abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50264302
Hoi,

Ik was net bij de bouwmarkt (Hubo). O.a. latje vuren 56*12*2100 was EUR 3.75

Zijn bouwmarkten in het algemeen niet veel duurder dan de houthandel? Scheelt dit veel? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat gewonen huizen gebouwd worden met o.a. de houtprijzen die ze in de bouwmakt hanteren.

Wat is jouw mening hierover?

Bedankt! Jos
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:38:32 #2
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50264316
Ja, bouwmarkten zijn duurder.
Gewoon even bij de houthandel om de hoek kijken leveren doorgaands ook wel aan particulieren.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:40:00 #3
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_50264344
Houthandels zijn veeeel goedkoper gewoon even langsgaan
happen naar de baas
pi_50264461
Het is niet relatief duur, het is absoluut duur. Slechtere kwaliteit en hogere prijzen. Maar vaak wel voorradig en ruimere openingstijden. En eigenlijk haal ik alles bij de bouwmarkt vandaan. Wel even opletten of het hout niet eerst hoepel of regenton is geweest en daarna gerecycled is tot plank of balk.
pi_50264667
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:45 schreef Marsepein het volgende:
Het is niet relatief duur, het is absoluut duur. Slechtere kwaliteit en hogere prijzen. Maar vaak wel voorradig en ruimere openingstijden. En eigenlijk haal ik alles bij de bouwmarkt vandaan. Wel even opletten of het hout niet eerst hoepel of regenton is geweest en daarna gerecycled is tot plank of balk.
Ja inderdaad. Moest laatst 2 rechte latten hebben. Heb het halve schap leeggetrokken á +/-50 stuks, en vond er uiteindelijk 2. Andere rechte exemplaren hadden weer teveel noesten, of was van te lichte kwaliteit. Gewoon even goed zoeken scheelt een hoop, maar duur is het zeker. Daarnaast tref je 9 van de 10 keer ook onkundig personeel, zeker wat betreft de bediening van hun wandzaag.
pi_50264712
hak een boom om, dan is het waarschijnlijk iets goedkoper..
pi_50264874
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:55 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Moest laatst 2 rechte latten hebben. Heb het halve schap leeggetrokken á +/-50 stuks, en vond er uiteindelijk 2. Andere rechte exemplaren hadden weer teveel noesten, of was van te lichte kwaliteit. Gewoon even goed zoeken scheelt een hoop, maar duur is het zeker. Daarnaast tref je 9 van de 10 keer ook onkundig personeel, zeker wat betreft de bediening van hun wandzaag.
idd hoe kan in jezusnaam met een wandzaag met uiteraard goed maatgeving daarop het voor elkaar krijgen om 8 mm te kort te zagen

$@@%%$ zijn het
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:19:53 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50265180
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:04 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

idd hoe kan in jezusnaam met een wandzaag met uiteraard goed maatgeving daarop het voor elkaar krijgen om 8 mm te kort te zagen

$@@%%$ zijn het
Of met de beschermkap een deuk slaan in het plaatmateriaal, omdat-ie er te lomp tegenaan gerost wordt...
censuur :O
pi_50265398
Ik kan weinig toevoegen aan de reeds gegeven reacties. Zelfs afval hout bij een houthandel is nog beter.
pi_50266119
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:04 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

$@@%%$ zijn het
Als ik al de weggezaagde latjes van de zaagtafel zie bij de gemiddelde bouwmarkt weet ik al genoeg.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_50266492
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:37 schreef josvr het volgende:
Hoi,

Ik was net bij de bouwmarkt (Hubo). O.a. latje vuren 56*12*2100 was EUR 3.75

Zijn bouwmarkten in het algemeen niet veel duurder dan de houthandel? Scheelt dit veel? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat gewonen huizen gebouwd worden met o.a. de houtprijzen die ze in de bouwmakt hanteren.

Wat is jouw mening hierover?

Bedankt! Jos
Bij de houthandel kost dit 0.53 per meter excl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')