Ok, je had gelijk. Ik heb het een paar maanden na dit topic eens bij een vriend gehad. Was kant en klaar, maar ik moet zeggen dat het erg goed smaakte. Ik heb er sindsdien niet meer echt aan gedacht, maar door je kick viel het weer op. Ik ga duik morgen weer eens de keuken inquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, wat het uitzien betreft moet je gewoon creatief zijn en het heeft niets van NLse humus qua smaak
natuurlijk, kom maar opquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:12 schreef Triggershot het volgende:
Als er interesse voor is kan ik ook een Syrisch recept plaatsen.
Tevens ook een 'bestseller' in Istanbul.
Doe jij dat dan na het weken of na het koken?quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:28 schreef minilot het volgende:
Tip: ontdoe de kikkererwten van hun buitenste schilletje. Het is even een rotwerkje, maar de structuur van je hummus wordt er zoveel fijner van!
Staafmixer deed het inderdaad prima!quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Je kan prima de staafmixer gebruiken
Ik denk het wel; kikkererwten bevatten vrij veel zetmeel en ik denk dat het anders wel wat plakkerig/droog wordt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:21 schreef heaven7 het volgende:
Is dat Tahin perse nodig? Op dat spul na heb ik namelijk alles al in huis om het te maken
Geroosterde knoflook, hmm, dat is een goed ideequote:Op woensdag 24 februari 2010 09:08 schreef minilot het volgende:
Nou, mijn zelfgemaakte hummus smaakt naar allesbehalve karton, met vers citroensap, geroosterde knoflook, chilipeperpuree en forse scheppen komijn en kukurma.![]()
Die uit de supermarkt vind ik overigens écht niet te vreten.
Avocado erdoor? Hoe smaakt dat? Nog nooit gehoord/geproefdquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:49 schreef emss het volgende:
hmmm, yummie hummus... Ik maak het meestal gewoon lekker snel met kikkererwten uit blik, tahin, en wat avocado erdoor.
Oh dat klinkt als een goed idee, dat ga ik ook eens doenquote:Op donderdag 4 maart 2010 12:29 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb afgelopen weekend 3 liter hummus gemaakt. Serieusmet geroosterde knoflook (geinspireerd door minilot
), en verschillende smaakjes: tomaat-koriander, ras-el-hannout, kurkuma, en 'gewone' met komijn. Nu lekker 6 bakjes in de diepvries
Het was toch zeikweerquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:03 schreef Windigo het volgende:
[..]
Oh dat klinkt als een goed idee, dat ga ik ook eens doen
Heb mijn moeder's hummus ook wel eens uit de vriezer gehad, smaakte nog steeds prima hoorquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het was toch zeikweerLekker op de bank die velletjes eraf pulken.
Ik vind de smaak na invriezen echt prima, en de structuur blijft ook gewoon lekker
Ik heb het van de week een keer met blikerwten gemaakt en met droge erwten. Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, maar die met de droge erwten was echt niet lekker: droog, korrelig en muffig van smaak. Ik heb de erwten een dag en een nacht laten weken en ruim 1,5 uur gekookt. Daarna gepureerd met olijfolie, citroensap, knoflook, tahin, zout, paprikapoeder, komijn en cayennepeper.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:00 schreef -Mellow- het volgende:
Met droge, verse kikkererwten is humus zooooo veel lekkerder. En het kost nauwelijk extra moeiete. Je moet t alleen wel een dag van te voren weten omdat de erwetn een nachtje in koud water moeten staan. Maar ik vind t echt een wereld van verschil.
Verder is het mooie van humus natuurlijk dat je zo eindeloos kunt combineren. Koriander, komijn, gerookte paprikapoeder, balsamico....Bijna alles kan je er wel in gooien
Wat ik altijd doe is een deel van het kookvocht van de erwten bewaren en daarvan een scheutje bij de puree doen voor wat meer smeuïgheid. Er zit veel smaak aan het kookvocht.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:46 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Ik heb het van de week een keer met blikerwten gemaakt en met droge erwten. Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, maar die met de droge erwten was echt niet lekker: droog, korrelig en muffig van smaak. Ik heb de erwten een dag en een nacht laten weken en ruim 1,5 uur gekookt. Daarna gepureerd met olijfolie, citroensap, knoflook, tahin, zout, paprikapoeder, komijn en cayennepeper.
Die met de blikerwten daarentegen was heerlijk!
Oké, bedankt voor de tip; ik heb ze idd buiten de koelkast geweekt, een nacht en een hele dag. Misschien zijn ze net over het randje gegaan, de smaak was niet bedorven ofzo, maar wel heel muffig. Het rook ook niet lekker toen ze aan het koken waren.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:24 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe is een deel van het kookvocht van de erwten bewaren en daarvan een scheutje bij de puree doen voor wat meer smeuïgheid. Er zit veel smaak aan het kookvocht.
Oh en heb je ze buiten de koelkast geweekt? Een nacht is namelijk voldoende. Ik ben zelf een keer een bakje wekende erwten een dag vergeten. Toen zaten ze tegen bederving aan en roken ze ook muf. Als je ze langer laat staan kan je ze beter koel zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |