Ik kijk eigenlijk amper nog TV de laatste jaren, maar heel soms zit er toch een pareltje tussen hier en daar. De overgrote meerderheid is bagger, of herhalingen van concepten die ooit vernieuwend of boeiend waren.
Wat was de leukste talkshow ? Pauw & Witteman
Wie was de beste talkshowpresentator ? Hmmm, er steekt op dit moment niemand echt bovenuit.
Wat was het beste actualiteitenprogramma ? Netwerk / Nova / Een Vandaag
Wie was de beste nieuwslezer/es ? Geen idee.
Wat was het beste sportprogramma ? Ik hou niet van sport.
![]()
Voor welk programma bleef je thuis ? Top Gear / Bouwval Gezocht.
Wat was het spraakmakendste programma ? Donorshow denk ik.
Wie heeft je het meest verrast in positieve zin ? Paul de Leeuw. Op de een of andere manier verveelde hij me niet.
Wat was de leukste Nederlandse serie ? Ik kijk geen series.
Wat was de leukste buitenlandse serie ? Top Gear / Bouwval Gezocht (Beiden uiteraard BBC)
Is De Gouden Kooi een succes ? Nee, marginale TV voor voyeurs, niveau belspelletje.
Wat was het leukste kinderprogramma ? Geen idee.
Wat was het leukste humorprogramma ? Top Gear (Er gaat niets boven droge britse humor).
Wat was de slechtste talkshow ? Jensen. Alleen maar goedkoop scoren. Nog erger dan Jack Spijkerman.
Wie was de slechtste talkshowpresentator ? Robert Jensen. Alleen maar goedkoop scoren.
Wie heeft je het meest teleurgesteld ? De Gouden Kooi. Ik had wel weer zin in een reality concept, maar alle negatieve vooroordelen werden bevestigd.
Heb je Tien een kans gegeven ? Ja, ik kijk/keek regelmatig naar DGK/DOND en nog wat bagger.
Is 'De Wedstrijden' echt zo slecht ? Geen idee.
Wat was de slechtste Nederlandse serie ?
Wat was de slechtste buitenlandse serie ?
Heeft Beau het goed gedaan ? Ja, die vind ik verrassend goed bezig. Hij maakt echt iets van een pulpprogrammaatje als DOND. Er zit niet veel in, maar wát er in zit, weet-ie er uit te halen.
Zijn er te veel medische programma's geweest ? Nee, ik vind ze steeds boeiender, vooral Britse docu's over zwaargewichten en zo.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.