abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50418057
Wij hebben een mooi nieuw huis.

Maar er moet natuurlijk altijd iets misgaan.

Afgelopen vrijdag is de keuken geplaatst. Een prachtige zwarte hoogglans keuken. Tijdens de montage bleek dat er nog wat elektrische leidingen moesten worden verlegd, dus dat is vanmorgen door een electricien gedaan. Alles prima in orde.

Gister is de vinylvloer gelegd.

En nu komt het.

De electricien was tegen de middag klaar en het leek mij een goed idee om de vaatwasser te testen alvorens de keukenplint ervoor te zetten. Ik mik er dus wat vuile vaat in en zet het ding aan. Nog geen kwartier later staat mijn keuken blank. Wat blijkt? Onder de keukenkastjes steekt een stuk afvoerpijp uit de grond en daar komt het water uit. De pijp is niet afgedopt.

Morgenochtend komt de monteur om het op te lossen, MAAR ik heb wel kosten. Ik heb namelijk een deel van het vinyl eruit moeten snijden omdat er tien liter water onder lag. A.s. maandag komen ze een nieuw stuk leggen.

Wie is in deze aansprakelijk? Toen ik de keukenboer belde, zei hij dat ik het kon verhalen op mijn inboedelverzekering. Toen ik vervolgens begon over aansprakelijkheid, zei hij dat het monteursbedrijf aansprakelijk was, en niet hij (de verkoper van de keuken).
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2007 @ 18:06:54 #2
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_50418303
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Wie is in deze aansprakelijk? Toen ik de keukenboer belde, zei hij dat ik het kon verhalen op mijn inboedelverzekering. Toen ik vervolgens begon over aansprakelijkheid, zei hij dat het monteursbedrijf aansprakelijk was, en niet hij (de verkoper van de keuken).
Eerst gelijk zeggen dat het je verzekering is en dan als je over aansprakelijkheid begint iemand anders de schuld ind e schoenen schuiven. .

Ben benieuwd hoe dit af loopt. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:08:11 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_50418336
Toen ik electricien was deden we ook vaak keukens voor een keukenboer, en wij werden altijd ingehuurd door de keukenboer en niet door de klant.
Ik neem aan dat je de keuken inclusief montage hebt gekocht? Dan heb je niets met het montagebedrijf te maken. De aansprakelijkheid ligt dus bij de keukenboer. Die moet de kosten dan weer verhalen op het montage bedrijf.

(Is het een nieuwbouwhuis, of een bestaande woning? In geval van nieuwbouw kan het natuurlijk ook ergens bij de bouw fout gegaan zijn.)
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_50418340
Ben benieuwd naar de foto's van de zwarte hoogglans keuken
pi_50418428
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:08 schreef Hukkie het volgende:
Toen ik electricien was deden we ook vaak keukens voor een keukenboer, en wij werden altijd ingehuurd door de keukenboer en niet door de klant.
Ik neem aan dat je de keuken inclusief montage hebt gekocht? Dan heb je niets met het montagebedrijf te maken. De aansprakelijkheid ligt dus bij de keukenboer. Die moet de kosten dan weer verhalen op het montage bedrijf.

(Is het een nieuwbouwhuis, of een bestaande woning? In geval van nieuwbouw kan het natuurlijk ook ergens bij de bouw fout gegaan zijn.)
Keuken is inclusief montage gekocht. Het leek mij ook al dat ik dan toch echt bij de verkoper moet zijn.

Het is een bestaande woning. Ze hebben dat stuk afvoerpijp zelf afgezaagd, maar zijn vermoedelijk gewoon vergeten het af te doppen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:11:27 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50418439
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben een mooi nieuw huis.

Maar er moet natuurlijk altijd iets misgaan.

Afgelopen vrijdag is de keuken geplaatst. Een prachtige zwarte hoogglans keuken. Tijdens de montage bleek dat er nog wat elektrische leidingen moesten worden verlegd, dus dat is vanmorgen door een electricien gedaan. Alles prima in orde.

Gister is de vinylvloer gelegd.

En nu komt het.

De electricien was tegen de middag klaar en het leek mij een goed idee om de vaatwasser te testen alvorens de keukenplint ervoor te zetten. Ik mik er dus wat vuile vaat in en zet het ding aan. Nog geen kwartier later staat mijn keuken blank. Wat blijkt? Onder de keukenkastjes steekt een stuk afvoerpijp uit de grond en daar komt het water uit. De pijp is niet afgedopt.

Morgenochtend komt de monteur om het op te lossen, MAAR ik heb wel kosten. Ik heb namelijk een deel van het vinyl eruit moeten snijden omdat er tien liter water onder lag. A.s. maandag komen ze een nieuw stuk leggen.

Degene die de keuken heeft aangelegd (en als je daar geen overeenkomst mee hebt, dan degene die er opdracht voor heeft gegeven) is aansprakelijk. Je zou het echter aan je inboedelverzekering kunnen voorleggen. Er is kans dat zij je schade vergoeden en dit vervolgens gaan verhalen op de keukenboer. Dat zou jou weer een hoop gezeur schelen.
pi_50418582
Dan dus eerst maar eens de inboedelverzekering bellen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:39:16 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50421701
Vaak proberen ze zo onder hun aansprakelijkheid uit te komen indd

Je hebt bij hun gekocht, je kan er niets aan doen dat zij amateurs hebben ingeschakeld. Zij zijn verplicht jij te vergoeden, je hebt immers bij hun gekocht en niet bij de monteurs.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:53:07 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_50422251
Vind het wel vreemd dat er water uit een pijp in de grond komt als jij je vaatwasser aan zet.
Dat soort rare dingen zijn meestal het gevolg van bouwfouten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_50422860
Balen
Hoe kan het eik dat ze tijdens de montage er pas achter kwamen dat electrische leidingen moesten worden verplaatst? Ze komen toch eerst meten en zo? Het lijkt me trouwens de fout van de keukenboer, eventuele derde partijen heb jij in principe niks mee te maken.
Amsterdam O+
pi_50426162
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:53 schreef Hukkie het volgende:
Vind het wel vreemd dat er water uit een pijp in de grond komt als jij je vaatwasser aan zet.
Dat soort rare dingen zijn meestal het gevolg van bouwfouten.
Die pijp is een afvoerpijp die recht op de hoofdafvoerpijp zit. Hij is helemaal open en steekt maar enkele centimeters boven de grond uit. Zo vreemd vind ik het dan niet als er water uit komt wanneer die hoofdafvoer een flinke hoeveelheid te verwerken krijgt. Toch?
pi_50426235
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:06 schreef Roomsoesje het volgende:
Balen
Hoe kan het eik dat ze tijdens de montage er pas achter kwamen dat electrische leidingen moesten worden verplaatst? Ze komen toch eerst meten en zo? Het lijkt me trouwens de fout van de keukenboer, eventuele derde partijen heb jij in principe niks mee te maken.
De keukenboer zei dat hij het wel gezegd heeft. Nou, misschien heeft hij het genoemd, maar hij heeft in elk geval niet uitgelegd welke leidingen verplaatst moesten worden en/of dat er een groep bij moest...
pi_50427166
Klaag ze aan!!!
Amsterdam O+
pi_50427977
Oei! Lastig dit... Zelf niet afgedopt, maar dat had de installateur wellicht moeten zien? Of had die leiding niets met de nieuwe afvoer te maken?

Ook benieuwd naar foto's van de keuken!! Ik wil ook een nieuwe keuken gaan kopen, maar de waardevastheid lijkt me zo lastig. (ik wil een rode keuken... )
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_50429165
Als alles klaar is, plaats ik wel een paar foto's.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 juni 2007 @ 22:43:23 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50430521
Het klopt overigens dat je dit moet claimen bij je eigen inboedelverzekering. Bij grote schade zullen zij dat misschien op de veroorzaker verhalen, maar dat gaat in principe buiten jou om.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2007 @ 22:59:05 #17
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_50431248
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:43 schreef Rewimo het volgende:
Het klopt overigens dat je dit moet claimen bij je eigen inboedelverzekering. Bij grote schade zullen zij dat misschien op de veroorzaker verhalen, maar dat gaat in principe buiten jou om.
Ja maar het vragen lijkt mij handig. Is het niet zo dat als je het gewoon zegt tegen je verzekering dat dat is gebeurd dat ze niet verder vragen end enken dat het eigen schuld is? En je verzekering duurder word ofzo?
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_50434161
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:59 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Ja maar het vragen lijkt mij handig. Is het niet zo dat als je het gewoon zegt tegen je verzekering dat dat is gebeurd dat ze niet verder vragen end enken dat het eigen schuld is? En je verzekering duurder word ofzo?
No-Claim korting bedoel je denk ik, die smeerlaperij geldt alleen voor auto- en ziektekostenverzekeringen geloof ik.
pi_50438220
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:08 schreef MatiCe het volgende:

[..]

No-Claim korting bedoel je denk ik, die smeerlaperij geldt alleen voor auto- en ziektekostenverzekeringen geloof ik.
Kan wel, bijvoorbeeld Aegon kent een premieteruggaaf van 10% bij niet claimen, ook op de inboedel.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_50438836
is er uberhaupt wel iets aan die afvoer gedaan?

ik lees alleen maar dat er een electricien bezig geweest is en geen loodgieter....
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:33:10 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_50439684
Bel gewoon eerst met je verzekering en laat hen het in eerste instantie verder oppakken.
In principe hoef je niets meer te doen.

Waarschijnljik dat het daarna zo zal gaan dat de verzekering van de keukenboer het weer zal proberen te verhalen op de monteurs.
Maar goed, boeit het jou waar het geld vandaan komt, zolang er maar komt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_50457669
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
is er uberhaupt wel iets aan die afvoer gedaan?

ik lees alleen maar dat er een electricien bezig geweest is en geen loodgieter....
Ik kon de afwasautomaat pas testen toen de electricien was geweest, vandaar dat ik dat meldde. Uiteraard is de keuken gewoon door professionals geïnstalleerd. Die dit dus gewoon vergeten zijn.

Inboedelverzekering adviseert om het in eerste instantie op het bedrijf te verhalen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:34:39 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50459198
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:46 schreef Isegrim het volgende:
Inboedelverzekering adviseert om het in eerste instantie op het bedrijf te verhalen.
Ja natuurlijk. Dat scheelt hun werk en/of geld.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50459348
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:34 schreef sanger het volgende:
Ja natuurlijk. Dat scheelt hun werk en/of geld.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
pi_50875800
Zoals beloofd, de zwarte keuken:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')