Kun je gothic zijn zonder Satan te aanbidden ? Ik zie veel Gothics rondlopen met pentagrammen en anders 'duistere' symbolen, loop je er mee rond omdat het 'mooi' is , of omdat er een betekenis aan zit ?
En hoe staan jullie tegenover de 2 Duitsers die iemand op gruwelijke wijze om het leven hebben gebracht en er nog trot op zijn ook. Ook zij waren Goths en op Satan-sites worden ze zelfs aanbeden. Deze moordenaars waren ook gothic.
Bestaan er diverse lagen van gothic ? Van meeloper tot uitvoerend Satanist ? Hoe moet ik dat zien ?
quote:Ik geloof ook dat het zelfs in het satanisme niet de bedoeling is om andere mensen te vermoorden.
Op donderdag 07 februari 2002 00:42 schreef gelly het volgende:
In hoeverre zijn deze 2 dingen met elkaar verweven ?Kun je gothic zijn zonder Satan te aanbidden ? Ik zie veel Gothics rondlopen met pentagrammen en anders 'duistere' symbolen, loop je er mee rond omdat het 'mooi' is , of omdat er een betekenis aan zit ?
En hoe staan jullie tegenover de 2 Duitsers die iemand op gruwelijke wijze om het leven hebben gebracht en er nog trot op zijn ook. Ook zij waren Goths en op Satan-sites worden ze zelfs aanbeden. Deze moordenaars waren ook gothic.
Bestaan er diverse lagen van gothic ? Van meeloper tot uitvoerend Satanist ? Hoe moet ik dat zien ?
Links:
http://www.religioustolerance.org/goth.htm :
"Many Goths reflect popular culture and are probably nominal or devout Christians. Atheism, Agnosticism, the New Age, Gnosticism, Shamanism, Wicca, other Neopagan traditions, and other minority faith groups are represented more frequently than in the general population.
Goths often wear Christian crosses or Christian crucifixes, which many regard as a pre-Christian religious symbol. Others wear New Age/ancient Egyptian Ankh symbols. Some do this as expression of their religious beliefs, some for satire, and others because they like their appearance.
Religion is frequently discussed on the Goth newsgroups. Many songs, band names and album titles have Christian themes. 6
The public incorrectly commonly associates Goths with Marilyn Manson. 10 "Manson publicly presents himself as a follower of the Church of Satan... He was ordained a priest in the Church of Satan by the [late] founder, Anton LaVey. Many fans refer to him as the Rev. Marilyn Manson." 9 (Actually, Manson is not a follower of that Church; he was simply appointed as a Reverend within the Church by its founder, Anton LaVey.) From this Satanic connection, the perception has grown that Goths are frequently linked to Satanism. There are a few Satanists who are also Goths, but they are rare.
Stereotypes:
Goths are NOT all:
depressed,
unusually bigoted,
violent,
suicidal,
involved in illegal drugs,
Vampires or believe themselves to be vampires,
sado-masochists,
Satanists,
musicians, painters, and other artists,
computer programmers (although there seem to be a lot of them)
wearers of black (some wear white and gunmetal),
dyers of their hair,
users of white makeup."
http://www.religioustolerance.org/satanis1.htm
http://www.religioustolerance.org/satanism.htm
http://www.churchofsatan.org/faq.html :
""We hold that all individuals have the right to exercise sole dominion over their own lives,
and have the right to live in whatever manner they choose, so long as they do not forcibly
interfere with the equal right of others to live in whatever manner they choose.""
[Dit bericht is gewijzigd door dodo_devil op 07-02-2002 01:39]
quote:Klopt zit een betekenis aan, maar deze heeft niks te maken
Op donderdag 07 februari 2002 00:42 schreef gelly het volgende:Ik zie veel Gothics rondlopen met pentagrammen en anders 'duistere' symbolen, loop je er mee rond omdat het 'mooi' is , of omdat er een betekenis aan zit ?
Dus een goth hoeft geen satanist te zijn...kan natuurlijk
wel, niet dat dat wel eng moet zijn tenzij je natuurlijk
van zulke gekken hebt die denken dat ze mensen om moeten
leggen
Lekker vaag jah ik weet het
Maar nog eens 1x voor immer en altijd: Gothic en Satanisme hebben niets met elkaar te maken!
Natuurlijk heb je satanisten die gothic zijn en andersom, maar je hebt ook christelijken die gothic zijn.
quote:Waarom dragen ze dan geen ank?
Op donderdag 07 februari 2002 01:28 schreef Brutus het volgende:[..]
Klopt zit een betekenis aan, maar deze heeft niks te maken
met het satanisme, alleen gebruikt het satanisme het
opgekeerde pentagram omdat het staat voor hun 'geloof'
namelijk 'flesh'. Ze hebben dit omdat ze geloven in dingen die van vlees en bloed zijn en niet in de 'spirit'( normale pentagram) zoals 'de kerk' dit doet (hoewel je dat
pentagram meer bij wicca ziet dan bij de kerk).
quote:Ja ik heb het ook nie bedacht.
Op donderdag 07 februari 2002 10:00 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:[..]
Waarom dragen ze dan geen ank?
Met de 2 punten naar onder symboliseert het de duivel die uit het paradijs, gehenna in geworpen wordt. (dus een symbool voor de overwinning van het 'goede')
Met de 2 punten naar boven (ondersteboven dus) symboliseer het de duivel die vanuit gehenne het paradijs aanvalt. (dus een symbool voor het 'kwade')
toch handig.. die feitenkennis
Tegenwoordig is het hip om gothic te zijn. ieder zichzelf respecterend tienermeisje dat ook wel eens haar haar paars of rood verft, heeft ook wel ergens een gothicjurk hangen en lusitert naar within temptation. Vind zichzelf heet gothic terwijl ze uit haar dak gaat op drum 'n base en is nog nooit op een gothicfeest geweest.
Gothic is dus gewoon aan het verworden tot de zoveelste jongerencultuur...
Satanisme hoort daar noiet bij, maar als je een opstandige puber bent staat een pentagram natuurlijk wel heel stoer.
quote:Jammerlijk feit maar waar
Op donderdag 07 februari 2002 19:21 schreef sataN het volgende:
***wilevenzoutindewondegooien***Tegenwoordig is het hip om gothic te zijn. ieder zichzelf respecterend tienermeisje dat ook wel eens haar haar paars of rood verft, heeft ook wel ergens een gothicjurk hangen en lusitert naar within temptation. Vind zichzelf heet gothic terwijl ze uit haar dak gaat op drum 'n base en is nog nooit op een gothicfeest geweest.
Satanisme hoort daar noiet bij, maar als je een opstandige puber bent staat een pentagram natuurlijk wel heel stoer.
quote:ja hoi mzzl............................:z
Op donderdag 7 februari 2002 19:21 schreef sataN het volgende:
***wilevenzoutindewondegooien***Tegenwoordig is het hip om gothic te zijn. ieder zichzelf respecterend tienermeisje dat ook wel eens haar haar paars of rood verft, heeft ook wel ergens een gothicjurk hangen en lusitert naar within temptation. Vind zichzelf heet gothic terwijl ze uit haar dak gaat op drum 'n base en is nog nooit op een gothicfeest geweest.
quote:Nou, helemaal niet volgens mij. Satanisme komt naar mijn idee niet echt veel voor. Ja, je hebt natuurlijk altijd luitjes die roepen dat ze satanist zijn, maar da's echt niet waar. Voor Gothic geldt overigens hetzelfde, maar da's een heel andere discussie.
Op donderdag 7 februari 2002 00:42 schreef gelly het volgende:
In hoeverre zijn deze 2 dingen met elkaar verweven ?Kun je gothic zijn zonder Satan te aanbidden ? Ik zie veel Gothics rondlopen met pentagrammen en anders 'duistere' symbolen, loop je er mee rond omdat het 'mooi' is , of omdat er een betekenis aan zit ?
quote:Ik zie de connectie goths en drum&basS (geen E maar een S) niet zo helemaal. Ik zit redelijk in de scene, maar ik zie nooit goths op dnbfeesten, ik zie zowieso niet zoveel tienermeisjes op dnbfeesten..:'(
Op donderdag 7 februari 2002 19:21 schreef sataN het volgende:Vind zichzelf heet gothic terwijl ze uit haar dak gaat op drum 'n base en is nog nooit op een gothicfeest geweest.
Ja, dat is cynisch bedoeld ja
quote:Volgens mij is het dezelfde discussie: Wannabe!!
Op maandag 4 november 2002 12:34 schreef Cynic het volgende:
Satanisme komt naar mijn idee niet echt veel voor. Ja, je hebt natuurlijk altijd luitjes die roepen dat ze satanist zijn, maar da's echt niet waar. Voor Gothic geldt overigens hetzelfde, maar da's een heel andere discussie.
Satanisme:
Het is niet de bedoeling om mensen om te leggen of om god te spelen. Bij dit geloof geloof je niet in een god/goden oid, maar in jezelf. Je gelooft dus dat jezelf zo goed bent om bepaalde dingen te doen.
Gothic:
??? ben ik nog niet helemaal achter.........
Wicca:
Bij dit geloof, geloof je in de natuur in de aarde. Er zijn geen goden en er is geen goed of slecht (zoals God/duivel oid) de aarde is het goede en het slechte en bepaalde over jouw lot.
en kan iemand mij gothic even uit leggen want die kan ik er nooit uit halen
[sub] en dus niet uitleggen op de "ik ben een tendy 14 jarig meisje manier" maar op de originele manier wat ze bedoelen met gothic.[/sub]
Satan betekent voor satanisme "jezelf"
Dus als ze "hail Satan" zeggen, bedoelen ze zich dus zichzelf.
FF een stukje:
Een satanist aanbidt echter niemand buiten zichzelf. De satanist staat centraal in zijn leven. Hij is de enige god in zijn leven, en er staat niemand boven god. Waarom jezelf dan satanist noemen als de satan uit het christendom niet aanbidt, simpel satan betekent tegenstander en dit is precies wat wij zijn voor hen die ons dwars zitten. We hebben niets met het christendom te maken en het christendom heeft niets met ons te maken. Er is wel een grove onderverdeling te maken tussen de diverse varianten van het satanisme.
1. Gnostische Satanisme. Gnostische satanisten gaan er van uit dat alles voortkomt uit een en hetzelfde. Het maakt dus niets uit waar je in gelooft aangezien alles tot hetzelfde terug te voeren is.
2. Traditionele Satanisme. Traditionele satanisten geloven in het bestaan van een of meerdere godheden of hogere levensvormen. Deze worden echter niet aanbeden maar als broeder of helper gezien. Dit kan de Romeinse god Lucifer zijn of de Noorse god Loki maar ook demonen of buitenaardse wezens.
3. Modern Satanisme. Moderne satanisten, oftewel LaVeyan Satanisten, geloven niet in het bestaan van goden of hogere wezens hoewel ze de mogelijkheid niet uitsluiten. Zien is geloven, is bijna een standaard regel bij deze Satanisten.
Er zijn binnen het satanisme maar weinig regels. Eigenlijk is er maar 1 regel en deze luidt; "Doe wat je wilt zal de hele wet zijn". Dit brengt echter wel de nodige verantwoordelijkheid met zich mee. Om te voorkomen dat je jezelf in grote problemen brengt heeft Anton LaVey in de Satanic bible een aantal verklaringen, zonden en regels opgenomen die als goed advies beschouwd kunnen worden. Deze regels staan bekend als de 9 Satanic Statements (de 9 Satanische Verklaringen), de Satanic Sins (de Satanische Zonden), en de 11 Rules of the Earth (de 11 Regels der Aarde).
[Dit bericht is gewijzigd door c4nn1b4l op 04-11-2002 18:24]
quote:Ook dit wil ik nog even een beetje tegenspreken
Op donderdag 7 februari 2002 01:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het hangt er vanaf hoe je het pentagram draagt.
Op de kop staat voor satanisme.
Een pentagram met de punt naar beneden wordt ook in wicca covens gebruikt om te laten "zien",dat een lid van die coven een bepaalde graad heeft bereikt.
Meestal betekent dit dat hij of zij zijn eerste fase van zijn of haar studie heeft volbracht.
En het hoeft dus helemaal niks engs te betekenen
Want,zoals iedereen inmiddels hopelijk wel weet,is wicca alleen maar mooi en helemaal niet eng
quote:Hier spreekt een Über (ja, er zijn statussen in de Goff scène
Op donderdag 7 februari 2002 00:42 schreef gelly het volgende:
Ik zal een nadere toelichting geven mbt Gothic en Satanisme. Om het niet al te langdradig te maken laat ik de origine van Gothic even buiten beschouwing.
Om te beginnen wil ik er met klem op wijzen dat Gothic absoluut niets te maken heeft met Satanisme of Wicca. Deze twee zijn "religies", terwijl Gothic een subcultuur is.
Over wicca en satanisme laat ik mij niet uit, daar weet ik namelijk niet zoveel van.
Het dragen van pentagrammen (al dan niet met de punt naar beneden)en (omgekeerde kruizen) heeft veelal te maken met het feit dat "men dat mooie symbolen vindt. De meesten weten de betekenis wel hoor Gewone kruizen worden ook veel gedragen, en dan vooral omdat ze apart (gothic) vormgegeven zijn, met veel frutsels etc. Bovendien is het een krachtig symbool, en er zijn zat christelijke Goths. Egyptische symbolen kom je ook veel tegen: De Ankh (eeuwig leven) en het oog van Ra zijn de meest voorkomende. Andere veel voorkomende symbolen zijn onder andere runes, die worden vooral door neo-folkers gedragen. Alleen boezemen die runes mensen nogal eens angst in, wegens veelvuldige associatie met het Derde Rijk (othal, sig, tyr en de vork rune werden ook door de nazis gebruikt). Voor de duidelijkheid: Heidentum ist KEIN fascismus!
Een gelijkenis: Niet iedereen die op sportschoenen loopt doet aan sport.
De link met die moordenaars en Goths... En als ze nou van Schlägers hielden, wat dan? Dan had niemand het over de muziek gehad. Dat soort figuren geven de Goth scène een slechte naam . En bovendien, wat wil het nou helemaal zeggen als ze Goth waren of niet? Dat alle Goths zo zijn? Dat alle Goths ze verafgoden? IEDERE Goth die ik ken (en ik ken er velen) heeft een oprechte afkeer van dat soort figuren. Het is net zoiets als het drama in Littleton. Dagen daarna was iedere jongere die in het zwart liep en naar Marilyn Manson luisterde een potentieel gevaar. Waar was het op gebaseerd? Op de muziek.... De muziek die die twee halve zolen luisterden was niet eens Gothic, maar Rammstein en MM.
Er is wel degelijk een klassensysteem in de Goff scène. Ziehier onder andere:
* Pandabeertje
* Newbie
* Wannabe
* Klassieke (80's) Goth
* Cyber Goth
* Medieval
* Industrialist/rivethead
* New-waver
* Neo-folker
En de hoogste:
* Über-Goth
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 04-11-2002 18:40]
quote:Ordnung muß sein!
Op maandag 4 november 2002 18:56 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Hmmmmzz, zo te zien ben ik gelukkig niet de enige hier die wat van het Satanimse afweetOf er wel of niet rangen zijn in het Gothic gebeuren zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik. Ikzelf
zwaar op rangen gezeik. Als je Gothic bent gaat het er niet om hoe je er uitziet of hoe lang jij jezelf al Gothic noemt lijkt mij. Maar goed aan de andere kant alle Gothics die ik ken maken zich way te veel druk om kleding, ze zeiken op de smirffnoff suckers en breezersluts en zijn zelf ondertussen geen haar beter
![]()
Satanisme heeft met mijn opvattingen wel raakvlakken maar Satanist zou ik mezelf ook weer niet helemaal noemen...
Maar naast rangen zijn er ook gewoon categorieën, zoals ik al eerder gezegd heb Daar is niets elitairs aan, dat geeft gewon aan naar welke muziek men het liefst luistert
quote:Satanisten vereeren de zonde. Tenminste, dat wat de kerk zonde noemt, zoals sex, plezier, muziek, drank, feesten ed. Eigenlijk alles wat het leven een beetje leuk maakt dus
Op donderdag 7 februari 2002 00:54 schreef ullie het volgende:[..]
Ik geloof ook dat het zelfs in het satanisme niet de bedoeling is om andere mensen te vermoorden.
quote:Dit topic blijft heen en weer stuiteren hè?
Op dinsdag 12 november 2002 17:51 schreef inkie1010 het volgende:
Deze gaat naar Lifestyle.
quote:Hmz ik weet niet waar jij heengaat, maar ik zie dr soms wel een paar lopen hoor
Op maandag 4 november 2002 16:43 schreef reem het volgende:[..]
Ik zie de connectie goths en drum&basS (geen E maar een S) niet zo helemaal. Ik zit redelijk in de scene, maar ik zie nooit goths op dnbfeesten, ik zie zowieso niet zoveel tienermeisjes op dnbfeesten..:'(
[Dit bericht is gewijzigd door Cynic op 13-11-2002 09:58]
gothic is een subcultuur 'net als' punk en alto's....... satanisme, wicca, boeddhisme etc zijn religies....... dat heeft dus helemaal niks met elkaar te maken!
jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die dit onderscheid niet kunnen maken en 'schelden'je uit voor heks of satanist:-(
23ste weer medusa!!!
quote:Dan heb ik het denk ik een beetje verkeerd begrepen
Op dinsdag 12 november 2002 12:51 schreef Elegy het volgende:[..]
Ordnung muß sein!
Maar naast rangen zijn er ook gewoon categorieën, zoals ik al eerder gezegd heb
Daar is niets elitairs aan, dat geeft gewon aan naar welke muziek men het liefst luistert
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 17:56 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Satanisten vereeren de zonde. Tenminste, dat wat de kerk zonde noemt, zoals sex, plezier, muziek, drank, feesten ed. Eigenlijk alles wat het leven een beetje leuk maakt dus
.
kijk maar naar de geschiedenis van de gothen..daar komt het weg..
quote:U zei?
Op maandag 27 januari 2003 08:27 schreef thearion2000 het volgende:
kijk maar naar de geschiedenis van de gothen..daar komt het weg..
quote:
The Goths were a Germanic tribe on the Danube River frontier known to the Romans from the 1st century AD. Pressured and then displaced when the Huns moved west out of Central Asia, the Goths moved west into Europe and over the Danube River to escape the oncoming Huns. After taking part in the fall of Rome, they vied with other barbarians for the leavings of the Western Roman Empire during the Early Middle Ages.Location
The Goths originated on the island of Gotland in the Baltic, to the best of our knowledge, and split into two groups as they migrated south across Central Europe. The Visigoths, or West Goths, settled in modern Romania during the 2nd century. The Ostrogoths, or East Goths, settled farther to the east on the northwest coast of the Black Sea. Under attack by the Huns, the Visigoths moved south against the Byzantines, then into Italy, eventually settling in the south of modern France and modern Spain. The Ostrogoths moved through the Balkans and into Italy.
Rise to Power
In 376 AD the Visigoths were driven from modern Romania by the Huns and moved south across the Danube. Their strength was estimated at 60,000 men, women, and children. They defeated a Roman army from Constantinople, settled briefly south of the Danube, and then pushed into Italy. In 409 they sacked Rome under their king Alaric and then moved north into Gaul. The Romans gave them southwestern Gaul. From their they eventually extended their rule into all of Italy.The Ostrogoths broke away from Hunnish rule and followed their cousins into Italy late in the 5th century. They were encouraged to invade by the Eastern Emperor who wanted deposed the barbarian then ruling as viceroy. Under Theodric, king of modern Switzerland and the Balkans already, the Goths entered Italy in 488, completing its conquest in 493.
Religion
The Goths had been converted to a variant of Christianity called Arianism prior to the fall of Rome. This made them heretics to the Roman Christians, especially the Byzantines.
Government
The Goths admired the Roman Empire greatly and attempted to restore and support the old institutions where they survived. The remnants of the old Roman populations were kept separate from the Goths, however, for fear that the Germans would grow soft. Part of the population was held to Roman law and the other part to German tribal law.
Military
The Visigoths were typical German barbarian warriors, armed with axes, swords, helmets, and shields. They wore little in the way of other armor. The Ostrogoths especially had become horsemen during their time on the Russian plains. They fought with lances while wearing mail armor.
Decline and Fall
Theodric's kingdom did not last long following his death in 526. Using a struggle for succession as an excuse, the Byzantines sent an army to Italy in 536 led by their great general Belisarius. The Byzantines hoped to regain Italy and restore the old Roman Empire in the West. The war dragged on, devastating the countryside in conjunction with plague and famine. In 552 the Ostrogoths were finally defeated in Italy. They ceased to exist as a separate group by the late 6th century when northern Italy was invaded by a new group of barbarians called the Lombards.The Visigoth kingdom in Spain lasted somewhat longer. In the late 5th century Clovis of the Franks pushed the Visigoths out of France and over the Pyrenees Mountains. Following the death of Clovis his kingdom fragmented and the Visigoths were left alone temporarily. In 711 a new threat appeared from the south. Islamic armies crossed over from North Africa and destroyed the last Gothic kingdom in four years.
Legacy
The Visigoths are remembered for being the first to sack Rome and thereby beginning the final collapse of the ancient world order in Europe. Their admiration for Rome and attempts to preserve it, however, allowed much of the Roman culture to survive. For example, the modern languages of Italy, France, Spain, Portugal, and Romania are derived from Latin influenced by later settlers. They are not variations of German, as was the case in England.
quote:Bruin hemd, zwarte stropdas, bandolier... is veel effectiever
Op maandag 24 maart 2003 19:13 schreef Coat het volgende:
een groot geel shirt
'cheer up goth!'
met eeneronder
altijd effectief
Ik hoop je met deze nuttige informatie van dienst te zijn geweest.
Toedeloe!
quote:Volgens mij niet, aangezien ik nog nooit gehoord hebt van Satanen. Dat, terwijl ik redelijk veel "duistere lectuur" heb mogen lezen, een vroegere passie. Necronomicon, anyone?
Op dinsdag 25 maart 2003 01:23 schreef Maanbeertje het volgende:
Volgens mij heten de mensen die satan aanbidden nog steeds Satanen en geen Satanisten maar kan aan mij liggen hoor
Overigens zou je best gelijk kunnen hebben, ik heb er nooit stil bij gestaan. In ieder geval begrijp je mijn vorige post wel, het gaat om de inhoud
Maar bij mijn weten is meneer Crowley geen aanbidder van Satan? dacht ik tenminste.....hij is vooral bezig met een soort van Wicca.
edit: Ik mag de boeken van Aleister Crowley overigens niet, omdat ik het slecht vind wat hij doet. Hij is voor mij iemand die zijn 'krachten' op een slechte manier wil gebruiken. Ben zelf meer geinteresseerd in traditional witchcraft maar dit is weer fijn oftopic
Ik vind het overigens wel langzaamaan steeds minder worden hoor, goths die uitgescholden worden voor satanist. Vind het ook redelijk dom dat mensen dat doen. Gothic zijn en satan aanbidden zijn wel twee heeeeel verschillende dingen.
[Dit bericht is gewijzigd door Maanbeertje op 25-03-2003 01:43]
quote:Necronomicon is, zo geloven veel mensen, geschreven door Abdul Al Hazred, de Mad Arab. In werkelijkheid is het verzonnen door H.P. Lovecraft, die wel meer verzonnen werken op zijn naam heeft staan. Unausprechliche Kulten van Von Junzt, De Vermis Mysteriis bijvoorbeeld.
Op dinsdag 25 maart 2003 01:38 schreef Maanbeertje het volgende:
Ik heb de necronomycon gelezen ja, is redelijk duister maar dat ligt ook aan de schrijverAleister Crowley dacht ik zo....en die is toch best wel duister dacht ik zo....
Maar bij mijn weten is meneer Crowley geen aanbidder van Satan? dacht ik tenminste.....hij is vooral bezig met een soort van Wicca.
edit: Ik mag de boeken van Aleister Crowley overigens niet, omdat ik het slecht vind wat hij doet. Hij is voor mij iemand die zijn 'krachten' op een slechte manier wil gebruiken. Ben zelf meer geinteresseerd in traditional witchcraft maar dit is weer fijn oftopic
Ik vind het overigens wel langzaamaan steeds minder worden hoor, goths die uitgescholden worden voor satanist. Vind het ook redelijk dom dat mensen dat doen. Gothic zijn en satan aanbidden zijn wel twee heeeeel verschillende dingen.
En ja, er wordt beweerd dat er wel ergens exemplaren van de echte Necronomicon bestaan. Eén ligt er in het Vaticaan, en de andere twee zouden zich bij verzamelaars bevinden. Maar goed...
Aleister Crowley was de leider van de Golden Dawn, en zag zich trouwens wél als de anti-christ.
quote:Je vergeet de cyberwoeimeisjes en Ultragoth
Op maandag 4 november 2002 18:27 schreef Elegy het volgende:[..]
Er is wel degelijk een klassensysteem in de Goff scène. Ziehier onder andere:
* Pandabeertje
* Newbie
* Wannabe
* Klassieke (80's) Goth
* Cyber Goth
* Medieval
* Industrialist/rivethead
* New-waver
* Neo-folker
En de hoogste:
* Über-Goth
quote:Ik ben er eigenlijk voor om de cyberfluffywoeimeisjes/mensjes als een aparte, niet tot Goff behorende maar wel raakvlakken hebben met, categorie
Op dinsdag 25 maart 2003 10:22 schreef gathering_storm het volgende:[..]
Je vergeet de cyberwoeimeisjes en Ultragoth
![]()
Ik had trouwens al gezegd "cyber" goff
En Ultragoth, die is natuurlijk zo ultra dat die niet Goff meer is
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:27 schreef Elegy het volgende:[..]
Hier spreekt een Über
*zo buigt het nederige medieval meisje*
quote:Lees mijn sig. Nog maar net ontstaan: het ras van de psy-goths, snuiven af n toe een lijntje op een psyfeesje, hullen zich de volgende week weer in het zwart voor stevige sombere klanken
Op dinsdag 25 maart 2003 10:22 schreef gathering_storm het volgende:[..]
Je vergeet de cyberwoeimeisjes en Ultragoth
![]()
quote:Precies hoe het hoort!
Op dinsdag 25 maart 2003 11:53 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
*zo buigt het nederige medieval meisje*
Ken je plaats in de hiëarchie en buig voor mij! (of buk als je een fraaie dame bent natuurlijk )
quote:Mastah...
Op dinsdag 25 maart 2003 12:30 schreef Elegy het volgende:[..]
Precies hoe het hoort!
Ken je plaats in de hiëarchie en buig voor mij! (of buk als je een fraaie dame bent natuurlijk
)
en nee ik plaats me niet in 'de hiëarchie'.. dat weiger ik uit principe.
gaat een van jullie volgende week nog naar medusa trouwens?
quote:Ik ga niet, want aanstaande zondag ga ik al naar Sisters of Mercy (alwaar ook acte de présence zullen geven: Kamagurka, Ceased2Be en xLenorex)
Op dinsdag 25 maart 2003 20:34 schreef Sixx het volgende:
yeeeaaahhh.. cybergothjes zijn lieeeeeffff!!en nee ik plaats me niet in 'de hiëarchie'.. dat weiger ik uit principe.
gaat een van jullie volgende week nog naar medusa trouwens?
Trouwens, deze keer gooien ze maar één zaal open
quote:Ik sta U toe mijn voeten te kussen.
Op dinsdag 25 maart 2003 14:40 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
Mastah...
Zijn hier trouwens wel mensen die satan aanbidden vroeg ik me trouwens af? Misschien wel interessant
En nee, ik aanbid satan niet...
quote:Ik aanbid niemand, maar iedereen zou mij moeten aanbidden, in plaats van zo'n suf sprookjesfiguur. Ik ben tenminste écht!
Op woensdag 26 maart 2003 00:35 schreef Maanbeertje het volgende:
Volgens mij valt het wel mee met de hierarchie in de gothic wereld, maar goed, er zijn wel mensen die eraan doen he....Ik dus nietZijn hier trouwens wel mensen die satan aanbidden vroeg ik me trouwens af? Misschien wel interessant
![]()
En het maakt niet uit of je wel of niet aan de hiërarchie meedoet, iedereen is per definitie mijn onderdaan
En.... een niveau systeem ??? Als ware het het kaste-systeem in India
quote:Satan
Op woensdag 26 maart 2003 00:35 schreef Maanbeertje het volgende:
Volgens mij valt het wel mee met de hierarchie in de gothic wereld, maar goed, er zijn wel mensen die eraan doen he....Ik dus nietZijn hier trouwens wel mensen die satan aanbidden vroeg ik me trouwens af? Misschien wel interessant
![]()
Ik aanbid eerder mezelf eigenlijk... if u don't mind hehe..
(en daarna elegy )
Hmm eigenlijk vind ik het echt dikke onzin om een link te leggen tussen het satanisme en de gothic scene. Veel gootjes roepen wel dat ze satanist zijn en geloven in satan () maar goed.. vaak zijn dit 15/16/17 jarige zwart/wit panda geschminkte kindertjes die denken dat het heel apart is om Goth te zijn (en dan automatisch ook satanist).
Kortom.. kindertjes die geen ene ruk weten wat het inhoudt.
Niet dat ik zo'n expert ben maar ik erger me er wel aan.. net als die gootjes die het boeiend vinden om zichzelf in te smeren met varkensbloed en ook in eens wicca zijn omdat het volgens hun hoort bij het goth wezen..
Damn... die zijn vaak nog maar 14 jaar oud en dan al roepen dat ze een boel ervaring hebben in het wicca/goth/satanisme gebeuren.. !! Dan moeten ze eigenlijk nog met de barbies spelen bij wijze van.. aaarghh!!!
quote:Mag ik mij vertoeven in uw schaduw, o heer der duisternis, prins van ratten, priester van het kwaad, überdemon.....
Op woensdag 26 maart 2003 00:57 schreef Elegy het volgende:[..]
Ik aanbid niemand, maar iedereen zou mij moeten aanbidden, in plaats van zo'n suf sprookjesfiguur. Ik ben tenminste écht!
En het maakt niet uit of je wel of niet aan de hiërarchie meedoet, iedereen is per definitie mijn onderdaan
quote:Een juiste analyse! Dat hele Goff (dat eigenlijk een vercommercialiseerde versie is van het satanisme, kijk maar naar Within Temptation, Cradle of Filth, Gothic Rock cd's, Marilyn Manson en Rammstein) moeten we maar eens afschaffen. Na ruim 25 jaar is het succes nu wel zo'n beetje weg, tijd voor een frisse, originele wind door de jongeren gelederen. Breezers, RnB, gangsta-rap, latin en trance zullen de nieuwe vader&moeder verantwoorde stromingen worden!
Op woensdag 26 maart 2003 09:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Het kan aan mij liggen. Maar waar de hond zijn jullie mee bezig ??? Dat Gothic c.q. Satan gebeuren valt op geen enkele manier goed te praten. Deze groepering wijken te veel af van de norm !En.... een niveau systeem ??? Als ware het het kaste-systeem in India
Voorwaarts kameraden! Op tegen deze duistere creaturen! Rook ze uit, brand ze weg, laat de louterende stralen van de helios deze onreine wezens kennis maken met het fenomeen blijheid!
En laten we vooral dat sociaal totaal onverantwoorde kasten systeem niet vergeten. Een dergelijke darwinistische/fasistische structuur dient niet getolereerd te worden. Bovendien is dit ook een broeiplaats voor terrorisme.
Daarom, kameraden, stel ik U de vraag: Willen jullie totale oorlog tegen deze minder mensen? Ja toch!
We zullen ze met vuur, zwaard, gas en verarmd uranium preventief ruimen. De jongeren zullen gezuiverd worden van deze ongewenste elementen zodat er weer pure volbloed jongeren zijn, zonder kwalijke invloeden van deze inferieure schepsels!
quote:Ik eerst, ik ben immers Het Belangrijkst, De Hoogste, De Verhevene, De Verlichte, De Zuivere, De Pure, De Foutloze, De Juiste, De Goede, De Verlosser, De Redder.
Op woensdag 26 maart 2003 09:47 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
Satan
![]()
Ik aanbid eerder mezelf eigenlijk... if u don't mind hehe..
(en daarna elegy
)
Buig voor mij, nietige wormen!
quote:Ik sta U toe te mogen bestaan.
Op woensdag 26 maart 2003 12:02 schreef kamagurka het volgende:[..]
Mag ik mij vertoeven in uw schaduw, o heer der duisternis, prins van ratten, priester van het kwaad, überdemon.....
![]()
quote:Yo homeboy gangstah
Op woensdag 26 maart 2003 09:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Het kan aan mij liggen. Maar waar de hond zijn jullie mee bezig ??? Dat Gothic c.q. Satan gebeuren valt op geen enkele manier goed te praten. Deze groepering wijken te veel af van de norm !En.... een niveau systeem ??? Als ware het het kaste-systeem in India
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |