abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197465
Ja hoor, nu staat ze ook al in Weekend:

Psychologen hadden het al voorspeld: voor de deelnemers aan bet spraakmakende Veronica-programma Big & Brother komt het hele leven op z'n kop te staan. De bewoner (of bewoonster) van de *vrijwillige gevangenis' in Almere die het honderd dagen volhoudt en met een kwart miljoen naar huis gaat kan zelfs zo in verwarring raken dat hij daarna misschien wel jarenlang niet meer zijn draai kan vinden. De opsluiting in de Big Brother-commune kan zelfs fataal zijn voor jarenlange relaties. De partner van degene die hot Big Brother-huis op komende nieuwjaarsdag verlaat krijgt misschien wel een heel andere persoon in huis. Dat de gevolgen van deelname inderdaad heel groot zijn, bewijst Tara, de schoenenverkoopster die na elf dagen een punt zette achter haar deelname aan het programma, Enkele dagen nadat Martin het Big Brother-huis had verlaten nadat de kijkers hem hadden weggestemd stapte Tara op. Niemand, ook de makers van het programma niet, had verwacht dat juist zij de woning vroegtijdig en vooral vrijwillig zou verlaten. De 21-jarige Tara stond stevig in haar schoenen en was ervan overtuigd dat ze de honderd dagen opsluiting in het Big Brother-huis zou vol maken. 'Voor mij wordt het een groot spannend avontuur. Ik ben een type dat in is voor gekke dingen en toen ik las over de mogelijkheid om mee te doen, heb ik me onmiddellijk ingeschreven. Ik heb me daarbij van niemand iets aangetrokken. Mijn vriend was niet zo blij dat hij me honderd dagen niet zou zien. Mijn moeder was ook niet enthousiast En toch heb ik doorgezet Ik geloof wel dat ik het aankan. Ik ben niet iemand die altijd maar thuis zit Ik ben vaak weg. Ik ga graag met mensen om. Ik beschouw Big Brother als een groot en vooral gezellig schoolreisje. Ik denk dat ik de komende drie maanden een ontzettend leuke tijd tegemoet ga! zei Tara voordat ze haar intrek nam in de Big Brother- gevangenis. Ze zei ook dat ze hoopte dat Big Brother haar bekend zou maken. Tara wilde heel duidelijk een ster worden en daar had ze alles voor over, zelfs haar baan in de schoenwinkel die ze voor Big Brother opzegde. Juist voor de zo impulsieve en spontane Tara is de deelname op een grote desillusie uitgelopen.

Al na een paar dagen was ze ervan overtuigd dat ze nooit zou kunnen wennen aan het huis, waarin ze met de andere acht deelnemers terecht was gekomen. En nog erger: Tara zou ook nooit goed kunnen wennen aan de mensen om haar been. Ze had 'niets* met de andere deelnemers, die ze na haar terugkomst in de bewoonde wereld ook een stelletje 'schijnheiligerds' noemden. Aanvankelijk liet ze dat met merken. Tara hoopte namelijk dat de kijkers haar zouden wegstemmen en dat ze na een week weer op straat zou staan. Maar in plaats van Tara werd Martin weggestuurd. Tara deed nog moeite om zich aan te passen, maar vier dagen later werd het haar te veel. Haar mede- bewoners vertelde ze vlak voor dat ze haar koffers pakte dat ze heimwee naar haar familie had. Later bleek dat die heimwee wel meeviel. Tara had het gevoel dat ze niet in de groep paste. Haar Amsterdamse humor werd niet begrepen en zij had niets met de humor van de anderen. En, zo benadrukte Tara, ze werd gek van *dat harmonieuze gedoe' in huis: samen afwassen, samen koken, samen schrobben, samen spelletjes doen... In feite kwam het erop neer dat Tara zich dood- ongelukkig voelde. En nadat ze afscheid had genomen van haar medebewoners werd duidelijk dat Tara er ook niet langer meer naar verlangt om bekend te worden. Haar verlangen een ster te worden is over. Tara had na haar terugkeer in de bewoonde wereld het liefste meteen willen onderduiken. Praten over haar ervaringen wil ze liever niet. Tara is ook met, zoals haar ex-medebewoner Martin, m elk tv-programma te zien. Ze wil liever geen interviews geven, wat nu eenmaal bij de 'sterstatus waarnaar ze verlangde hoort Tara wekt zelfs de indruk dat ze liever niets meer met het hele project te maken wil hebben. Ze zou het liefste de draad van haar normale leven weer willen oppakken Maar voor dat laatste krijgt ze geen kans. Wat is namelijk het geval? Tara is verplicht om zo nu en dan op de televisie te verschijnen en haar zegje te doen. Voordat ze het Big Brother- huis inging zette ze namelijk haar handtekening onder een soort wurgcontract, waar ze niet meer onderuit kan. In dat contract staat onder meer dat ze een spreekverbod heeft over de wijze waarop Big Brother door Veronica en door tv-producentJohn de Mol wordt geproduceerd. Over haar ervaringen in de commune mag ze alleen maar praten met toe stemming van de omroep en de tv-producent, die haar zelfs niet toestaan om over haar belevenissen bijvoorbeeld een boek te schrijven. Tara wekt niet de indruk dat ze dat laatste graag zou willen. En ze is heel duidelijk ook niet geïnteresseerd om nog betrokken te blijven bij het vervolg van Big Brother. Maar Tara kan geen kant op. Weigeren om naar de studio te komen voor de Big Brother-uitzendingen zou namelijk uitgelegd kunnen worden als contractbreuk, Afgelopen donderdag tijdens de langere uitzending van Big Brother nam ze in de gesprekken met Daphne Deckers en Rolf Wouters ook een wat ongeïnteresseerde houding aan. Ze beantwoordde alle vragen keurig, maar daar bleef hot bij e: ze liet de kijkers achter met de grote vraag: wat is er werkelijk gebeurd waardoor ze onverwacht uit het Big Brother-huis stapte? Tara voelde zich ook niet op haar gemak naast Martin, die nog altijd heel enthousiast is over zijn verblijf in de Big Brother-commune en er geen geheim van maakt hoe jammer hij het vindt dat de kijkers hem dwongen op te stappen. Misschien wel logisch, want Martin behoorde tot hot groepje dat Tara als *schijnheiligerds' bestempelde.

Hoe gaat het nu verder met Tara? Daarover werd afgelopen donder dagavond met gesproken. Kan ze weer terugkomen bij de schoenwinkel waar ze een vaste baan had? Hoe reageerden haar vriend en haar familieleden? Tara, die zo graag een ster had willen worden, hult zich wat haar gevoelens betreft in een waas van geheim zinnigheid. En datzelfde doet ze met betrekking tot de terugkeer in haar eigen omgeving. Komt Tara de psychische klap die Big Brother haar bezorgde weer te boven en zal ze in staat zijn om weer normaal te functioneren? En hoe zal het gaan met haar ex-communeleden? Als Tara na elf dagen verblijf in de *vrijwillige gevangenis' in Almere al zo van slag is, hoe zal het de bewoners vergaan die de komende weken hun koffers pakken en opstappen?

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_197466
Tara heet Tara van de Berg. Als we TMF mogen geloven. Ze zal daar morgen te bewonderen zijn bij Daphne (TMF text 215).
For All We Know R The Soapies Watching Us in Another Dimension <P>
pi_197467
Weet iemand wat de consequenties zijn als Tara iets verteld wat niet mag van onze vriendelijk vrienden van VOO. Wat een klotecontract zeg, wij bepalen ook wat je zegt na het programma. Zwijgplicht, een slechte naam en geen 250.000, nee leuk dat BB. Je bent haast gek als je daaraan meedoet dus!!
Wat is de definitie van "back to basic" Die van VOO is het niet!!
pi_197468
Tara werd juist getipt (ook door de makers) om als een van de eerste vrijwillig het huis te verlaten.
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
pi_197469
>>geen 250.000

Maar misschien wel iets wat daar in de buurt komt. Als Tara nou in Playboy komt? She has the HOOTERS for the job...

donderdag 7 oktober 1999 @ 21:30:00 #6
513 Snuffel
Houdt van Acnaib...
pi_197470
Arrdig bedacht dat verhaal, alleen klopt er iets niet aan.
Iedereen roept maar over dat zogenaamde contract.... daar wil ik wel eens meer over weten, als het al bestaat......
  donderdag 7 oktober 1999 @ 21:30:00 #7
513 Snuffel
Houdt van Acnaib...
pi_197471
oops....
ging ff iets dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door Snuffel (Datum 07 Oktober 1999).]

donderdag 7 oktober 1999 @ 21:54:00 #8
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_197472
Triest geval hoor, die Tara. Ze wilde een ster worden, maar nu "wil ze er niets meer mee te maken hebben" Ha! Ondertussen heeft ze wel een "vergoeding" ontvangen voor de tijd die ze in het BB huis doorbrengt (500 bruto per week) en heeft ze al interviews gegeven aan de Panorama (met blote foto's) en de Weekend. Dat is vast ook niet gratis gebeurd. NAAR, hè, zo'n sterstatus. Ze wil er liever niet meer aan denken. Maar ondertussen slaat Madam er wel geld uit en is ze "milking it for all it's worth". Tja, vreselijk, zo'n wurgcontract. Nou, als je het mij vraagt valt het allemaal nog wel mee met miss Tuthola. En dat verhaal is de Weekend is wel zo verdraaid, niet te zuinig. HOEZO, STEVIG IN HAAR SCHOENEN? Echt niet, ze is zo labiel als de pest. Ze heeft niet nagedacht over de effecten van BB op haar persoonlijkheid ("ik hou van openheid, eerlijkheid, spontaniteit, blabla")en dus houdt ze haar mond dicht in het BB huis over haar gevoelens over de rest van de bewoners, maar zodra ze eruit is zijn ze "schijnheilig". Dat meisje heeft nog HEEL VEEL te leren over zichzelf. Als ze na 11 dagen al tegen de muren opvloog... Typerend dat ze dacht dat het "een schoolreisje" zou zijn. DOM GANSJE is het toch. Tuurlijk joh, het grootste experiment van de 20e eeuw op psychologisch gebied, al drie jaar omstreden en voorbereid, en jij vindt het een schoolreisje. Dat de makers van V. daarvoor gevallen zijn, zeg, dat zegt toch ook iets over het IQ wat in die gelederen heerst. Er hangen volgens mij nog meer hormonen in de lucht op de redactie van V. dan tussen Bart en Sabine!
'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_197473
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_197474
quote:
Ze wil liever geen interviews geven, wat nu eenmaal bij de 'sterstatus waarnaar ze verlangde hoort Tara wekt zelfs de indruk dat ze liever niets meer met het hele project te maken wil hebben. Ze zou het liefste de draad van haar normale leven weer willen oppakken Maar voor dat laatste krijgt ze geen kans

Het komt Tara toch wel verdacht mooi uit dat ze nu de voorpagina van de Panorama siert. Ik denk dat ze dat zonder haar "fame" niet had gered. Want wie zit er op een schoenverkopende politie-agente met een hondje te wachten, die schreeuwt dat je niet op de stoep mag fietsen???
Wel de lusten, niet de lasten....
That's Tara....

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
pi_197475
Tijdens de 22.30uur uitzending ging Rolf nog even lekker in op dat DIEPTE-interview met Tara. Tara heeft weinig goed gedaan daar bij Veronica....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')