Ik heb eerst een laag gewone latex aangebracht (dat was de oorspronkelijke bedoeling), maar omdat het behang op sommige plekken niet goed hechtte, heb ik daarna structuurverf gebruikt om die gaatjes 'op te vullen' als het ware (overigens op aanraden van iemand die er zogenaamd verstand van had).quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:33 schreef doshi het volgende:
Waarom doe je structuurverf op glasvezelbehang? Dat is wel redelijk dubbelop. Je had beter de muur kunnen vlakken door bijv. albastine / geel of roodband te gebruiken, vervolgens voorstrijk en dan structuurverf aanbrengen met blokkwast en daarna structuurroller.
Op glasvezelbehang doe je doorgaans alleen muurverf.
Blazen in het behang komt omdat je het behang niet goed hebt aangebracht. Heb je wel de juiste lijm gebruikt en de lijm aangebracht op de muur en daarop het behang en het toen 48 uur laten drogen voodat je ging verven? En waarom heb je heel veel lijm gebruikt? Dat is niet nodig, gewoon normale laag.
Het moet er nu allemaal af zo te horen, maar misschien kan je foto plaatsen?
Trouwens...kan dat nu niet alsnog? De muur vlakken met alabastine etc?quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:33 schreef doshi het volgende:
Waarom doe je structuurverf op glasvezelbehang? Dat is wel redelijk dubbelop. Je had beter de muur kunnen vlakken door bijv. albastine / geel of roodband te gebruiken, vervolgens voorstrijk en dan structuurverf aanbrengen met blokkwast en daarna structuurroller.
jazeker, al is geel of roodband goedkoper als je echt veel moet doen (moet je even zien of dat wel op de muur hecht, staat op de verpakking)quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:40 schreef Sense het volgende:
[..]
Trouwens...kan dat nu niet alsnog? De muur vlakken met alabastine etc?
Ik zal hier morgen even wat fotootjes neerzetten, misschien komen we dan verder. Bedankt in ieder geval tot zoverquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:43 schreef doshi het volgende:
[..]
jazeker, al is geel of roodband goedkoper als je echt veel moet doen (moet je even zien of dat wel op de muur hecht, staat op de verpakking)
Ik zou de blazen eruit halen met een afsteekmes, de randen van dit "gat" vlakmaken met albastine (aanbrengen, dan met een natte hand het gladwrijven) en daarna structuur erover. Maar zonder foto is het wel lastig te zeggen of dit gaat werken, ik begrjip namelijk niet precies hoe die muur er nu uitziet en hoe dit allemaal kon gebeuren.
volgens mij zit het behang wel goed vast, maar op een paar plekken niet?quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:44 schreef Marsepein het volgende:
Over behang wat niet goed vastzit (En dat is hier het geval) kun je niet stucen.
Klopt, het zit muurvast, alleen in het midden zitten een paar plekken waar het behang niet goed op de muur heeft gehecht. Hierdoor zie je die gaatjes, die in het behang zitten, door de verf heen. Het is van dat grove, geweven glasvezelbehang.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:50 schreef doshi het volgende:
[..]
volgens mij zit het behang wel goed vast, maar op een paar plekken niet?
of een goede kit, maar dat gebruik je vaker om losgelaten bovenkanten weer muurvast te maken, maar moet ook wel met bobbels werken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:29 schreef Foo_niks het volgende:
wat voor lijm gebruik je voor je blazen
Zou geen glasweefsellijm gebruiken maar contactlijm.werkt altijd ook om scherpe buitenhoeken
Kit is volume en plastisch ,waar laat je hetquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:36 schreef doshi het volgende:
[..]
of een goede kit, maar dat gebruik je vaker om losgelaten bovenkanten weer muurvast te maken, maar moet ook wel met bobbels werken.
Die kun je eruit snijden. Lijkt me wel verstandiger, want als de lucht erachter van temperatuur veranderd zul je zometeen zien dat het stucwerk dat erop zit kapotgedrukt wordt en gaat barsten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:50 schreef doshi het volgende:
[..]
volgens mij zit het behang wel goed vast, maar op een paar plekken niet?
zie openingspost.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:25 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Mannen en vooroordelen![]()
Wat is er mis met klussende vrouwen?
Statistisch gezien zijn mannen dan veel erger. Zeker 80% van de 'Help' topics wordt geopend door mannen. Jouw redenatie gaat dus niet op. Elke klusser is weleens onvoldoende voorbereid en maakt dan fouten die hersteld moeten worden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:37 schreef freak1 het volgende:
zie openingspost.
en waarom klussen mannen? om indruk te maken op vrouwen met hun gepimpte huis, of omdat het moet van de vrouw.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:42 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Statistisch gezien zijn mannen dan veel erger. Zeker 80% van de 'Help' topics wordt geopend door mannen. Jouw redenatie gaat dus niet op. Elke klusser is weleens onvoldoende voorbereid en maakt dan fouten die hersteld moeten worden.
Sure...quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:25 schreef freak1 het volgende:
[..]
en waarom klussen mannen? om indruk te maken op vrouwen met hun gepimpte huis, of omdat het moet van de vrouw.
ergo:
het is de schuld van de vrouwen.
Waarom ga jij niet in de regen zonder boven kleding buiten spelen. TS snij de gebaldere stukken er uit en plamuur die.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:25 schreef freak1 het volgende:
[..]
en waarom klussen mannen? om indruk te maken op vrouwen met hun gepimpte huis, of omdat het moet van de vrouw.
ergo:
het is de schuld van de vrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |