quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
hun strottenhoofdjes laten verwijderen
Als je toegeeft leren ze het nooit...quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:13 schreef Werewolf het volgende:
Sja, aangezien een kattenluik in de achterdeur geen optie is zal het toch het negeren worden.
Maar aangezien ik om half 6 's ochtends niet zo gezellig ben vraag ik me af hoe lang ik het vol kan houden.
Ha ha ha, ik heb daar meteen een beeld bijquote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:49 schreef Werewolf het volgende:
Vanmorgen stonden ze er niet![]()
Misschien hebben ze geleerd dat het niet zo leuk is om uit je slaap gehaald te worden.
Ik de ene gisteravond namelijk ook even wakker gemauwd toen hij op de bank lag te slapen![]()
Katten zijn misschien gave dieren om te zien, maar ik moet ze niet in mijn tuin. En om er dan een emmer water overheen gooien lukt vaak niet, zodra je de deur open doet is dat beest al weer weg. Het komt vaak genoeg voor dat bij ons in de tuin vogeltjes of vissen door katten van andere in de buurt worden gedood, maak gewoon een touwtje aan je kat zodat hij in je eigen tuin blijft.quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:37 schreef Chanty87 het volgende:
Katten mogen dan huisdieren zijn, ze zijn nog van nature nog altijd buitenbeesten en moeten gewoon als je als katteneigenaar een tuin hebt naar buiten kunnen. Als je als buur overlast hebt gooi je maar een plens water over ze heen ofzo.
Is het goed als ik ook mijn hond uitlaat bij jullie in de tuin?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:14 schreef Chanty87 het volgende:
^ Het spijt me zeer maar ik zou dus echt never nooit mijn kat aanlijnen. En zeker niet nu ik nog thuiswoon met al die ruimte achter ons huis. Die beesten zijn hartstikke onafhankelijk; het is gewoon zielig om ze in hun vrijheid te beperken als je ze gewoon die vrijheid kán geven.
Er zijn nog een stuk of 8 andere katten die hier in de straat wonen, die komen kwamen ook allemaal regelmatig bij ons in de achtertuin. Tegenwoordig komen er nu maar 2, en ééntje daarvan is een kleine bangerik maar vindt het wel prachtig om door onze bloem- en plantrijke tuin te sneaken en op de meest onmogelijke manieren de vogels te pakken te krijgen, wat nooit lukt natuurlijk.De buurvrouw vindt het ook helemaal niet erg. De anderen niet zo geloof ik maar dat zijn sowieso geen dierliefhebbers. Zwaluwennestjes wegspuiten enzo...
Waarom niet? gewoon een lange snoer die de hele tuin rond kan gaan, maar die voorkomt dat ie naar de buren gaat. Heeft ie genoeg vrijheid in jou tuin. Vind je dit te zielig voor zo'n beest moet je zo'n beest niet aanschaffen of lekker ergens achteraf gaan wonen waar dit wel kan. Laatste jaren enkele vissen dood in de vijver door de kat van ergens in de buurt. Ik vraag niet om zo'n beest in mijn tuin.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:14 schreef Chanty87 het volgende:
^ Het spijt me zeer maar ik zou dus echt never nooit mijn kat aanlijnen. En zeker niet nu ik nog thuiswoon met al die ruimte achter ons huis. Die beesten zijn hartstikke onafhankelijk; het is gewoon zielig om ze in hun vrijheid te beperken als je ze gewoon die vrijheid kán geven.
Appels met peren enzo...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:18 schreef je_oma het volgende:
[..]
Is het goed als ik ook mijn hond uitlaat bij jullie in de tuin?![]()
Waarom wel? Ookal zou de kat de hele tuin doorkunnen, dan nog is het geen vrijheid. Je kunt als je in een cel zit ook de hele ruimte doorlopen maar dat heet toch ook geen vrijheid? En als ik dat zielig vind zou ik geen kat mogen nemen volgens jou? Die redenering van jou slaat net zo weinig op als ik zeg dat jij maar geen vissen moet nemen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:24 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Waarom niet? gewoon een lange snoer die de hele tuin rond kan gaan, maar die voorkomt dat ie naar de buren gaat. Heeft ie genoeg vrijheid in jou tuin. Vind je dit te zielig voor zo'n beest moet je zo'n beest niet aanschaffen of lekker ergens achteraf gaan wonen waar dit wel kan. Laatste jaren enkele vissen dood in de vijver door de kat van ergens in de buurt. Ik vraag niet om zo'n beest in mijn tuin.
Volgens mij is dit ook appels met peren vergelijkenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:46 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Waarom wel? Ookal zou de kat de hele tuin doorkunnen, dan nog is het geen vrijheid. Je kunt als je in een cel zit ook de hele ruimte doorlopen maar dat heet toch ook geen vrijheid?
Jawel, mag je wel. Maar moet je ook de consequenties ervan inzien als de buren lastig gaan doen.quote:En als ik dat zielig vind zou ik geen kat mogen nemen volgens jou?
Reiger neemt de vissen vaak mee of eet ze op, een kat speelt er mee en liggen de volgende dag dus lekker dood op hun rug. Mijn tuin is mijn tuin.quote:Bovendien kunnen reigers ook de daders geweest zijn, wat wil je daaraan doen dan?
Nee hoor, ik houd van beesten. Maar ik ga niet s'nachts als politie agent mijn eigen tuin bewaken.quote:Je bent gewoon een huilie die te lui is om die beesten gewoon zelf weg te jagen. Na een paar keer verdwijnen ze gewoon hoor.
Want? Beperkte vrijheid is gewoon geen vrijheid, punt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:00 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit ook appels met peren vergelijken
De buren zouden misschien het woord tolerantie op moeten zoeken dan. Beetje kortzichtig om te stellen dat men geen kat zou mogen omdat de buren zelf geen maatregelen willen nemen.quote:Jawel, mag je wel. Maar moet je ook de consequenties ervan inzien als de buren lastig gaan doen.
Oooh, dus reigers mogen ze gewoon doodmaken als ze ze meenemen, maar katten zijn duivels omdat ze ermee spelen en het misschien wel laten liggen?quote:Reiger neemt de vissen vaak mee of eet ze op, een kat speelt er mee en liggen de volgende dag dus lekker dood op hun rug. Mijn tuin is mijn tuin.
Nou, ik merk het. En wie zegt dat je dat moet doen? Houden ze je uit je slaap dan ofzo? Nee, ze spelen met je vissen.quote:Nee hoor, ik houd van beesten. Maar ik ga niet s'nachts als politie agent mijn eigen tuin bewaken.
Wat ik nu het meest grappige vindt is dat de "kattenliefhebbers" hier roepen dat het aan de anderen ligt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:24 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Want? Beperkte vrijheid is gewoon geen vrijheid, punt.
[..]
De buren zouden misschien het woord tolerantie op moeten zoeken dan. Beetje kortzichtig om te stellen dat men geen kat zou mogen omdat de buren zelf geen maatregelen willen nemen.
[..]
Oooh, dus reigers mogen ze gewoon doodmaken als ze ze meenemen, maar katten zijn duivels omdat ze ermee spelen en het misschien wel laten liggen?Flikker dan gewoon een net over die vijver van je. Bovendien brengen ze hun prooi normaal gesproken gewoon naar hun baasje.
[..]
Nou, ik merk het. En wie zegt dat je dat moet doen? Houden ze je uit je slaap dan ofzo? Nee, ze spelen met je vissen.![]()
Volgens mij vergelijk je de vrijheid van mensen met die van dieren, ik laat mijn hond toch ook niet overal vrij rond lopen, want die mag toch ook niet bij jou in de tuin.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:24 schreef Chanty87 het volgende:
Want? Beperkte vrijheid is gewoon geen vrijheid, punt.
[..]
Tolerantie? Moet ik maatregelen nemen om mijn vijver lelijker te maken met van die pinnen erom heen zeker.quote:De buren zouden misschien het woord tolerantie op moeten zoeken dan. Beetje kortzichtig om te stellen dat men geen kat zou mogen omdat de buren zelf geen maatregelen willen nemen.
Een reiger is iets vanuit de natuur waar ik niks tegen kan doen, ik heb (gelukkig) nog nooit een reiger gehad. Dat een kat van de buren dit doet, kan verkomen worden door zijn baasje.quote:Oooh, dus reigers mogen ze gewoon doodmaken als ze ze meenemen, maar katten zijn duivels omdat ze ermee spelen en het misschien wel laten liggen?Flikker dan gewoon een net over die vijver van je. Bovendien brengen ze hun prooi normaal gesproken gewoon naar hun baasje.
Jij zegt dat ik dat moet doen, want jij zegt dat ik de katten moet wegjaagen als ze met mijn vissen spelen.quote:Nou, ik merk het. En wie zegt dat je dat moet doen? Houden ze je uit je slaap dan ofzo? Nee, ze spelen met je vissen.![]()
Kunt ook de kat in een zak aan de uitlaat hangen en een paar keer gas geven.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:37 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Tolerantie? Moet ik maatregelen nemen om mijn vijver lelijker te maken met van die pinnen erom heen zeker.
[..]
Ik neem ook aan dat het je reet zal roesten of je buren een kat nemen. Als ze dat beest maar op hun eigen terrein houden. Zoals het hoort. Net zoals wat ik doe.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:37 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijk je de vrijheid van mensen met die van dieren, ik laat mijn hond toch ook niet overal vrij rond lopen, want die mag toch ook niet bij jou in de tuin.
[..]
Tolerantie? Moet ik maatregelen nemen om mijn vijver lelijker te maken met van die pinnen erom heen zeker.
[..]
Een reiger is iets vanuit de natuur waar ik niks tegen kan doen, ik heb (gelukkig) nog nooit een reiger gehad. Dat een kat van de buren dit doet, kan verkomen worden door zijn baasje.
[..]
Jij zegt dat ik dat moet doen, want jij zegt dat ik de katten moet wegjaagen als ze met mijn vissen spelen.
Jep, dan geef ik er geen zak om. Dat ze af en toe geluid maken boeit me verder ook niet, want dat doen auto's ook. Daar slaap ik toch wel door heen. Zolang ze maar bij hun in de tuin blijven.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat het je reet zal roesten of je buren een kat nemen. Als ze dat beest maar op hun eigen terrein houden. Zoals het hoort. Net zoals wat ik doe.
Kun je lezen? Katten zijn heel onafhankelijk en zelfstandig. Konijnen, parkieten en weet ik veel wat dus niet. Het territorium is nog altijd onze tuin zelf, onze kat gaat dus niet zitten vechten als een andere kat in de tuin van de buren komt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat ik nu het meest grappige vindt is dat de "kattenliefhebbers" hier roepen dat het aan de anderen ligt.
Katten zijn van nature buitendieren. Ja konijnen, parkieten en honden ook. Die lopen ook niet vrij rond. Dus dat is dikke bullshit. Als een dier geen buiten gewend is heeftie dat echt niet nodig
De buurvrouw geeft aan dat ze het niet erg vindt. Ow, en die kat van je beperkt zijn territorium tot jouw en de buurvrouw's tuin? Nee, dat beest loopt de hele buurt af te struinen. Ikzelf heb absoluut niets tegen katten die vrij rond lopen. Wel vind ik het getuigen van een gigantisch gebrek aan inlevingsvermogen van kattenbezitters die op anderen neerkijken omdat die een kat op hun terrein niet waarderen. "Ow reigers is niet erg maar een kat wel", "je sluit jezelf ook niet op in een cel", "kleine kinderen laat je toch ook op straat spelen, die slopen ook wel eens iets".
Dat noem jij egoïstisch? Ik vind het eerder egoïstisch als men geen kat mag omdat de buren dat niks vinden. Je neemt in godsnaam toch een huisdier voor jezelf omdat je het zelf leuk vindt?quote:Dit zijn allemaal gigantische bullshit argumenten. Het is simpelweg egoistisch als je een huisdier neemt en die maar gewoon de straat op tieft en bij mensen die er niets van moeten weten aan komen met bovenstaande onzin argumenten.
quote:Ik vind het onbegrip van users als Chanty87 echt onbegrijpelijk. Het is jouw dier. Jij moet er voor zorgen dat anderen daar geen last van hebben. Dat is sociaal gedrag. Iets wat een hoop mensen in onze huidige maatschappij helaas missen.
Voor de laatste keer, een hond is niet zo zelfstandig en onafhankelijk als een kat. Non-argument dus.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:37 schreef Harry4 het volgende:
[quote]
Volgens mij vergelijk je de vrijheid van mensen met die van dieren, ik laat mijn hond toch ook niet overal vrij rond lopen, want die mag toch ook niet bij jou in de tuin.
Nee, kattenliefhebbers moet maar geen kat nemen omdat ze met je vissen gaan spelen zeker. Oh, wat een drama. JIJ hebt er toch last van? Als ik last heb van één van de andere katten jaag ik ze ook gewoon weg, heb ook gewoon een keer water of een kat heen gegooid. Dan ga ik niet bij hun baasje lopen klagen.quote:Tolerantie? Moet ik maatregelen nemen om mijn vijver lelijker te maken met van die pinnen erom heen zeker.
Nee, want katten zijn veel te eigenwijs en zelfstandig om ze in één tuin te kunnen laten rondlopen.quote:Een reiger is iets vanuit de natuur waar ik niks tegen kan doen, ik heb (gelukkig) nog nooit een reiger gehad. Dat een kat van de buren dit doet, kan verkomen worden door zijn baasje.
Ik zeg toch niet dat je 's nachts moet gaan lopen patrouilleren of wel dan?quote:Jij zegt dat ik dat moet doen, want jij zegt dat ik de katten moet wegjaagen als ze met mijn vissen spelen.
Gaapquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:04 schreef Chanty87 het volgende:
(leuk verhaal)
Juistem, kortzichtig... Verantwoordelijkheid ligt vooral niet bij de kattenbezitter maar bij al die andere mensenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:04 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Kun je lezen? Katten zijn heel onafhankelijk en zelfstandig. Konijnen, parkieten en weet ik veel wat dus niet. Het territorium is nog altijd onze tuin zelf, onze kat gaat dus niet zitten vechten als een andere kat in de tuin van de buren komt.
En kattenbezitters die neerkijken op anderenHoe kom je erop, serieus.
[..]
Dat noem jij egoïstisch? Ik vind het eerder egoïstisch als men geen kat mag omdat de buren dat niks vinden. Je neemt in godsnaam toch een huisdier voor jezelf omdat je het zelf leuk vindt?
[..]
Prima dat jij dat onbegrijpelijk vindt, ik vind het onbegrijpelijk om te gaan zitten zeiken als een kat van één van de buren met je vissen gaat zitten spelen. Zoiets heet de natuur, katten kun je niet zoals honden compleet africhten. Als katten eenmaal buiten zijn willen ze altijd naar buiten, je kunt ze gewoon niet in hun vrijheid beperken door ze aan een tuigje te hangen.
[..]
Voor de laatste keer, een hond is niet zo zelfstandig en onafhankelijk als een kat. Non-argument dus.
[..]
Nee, kattenliefhebbers moet maar geen kat nemen omdat ze met je vissen gaan spelen zeker. Oh, wat een drama. JIJ hebt er toch last van? Als ik last heb van één van de andere katten jaag ik ze ook gewoon weg, heb ook gewoon een keer water of een kat heen gegooid. Dan ga ik niet bij hun baasje lopen klagen.
[..]
Nee, want katten zijn veel te eigenwijs en zelfstandig om ze in één tuin te kunnen laten rondlopen.
[..]
Ik zeg toch niet dat je 's nachts moet gaan lopen patrouilleren of wel dan?
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Juistem, kortzichtig... Verantwoordelijkheid ligt vooral niet bij de kattenbezitter maar bij al die andere mensen.
Ben je van Marokkaanse komaf ofzo. Doe je dat later ook bij je kinderen. Neejoh, opvoeden is niet nodig. Als andere mensen er last van hebben moeten ze er zelf maar wat aan doen
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |