quote:
Day kwam vanmiddag even langs droppen in de SC en poste daar een berichtje, we mochten daar vanavond allemaal op reageren. Dan zou ze het met liefde allemaal beantwoorden. Ze is nog niet langs geweest in de SC maar ik wil er toch graag ook iets over kwijt (Ja...).
Day schreef vanmiddag:
En ook hier wil ik even wat kwijt:
Tot op heden hebben wij hier niet gemod, omdat we dachten dat jullie volwassen genoeg waren om op een normale, soms sarcastisch, maar altijd met een knipoogje manier met elkaar om te gaan. Dit blijkt de laatste tijd helaas niet meer te werken, ook de SC-reeks gaat ons steeds meer tijd kosten en dat is niet de bedoeling.
Dus ook hier het dringende verzoek: doe je ding, maar houd je aan de FOK!policy!
Ik ben aan het werk nu, dus heb geen tijd om hier uitgebreid op in te gaan, maar vanavond ben ik wel aanwezig, voor wie hier iets over kwijt wil!
Duidelijk gaf die opmerking aan dat er hier niet gemod werd. Maar misschien is het dan een idee om dit te regelen met alle mod's dat er ergens niet of wel gemod word en wat er dan precies bestraft moet worden.
Veulen, dat er in de SC-reeks niet gemodereerd wordt is eigenijk een ongeschreven regel. De SC-reeks is bedoeld voor simpelweg ouwehoeren met elkaar. Een lolletje, gekke plaatjes delen, elkaar grappendewijs dissen, maakt niet uit. Als er maar lol is en er maar geen ruzies onstaan. Sinds BB6 hebben we 2 reeksen lopen, 1 waar 'serieus' gepost worden over de streams en 1 waar bovenstaand dus mag.
TIjdens BB6 is er nooit gemod in de SC, dat is (over het algemeen) altijd goed gegaan. Sterker nog, de SC reeks van BB6 was enorm populair en ik heb me daar avonden en nachten achter elkaar prima geamuseerd, zonder ooit 'de mod' uit te hoeven hangen. Met de SC-reeks van DGK is het ook heel lang goedgegaan en gaat het in principe nog steeds goed. Alleen hebben wij, als mods, gemerkt dat hier (ook)onderlinge spanningen spelen. Spanningen waarbij we als mods zelf betrokken worden. En daar hebben we dus geen zin in. Jullie hebben hier alle vrijheid (binnen de FOK!policy), de SC is echt jullie ding, maar als het gevolg is dat ik uren moet spenderen aan onderlinge ruzies, zeg ik: Ho, tot hier en niet verder!
quote:
Een door mij gemaakte licht sarcastische opmerking over een user werd al bestraft met een 'liefkozende' tik op de vingers door 1 van die de modjes. Vreemde zaak want zo heftig was de opmerking niet.
Die 'liefkozende' tik was het gevolg van een hele discussie in FB en een voorafgaande ruzie tussen jou en andere user. Ondanks dat mods zich in principe niet bemoeien met ruzies tussen users (jullie moeten dat zelf uitzoeken) hebben wij een poging gedaan om te bemiddelen en gevraagd of jullie elkaar met rust willen laten. Als dan, in het heet van de strijd, er toch weer op de ruzie teruggekomen wordt, kan je je misschien voorstellen dat dat irritaties opwekt.
quote:
Echter zie ik dat er deze week veel heftigere en gemenere opmerkingen over andere worden gemaakt. Deze personen komen daar behoorlijk makkelijk mee weg. Waar ligt de grens dan nog?
Het lijkt er hier onderhand op dat er behoorlijk fanatiek met 2 maten word gemeten. Dus Modden vind ik best, maar dan ook echt en geen half bakken zaken die nergens op lijken.
Dat jij niks van deze opmerkingen hoort, betekent niet dat er achter de schermen niks aan gedaan wordt. Er zijn duidelijke grenzen, maar ik (en ik ben er vrij zeker van dat Gert en Avonne er ook zo over denken) zien bans als laatste redmiddel. Er is dus geen sprake van 'met 2 maten meten'. Tuurlijk, er zijn hier 3 mods actief en we zijn 3 verschillende mensen, met 3 verschillende karakters. We reageren niet altijd precies hetzelfde op dezelfde situatie, maar er is absoluut geen sprake van dat wij hier favorieten hebben of users beschermen. We staan open voor vragen en discussies in FB, je kan ons altijd bereiken via PM en als we een ban kunnen voorkomen door dingen uit te praten doen we dat. We hebben dus heel lang het 'losse moderaten' gehanteerd. Dit is heel lang goed gegaan, maar ook wij zien nu in dat het wat strakker moet. Vandaar mijn mededeling in beide reeksen vanmiddag.
quote:
Of modjes die niet in staat zijn om tijdens hun 'diensten' hun mening hier buiten te houden.
Ik zeg met deze opmerking overigens niet dat ik niet vind dat modjes geen mening mogen hebben of niet mogen posten ofzo (voor daar weer kijf over ontstaat), maar wel dat er iets meer doordacht moet worden gepost. Zeker door de mensen die het zogenaamde goede voorbeeld moeten geven.
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Waar moeten we ons mening buiten houden?
quote:
Overigens vind ik ook dat er vrijheid moet zijn om voor een ieder zijn of haar mening te geven (zelfs als daar misschien heftige discussies door kunnen ontstaan) zonder dat daarbij meteen word ingegrepen. Dit simpel om het feit dat je niet alles moet willen regelen.
Daarbij vind ik ook dat meningen over personen mits zonder overdreven gescheld en dergelijke ook gewoon moeten kunnen worden gesproken. Ook als die persoon op dat moment bv alleen lurkend aanwezig is. Mensen kunnen altijd terug lezen en reageren op eerder gemaakte opmerkingen.
Oh, dat mag ook wel. Maar als het uit de klauwen gaat lopen of als er klachten over binnen komen, zijn wij als mods gewoon genoodzaakt om er op in te gaan.
Ik post dit nu even heel snel. Want anders moet je nog langer wachten.