abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:00:20 #276
172358 oddman
Introspecteur
pi_50859382
Tilted Mill Entertainment?

Waar is Maxis!?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:03:45 #277
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_50873350
Maxis is nu onderdeel van EA. En Will Wright (maker van SimCity) is te druk bezig met Spore.
Ik hoop in ieder geval dat dit een spin off en dat de ECHTE simcity 5 nog in de maak is en/of gaat komen.
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:42 schreef HL_Dog43 het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een map in mijn simcity 4 krijg als ik hem heb gedownload?

Ik heb de maps gewoon in mijn plugins/maps/downloads gedropt...
En wat moet ik btw allemaal downloaden om de map te laten werken?
En dit weet ik nog steeds niet...
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_50873977
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef HL_Dog43 het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een map in mijn simcity 4 krijg als ik hem heb gedownload?

Ik heb de maps gewoon in mijn plugins/maps/downloads gedropt...
En wat moet ik btw allemaal downloaden om de map te laten werken?

En dit weet ik nog steeds niet...
Je moet een map aanmaken in Regions. Daar moet je dan de betreffende config.bmp en de jpeg ingooien. Als je dat hebt gedaan start je het spel op en zie je in Region-lijst als het goed is die regio/map staan. Als je hem dan opent zie je alleen maar willekeurige groene vlakken. Om de regio dan ook daadwerkelijk goed te krijgen druk je CTRL+ALT+SHIFT+R in. Dan krijg je een venster en moet je naar de map van de regio gaan in Regions en de jpeg openen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:20:09 #279
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_50874246
Zal je commentaar eens uitprinten en morgen proberen.Hoop dat het lukt.

Ik had ergens iets van een sc4 mapper gezien. Is dat een of andere mod waarmee je regionen automatisch instaleerd of...
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:25:21 #280
175950 Marurk
Baggeraar
pi_50909429
Pfff. Als ik al die mooie steden van jullie zo zie, dan wordt ik echt gek. Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?
Volgens mij moet ik allerlei mods downloaden, maar welke en waar vandaan en... Ik zie door de bomen gewoon het bos niet meer lol.
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:39:59 #281
175950 Marurk
Baggeraar
pi_50910054
Maar ik heb dus geen Deluxe/Rush Hour. Kan ik dan toch uitbreidingen gebruiken? Ik weet dus echt NIET waar ik moet zoeken, he... 't Ziet er allemaal zo vet professioneel uit bij jullie. Heeft iemand misschien een linkje of iets dergelijks?
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:35:19 #282
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_50912700
Beginpost heeft de linkjes op een rij staan. Dus je avater geeft al aan wat je nu wellicht kan doen. Daarbij kan ik je verzekeren dat bij de meeste mods Deluxe/Rush Hour editie vereisten is
pi_50994484
Heeft er hier iemand een linkje naar die grachtpanden en ik zoek ook Nederlandse wegen?

Bij voorbaat dank!
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zondag 1 juli 2007 @ 13:05:57 #284
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_51024833
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:19 schreef Superheld het volgende:
Heeft er hier iemand een linkje naar die grachtpanden en ik zoek ook Nederlandse wegen?

Bij voorbaat dank!
zoek maar eens op de naam vanderknaap in Simtropolis,Simdevotion etc.
De Nederlandse wegen bestaan niet.Europese wel alleen die ga ik binnekort zelf nog ff zoeken.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:15 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Je moet een map aanmaken in Regions. Daar moet je dan de betreffende config.bmp en de jpeg ingooien. Als je dat hebt gedaan start je het spel op en zie je in Region-lijst als het goed is die regio/map staan. Als je hem dan opent zie je alleen maar willekeurige groene vlakken. Om de regio dan ook daadwerkelijk goed te krijgen druk je CTRL+ALT+SHIFT+R in. Dan krijg je een venster en moet je naar de map van de regio gaan in Regions en de jpeg openen.
Ik heb exact gedaan wat hier staat.Daarvoor veel dank maar probleem 2.. ik laad de regio.En wat zie ik? Geen water alleen loeihoge bergen en een zeer diep dal waar eigenlijk water zou moeten zijn.
2e regio hetzelfde. (alleen dan een ontzettend hoog landschap)
pi_51033761
Ik ben gisteren ook weer eens begonnen met dit spel, maar heeft iemand toevallig ook tips. Wat ik ook doe, mijn saldo blijft maar negatief worden! Ik weet dat ik alles te snel wil bouwen, maar ik weet nooit wat ik moet bouwen en wanneer en waar!
Dit keer zonder signature
pi_51093169
Ik heb een probleem
Ik begin nu een beetje door te krijgen hoe je een succesvolle stad maakt
Ik heb nu 75.000 mensen in mijn stad en de demand voor High tech industry is ongeveer 4000, maar er word maar niet gebouwd En als er al wat word gebouwd dan word het weer verlaten
Wat doe ik fout?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:06:27 #287
175950 Marurk
Baggeraar
pi_51094986
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:14 schreef christvs het volgende:
[...]
Ik heb nu 75.000 mensen in mijn stad en de demand voor High tech industry is ongeveer 4000, maar er word maar niet gebouwd En als er al wat word gebouwd dan word het weer verlaten
Wat doe ik fout?
Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan een gebrek aan voorzieningen. Genoeg water, elektriciteit, etc.? Klik eens met dat vraagtekentje (dat je linksonder kunt vinden) op een stukje high tech-ruimte die je hebt toegewezen. Als er ergens "Laag" staat, moet je dit verhogen door iets bij te bouwen/de juiste voorzieningen te treffen.
Ik had dat laatst ook: de vraag naar woonruimte was heel hoog, maar er werd niet gebouwd omdat de kwaliteit van het onderwijs in het toegewezen gebied te laag was. Ik dropte een school naast het gebied en ineens werd er veel gebouwd.
Duidelijk?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:16:11 #288
175950 Marurk
Baggeraar
pi_51095315
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:33 schreef Ericjuh het volgende:
Ik ben gisteren ook weer eens begonnen met dit spel, maar heeft iemand toevallig ook tips. Wat ik ook doe, mijn saldo blijft maar negatief worden! Ik weet dat ik alles te snel wil bouwen, maar ik weet nooit wat ik moet bouwen en wanneer en waar!
Ik begin altijd met een klein beetje industrie en een wat groter woongebied daar wat vandaan. Politie en brandweer heb je nog niet echt nodig in het begin; onderwijs is daarentegen wel belangrijk. Door goede scholing zal ook criminaliteit minder zijn. Laat het spel lopen en bouw tegelijkertijd meer woonruimte bij. Wijs niet teveel geld toe aan elektriciteit, onderwijs, etc. In het begin hoef je de volledige elektriciteitsleveringscapaciteit nl. niet volledig te benutten omdat je stad nog niet groot is. Bouw gewoon een kolencentrale of iets dergelijks in het industriegebied en verlaag het toegewezen budget. Als je energieproblemen opmerkt kun je het budget wat verhogen. Je moet de uitgaven tot een minimum beperken voor zover dat mogelijk is. Tegelijkertijd moet je je stad snel uitbreiden: kijk waar behoefte aan is (in het begin veelal woongebied en in wat mindere mate industrie (en in nog mindere mate commercieel gebied)) en bouwen die gebieden. Ook de belastingen moet je verhogen. (Bij mij liggen die zo resp. rond de 9 [$] à 10 [$$$].) Geef niet teveel geld uit. Op een gegeven moment zullen de inkomsten hoger komen te liggen dan de uitgaven, omdat er meer sims komen wonen die allemaal hun belastingcentjes netjes betalen.
Zo doe ik het in ieder geval. Misschien dat anderen het anders doen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:57:03 #289
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_51096690
Ik gebruik gewoon money cheat anders kan je niet eens fatsoenlijke laagbouw bouwen. Wegennetwerk en metro enzo leg ik ook vantevoren aan anders wordt het een chaos.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_51098830
Kan iemand vertellen wanneer er wolkenkrabbers in de stad komen? Het blijft nu bij mij allemaal plat....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_51099312
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:55 schreef Harmen1984 het volgende:
Kan iemand vertellen wanneer er wolkenkrabbers in de stad komen? Het blijft nu bij mij allemaal plat....
Hangt af van je inwonersaantal van je stad/regio. Weet alleen niet precies wanneer je ze kon krijgen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:34:52 #292
56749 BlaZ
pi_51100093
rond de 100.000 inwoners. Meerdere steden in de regio helpt erg veel. Een paar steden zo rond de 50.000 en zorgen dat daar weinig offices komen. Daarna in 1 stad lage commercieele taxes dan krijg je makkelijker veel skyscrapers.
pi_51132183
in welke map kan ik mijn foto's die ik ingame heb gemaakt opzoeken?
pi_51134631

200.000 inwoners Eindelijk
pi_51134674
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:01 schreef Pcat het volgende:
in welke map kan ik mijn foto's die ik ingame heb gemaakt opzoeken?
Mijn documenten -> SimCity 4 -> Albums
pi_51135361
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:08 schreef SnowDoggg het volgende:
[afbeelding]

200.000 inwoners Eindelijk
Damn das een leuke regio zeg... vertel eens even welke dat is...
pi_51140008
Met alles low density geloof ik graag dat het zo lang heeft geduurd Dat vind ik altijd het kutst, de suburbs maken De eerste keer is het leuk maar daarna let ik niet meer op de details en raffel ik het snel af.. Verschil in de region view zie je dan toch niet
pi_51141202
hoe kan ik de vraag naar mijn Be $$$, Dus luxe commerciele kantoren zo hoog mogelijk krijgen en zorgen dat er wolkenkrabbers ontstaan? Ik heb nu iets meer dan 1 miljoen inwoners in mijn regio en ik heb ook al wat skyscrapers, maar als ik de screenshots online zo bekijk, heb ik het gevoel dat ik nog 1 stapje verwijderd ben van de allerhoogsten.
  donderdag 5 juli 2007 @ 01:03:06 #299
56749 BlaZ
pi_51154286
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:14 schreef Pcat het volgende:
hoe kan ik de vraag naar mijn Be $$$, Dus luxe commerciele kantoren zo hoog mogelijk krijgen en zorgen dat er wolkenkrabbers ontstaan? Ik heb nu iets meer dan 1 miljoen inwoners in mijn regio en ik heb ook al wat skyscrapers, maar als ik de screenshots online zo bekijk, heb ik het gevoel dat ik nog 1 stapje verwijderd ben van de allerhoogsten.
Met 1 miljoen inwoners moet het zeer makkelijk gaan. Maar waarschijnlijk heb je al redelijk wat offices in buursteden, je moet eigenlijk alles licht commercial zonen en office taxes in centrale stad verlagen. Bij mij lukt het zo altijd in ieder geval.
Anders moet je maar demand cap mod downloaden.

oh hier trwnz overview van mijn regio.
Net de map wat geedit. Het is allemaal wel redelijk gelukt.

Nog ingezoomde view hier

pi_51159895
ziet er goed uit man;) ik ga nu nieuwe stad beginne, hoop dat ie enorm wordt.
weet iemand hier of t uitmaakt voor je stad als je in de regio grote steden hebt, maar je hebt geen verbinding met ze?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')