Racisme, racisme. Kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Hond 'weigert' sollicitant om huidskleur
Uitgegeven: 8 juni 2007 13:20
AMSTERDAM - Een Nigeriaanse man die solliciteerde bij een smeedijzerij in het Belgische Huizingen is om een wel heel vreemde reden afgewezen. "Mijn waakhond verdraagt geen mensen met een zwarte huidskleur", liet de werkgever de man in een brief weten.
Inertia Stock
Volgens verschillende Belgische media kreeg de man niet eens de kans om zijn schriftelijke sollicitatie in een gesprek toe te lichten. Hoewel de man voor een gesprek was uitgenodigd, werd hij al bij de toegangspoort geweigerd.
De directeur van de smeedijzerij bevestigt deze feiten. "Toen de man hier aankwam, sprong mijn hond tegen het hek op. Dat doet hij bij alle zwarte mensen die hier voorbijkomen."
Motieven
De directeur ontkent racistische motieven voor de afwijzing. Daarnaast weigert hij zijn hond weg te doen. "Ik heb die hond al vijf jaar. Ik ga hem niet wegdoen voor een sollicitant waarvan ik niet zeker ben dat hij een kans maakt om te blijven."
De Belgische vakbond ABVV noemt de zaak een "sterk staaltje van racisme". De vakbond heeft laten weten dat het stappen zal ondernemen.
(c) NU.nl/Chris Heijmans
http://www.nu.nl/news/110(...)t_om_huidskleur.html
Die kat ken ik ook!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Racisme, racisme. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Zo ken ik een kat die niet van joden hield. Als er een jood over de vloer kwam, begon-ie te blazen en te grauwen. Dan kan je heel welwillend zijn, maar die kat gooit toch roet in het eten. Dan maar geen joden over de vloer.
Tis ook niet heel erg slim van de beste man om het zo te verwoorden in de afwijzingquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:01 schreef Greys het volgende:
Maar goed, dan ben je meteen weer een racist. Zucht. Gezeik ook altijd.
*dubbel*quote:
Waarom niet? Eerlijk duurt het langst, toch? En als die hond dat nou eenmaal heeft, snap ik prima dat hij die hond niet voor een eventueel nieuwe werknemer weg doet. Ik zal niet de enige zijn die dat begrijpt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Tis ook niet heel erg slim van de beste man om het zo te verwoorden in de afwijzing
Precies wat je zeg: Eerlijk duurt het langst. Nu heb je de vakbonden op je dak.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:11 schreef Greys het volgende:
Waarom niet? Eerlijk duurt het langst, toch? En als die hond dat nou eenmaal heeft, snap ik prima dat hij die hond niet voor een eventueel nieuwe werknemer weg doet. Ik zal niet de enige zijn die dat begrijpt.
Hoe had hij het dan beter kunnen verwoorden?
De grap is dat de meeste honden van nature iets tegen kleurlingen hebben. Het is dus een kwestie van afleren en niet van aanleren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:01 schreef Greys het volgende:
Het hondje van een vriendin van me doet ook, ehm..... 'anders'tegen onze gekleurde medemens. En dat heeft ze hem ECHT niet geleerd, gaat helemaal vanzelf
![]()
Om van het 'discriminatie'- en 'racisme'gezeik af te zijn, waar het tegenwoordig al belachelijk snel op wordt gegooid, word je inderdaad bijna gedwongen om te gaan liegen over een bepaalde reden. Daar heb je, helaasquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Precies wat je zeg: Eerlijk duurt het langst. Nu heb je de vakbonden op je dak.
Natuurlijk het is van de zotte dat dat aangegrepen wordt als discriminatie (er vanuit gaande dat de hond van zichzelf de angst heeft en deze niet is aangeleerd) maar aan de andere weet je dat je een enorme hoeveelheid gezeik over je heen gaat krijgen als je het zo verwoordt. Kortom, gewoon liegen en zeggen dat er een betere kandidaat is langsgekomen.
Achterlijk? Zeker maar als smid zijn heb je toch weinig trek in een rechtzaak met een vakbond dan wel een of ander orgaan van gelijke behandeling oid.
Tegenwoordig kunnen ze dat beter bij elke standaard puppycursus gaan aanlerenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:29 schreef Dagonet het volgende:
Wat gaan ze doen, de hond aanklagen?
Of de hond het is aangeleerd of niet is een tweede, maar is het strafbaar je hond op huidskleur te conditioneren?
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:34 schreef Artbij het volgende:
Onze hond houd ook niet van zwarten, terwijl hij zelf ook zwart is.
jawel: dat staat er dus juist wel: de man weigert om die hond op te sluiten ofzo. hoor eens, ik heb een zwaar agro kat (beest heeft eens een inbreker weg weten te jagen). als ik bezoek krijg gaat dat beest de slaapkamer in, simpel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh en voor degene (sorry kan even niet teruglezen terwijl ik schrijf) die iets zei over geen hond willen die wellicht aggressief kan reageren... Mijn hondje alias ontplofte cavia, die mij al meer dan 11 jaar zeer dierbaar is, gaat uit zijn stekker als er post door de brievenbus komt. Agressief? Vast wel. Lelijk tegen de postbode? Vast ook wel. Moet ik hem daarom maar wegdoen? Dacht het niet. Ik zorg er voor dat er niets met de beste man/vrouw postbode kan gebeuren (bijten doet hij namelijk nooit! alleen grommen en blaffen naar de post) dus ach...
Er staat toch niet dat de hond van deze man alle zwarte mannen verscheurt? Hij reageert er lelijk op. Die man laat zijn hond er toch niet op los?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |