abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50380023
Ik heb de mogelijk een deel van het huis (in A'dam) van de bovenburen te kopen, dat deel ligt op dezelfde verdieping als de onze. Als ik dat wil kopen moet de splitsingsakte aangepast worden neem ik aan. Wat moet ik dan regelen? En wat zijn de haken en ogen? Je moet toestemming hebben van alle leden van de VVE neem ik aan (of 4/5e deel ofzo), en wellicht nog meer?

Ik ga dit natuurlijk aan m'n makelaar vragen, maar die kan ik morgenochtend pas weer bereiken ..
Aldus.
pi_50380261
Vraag het de notaris, de makelaar weer hier vaak niets van af.

Wij zijn met onze VvE al een tijdje in een wijziging van splitsingsakte verwikkeld. Om dit te doen heb je toestemming van alle leden/eigenaren nodig. Ik vermoed dat dit ook voor jou geldt.
pi_50380440
Meer toestemming dan dat dus niet? Niet van hypotheekverstrekkers e.d.?
Aldus.
pi_50380555
Om het apparementsrecht van je buurman in 2 delen te splitsen (waarna 1 deel weer bij jouw deel kan komen te horen, of een andere mogelijkheid is dat jij straks twee appartementsrechten bezit) zul je inderdaad de splitsingsacte moeten veranderen.

Denk dat er naast de toestemming van de VVE (meerderheid, 2/3 of alle leden blijf ik nu even schuldig) ook toestemming moet komen van de hypotheekverstrekkers van alle VVE leden (er is hypotheek verstrekt op een andere verdeling), en waarschijnlijk zal bouw en woningtoezicht ook nog wel mee willen beslissen (omdat er bijvoorbeeld helemaal geen WC of keuken in dat huis van de buurman zou blijven)
pi_50381236
Dank. Klinks als iets wat een hoop tijd in beslag zou kunnen nemen ...
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')