Uhmmm... als jij er OOK niks van weet, is het nogal gedurfd om mijn opvatting 'kortzichtig' te noemen. Zeg dan gewoon dat je het niet met me eens bent. Dat is wel zo zuiver.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:11 schreef Sisko het volgende:
Een beetje erg kortzichtig. Ik weet er zelf te weinig van, maar het punt is, dat ook jij er te weinig van weet.
Heb jij signalen waaruit duidelijk blijkt dat die snoepreisjes effect hebben? Is de overlast van probleemjongeren in Amsterdam beduidend minder geworden? Zo ja, is dat aantoonbaar te danken aan snoepreisjes? Of heb je anders voorbeelden uit andere steden waaruit dat duidelijk blijkt? Tot die tijd stel ik: snoepreisjes zijn weggegooid geld. De gemeente Rotterdam dokt, dus ik heb daar geen last van. Of het mij als belastingbetaler nou 10 euro of 0,1 cent kost, is niet relevant. Het gaat puur om het principe. De belastingbetaler mag de portemonnee trekken voor TUIG, voor een aanpak waarvan niet is aangetoond dat -ie werkt en nu ook nog voor het vergoeden van de vernielingen. Want je kunt wel op je klompen aanvoelen dat die reljongeren de schade niet zelf hoeven op te brengen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:11 schreef Sisko het volgende:
We hebben het hier over 2 "snoepreisjes" waar volgens mij de eerste niet eens verkeerd ging. Weet jij om hoeveel reisjes het in totaal gaat? Nee. En weet jij of er misschien niet 100 reisjes per jaar gedaan worden waar van 98 reisjes wel zinvol zijn en waar het geld niet weggegooid is. Dat weet je ook niet. Dus om te gaan schreeuwen om een maatschappelijk debatEn waar hebben we het over, 10.000 euro ofzo. Dat is ongeveer 0.1 cent per belastingbetaler boo fucking whoo.
Ik draai de vraag om: Waarom mogen jongeren die zich NETJES en fatsoenlijk gedragen NIET op een snoepreisje en probleemjongeren wel? Puntje bij paaltje is dat loepzuivere discriminatie. En dat de vernielingen zijn aangericht, is toch een feit? De boot zal al vol met 'probleemjongeren'. Dat predikaat hebben ze vast niet omdat ze een keer door een rood stoplicht zijn gelopen. - Get real !quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:11 schreef Sisko het volgende:
Ik ben geen allochtonen knuffelaar en dit tuig had van mij overboord gegooid mogen worden, maar waarom wil iedereen altijd dat de goeden moeten lijden wanneer er ergens misbruik van gemaakt wordt. Of gaan we alle zwembaden sluiten wanneer er iemand is aangerand. Gaan we alle trams niet meer laten rijden wanneer er een vandalist bezig is geweest/? Nee, dus waarom dit wel?
Die post alleen wanneer het hem uitkomt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:07 schreef Enchanter het volgende:
* Enchanter wacht geduldig af wat Meki te zeggen heeft![]()
die is te druk met huilen over die 18 jarige allochtoon die vermoord is...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:07 schreef Enchanter het volgende:
Meki gaat natuurlijk beweren dat 'die boot er gewoon om vroegquote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1035687/2/50#50233178]vrijdag 8 juni 2007 12:07[/u rl] schreef Enchanter het volgende:
was dat een allochtoon? oh dan wou ie die fiets zeker zelf stelenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die is te druk met huilen over die 18 jarige allochtoon die vermoord is...
Dat zou ook wel weer zonde van de boot zijn hé. Je kan ze beter dan een eind mee op zee nemen, van boord gooien en doorvaren om de volgende lading te halen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:27 schreef LXIV het volgende:
In eerste instantie klonk het heel goed: een grote groep Marokkanen (bron Telegraaf) samen met wat geitenwollensollenbreiers op een oude schuit de Noordzee opsturen.
Volgende keer echter niet vergeten de boot van tevoren goed lek te steken.
Hebben ze in Argentinie niet ervaringen met helikopters, dat scheen veel snelller te gaan. En we hebben een insider voor de broodnodige achtergrond informatiequote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou ook wel weer zonde van de boot zijn hé. Je kan ze beter dan een eind mee op zee nemen, van boord gooien en doorvaren om de volgende lading te halen.
Klusje voor Maxima?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hebben ze in Argentinie niet ervaringen met helikopters, dat scheen veel snelller te gaan. En we hebben een insider voor de broodnodige achtergrond informatie![]()
Pech, die hadden maar wat beter werk moeten afleveren dan was er niets aan de hand geweest. Met de huidige overbevolking (wereldwijd) moeten we toch ergens beginnen en dit is een mooi begin.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:52 schreef Ringo het volgende:
Hoe moeilijk moet het zijn om die lui overboord te zetten?
Alsof ze ouders hebben die om hen geven.
Nee daar heb je weinig aan. maar schoonpapa zal nog wel wat adresjes weten van mensen die ervaring hebben met het eruit gooien.quote:
mental image...: Ey wat moet je nou mannn...zmerige kut aappp, ik ga je ztekenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:27 schreef Greys het volgende:
Tijdje bij Bokito in het hok zetten ipv op een boot laten varen.
Kunnen ze leren hoe 'bedreigend' voelt.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mental image...: Ey wat moet je nou mannn...zmerige kut aappp, ik ga je zteken
Ze vergeet nog even de PvdA.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Cohen, thee, koffie. Zo hebben we die woorden ook weer gehad.²
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wel van voor naar achteren toch?
normaal is kielhalen toch van stuur naar bakboord?
Euh, in `t kader van kleinigheidjes hou je toch ...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar kielhalen leidde vaak tot de dood, omdat de slachtoffers hun rug braken op de kiel.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)emaster_gemeente.xmlquote:Rotterdam: niet betrokken bij zeilreis
Rotterdam is woedend op De Telegraaf.
Eendracht gesloopt
De krant beweerde op de voorpagina dat een zeilreis van jongeren, die door de gemeente was georganiseerd, totaal uit de hand is gelopen. "Probleemjeugd sloopt Eendracht, Trip betaald door Sociale Dienst Rotterdam", kopte De Telegraaf.
Verbouwd
De jongeren 'verbouwden' het interieur, stalen flessen drank en bedreigden de kapitein en de bemanning. En de Sociale Dienst betaalde dat dus allemaal, meldde de krant. Rotterdam is boos, want het verhaal is 'pertinent onjuist'.
Onjuist
"Wij hebben deze reis niet geïnitieerd, betaald of begeleid", zegt wethouder Schrijer van Werk, Sociale Zaken en Grotestedenbeleid. "De suggestie dat wij dit soort zeiltochten organiseren voor deze doelgroep werp ik verre van mij." Schrijer betreurt het 'ten zeerste dat de Telegraaf met dergelijk onjuist nieuws opent'.
Rectificatie
De gemeente had alleen vijf jongeren voorgedragen voor de reis. Zij waren niet betrokken bij de ongeregeldheden. De schade aan het schip is volgens de stichting De Eenhoorn 'minimaal'. Rotterdam eist een rectificatie van De Telegraaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |