag al zo krap laten worden is natuurlijk de vraag.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kan goed idd. Dat ze ervoor zorgen dat ze de ontsnappers ongeveer anderhalve tot twee minuten voor ze hebben op de klim. Dan voorkom je ook nog eens dat er renners zijn die er naar toe willen springen. Want dat risico heb je weer als het gat minder dan een minuut is.
Mensen die op de heuvel wegrijden zijn op zich geen probleem, behalve als ze met 3 of 4 zijn en een paar vluchters oprapen. Hoewel dat op zich ook nog niet zo'n probleem hoeft te zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:17 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Mensen die weg rijden op die heuvel zijn geen echt probleem, daarvoor komen ze niet te ver. Maar 2 minuten voorsprong met nog 20 km is wel krap natuurlijk, en of de sprintersploegen het op de eerste dag al zo krap laten worden is natuurlijk de vraag.![]()
Er komt zeker een sprint, waarschijnlijk laat het peloton ook geen groter groepje wegrijden, maar wordt het een duo of trio.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mensen die op de heuvel wegrijden zijn op zich geen probleem, behalve als ze met 3 of 4 zijn en een paar vluchters oprapen. Hoewel dat op zich ook nog niet zo'n probleem hoeft te zijn.
Twee minuten is weinig als het een groepje vluchters is, als het er maar één of twee zijn, is het niet zoveel (die 1 minuut per 10 kilometer gaat vaak niet op. Meestal wint het peloton al een minuut per 7 of 8 kilometer).
Maar anyway: een sprint is het meest logische.
Inderdaad. En Freire mag hem wel winnenquote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:44 schreef -skippybal- het volgende:
Een sprint licht bergop. 500 meters aan 2.8% om precies te zijn. Meer iets voor een Benatti, Boonen en Freire dan voor een McEwen.
En Barloworld zal zich uiteraard laten zijn op Brits grondgebied![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |