Hoe onthou jij nou waar je bent in een boek?
* Isabeau *kucht een keer* markeert haar pagina's vaak dmv een ezelsoor, maar meestal blader ik door het boek op zoek naar passages die me niet bekend voorkomen en dan blader ik net zo lang terug tot ik heb gevonden waar ik was
quote:En jij vraagt je zeker af hoe het komt dat die kaarten niet meer compleet zijn
Op donderdag 07 februari 2002 01:11 schreef Kimmy het volgende:
Ik heb er altijd een kaart in liggen (momenteel schoppen 8).
Het komt uit een kaartspel dat al lang niet meer compleet is, en ik raak boekenleggers altijd kwijt (ik was begonnen bij schoppen heer)
[Dit bericht is gewijzigd door Weirdo op 07-02-2002 01:47]
in m'n studieboeken zit altijd een geodriehoek omdat ik alles onderstreep wat belangrijk is en die geodriehoek doet dan gelijk dienst als boekenlegger
quote:Ik vaak ook, en dan breek ik de kaft. In gebonden uitgaven maak ik ezelsoren
Op donderdag 07 februari 2002 01:29 schreef Soep v/d Dag het volgende:
ik koop expres altijd goedkope pocketversies van boeken, aangezien ik die "mag" mishandelen. dus vouw ik de hoekjes om. of ik lees door tot ik het hoofdstuk uit heb.
quote:Ik heb echt een hekel aan ezelsoren, zo worden echt veel boeken verneukt.Ik heb gewoon meerdere boeklegers, en die heben allemaal hun eigen smaak. De één houdt van Jack Vance de ander van Keri Hulme.
Op donderdag 07 februari 2002 01:02 schreef Isabeau het volgende:
Gebruik je een keurige boekenlegger? Onthou je de pagina waar je bent gebleven? Volg je een spoor van shag en koffievlekken door het boek heen? Mishandel je je boeken; maw: maar je ezelsoren of scheur je de gelezen pagina's eruit...(dit laatste is niet verzonnen, maar kende iemand die dat deed).Hoe onthou jij nou waar je bent in een boek?
* Isabeau *kucht een keer* markeert haar pagina's vaak dmv een ezelsoor, maar meestal blader ik door het boek op zoek naar passages die me niet bekend voorkomen en dan blader ik net zo lang terug tot ik heb gevonden waar ik was
En anders leg ik het boek zelfs gewoopn ondersteboven op de grond.
quote:...je laat de keuze van boekenlegger afhangen van het type boek? Interessant.
Op donderdag 07 februari 2002 03:43 schreef Peregrijn het volgende:Ik heb echt een hekel aan ezelsoren, zo worden echt veel boeken verneukt.Ik heb gewoon meerdere boeklegers, en die heben allemaal hun eigen smaak. De één houdt van Jack Vance de ander van Keri Hulme.
quote:Je maakt ezelsoren in je boeken? Jij ketter! Dat vind ik dus echt een van de grootste zonden die je met boeken kan uithalen.
Op donderdag 07 februari 2002 01:02 schreef Isabeau het volgende:
Gebruik je een keurige boekenlegger? Onthou je de pagina waar je bent gebleven? Volg je een spoor van shag en koffievlekken door het boek heen? Mishandel je je boeken; maw: maar je ezelsoren of scheur je de gelezen pagina's eruit...(dit laatste is niet verzonnen, maar kende iemand die dat deed).Hoe onthou jij nou waar je bent in een boek?
* Atrimar loopt hoofdschuddend weg ... ezelsoren tssssk
Ezelsoren maken doe ik nooit, ook niet in bibliotheekboeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |