abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3076187
Gebruik je een keurige boekenlegger? Onthou je de pagina waar je bent gebleven? Volg je een spoor van shag en koffievlekken door het boek heen? Mishandel je je boeken; maw: maar je ezelsoren of scheur je de gelezen pagina's eruit...(dit laatste is niet verzonnen, maar kende iemand die dat deed).

Hoe onthou jij nou waar je bent in een boek?

* Isabeau *kucht een keer* markeert haar pagina's vaak dmv een ezelsoor, maar meestal blader ik door het boek op zoek naar passages die me niet bekend voorkomen en dan blader ik net zo lang terug tot ik heb gevonden waar ik was

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_3076192
Ik heb een boekenlegger (een oude ansichtkaart).
I wasn't supposed to BE here today!
pi_3076198
gewoon hoekie omvouwen, meeste boeken zijn toch van school.
als ik zuinig wil zijn met het boek dan onthou ik het nummber gewoon even
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_3076214
Ik laat meestal het boek open liggen op de bladzijde(n) waar ik ben gebleven, je zou verwachten dat het dan wel eens kan vallen en dichtklappen ofzo, heb ik nog nooit gehad dus...
B Red Ten
  donderdag 7 februari 2002 @ 01:08:05 #5
10710 gday
propria cures
pi_3076219
Gewoon een willekeurig stuk papier ertussen, zoals een oud kassabonnetje ofzo.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 7 februari 2002 @ 01:09:56 #6
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3076229
Een stuk lint, ooit meegejat van m'n grafische school tijdens boekbinden. Goed spul.
The Internets, I needs it..
pi_3076232
Ik heb er altijd een kaart in liggen (momenteel schoppen 8).
Het komt uit een kaartspel dat al lang niet meer compleet is, en ik raak boekenleggers altijd kwijt (ik was begonnen bij schoppen heer)
  donderdag 7 februari 2002 @ 01:12:27 #8
10710 gday
propria cures
pi_3076241
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 01:11 schreef Kimmy het volgende:
Ik heb er altijd een kaart in liggen (momenteel schoppen 8).
Het komt uit een kaartspel dat al lang niet meer compleet is, en ik raak boekenleggers altijd kwijt (ik was begonnen bij schoppen heer)
En jij vraagt je zeker af hoe het komt dat die kaarten niet meer compleet zijn .
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_3076316
ik koop expres altijd goedkope pocketversies van boeken, aangezien ik die "mag" mishandelen. dus vouw ik de hoekjes om. of ik lees door tot ik het hoofdstuk uit heb.
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_3076384
random piece of paper

[Dit bericht is gewijzigd door Weirdo op 07-02-2002 01:47]

Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards!
pi_3076388
ezelsoren, boekenleggers van papiertjes...

in m'n studieboeken zit altijd een geodriehoek omdat ik alles onderstreep wat belangrijk is en die geodriehoek doet dan gelijk dienst als boekenlegger

pi_3076397
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 01:29 schreef Soep v/d Dag het volgende:
ik koop expres altijd goedkope pocketversies van boeken, aangezien ik die "mag" mishandelen. dus vouw ik de hoekjes om. of ik lees door tot ik het hoofdstuk uit heb.
Ik vaak ook, en dan breek ik de kaft. In gebonden uitgaven maak ik ezelsoren
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_3076401
boekenlegger (lees als: het kassabonnetje van aankoop van het boek)
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_3076719
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 01:02 schreef Isabeau het volgende:
Gebruik je een keurige boekenlegger? Onthou je de pagina waar je bent gebleven? Volg je een spoor van shag en koffievlekken door het boek heen? Mishandel je je boeken; maw: maar je ezelsoren of scheur je de gelezen pagina's eruit...(dit laatste is niet verzonnen, maar kende iemand die dat deed).

* Isabeau *kucht een keer* markeert haar pagina's vaak dmv een ezelsoor, maar meestal blader ik door het boek op zoek naar passages die me niet bekend voorkomen en dan blader ik net zo lang terug tot ik heb gevonden waar ik was

Ik heb echt een hekel aan ezelsoren, zo worden echt veel boeken verneukt.Ik heb gewoon meerdere boeklegers, en die heben allemaal hun eigen smaak. De één houdt van Jack Vance de ander van Keri Hulme.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_3076720
Ik heb dus onder meer een boekenleger die al 10 jaar oud is en van katoen en één van metaal en ga zo maar door. Ik relateer ze voornamelijk aan de tijd dat ik ze ontvangen heb. EeN paar in Duitsland, een paar in Indonesie en eeen paar in Frankrijk
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_3076729
touwtje
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_3076736
Ik stop nooit met lezen, dus ik hoef ook geen bladzijdenummers te onthouden!
Wittgenstein
  donderdag 7 februari 2002 @ 05:23:01 #18
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_3076749
wisselend.
ezelsoren gebruik ik alleen als de pagina er al 1 heeft.
meestal pleur ik het boek dicht onthoud ik de pagina

En anders leg ik het boek zelfs gewoopn ondersteboven op de grond.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_3077016
Heb een paar boekenleggers. Wanneer die kwijt zijn gaat het stuk papier ertussen dat ik als eerste tegenkom.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_3077020
Meestal onthou ik de pagina gewoon. Is het een erg groot boek dan stop ik er een kaart tussen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 februari 2002 @ 09:05:24 #21
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3077039
Doe er en heksenladder tussen...
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_3077933
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 03:43 schreef Peregrijn het volgende:

Ik heb echt een hekel aan ezelsoren, zo worden echt veel boeken verneukt.Ik heb gewoon meerdere boeklegers, en die heben allemaal hun eigen smaak. De één houdt van Jack Vance de ander van Keri Hulme.

...je laat de keuze van boekenlegger afhangen van het type boek? Interessant.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_3078003
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 01:02 schreef Isabeau het volgende:

Je maakt ezelsoren in je boeken? Jij ketter! Dat vind ik dus echt een van de grootste zonden die je met boeken kan uithalen.
Gewoon een papiertje/ boekenlegger/ lint of wat dan ook. Maar geen ezelsoren.

* Atrimar loopt hoofdschuddend weg ... ezelsoren tssssk

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_3078036
Meestal gebruik ik een boekenlegger. Dat is vaak een bonnetje of een ander stukje papier, boodschappenbriefje ofzo, dat hier rondslingert.

Ezelsoren maken doe ik nooit, ook niet in bibliotheekboeken.

#geen
pi_3078075
Bijna altijd ezelsoren. De meeste boeken verdienen het.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')