abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 juni 2007 @ 01:09:27 #1
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_50358835
Wat een show was dat zeg Daar bleef je voor thuis en kon je vervolgens niet van slapen. Ik kan me nog goed de aflevering met de geelectrocuteerde zanger herinneren. Dat ze stiekem in een bierkratje het moordwapen naar binnen gesmokkeld hadden
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 01:42:32 #2
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_50359579
Dat is de enige aflevering die ik me ook nog kan herinneren
Vond Moordspel doodeng als klein meisje
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  dinsdag 12 juni 2007 @ 01:48:33 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50359688
Peter Lusse(?) die geelektroduceerd (zo noemde ik het toen ) werd met z'n microfoon!!

Super eng!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 juni 2007 @ 13:43:10 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50370755
dat was tof, dit staat me echt nog goed bij, keek dat elke week En dan zitten raden wie het gedaan had! Dit zou dus best terug kunnen komen in een vlotte uitvoering.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_50381990
Het komt me vaag bekend voor............help me even jongens (een link, een you tube, een scenario, hoe ging het allemaal ook al weer?)
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_50382281
ja dat vond ik echt doodeng. ik kan me nog een aflevering met een goochelaar herinneren. Die zat dan in zo'n kist waar messen in gestoken worden en ineens zag je bloed onder die kist vandaan stromen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:30:47 #7
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_50395169
quote:
Uit de biografie over Willem Ruis blijkt dat de betreurde showmaster de eerste was met het plan om het format van Moordspel op de Nederlandse TV te introduceren. Op de een of andere manier is de TROS hem toch voor geweest. Ruis was hierdoor zwaar aangeslagen. Kort daarop vertrok hij naar zijn buitenhuis in Spanje waar hij de inmiddels legendarische fatale hartaanval kreeg.
Nooit geweten
quote:
Maar er zat echter wel een zwart randje om Moordspel heen. In de allereerste aflevering was het thema een moord op oudejaarsavond 1899. Een familie komt samen en een rijke Indonesie-ganger wil in het bijzijn van zijn familie meedelen dat zijn testament zal worden veranderd en dat niemand iets krijgt.
Maar als hij zijn testament uit de kluis wil pakken, krijgt hij een beet door een levensgevaarlijke groene panter-slang. De dood zal na 15 minuten intreden. Een spannende aflevering dus! Maar dit krijgt een vervelende wending als de volgende dag, deze acteur (Loo van Hensbergen) ook werkelijk overlijdt.


Beschuldigende vingers wijzen naar Joop van den Ende omdat de pers de suggestie wekt, dat er misschien toch iets tijdens de opnames was gebeurd met de slang. Overigens zat er natuurlijk wel een tijdje tussen de opnames van deze aflevering en de daadwerkelijke uitzending.
Maar in het NOS Journaal werd deze suggestie gewekt, doordat je deze scene uit Moordspel op TV zag een dag voor de dood van de acteur.
Het programma kwam hierdoor in een kwaad daglicht te staan. Er werd besloten om de 6 afleveringen wel uit te zenden, maar een vervolg op Moordspel zat er niet in ...
Ook nooit geweten.
Jammer dat het zo heeft moeten lopen...
Ik denk dat als ze het weer zouden uitzenden, het best wel aan zou slaan (maar dan zonder Ron Brandstichter).
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:54:52 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50395776
Suerte, toffe weetjes Wat een moorddadig programma
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50395972
Heb ik ook vaak aan teruggedacht.. ik zal toen 10/11 geweest zijn.. maar was superspannend.. inderdaad die Peter Lusse die ge-elektrocuteerd werd.. super spannend. Heb HilversumBest al gemaild of dit niet ergens op band staat... maar volgens mij doen zij geen zaken met de TROS (of andersom)... dit zou ik erg graag terug willen zien namelijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 juni 2007 @ 02:11:20 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50397164
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:30 schreef Suerte het volgende:

[..]

Nooit geweten
[..]

Ook nooit geweten.
Jammer dat het zo heeft moeten lopen...
Ik denk dat als ze het weer zouden uitzenden, het best wel aan zou slaan (maar dan zonder Ron Brandstichter).
tegenwoordig zou dat als geweldige publiciteit gezien worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_50400218
Vond dit geweldig met Ron die verkleed was als Sherlock Holmes, ik heb altijd weleens de herhaling willen zien (of een remake). Je kon ook van die kaarten halen ....moest je een slagzin afmaken en raden wie de dader was...heb nog wat plaatjes gevonden op internet:



  woensdag 13 juni 2007 @ 20:51:41 #12
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_50424985
Ik weet nog dat we op de basisschool het vak Taal kregen waar een boekje bij hoorde dat Woordspel opstond. Iedereen maakte toen van de W een M. hahahahahahahaha Leuke dingen die blijven hangen...
it's nice to be important, but it's more important to be nice
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:26:39 #13
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_50426648
Moordspel, ik weet het nog niet. Ik wilde altijd kijken en na de tijd kon ik er niet van slapen
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_50426839
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:18 schreef Homdeck het volgende:
ja dat vond ik echt doodeng. ik kan me nog een aflevering met een goochelaar herinneren. Die zat dan in zo'n kist waar messen in gestoken worden en ineens zag je bloed onder die kist vandaan stromen.
Jaa die kan ik me ook nog levendig herinneren

Erg gaaf programma was dat, al vond ik het wel erg eng toen
  Redactie Frontpage woensdag 13 juni 2007 @ 22:52:47 #15
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_50430967
Ik was een jaar of zeven toen dit programma op de buis was, en ik mocht altijd meekijken. En eng dat ik het vond! Later ging Brandstichter de Way of lifeshow doen, dat was een stuk minder eng.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:07:38 #16
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_50431654
Die kaarten staan me nog meer voor de geest dan het hele spel....vreemd
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:12:06 #17
3767 Herald
Come get some
pi_50442611
Ik weet nog dat Constance de moordenaar was in de eerste aflevering, en Adje had zijn bandmaat geelektrocuteerd met de versterker in het kratje bier. Ik kan me ook nog een aflevering herinneren met Willeke van Ammerooij in een TV studio, dat iemand met een echte pijl was neergeschoten en de truuk was dat iemand de dader via de spiegel in de moordkamer had zien lopen maar dus dacht dat ie in de tegenoverliggende kamer was.

Van Moordspel is toen ook nog spel uitgekomen voor thuis, met allemaal kaarten.

De eerste aflevering had dacht ik wel een ander format dan de andere.

Hoe heette dat programma met Ron Brandsteder in de Efteling ook alweer?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:17:31 #18
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_50447131
Jaaaa, die aflevering met die pijl kan ik me ook nog herinneren.
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:53:17 #19
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_50455697
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:12 schreef Herald het volgende:
Ik weet nog dat Constance de moordenaar was in de eerste aflevering, en Adje had zijn bandmaat geelektrocuteerd met de versterker in het kratje bier. Ik kan me ook nog een aflevering herinneren met Willeke van Ammerooij in een TV studio, dat iemand met een echte pijl was neergeschoten en de truuk was dat iemand de dader via de spiegel in de moordkamer had zien lopen maar dus dacht dat ie in de tegenoverliggende kamer was.

Van Moordspel is toen ook nog spel uitgekomen voor thuis, met allemaal kaarten.

De eerste aflevering had dacht ik wel een ander format dan de andere.

Hoe heette dat programma met Ron Brandsteder in de Efteling ook alweer?
De Way of Life Show Wij hadden thuis een Way of Life pakket, met een springtouw en andere "actieve" dingen erin.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  Redactie Frontpage donderdag 14 juni 2007 @ 17:18:19 #20
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_50456610
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:53 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

De Way of Life Show Wij hadden thuis een Way of Life pakket, met een springtouw en andere "actieve" dingen erin.
Die ha dmijn oma, hebben we toen erg veel mee gespeeld, mijn zus en ik.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_50572123
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:07 schreef Bjoro het volgende:
Die kaarten staan me nog meer voor de geest dan het hele spel....vreemd
Bij Moordspel moet ik ook altijd aan die kaarten denken... en aan Peter Lusse die geëlectrocuteerd werd
  maandag 18 juni 2007 @ 12:25:55 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_50572993
Ik kan me nog vaag wat zaken herinneren... iets op een cruiseship? En iets met een mand waar iemand inzat en dat een goochelaar met een mes in de mand stak (de bedoeling was natuurlijk om de persoon in de mand niet te raken).
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_50883413
Ik herinner mij vaag een aflevering waarbij o.a. André van Duin de moord moest oplossen. Hij wilde toen op een gegeven moment 1 bepaalde scene terug zien tot grote hilariteit van publiek en Ron want het was een op het eerste gezicht onbeduinde scene.
Later bleek dat André de enige was die de juiste moordenaar had uitgekozen. Hij had dat vastgesteld aan door die bepaalde scene. Bleek dat 1 persoon 2 keer "de"groep" had verlaten en dus de tijd had gehad om de moord voor te bereiden.

Ik heb alleen geen idee meer welke aflevering. Spannend vond ik het zeker.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:40:42 #24
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_50988182
Oehhhhhhhh dat was idd een spannend programma! Net een soort cluedo maar dan in het echt..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:53:36 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51168207
Dat programma was echt super !!! Ik had nachtmerries inderdaad van die gelectrocuteerde zanger enzo, doodeng en best wel realistisch in beeld gebracht.

Dat zou van mij best terug mogen komen, maar dan wel met moderne middelen gemaakt, want als je dat oude zou herhalen ziet het er waarschijnlijk niet meer uit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')