abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juni 2007 @ 22:18:10 #1
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50351631

THE DUKES OF HAZZARD THEME!

The Dukes of Hazzard is een Amerikaanse televisieserie die al in 1979 voor het eerst werd uitgezonden. In 1985 was de laatste uitzending te zien.
De hoofdrollen werden gespeeld door o.a. John Schneider, Tom Wopat en James Best. De Dodge charger '69 heeft de hoofdrol als General Lee, de heilige auto van de Duke-boys. De serie was en is nog steeds razendpopulair in zowel de Verenigde Staten alsook in andere landen. De serie is dan ook in veel landen, waaronder Nederland talloze keren herhaald. Voor de serie zijn meer dan 300 auto's in de prak gereden.

Tussen de series en de film uit 2005 zijn er nog een aantal films met de originele cast gemaakt. Alleen Boss Hogg speelde hier niet meer in mee, omdat de acteur al overleden was. Uncle Jesse speelde alleen in de eerste film mee. Datzelfde jaar stierf ook de acteur die uncle Jesse speelde. Hierdoor is volgens sommigen de sfeer wel wat minder, want zij waren sleutelfiguren.

Sean William Scott, Jessica Simpson en Johnny Knoxville speelden in de Dukes of Hazzard speelfilm uit 2005.

Verhaal
De serie speelt zich af op het platteland van de staat Georgia in Hazzard County. Dit is echter een fictief county. Centraal staat de familie Duke, Uncle Jesse, Daisy, Bo en Luke. De laatste 2 spelen niet in alle afleveringen. In seizoen 5 wonen er 2 andere neven: Coy en Vance, bij Uncle Jesse en Daisy op de boerderij. Bo en Luke hebben een auto, de General Lee, een Dodge Charger 1969 RT. De Dukes liggen vaak overhoop met de plaatselijke autoriteiten: de burgemeester, J.D. (Boss) Hogg en de sheriff, Rosco.

De Personages

Uncle Jesse

Uncle Jesse, gespeeld door Denver Pyle, woont op een boerderij. Hij is boer. Samen met zijn familie raken ze in allemaal avonturen betrokken (meestal worden ze vals beschuldigd door Boss Hogg die vaak is betrokken bij duistere zaken). Hij gaat vaak mee met zijn nichtje en neven om de strijd tegen het kwaad aan te binden. Jesse en J.D. Hogg zaten vroeger bij elkaar op school en hebben vroeger samen drank gesmokkeld tijdens de drooglegging. Meestal zijn ze 'vijanden' omdat Hogg altijd de familie van Jesse verdenkt, maar in kritieke situaties nemen ze het toch voor elkaar op. Jesse staat bekend als de eerlijkste man van Hazzard. Jesse rijdt in een oude Ford F-150 pick-up truck.

Daisy Duke

Daisy Duke is het knappe nichtje, gespeeld door Catherine Bach. Ook zij helpt vaak mee om haar neven uit de problemen te helpen. Ze werkt in de bar van Boss Hogg, The Boar's Nest. Ze wint vaak schoonheidswedstrijden en verleidt ook wel mannen. Hulpsheriff Enos is verliefd op haar. In de eerdere afleveringen rijdt ze een gele Plymouth Roadrunner uit 1973, daarna een Jeep CJ-7 met de naam Dixie.

Bo Duke

Bo Duke (de blondharige neef van Uncle Jesse) is samen met zijn neef eigenaar van de 'General Lee'. Hij raakt vaak in de problemen hetzij door valse beschuldigingen van Boss Hogg en Sheriff Rosco, hetzij doordat hij vrienden en kennissen helpt als ze in de problemen zitten. Hij houdt van autoracen en wordt vaak samen met zijn neef door de politie achternagezeten omdat ze weer eens te hard rijden. De politie krijgt ze overgens nooit te pakken. Zijn karakter wordt gespeeld door John Schneider.

Luke Duke

Luke Duke (de donkerharige neef van Uncle Jesse) is altijd in de buurt van Bo te vinden. Ze doen bijna alles samen. Zelfs als ze worden opgepakt, moeten ze met zijn tweëen mee. Hij is net als Bo een aardige jongen die het opneemt voor mensen die in de problemen zitten. Ook hij houdt van autoracen. Ze rijden om beurten de 'General Lee'. Beide neven luisteren maar naar één persoon, en dat is Uncle Jesse. Luke wordt gespeeld door Tom Wopat. Luke heeft een broer die dood gewaand was, maar deze blijkt nog te leven. Hij bezoekt hem een keer.

Jefferson Davis Hogg

J.D. Hogg is de 'baas' (Boss) van Hazzard County. Hij is een soort burgemeester. Hiernaast is hij ook zakenman die veel bedrijven en onroerend goed bezit. Hogg is een erg dikke man. Hij rekent hoge huren voor zijn gebouwen. Hij misbruikt zijn positie door zich veel bezig te houden met criminele zaken. Soms werkt hij hierbij ook samen met zware jongens / criminelen. Sheriff Rosco doet hierbij ook altijd mee. Maar de Dukes liggen altijd dwars, waarna Hogg ze weer vals beschuldigt en in laat rekenen. Hogg is getrouwd met Lulu Coltrane, de zuster van sheriff Rosco P. Coltrane. Soms heeft hij een woordenwisseling met zijn vrouw, maar tenslotte schikt hij zich naar haar wensen. Als Hogg zwaar in de problemen zit wordt ook hij geholpen door de Dukes. Het komt dus soms voor dat de 'vijanden' samenwerken tegen een gezamenlijke vijand. Hogg vertrouwt, buiten zijn vrouw, maar één iemand, en dat is Jesse Duke. Ook J.D. Hogg heeft een broer. Deze is echter het tegenovergestelde van hem: heel aardig en vrijgevig. Deze broer, eveneens gespeeld door Sorrell Booke, bezoekt Hazzard ook een keer. Naast zijn criminele activiteiten bedenkt Boss Hogg in de serie ook ludieke straffen. Als bijvoorbeeld artiesten te hard hebben gereden in Hazzard, kunnen ze in plaats van een boete te betalen gratis een optreden geven in The Boars Nest, de bar van Boss. Iedereen heeft dan plezier.

Sheriff Rosco P. Coltrane

De sheriff van Hazzard is even corrupt als Boss Hogg. Hij probeert zo wat bij te verdienen maar hij krijgt echter nooit geld voor zijn aandeel. Zijn zus Lulu is getrouwd met Boss Hogg, zijn baas en vriend. Zelf is hij vrijgezel. James Best vertolkt de rol van Rosco gedurende de hele serie. De Dukes zijn hem vaak te slim en te snel af. Bekende uitspraken van hem zijn: Hush, you dipstick en you little fat buddy (dit laatste tegen Boss Hogg). Rosco heeft ook een hond, Flash, die vaak met hem meegaat op patrouille.

Cooter Davenport

'Crazy' Cooter Davenport is de garagehouder van Hazzard en een goede vriend van de Dukes. Ze zijn vaak bij elkaar en helpen elkaar ook vaak. Uiteraard is Cooter erg handig met auto's. Zijn rol wordt gespeeld door Ben Jones.

Enos Strate

Enos Strate is, afgewisseld met Cletus Hogg, de hulpsheriff van Hazzard. In tegenstelling tot zijn bazen, is hij wel eerlijk en bevriend met de Dukes. Hij heeft er altijd moeite mee om ze te arresteren. Ook ontsnappen ze hem vaak bij een arrestatiepoging. Hij is in stilte verliefd op Daisy Duke. Hij wordt gespeeld door Sonny Shroyer.

Cletus Hogg

Cletus Hogg is het neefje van J.D. Hogg en tevens hulpsheriff (afgewisseld met Enos). Ook hij is eerlijk en vindt hij het maar niks wanneer hij de Dukes weer eens ten onrechte moet arresteren. Zijn rol wordt gespeeld door Rick Hurst.

Andere personages

Coy en Vance
Coy en Vance zijn neven van Bo, Luke en Daisy Duke, en neefjes van Uncle Jesse. Ze wonen ook een tijdje op de Duke-boerderij. Als Bo en Luke op reis zijn spelen ze ongeveer dezelfde rol als Bo en Luke. Hun rollen worden gespeeld door respectievelijk Byron Cherry en Christopher Mayer.

Jeb Stuart Duke
Jeb Stuart Duke is ook een neef van de Dukes. Hij rijdt op een crossmotor en komt ook een keer Hazzard bezoeken. Hij helpt zijn neven dan uit de problemen.

Sheriff Little
Sheriff Little is de sheriff van het aangrenzende Chickensaw County. Hij is een keiharde sheriff die niks wil weten van de praktijken van Boss Hogg en heeft het regelmatig met hem en Rosco aan de stok.

Lulu Hogg
Lulu Hogg is de vrouw van J.D. Hogg en de zus van Rosco. Zij is de baas in huis en kan het goed met de Dukes vinden. Met de zaken van haar man heeft ze niet veel mee. Ook neemt ze het vaak voor haar broer op.

Miz Emma Tisdale
Miz Emma Tisdale is een oudere dame die bij de lokale postkantoor werkt en op een crossmotor rijdt. Ze heeft stiekem een oogje op Uncle Jesse.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 11 juni 2007 @ 22:19:54 #3
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50351724
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:19 schreef Godlike02 het volgende:
Dukes

http://www.youtube.com/watch?v=HEnE4nakqW4
De intro
Staat al in de OP!
pi_50351794
them Duke boys
pi_50351814
Rosco vond ik altijd geweldig
pi_50351831
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:19 schreef Tism het volgende:

[..]

Staat al in de OP!
Ik zag het later
Stom!
  maandag 11 juni 2007 @ 22:22:48 #7
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_50351884
Mooie OP! Ik heb daar de X-BoX game van .. ge-wel-dige serie!
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_50351990
  maandag 11 juni 2007 @ 22:29:17 #9
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50352229
Ik vond die General Lee altijd super om te zien springen! Erg vette bak!
En natuurlijk die waanzinnige achtervolgings scenes waar Rosco P. Coltrain, steeds bij in 't stof beet!
pi_50352445
Ik denk altijd dat iemand zijn inspiratie heeft opgedaan bij de ander als ik deze twee vergelijk.
Maar dat zal vast inj mijn hoofd zitten.

Sheriff J.W. Pepper
http://www.youtube.com/watch?v=w0nd_d70X5M

Rosco P. Coltrane
http://www.youtube.com/watch?v=X63t7AFqvhg
pi_50352629
Daisy Duke
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 11 juni 2007 @ 22:49:27 #12
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50353397
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:32 schreef Godlike02 het volgende:
Ik denk altijd dat iemand zijn inspiratie heeft opgedaan bij de ander als ik deze twee vergelijk.
Maar dat zal vast inj mijn hoofd zitten.

Sheriff J.W. Pepper
http://www.youtube.com/watch?v=w0nd_d70X5M

Rosco P. Coltrane
http://www.youtube.com/watch?v=X63t7AFqvhg
The Crazy Sherriff's!
In die tijd zag je die regelmatig op 't doek/tv. In Smokey and the Bandit zit ook zo'n wacky sherrif, bedacht ik me net!
pi_50354488
Ben vorige week naar de Dukesfest in Nashville Tennessee geweest, en heb er uiteraard een aantal fotookes gemaakt:

Uiteraard zelf ook even in de General gezeten !!!

Foto op parkeerplaats bij Cooters achter:

Tijdens Nashville Palace het optreden van de Dukescast en Cooters band !

Jajaja, met de orginele Daisy op de foto, ze is al natuurlijk een stukske ouder geworden !!!!

met Deputy Dipstick Enos op de foto !!!! :-D

Uiteraard ook met Cletus (hele aardige man ook, nam alle tijd !!!!)

Op het Dukesfest zelf:

mannen en vrouwen worstelen !!

Stunten met bmx'jes.. deed ik vroegahh (1980-1985) altijd na afloop van de Dukes :-P

De stuntshow fotookes:

Carnival of Thrill stunt:

Rosco gaat er weer eens een zooitje van maken :lol:

En dan de General Lee !! Let op John Schneider's motor die hij ertussen zette !

EN ja hoor... eroverheen natuurlijk

For more info about DJ Gino D visit www.djginod.com
  maandag 11 juni 2007 @ 23:13:06 #14
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50354756
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:08 schreef ginod het volgende:
Ben vorige week naar de Dukesfest in Nashville Tennessee geweest, en heb er uiteraard een aantal fotookes gemaakt:

Uiteraard zelf ook even in de General gezeten !!!
[afbeelding]

Foto op parkeerplaats bij Cooters achter:
[afbeelding]

Tijdens Nashville Palace het optreden van de Dukescast en Cooters band !

[afbeelding]

Jajaja, met de orginele Daisy op de foto, ze is al natuurlijk een stukske ouder geworden !!!!
[afbeelding]

met Deputy Dipstick Enos op de foto !!!! :-D
[afbeelding]

Uiteraard ook met Cletus (hele aardige man ook, nam alle tijd !!!!)

[afbeelding]

Op het Dukesfest zelf:

[afbeelding]

[afbeelding]

mannen en vrouwen worstelen !!
[afbeelding]

Stunten met bmx'jes.. deed ik vroegahh (1980-1985) altijd na afloop van de Dukes :-P

[afbeelding]

De stuntshow fotookes:

Carnival of Thrill stunt:
[afbeelding]

Rosco gaat er weer eens een zooitje van maken :lol:

[afbeelding]

[afbeelding]

En dan de General Lee !! Let op John Schneider's motor die hij ertussen zette !

[afbeelding]

EN ja hoor... eroverheen natuurlijk

[afbeelding]
Gaaf man! Echt waar!
Check die hoeveelheid General Lee's op de 2de foto!
En Daisy is idd wat ouder geworden!
Top!
  maandag 11 juni 2007 @ 23:16:10 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_50354961
helden zijn het

Huilen dan.
pi_50355225
Thx !!!

Van Dukesfest 2007 staan de stunts ook online.... echt gaaf, als het zo voor je neus gebeurd !!!!

Carnival of Thrills stunt: http://www.youtube.com/watch?v=svyMPqlinag

Rosco P Coltrane: http://www.youtube.com/watch?v=rGTOVzLiWF4

General Lee jump: http://www.youtube.com/watch?v=kCpaU7b1VMw

Wat je misschien wel hoort (slecht ?) is dat John Schneider de stunts van commentaar voorzag live, vanuit de toren pal voor de stuntshow !!!! Uiteraard met een southern style accent... Yeeehaaa Here we gooooooooo
pi_50358567
Sherrifff Rosco PPPPPPPPPPP. Coltrane
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_50363061
Dit was en is nog steeds 1 van mijn meest favo series! van toen dan
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_50370439
Daisy "het rokje kon altijd nog korter" Duke.
pi_50371736
Ze had alleen nooit een rokje aan.... maar Daisy Dukes !!!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:35:03 #21
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_50478758
Zoals al gepost, ben ik van 1989 maar toen ik deze serie in 1995 (ofzo) voor het eerst zag was ik direkt verkocht
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_50484280
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:06 schreef ginod het volgende:
Ze had alleen nooit een rokje aan.... maar Daisy Dukes !!!
Hotpants!!!
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')