abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_50355080


Heeft de naam 'Willem Ruis' nog introductie nodig?

Beetje dan: In 1981 werd Willem Ruis voor 300.000 gulden overgenomen door de VARA. Dit voor die tijd ongekend hoge bedrag leidde tot kamervragen van CDA Tweede Kamer-lid Steef Weijers. Bij de VARA ging Ruis de Sterrenshow presenteren: een groots opgezette show met showballet, harmonies, orkesten, zangkoren, internationale sterren, heel veel figuranten en regelmatig wisselende decors.


Tina Turner - Hit the road jack!!!
  maandag 11 juni 2007 @ 23:19:53 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_50355195
Hij komt de laatste weken regelmatig langs op HilversumBest. Briljante presentator, een genot om te zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_50355231
WIllem
Daar zaten we echt voor
  maandag 11 juni 2007 @ 23:20:52 #4
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50355264
De glazen kluisjes met een koffiezetapparaat e.d.

En Pierre, wat hebben ze gewonnen?

Overigens wilde Willem Ruis heel graag acteur worden, helaas bleef het maar bij 1 onbekende film die geeneens heel slecht geacteerd was:

Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 11 juni 2007 @ 23:23:20 #5
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50355419
De sterrenshow!

Willem Ruis!

Tijdens een vakantie in Dénia (Spanje) overleed Ruis aan de gevolgen van een hartaanval. Het nieuws over zijn plotseling overlijden sloeg in als een bom, omdat Ruis nog jong en bijzonder populair was. In eerste instantie werd gedacht dat zijn drukke leven tot de hartaanval had geleid. Later bleek dat de hartaanval (vermoedelijk) een gevolg was van gebruik van cocaïne.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_50355451
Ongeloofelijk hoeveel energie erafspatte van deze man !!! Waren echt super die shows, daar bleef iedereen voor thuis !!!
For more info about DJ Gino D visit www.djginod.com
pi_50355592
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef Tism het volgende:
De sterrenshow!

Willem Ruis!

Tijdens een vakantie in Dénia (Spanje) overleed Ruis aan de gevolgen van een hartaanval. Het nieuws over zijn plotseling overlijden sloeg in als een bom, omdat Ruis nog jong en bijzonder populair was. In eerste instantie werd gedacht dat zijn drukke leven tot de hartaanval had geleid. Later bleek dat de hartaanval (vermoedelijk) een gevolg was van gebruik van cocaïne.
Kan me nu nog dat moment herinneren dat bekend werd dat ie was overleden. Was toen op vakantie op de Veluwe. Was toen uhm... 8 .
  maandag 11 juni 2007 @ 23:34:41 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50355979
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hij komt de laatste weken regelmatig langs op HilversumBest. Briljante presentator, een genot om te zien.
Bijna elke dag op UPC Digital.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 11 juni 2007 @ 23:36:34 #9
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50356073
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

Kan me nu nog dat moment herinneren dat bekend werd dat ie was overleden. Was toen op vakantie op de Veluwe. Was toen uhm... 8 .
Dat was idd een groot verlies voor de Nederlandse Showbizz!
Erg jammer!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 11 juni 2007 @ 23:45:03 #10
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_50356456
Dat was in 1986: Willem was toen 41 jaar toen hij overleed
Zou nou 62 jaar zijn als hij nou leefde !!
Willem was een grote vakman. Erg jammer dat hij niet meer onder ons is
pi_50356462
Willem Ruis was geweldig, altijd enorm enthousiast, en inderdaad bij de kastjes met de sleutels een keer, toen de sleutel paste sprong hij van blijdschap gewoon bij de winnaar op de rug, geweldig.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  maandag 11 juni 2007 @ 23:51:08 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_50356691
Ik weet nog dat ik in de brugklas zat en dat die tent toen ook in Utrecht stond.
en uiteraard altijd kijken als het op de TV kwam (je had maar 2 zenders)
God, wat klinkt dit ver in het verleden terwijl het pas 20 jaar geleden was ofzo

Geweldige vent trouwens, de eerste echte TV persoonlijkheid van Nederland en het was niet gemaakt maar hij leefde echt met de mensen mee.
Stond ie ook keihard te janken op TV als mensen een auto hadden gewonnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SiGNe op 11-06-2007 23:56:22 ]
pi_50357134
Ik kijk de laatste dagen ook elke keer naar Willem Ruis op Hilversum Best. Eerst de lottoshows, deze week 5 tegen 5, en daarna de Sterrenshows. Als 6-10 jarig jochie altijd naar zn programma;s gekeken, en weet ook nog precies waar ik was en van wie ik hoorde dat ie op vakantie dood was gegaan. Erg jammer want het was in mn herinnering al een bijzondere man, en nu ik hem terug zie op Hilversum Best kan ik die herinnering alleen maar bevestigen. Ben erg benieuwd hoe het verder gegaan was met hem als hij niet was doodgegaan. Je ziet met die shows op Hilversum Best nu dat er echt enorm veel geld in die shows werd gestoken, iets wat nu nooit meer zou kunnen, ook niet bij de Publieken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 00:09:47 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50357355
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:03 schreef Daverz het volgende:
Eerst de lottoshows,
En dan staat er heel droog in beeld 'dit is een herhaling, de getallen kloppen niet meer' oid.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_50357412
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kan me nu nog dat moment herinneren dat bekend werd dat ie was overleden. Was toen op vakantie op de Veluwe. Was toen uhm... 8 .
Ik kan het me ook nog herinneren en dat komt doordat ik het van mensen hoorde die met hun boot in het haventje lagen waar ik vlakbij woonde. Niet lang daarvoor (zal misschien het jaar daarvoor geweest zijn?) lag hij zelf in die haven met zijn boot en dat vond ik toen erg bijzonder weet ik nog...
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_50357592
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:09 schreef static het volgende:

[..]

En dan staat er heel droog in beeld 'dit is een herhaling, de getallen kloppen niet meer' oid.
Klopt, erg komisch

Erger is nog, dat ik ze al vanaf het begin van deze maand kijk, en de eerste dagen stond het er niet bij, sinds vorige week ofzo opeens wel. Dus ergens bekruipt mij het totaal absurde en domme idee dat er mensen zijn die met hun lotto-formulieren hun prijzen wilden gaan innen.... of het moet een maatregel zijn die ze pas na een week bedachten...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 00:40:16 #17
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_50358166
Ik zie hem nu iedere dag op TV inderdaad bij Hilversum Best.
Lotto Show, 5 Tegen 5, Sterrenslag... totaal niet gedateerd de manier waarop Ruis presenteerde.
Je ziet heel duidelijk dat Carlo Boszhart bepaalde trekjes van hem heeft overgenomen, maar dan in een 'gay' way.
pi_50358516
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:40 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Ik zie hem nu iedere dag op TV inderdaad bij Hilversum Best.
Lotto Show, 5 Tegen 5, Sterrenslag... totaal niet gedateerd de manier waarop Ruis presenteerde.
Je ziet heel duidelijk dat Carlo Boszhart bepaalde trekjes van hem heeft overgenomen, maar dan in een 'gay' way.
Dat viel mij ook op ja. Had altijd al gehoord dat Carlo trekjes scheen te hebben van Willem Ruis, maar ik had Willem Ruis natuurlijk nooit meer op tv gezien na mijn 10e. Het viel me inderdaad deze weken op dat het op sommige gebieden écht een (slechte) kopie van Ruis is. Maar ja, ben ook niet zo'n Carlo-fan... De manier waarop Ruis presenteerde was inderdaad de tijd ver vooruit. Als ik dat (in mijn herinnering) vergelijk met bijv. Fred Oster en Ted de Braak, stond Ruis toch wel voor een nieuw soort televisie...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 01:13:53 #19
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50358943
Laten we deze niet vergeten: http://www.imdb.com/title/tt0083632/ .
Of dat een pareltje was laat ik maar in het midden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_50359074
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:13 schreef static het volgende:
Laten we deze niet vergeten: http://www.imdb.com/title/tt0083632/ .
Of dat een pareltje was laat ik maar in het midden.
Geen idee, nog nooit gezien... speelt trouwens ook Akkemay in zag ik, het (te) jonge naakte meisje uit Schatjes!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 01:22:54 #21
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_50359153
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:56 schreef Daverz het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op ja. Had altijd al gehoord dat Carlo trekjes scheen te hebben van Willem Ruis, maar ik had Willem Ruis natuurlijk nooit meer op tv gezien na mijn 10e. Het viel me inderdaad deze weken op dat het op sommige gebieden écht een (slechte) kopie van Ruis is. Maar ja, ben ook niet zo'n Carlo-fan... De manier waarop Ruis presenteerde was inderdaad de tijd ver vooruit. Als ik dat (in mijn herinnering) vergelijk met bijv. Fred Oster en Ted de Braak, stond Ruis toch wel voor een nieuw soort televisie...
Vandaag zag ik een fragment waarbij een koppel al het geld inzette op hoger, terwijl het dus lager moest zijn. Die Ruis zegt daarna niks, laat echt een gemeende stilte vallen en vraagt het publiek voor een applaus en gaat snel verder met de show.
Tegenwoordig zie je op TV reacties van presentatoren van: "OOhh wat jammer zeg! Nét ernaast. Tja het blijft natuurlijk een gok he, maar wat zonde zeg! Maar ik vond het geweldig jullie in de show te hebben. Bedankt dat jullie er waren en we laten jullie niet met lege handen naar huis gaan. Kom maar met die bos bloemen. Dames en heren, applaus!"

Eigenlijk precies hoe het niet moet vind ik, die Ruis deed het gepast met een korte (gemeende) stilte van verslagenheid en stapt er dan snel overheen en gaat verder met de show. Het klopte gewoon.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 01:26:10 #22
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50359232
geniaal die man zoals hij meeleefde met zijn kandidaten.. mensen uitschold als het verkeerd ging, de meest lame liedjes zong in die tent...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 juni 2007 @ 01:42:43 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_50359584
Hij was ook leuk met Koos Postuma samen als presentators van Langs de Lijnj.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50521542
Kan daar nog steeds een beetje verdrietig om worden. Ging een hele schok door NL heen. Ik werkte destijds in een kindertehuis naast het crematorium in Driehuis, toen hij werd gecremeerd was er in de hele omtrek geen parkeerplaats meer te vinden. Was een compleet gekkenhuis...
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_50527439
De Nederlandse televisie is er nooit meer bovenop gekomen. Na Ruis is er nooit meer iemand geweest waarvoor je thuisbleef als die op televisie kwam.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')