abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel donderdag 7 oktober 1999 @ 18:33:00 #1
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_197410
Gaat hier maar verder, die andere thread wordt/werd een beetje lang.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_197411
Zou zo'n rollenspel nou goed zijn voor de saamhorigheid, of juist niet? Is het therapeutisch of stookt het het vuurtje juist op?

Je zag precies het moment dat Bianca voor zichzelf besliste wie ze zal gaan nomineren.

Karin als Bart was meesterlijk! Dat kan Bart in zijn zak stoppen!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_197412
Een rollenspel is een bekende methode om mensen meer van zichzelf te laten zien dan ze normaal willen tonen. In zoverre: een geslaagd experiment...

[Dit bericht is gewijzigd door Sniper (Datum 07 Oktober 1999).]

pi_197413
Zo'n rollenspel zorgt natuurlijk wel voor de nodige duidelijkheid binnen de groep. We zien nu dat ook de bewoners de typerende gedragingen van de diverse groepsleden zijn opgevallen (we zijn niet langer de enigen).
Dit zorgt voor de nodige onderlinge wrijving, wat misschien niet gezond is voor de psychische gesteldheid van de deelnemers, maar wel vermaak is voor het publiek. Of mag vermaak niet ten koste gaan van psychische gezondheid? Ethisch hoor....
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
pi_197414
>>Of mag vermaak niet ten koste gaan van psychische gezondheid?

In deze tijden van Reality TV is ALLES geoorloofd...Money makes the world go 'round.

pi_197415
Even terugkomen op de nominaties.

Als ik er was, zou ik tegen de tijd van de volgende nominaties in opstand komen. Als ze als groep weigeren om op elkaar te stemmen kan Veronica er weinig aan doen.

Ik vind, en heb vanaf het eerste minuut gevonden dat de nominatie ronde het meest oneerlijke en gemene regel is wat Veronica verzonnen heeft.

Maar wie van de BB bewoners komt op het idee om een rebelie te beginnen? Ik denk aan Ruud, van Jongens, d'is toch niets zo, op elkaar moeten stemmen? En wat kan Veronica eraan doen? Het weekbudget halveren? Ik vind het nomineren een te grote psychologische druk op de al zo kwetsbare omgang van de bewoners. Nederland gaat toch stemmen. (ik trouwens niet want het ligt me niet om iemand die ik eigenlijk niet ken zo KEIHARD te beordelen)Reacties?

Dikke Snikkel
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 00:04:00 #7
242 Pinball
Electric Monk
pi_197416
quote:
op 10-07-1999 om 11:55 PM schreef isis het volgende:
Maar wie van de BB bewoners komt op het idee om een rebelie te beginnen?

Niemand, er staat natuurlijk in het contract dat ze verplicht zijn te stemmen, en niemand durft de gok te nemen dat 1 deelnemer wel stemt en er met de poen vandoor gaat

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_197417
Ik zal maar meer gaan uiten om te zorgen dat deze topic bovenaan blijft. Zijn er geen echte discussie liefhebbers aanwezig?

Ik twijfel over de genoemde knuffel motieven van Karin. Zie topic Psych. Voer 1. Karin is ook een vrouw en ook al ben je bijna 40 ofzo, dan heb je nog gevoelens van spannend! Teen tegen teen (niet a la Martin en Bart. Dat ze na Maurice bij Bart was gaan liggen leek mij (als vrouw) een herkenbare afleidingtechnique. Want je weet dat je iets doet van voor anderen pijnelijk kan zijn, of je bent niet thuis met sexuele gevoelens voor andere als je man en je probeert jezelf en de andere betrokkenen af te lijden door te doen alsof het de normalste zaak van de werld is. Dus ook jij Bart krijgt van mij een wake up call. En ze lag veel relaxder bij Maurice in bed hoor!

Dikke Snikkel
pi_197418
Pinball,

Niet mee eens, ik denk niet dat ze zo op het geld zitten te denken op dit moment. In het begin zei Bianca iets heel zinnigs hoor! (over de eerste ronde nominaties) Ze zei zoiets van : Je moet goed bedenken met wie je 100 dagen vol kan houden! Op dit moment zijn ze heel erg met elkaar bezig, en niet met het geld en wantrouwen tegenover elkaar om het geld. Wantrouwen komt meer van bang zijn om weggestemd te worden, wat natuurlijk de kans om het geld te winnen wegneemt, ja zeker. Maar ze willen verder, naar de volgende ronde. Iedere stap is het doel volgens mij, niet 31 december. En om iedere stap te kunnen verdragen, moet je heel wat vriendschappen hebben binnen het huis.

Dikke Snikkel
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 00:22:00 #10
155 isis
2de jaars
pi_197419
Net gezien dat er zeer fanatiek over de nominaties gechat wordt. Goed zo.

Dikke Snikkel
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 00:23:00 #11
242 Pinball
Electric Monk
pi_197420
quote:
op 10-08-1999 om 12:14 AM schreef isis het volgende:
Pinball,

Niet mee eens, ik denk niet dat ze zo op het geld zitten te denken op dit moment. In het begin zei Bianca iets heel zinnigs hoor! (over de eerste ronde nominaties) Ze zei zoiets van : Je moet goed bedenken met wie je 100 dagen vol kan houden! Op dit moment zijn ze heel erg met elkaar bezig, en niet met het geld en wantrouwen tegenover elkaar om het geld. Wantrouwen komt meer van bang zijn om weggestemd te worden, wat natuurlijk de kans om het geld te winnen wegneemt, ja zeker. Maar ze willen verder, naar de volgende ronde. Iedere stap is het doel volgens mij, niet 31 december. En om iedere stap te kunnen verdragen, moet je heel wat vriendschappen hebben binnen het huis.

Mee eens, ik doelde ook vooral op het voornemen om te rebelleren tegen het stemmen. Ik denk dat de $$ dan zeker mee gaan spelen.

Verder had bianca idd een goed punt over 100 dagen volhouden, maar (zoals iemand ergens al zei) voor de mensen die er voor het geld zitten kan het ook een overweging zijn om "sterke" tegenstanders snel weg te hebben.
De bewoners die Machiavelli's werken gelezen hebben (bart sorry) hebben daarin zeker een voorsprong denk ik.
Ik ben benieuwd of de bewoners nu voor "de groep" gaan of voor zichzelf?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 00:31:00 #12
155 isis
2de jaars
pi_197421
Pinball,

als iedereen weigert dan stopt V niet met uizenden, dan moeten ze het maar pikken = iedereen nog ff veel kans om geld te winnen! (en hoe!)

Dikke Snikkel
pi_197422
als de bewoners niemand nomineren zullen ze denk ik door v allemaal genomineerd zijn omdat de bewoners niemand gestemd hebben. Dan hebben de bewoners dus allemaal even veel stemmen en mag de kijker voor iedereen bellen. dus dat zou niet zo handig zijn voor de bewoners...mona word er gewoon uit genomineerd en ik vrees voor haar man dat ze snel weer thuis is..en hij was er net aan gewend aan die drukte van de kids
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
bigbrother voor kids
http://www.kidsplanet.nl
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 00:35:00 #14
242 Pinball
Electric Monk
pi_197423
Isis:

Keywords: ALS en IEDEREEN

Misschien ben ik de waard die z'n gasten niet vertrouwd , maar ik weet niet of ik het risico zou nemen.

Het is heel makkelijk voor veronica om te suggereren dat 1 van de bewoners wel heeft gestemd, en zo de rest (iedereen) dwingt om het ook te doen. (zou ik doen als ik V. was)

vrijdag 8 oktober 1999 @ 00:40:00 #15
155 isis
2de jaars
pi_197424
Laatste reactie voor vanavond. Ik blijf erbij. Laat Nederland, de zeikerds dat we zijn, nomineren, stemmen, wegdrijven etc. Dan pas kunnen we elkaar op de schouders kloppen en hebben de BB bewoners een zorg minder.
Dikke Snikkel
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 01:36:00 #16
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_197425
volgens het contract-verhaal dat nog ergens op een stroompje staat hebben ze de truck om te suggereren dat iemand anders 'al gesprongen' is al gebruikt bij de contracten en weten ze dat. Zouden ze er een tweede keer intrappen? (als ze er de eerste keer al in zijn getrapt...)
Live young, die fast.
pi_197426
quote:
op 10-08-1999 om 01:36 AM schreef GeGs het volgende:
volgens het contract-verhaal dat nog ergens op een stroompje staat hebben ze de truck om te suggereren dat iemand anders 'al gesprongen' is al gebruikt bij de contracten en weten ze dat. Zouden ze er een tweede keer intrappen? (als ze er de eerste keer al in zijn getrapt...)

Beste GeGs, tot nu toe heb ik alles in deze topic kunnen volgen, maar de betekenis van dit bericht ontgaat me eerlijk gezegd. Okay ik neem aan dat je het niet over een vrachtwagen hebt, maar over een kunstje, maar hoezo 'al gesprongen'? You lost me! (Ik hoop in alle oprechtheid dat je niet op je p*k bent getrapt, want deze reactie is absoluut niet bedoeld om je af te katten. Ik ben alleen benieuwd naar wat je probeert duidelijk te maken.)

vrijdag 8 oktober 1999 @ 03:14:00 #18
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_197427
Ooops...

No offence taken!

Ik was weer eens in _mijn_ wereld (functioneel autist...?)
En ik spel vaut...

Er was in den beginne bij Fok een pagina met daarom opgenomen gesprekken van de bewoners, 1 daarvan ging over de contracten. In dat gesprek verteld iemand dat voo zei dat hij/zij niet zo moeilijk moest doen over het tekenen. De rest zou allemaal al getekend hebben... Dat bleek dus niet waar.

Zo hopelijk duidelijker!

Live young, die fast.
pi_197428
Ik ook Max, maar het zal ook wel aan mij liggen. Alleen ik vrees dat we tot morgen moeten wachten voor we het antwoord krijgen.
pi_197429
Bedankt GeGs, ik kan je weer helemaal volgen.

Nog even voor de astrologisch geïnteresseerden:
Bart: Maagd - aarde
Bianca: Maagd - aarde
Maurice : Tweeling - lucht
Ruud : Weegschaal - lucht
Sabine: Weegschaal - lucht
Willem : ? - wsch. aarde
Karin : ? - wsch. water
Mona: ? - wsch. vuur (misschien Leeuw)

Voor hen die dit iets zegt: aardige vreemde samenkomst van elementen, he ?
Graag reacties van geïnteresseerden.

pi_197430
Ik sluit me bij de vorige spreker aan. Bedankt GeGs, ik ben weer bij de les.
pi_197431
Wat vandaag opviel:
Bart (in dagboekkamer) zit daar met zoveel als een opgestoken middelvinger naar de camera. Zelfs als over een paar weken "de vellen erbij hangen" zal hij nóg zeggen: het gaat prima... wat ambitie om te winnen al niet vermag. Hopenlijk verlaat hij het huis op 2 benen en niet op een draagbaar.
Bianca: kan zo heerlijk ontspannen als ze samen met Karin is, maar krijgt in de huiskamer voortdurend geweldige opvliegers van boosheid en irritatie. Bij Maurice kon ze vanochtend wel lekker wat verhalen van haar verleden kwijt - helaas gaat Maurice nergens dieper op in.
Karin (de meest boeiende tot nu toe, vind ik) zit vanavond lang te praten met Maurice (uit gêne omdat Bart&Co de slaapkamer weer eens bezetten met hun populo-FAKE-reli) en dan valt mij op dat Maurice en Karin in ieder geval zeer compatibel zijn wat IQ betreft... (over de hoogte ervan laat ik mij even niet uit). Maurice moet iets hebben wat K's man behoorlijk mist, maar wat is het ? Want zoveel doet Maurice niet, anders dan: emuleren, emuleren, emuleren. Zou K. zó ontzettend een 'klankbord om tegenaan te kletsen' missen ? KaatjeKaatje, ik had je toch iets hoger ingeschat.
pi_197432
Ik denk dat ze het nooit met z'n alle aandurven/aanwillen om niemand te nomineren.

Ruud niet omdat nu eenmaal de regels zo zijn (ik meen me te herinneren dat hij meteen doorsloeg toen Bianca hem in het geheim een horloge in de la liet zien en hij naar de dagboekkamer moest)

Maurice alleen als ze het allemaal doen, zelf kan hij niets

Bart niet omdat hij gewoon voor de 250000 gaat en er dus mensen uit moeten

Willem zie ik het nog wel durven

Biance durft het ook wel

Mona zie ik ook nog wel niemand nomineren in de hoop dat ze er dan zelf niet uit hoeft

Sabine oh oh oh wat is het toch naar maar ik nomineer ....

Karin is een 'tough cookie' en die wil toch ook het geld dus die nomineert wel.

Ik ben benieuwd.

Groeten Michiel

[Dit bericht is gewijzigd door Michiel (Datum 08 Oktober 1999).]

vrijdag 8 oktober 1999 @ 11:03:00 #24
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_197433
Nomineren heeft zowel een positief aspect als een negatief aspect. Het negatieve is dat er een soort van verraad plaatsvindt: je bent 'vrienden' van elkaar en toch moet je iemand eruit gooien. Dat voelt nooit goed en levert blijvende vertrouwensbreuken op in een groep. Daarnaast gebeurt er na het vertrek van een bewoner natuurlijk een boel met de groepscultuur: iemand met een bepaalde rol vertrekt. Kan de groep verder zonder deze persoon, gaat iemand anders nu die rol vervullen, zo ja: wie? Oftewel: Herdefenitie van de rollen in de groep, en dat kan een flinke strijd worden.
Het positieve van het nomineren is dat je iemand kan gaan nomineren met wie je het echt niet ziet zitten om 100 dagen in een huis te wonen. Ten bate van jezelf mag je iemand eruit gooien, waardoor je het zelf allemaal wat beter aankan. Een soort zelfbescherming dus.
Nou, zo zit het dus met het nomineren.
Rebellie rondom de nominaties? Nooit, dat staat absoluut in het contract!!!

Groet,
uw social wetenschapper

pi_197434
Uiteindelijk zullen ze echt wel nomineren, het is tenslotte een van de belangrijkste (en leukste) regels van het spel. Wij zijn het dan ook niet eens met Isis, die het nomineren te ver vindt gaan. Hoezo te ver? Kijken we nou met z'n allen naar een tv-spel of niet? Ja dus: een spel.
Tuurlijk is het lullig om iemand de zak te geven, maar als het in de spelregels staat hoeft niemand het persoonlijk op te vatten - hoewel het wel degelijk om mensen gaat (en om gevoelens), maar als je zo sensitief bent dat je daar niet tegen kunt, moet je je verre houden van een spel als BB.
We hebben tijdens de eerste nominatieronde al gezien hoe bedreven de BB-ers zijn in het jammeren & zuchten over hoe vréselijk zwaar het ze viel om iemand weg te stemmen: oh, oh, ik kán het niet, ik vin het zo moeilijk, ik weet het allemaal niet meer... maar als het dan echt moet Big Brother, als ik echt geen keus heb, nou ja, sniffer-de-snif, snotter-de-snot, dan stem ik maar op X, die ik trouwens heel lief en leuk en fantastisch vind, misschien wel de allerleukste en de allerliefste, het is zo'n schat... hier ga ik vast nog spijt van krijgen, maar ach en wee en oh jezus, ik heb geen KEUS.
En hopla, de klus is geklaard. Tijd voor een rokertje.
De kans dat er iemand tussen zit die uiteindelijk echt WEIGERT is heel klein - er vanuit gaande dat Veronica de poot stijf houdt, natuurlijk. Zo zitten mensen namelijk in elkaar. Ze willen zich wel graag verschuilen achter hun edelmoedigheid en hun trouw, maar als de druk flink wordt opgevoerd en ze geen keuze krijgen (en laten we eerlijk zijn: het is een spelletje) dan gaan ze echt wel door de knieën.
Het nomineren is bovendien niet alleen een kwestie van persoonlijke voorkeuren, maar ook van keiharde kansberekening: wie kan mij in populariteit overstijgen, cq. wie gaat er straks met mijn kwart miljoen aan de haal? Die moet er dus uit. Kwestie van Kosten/Baten. Als ik de BB-bewoners was zou ik Maurice dus lekker laten zitten: volstrekt nondescript (dus ongevaarlijk) en bovendien heeft niemand last van hem, hij fungeert hooguit als schim op de achtergrond.
Nee, dat nomineren is een Gouden Vondst. Het gaat er om spannen! Blij toe, anders zaten we de komende drie maanden naar een non-show te kijken.
Een schizofreen is nooit alleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')