Eerst gelijk zeggen dat het je verzekering is en dan als je over aansprakelijkheid begint iemand anders de schuld ind e schoenen schuiven.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Wie is in deze aansprakelijk? Toen ik de keukenboer belde, zei hij dat ik het kon verhalen op mijn inboedelverzekering. Toen ik vervolgens begon over aansprakelijkheid, zei hij dat het monteursbedrijf aansprakelijk was, en niet hij (de verkoper van de keuken).
Keuken is inclusief montage gekocht.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:08 schreef Hukkie het volgende:
Toen ik electricien was deden we ook vaak keukens voor een keukenboer, en wij werden altijd ingehuurd door de keukenboer en niet door de klant.
Ik neem aan dat je de keuken inclusief montage hebt gekocht? Dan heb je niets met het montagebedrijf te maken. De aansprakelijkheid ligt dus bij de keukenboer. Die moet de kosten dan weer verhalen op het montage bedrijf.
(Is het een nieuwbouwhuis, of een bestaande woning? In geval van nieuwbouw kan het natuurlijk ook ergens bij de bouw fout gegaan zijn.)
Degene die de keuken heeft aangelegd (en als je daar geen overeenkomst mee hebt, dan degene die er opdracht voor heeft gegeven) is aansprakelijk. Je zou het echter aan je inboedelverzekering kunnen voorleggen. Er is kans dat zij je schade vergoeden en dit vervolgens gaan verhalen op de keukenboer. Dat zou jou weer een hoop gezeur schelen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben een mooi nieuw huis.
Maar er moet natuurlijk altijd iets misgaan.
Afgelopen vrijdag is de keuken geplaatst. Een prachtige zwarte hoogglans keuken. Tijdens de montage bleek dat er nog wat elektrische leidingen moesten worden verlegd, dus dat is vanmorgen door een electricien gedaan. Alles prima in orde.
Gister is de vinylvloer gelegd.
En nu komt het.
De electricien was tegen de middag klaar en het leek mij een goed idee om de vaatwasser te testen alvorens de keukenplint ervoor te zetten. Ik mik er dus wat vuile vaat in en zet het ding aan. Nog geen kwartier later staat mijn keuken blank. Wat blijkt? Onder de keukenkastjes steekt een stuk afvoerpijp uit de grond en daar komt het water uit. De pijp is niet afgedopt.
Morgenochtend komt de monteur om het op te lossen, MAAR ik heb wel kosten. Ik heb namelijk een deel van het vinyl eruit moeten snijden omdat er tien liter water onder lag. A.s. maandag komen ze een nieuw stuk leggen.
Wie is in deze aansprakelijk? Toen ik de keukenboer belde, zei hij dat ik het kon verhalen op mijn inboedelverzekering. Toen ik vervolgens begon over aansprakelijkheid, zei hij dat het monteursbedrijf aansprakelijk was, en niet hij (de verkoper van de keuken).
Die pijp is een afvoerpijp die recht op de hoofdafvoerpijp zit. Hij is helemaal open en steekt maar enkele centimeters boven de grond uit. Zo vreemd vind ik het dan niet als er water uit komt wanneer die hoofdafvoer een flinke hoeveelheid te verwerken krijgt. Toch?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:53 schreef Hukkie het volgende:
Vind het wel vreemd dat er water uit een pijp in de grond komt als jij je vaatwasser aan zet.
Dat soort rare dingen zijn meestal het gevolg van bouwfouten.
De keukenboer zei dat hij het wel gezegd heeft. Nou, misschien heeft hij het genoemd, maar hij heeft in elk geval niet uitgelegd welke leidingen verplaatst moesten worden en/of dat er een groep bij moest...quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:06 schreef Roomsoesje het volgende:
Balen![]()
Hoe kan het eik dat ze tijdens de montage er pas achter kwamen dat electrische leidingen moesten worden verplaatst? Ze komen toch eerst meten en zo? Het lijkt me trouwens de fout van de keukenboer, eventuele derde partijen heb jij in principe niks mee te maken.
Ja maar het vragen lijkt mij handig. Is het niet zo dat als je het gewoon zegt tegen je verzekering dat dat is gebeurd dat ze niet verder vragen end enken dat het eigen schuld is? En je verzekering duurder word ofzo?quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:43 schreef Rewimo het volgende:
Het klopt overigens dat je dit moet claimen bij je eigen inboedelverzekering. Bij grote schade zullen zij dat misschien op de veroorzaker verhalen, maar dat gaat in principe buiten jou om.
No-Claim korting bedoel je denk ik, die smeerlaperij geldt alleen voor auto- en ziektekostenverzekeringen geloof ik.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:59 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ja maar het vragen lijkt mij handig. Is het niet zo dat als je het gewoon zegt tegen je verzekering dat dat is gebeurd dat ze niet verder vragen end enken dat het eigen schuld is? En je verzekering duurder word ofzo?
Kan wel, bijvoorbeeld Aegon kent een premieteruggaaf van 10% bij niet claimen, ook op de inboedel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:08 schreef MatiCe het volgende:
[..]
No-Claim korting bedoel je denk ik, die smeerlaperij geldt alleen voor auto- en ziektekostenverzekeringen geloof ik.
Ik kon de afwasautomaat pas testen toen de electricien was geweest, vandaar dat ik dat meldde. Uiteraard is de keuken gewoon door professionals geïnstalleerd. Die dit dus gewoon vergeten zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
is er uberhaupt wel iets aan die afvoer gedaan?
ik lees alleen maar dat er een electricien bezig geweest is en geen loodgieter....
Ja natuurlijk. Dat scheelt hun werk en/of geld.quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:46 schreef Isegrim het volgende:
Inboedelverzekering adviseert om het in eerste instantie op het bedrijf te verhalen.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:34 schreef sanger het volgende:
Ja natuurlijk. Dat scheelt hun werk en/of geld.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |