Stuk of tien eieren loskloppen, spinazie choppen, zout, peper, twee dikke kledders pesto, cherrytomaatjes choppen, alles in een quichevorm, mozzarella erover en klaar. Andere leuke dingen uit de koelkast mogen er ook in. Pepertjes of tabasco. Ui, kruiden, wat u wilt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:16 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Geen idee als antwoord op je vraag.
Maar ben wel benieuwd naar het recept, klinkt goed!
Hnnnnng, toch de groenten. Volgende keer maar alle prut uit de tomaatjes halen. Ik dacht dat dat beetje wel kon, maar goe.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:00 schreef SHE het volgende:
heb je de mozzarella uitgeknepen?
en de tomaatjes ook?
Daar zit namelijk een heleboel vocht in die niets toevoegt en de boel alleen maar klef maakt.
En dan in de oven?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:07 schreef MUUS het volgende:
[..]
Stuk of tien eieren loskloppen, spinazie choppen, zout, peper, twee dikke kledders pesto, cherrytomaatjes choppen, alles in een quichevorm, mozzarella erover en klaar. Andere leuke dingen uit de koelkast mogen er ook in. Pepertjes of tabasco. Ui, kruiden, wat u wilt.
Leuk als lunch, ook heel okay als hoofdgerecht met een tomaat/bieslook salade.
Zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:07 schreef MUUS het volgende:
Da's koken met MUUS. Choppen, kledders, beetje zus , beetje zo, en klaar..
Ja.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:13 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
En dan in de oven?
Hoelang? Of doe je dat ook op de gok
Klinkt goed, ga het zeker eens proberen.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:07 schreef MUUS het volgende:
Mijn frittata wilde gisteren niet luisteren en ik snap niet waarom, want ik ben best aardig..
Het is mij nog nooit gelukt om een recept te volgen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Zo hoort het ook.
Als ik mensen zie koken die met 1 vinger de regeltjes in het kookboek volgen, en met het puntje van de tong uit de mond 1 mespuntje van het één of ander pogen af te meten, dan bel ik de pizzaboer alvast. Want je weet gewoon dat het dan niks gaat worden.
Ja, van die mensen die doen alsof Jamie Oliver ze persoonlijk komt straffen als ze twéé mespuntjes van iets erin hebben gedaan i.p.v. één.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Zo hoort het ook.
Als ik mensen zie koken die met 1 vinger de regeltjes in het kookboek volgen, en met het puntje van de tong uit de mond 1 mespuntje van het één of ander pogen af te meten, dan bel ik de pizzaboer alvast. Want je weet gewoon dat het dan niks gaat worden.
"Als je niet doet wat ik zeg, pleur ik je in een pan en noem ik je een ordinaire omelet. HA!"quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:21 schreef winterapfel het volgende:
[..]
behalve alle bovenstaande tips: minder lief zijn voor je frittata
dreigen om m overhoop te husselen of weg te gooien alstie niet doet wat je wil!!
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:24 schreef MUUS het volgende:
[..]
"Als je niet doet wat ik zeg, pleur ik je in een pan en noem ik je een ordinaire omelet. HA!"
Grof, maar wat moet, dat moet.
Als SHE-tje mama belt voor een recept gaat dat ook zoquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:22 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja, van die mensen die doen alsof Jamie Oliver ze persoonlijk komt straffen als ze twéé mespuntjes van iets erin hebben gedaan i.p.v. één.
Nog nooit heb ik een 'mespuntje' van iets ergens in gedaan. 'Een beetje' en 'een beetje meer', dat wel..
En het smaakt ook altijd nog lekker ofnietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:35 schreef SHE het volgende:
[..]
Als SHE-tje mama belt voor een recept gaat dat ook zo
Mama : en dan een handje komijn erbij
SHE : hoeveel is dat handje?
Mama : gewoon mijn hand, en dan erin
SHE : maar jouw handen zijn groter
Mama: dan doe je de helft van mijn hand
SHE : pepers ook?
Mama : ja, ook een handje
Mama : jouw hand dus
Mama : je kan ook de mijne nemen, maar ik weet niet of je het zo sterk wilt.
SHE : afblussen?
Mama: ja, als het klaar is. fles omdraaien , naar gesis luisteren, klaar.
SHE : glas?
Mama: nee , de fles
SHE : niet de hele fles toch?
Mama: nee, de rest drink je op.
En toch begrijpen wij elkaar!
dat doe ik ook altijd (geen mespuntje, maar een scheutje, schenkje, drupje). Het is ook heel vervelend als mensen (vrienden ofzo) je vragen hoe je bv tandoorikip moet maken. Zeg ik altijd: een beetje van dit, paar el van dat, stukje citroengras, beetje yoghurt en dan krijg je te horen: ja maar op die pakjes/kookboek staat dat allemaal niet. Daat staat 1 el yoghurt enzo. Je kunt daar toch niet zomaar wat meer van maken, dan met je de rest ook allemaal veranderen!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:22 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja, van die mensen die doen alsof Jamie Oliver ze persoonlijk komt straffen als ze twéé mespuntjes van iets erin hebben gedaan i.p.v. één.
Nog nooit heb ik een 'mespuntje' van iets ergens in gedaan. 'Een beetje' en 'een beetje meer', dat wel..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |