abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:37:18 #26
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_3073556
verschil in profielwerkstuk.

Copy paste uit andere topic:

"CM en EM moeten voor hun profielwerkstuk gewoon een literatuuronderzoek doen (dat betekent voor sommigen: letterlijk overschrijven) terwijl NG en NT zelf experimenten moeten bedenken, uitvoeren, gegevens analyseren, vergelijken met theorie en conclusies trekken... Dat is toch best wel een verschil...
En toch is CM/EM en NG/NT beide vwo... "

We hebben op school ook een discussie gehad of NG/NT moeilijker is dan CM/EM...

Een paar mensen uit m'n klas (NG/NT) hebben bijv Economie als vrije deel vak.
Zij zeggen dat Economie gewoon een *leer-vak* is... je hoeft er niet uitzonderlijk slim voor te zijn, terwijl ze voor NG/NT vakken toch veel meer moeten nadenken enzo => dus dat het moeilijker is.

Zo verbaasde een klasgenoot (NG + geschiedenis) zich over hoeveel ze moet kennen voor GS, nl bijna niks. Heel Geschiedenis is maar een paar dunne boekjes wat ze moet kennen voor haar examen, dat is toch iets anders dan wat ze voor bijv Biologie of Natuurkunde moet kennen...

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_3073673
naar mijn idee is CM wel het makkelijkst

minder moeilijke vakken enzow

maarjah dat ligt natuurlijk ook aan de persoon...als je goed in talen bent is CM natuurlijk makkelijker

Bush: "Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is" [b] Loesje [/b]
pi_3073697
Ok, kortom: het hangt van de school, hoe de repetitieweken ingedeeld zijn, de leerstof (want geschiedenis is bij ons wel heel veel), en met name de instelling en capaciteiten van een leerling. Voor mij zou NT een hel zijn, voor een willekeurige NT-leerling zou een pakket met 3 extra talen minder tof zijn.
It is much easier to be critical than to be correct.
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:53:26 #29
1669 jolanda
Zo blauw als roet!
pi_3073785
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 21:46 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ok, kortom: het hangt van de school, hoe de repetitieweken ingedeeld zijn, de leerstof (want geschiedenis is bij ons wel heel veel), en met name de instelling en capaciteiten van een leerling. Voor mij zou NT een hel zijn, voor een willekeurige NT-leerling zou een pakket met 3 extra talen minder tof zijn.
En daarom is het ook meer dan logisch dat je strax alleen nog Frans of Duits hoeft te volgen
pi_3074066
Ik concludeer nu dat iedereen het heeft over C&M. Daar weet ik niks van, maar ik heb N&T een tijdje gedaan, en E&M ben ik nu meebezig. En het is echt niet makkelijker hoor. Gewoon arrogante uitspraken van mensen die N&T doen. Ook een belangrijke reden voor profielwissel is de mongolen waarbij ik in de klas zat bij N&T/N&G. Allemaal sociaal gestoord, nee, dat worden niet mijn collega's.

Hoeft niet op alle scholen zo te zijn natuurlijk.

woensdag 6 februari 2002 @ 22:20:40 #31
1669 jolanda
Zo blauw als roet!
pi_3074198
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 22:13 schreef Cambridge het volgende:
Allemaal sociaal gestoord, nee, dat worden niet mijn collega's.
Hoeft niet op alle scholen zo te zijn natuurlijk.
Dat wilde ik inderdaad wel even horen ja.
  donderdag 7 februari 2002 @ 12:49:12 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_3079232
het zal best zo zijn

maar wat ik zeker weet is dat Cultuur en Maatschappij het makkelijkste is voor iedereen

donderdag 7 februari 2002 @ 16:39:35 #33
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_3082440
CM is zeker wel het makkelijkst, maar soms neemt het wel heel veel tijd in beslag, bv als je een hele berg tekeningen moet maken. Dan ben je langer bezig dan iemand van het andere profiel die iets praktisch moet maken. NT/NG is vooral moeilijk door Wiskunde B, Wiskunde A1,2 (EM) is ook nog redelijk pittig maar Wiskunde a1 (CM) is echt de makkelijste vorm wiskunde.
Ik zelf doe EM vwo (5e klas) maar kheb het beetje onderschat, want economie is HEEL zwaar vak.
Ik quote een CM-er uit mijn klas:
quote:
Ik hou helemaal niet zo van tekenen hoor. Maar ja, ik kan geen scheikunde, geen economie en ben slecht in wiskunde. Ben eigenlijk een beetje een debieltje
  donderdag 7 februari 2002 @ 17:40:04 #34
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_3083358
Als ik kijk wat die mensen met CM of CE moeten doen, en ik vergelijk dat met wat ik moet doen (NG) dan vind ik dat CM en EM makkelijker zijn dan NT of NG
fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
  donderdag 7 februari 2002 @ 17:44:53 #35
22259 Fogerty
slapende account
pi_3083433
Ik denk dat CM zeker kwa niveau het makkelijkst is, maar niet per se kwa hoeveelheid werk. Ik ken genoeg NT-mensen die voor natuurkunde, scheikunde, wiskunde B1,2 geen reet hoeven te doen om het te halen, en ervan balen dat ze voor Latijn, Frans e.d. wel wat moeten doen. Want daar kom je er niet alleen met talent, maar moet je ook boeken lezen, achtergrondinformatie kennen etc.

Waar ik zelf wel altijd van heb gebaald is dat, omdat CM over het algemeen gezien wordt als het makkelijkst (terecht, denk ik), dat als je dat dan kiest vanuit je interesse, iedereen denkt dat je het koos omdat je niets anders kunt

Hieperdepiep hoera!
pi_3086390
Ik heb wel gehoord dat de M profielen makkelijker zijn dan de N profielen maar ik denk toch dat het aan jezelf ligt. Als je heel erg slecht bent in talen zijn CM en EM natuurlijk moeilijker dan NG en NT.
En ik wil gewoon nog ff kwijt dat ze die profielen echt moeten afschaffen. Nog nooit zo'n slecht iets meegemaakt op school
pi_3087520
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
En ik wil gewoon nog ff kwijt dat ze die profielen echt moeten afschaffen. Nog nooit zo'n slecht iets meegemaakt op school
Mee eens. Ik had namelijk best Natuurkunde bij mijn E&M-profiel willen hebben, maar ja...
pi_3105571
Ik denk niet dat het veel moeilijker zal zijn
Ligt eraan wat je namelijk het beste ligt...ik doe zelf Maatschappij en een vriendin van mij Natuur.
Ik ben heel slecht in Natuurkunde/scheikunde e.d. en zij is weer slecht in economie en geschiedenis...ligt er dus maar net aan wat je het beste kan
pi_3105585
Er zijn best veel mensen die maatschappij zijn gaan doen omdat ze natuur niet aankonden

Of andersom, mensen die geen idee hadden wat ze willen, dus maar natuur zijn gaan doen omdat dat het moeilijkste is.

Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 9 februari 2002 @ 15:26:46 #40
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3105592
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:

Inderdaad. Ik zou het liefst een profiel met Geschiedenis en Aardrijkskunde hebben gehad, met wiskunde A2, maar zonder talen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3105839
*&m is echt 1000 keer simpeler dan een natuurprofiel!! je kan er ook veel minder mee. C&M kan je naar de kunstacedemie of priester mee worden....of natuurlijk leraar
zo kan die wel weer...
  zondag 10 februari 2002 @ 00:48:55 #42
16842 PsYcHeDeLiC
HaaizeideHaaiHooizeihetHooi
pi_3110475
hmm nou.. ik heb CM gedaan (met WiA2 en EC2 in mn vrije deel erbij.. dus werd eigenlijk E&CM zonder AK) en ik doe nu een hbo opleiding informatica.. dus ik zou niet zeggen dat je er niks mee kunt. t is goed dat er in elk profiel wiskunde zit.. want veel opleidingen vragen dat wel (in geringe mate).. mijn opleiding vroeg bijvoorbeeld wiskunde A op havo 3 niveau.

en of t makkelijk is of niet.. ik denk dat dat vooral afhangt van wat je kunt. Als je een vette wiskundeknobbel hebt dan is zo'n natuurprofiel een eitje voor je, terwijl iemand met een talenknobbel makkelijker door een maatschappijprofiel zal komen.

Geef mij maar een joint, zei de goudvis, dan word ik haai.
pi_3167876
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:29 schreef Aphrodite het volgende:
Ik vraag me af he, is CM/EM nu makkelijker als NG/NT op welk niveau dan ook? Natuurlijk is het voor de mensen die CM/EM doen ook niet makkelijk, maar als ik het vergelijk denk ik dat dit echt waar is.

Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?

Of zijn er alleen maar mensen die me nu mteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?

Marjolein

*Tomaat*

*Scheldwoord*

Ik denk zelf dat e/m en n/t de moelijkere profielen zijn, en n/g en c/m de 'makkelijkere'.

Dit is ook duidelijk te zien aan de vakken die erin zitten.
E/m:
Gesch TWEE
Eco TWEE
WisA TWEE

N/T
Nat TWEE
Schei TWEE
Wis B TWEE

Allemaal vakken met een tweetje dus! Oke, bij C & M heb je wel talen 2 , maar dat zijn vaak ook alleen maar teksten.

Heppie de Peppie.....
pi_3167907
quote:
Op donderdag 14 februari 2002 22:34 schreef Fortuna het volgende:
Dit is ook duidelijk te zien aan de vakken die erin zitten.
E/m:
Gesch TWEE
Eco TWEE
WisA TWEE

N/T
Nat TWEE
Schei TWEE
Wis B TWEE

Allemaal vakken met een tweetje dus! Oke, bij C & M heb je wel talen 2 , maar dat zijn vaak ook alleen maar teksten.

C/M

Frans TWEE
Duits TWEE
evt. Latijn
Tekenen/Muziek/Handvaardigheid

De talen 2 zijn niet alleen maar teksten, integendeel. Luister- en spreekvaardigheid is zeker in de 4e en 5e klas behoorlijk zwaar. En tekenen en handvaardigheid moet je ook niet onderschatten, daar ben je de meeste uren aan kwijt.

O ja en bij N/G : Biologie TWEE

pi_3168012
Oke, daar heb je wel gelijk in. Laten we dan zeggen dat alle profielen zo ongeveer even zwaar zijn! daar kan ik nog het beste mee leven, als er dan toch een concessie moet komen
Heppie de Peppie.....
pi_3168040
pi_3168948
Ik doe zelf 6 vwo en dan e/m dus ik weet waar ik over praat. Het zeer zeker zo dat de maatschappij profielen voor ieder soort leerling een peuleschilletje is in vergelijking met natuur profielen. Als grootste verschil is er wiskunde. Dat wiskunde A is veel makkelijker als wiskunde B. Dat is bij ons op school echt mega moeilijk.

(gemiddeld SE punt wiskunde B :4,5 terwijl daar de slimmeriken zitten, tegenover wiskunde A: 6,8)

Ook zijn natuur en scheikunde veel pittiger dan pret vakken als aardrijkskunde of geschiedenis. Economie is dan een middenweg, maar daar staat weer tegenover dat biologie weer moeilijker is.

vrijdag 15 februari 2002 @ 00:44:41 #48
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_3169312
quote:
Op donderdag 14 februari 2002 22:49 schreef Fortuna het volgende:
Oke, daar heb je wel gelijk in. Laten we dan zeggen dat alle profielen zo ongeveer even zwaar zijn! daar kan ik nog het beste mee leven, als er dan toch een concessie moet komen
Laten we het zo zeggen:

CM/EM = veel

NG/NT = moeilijk

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_3184735
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 00:10 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Ook zijn natuur en scheikunde veel pittiger dan pret vakken als aardrijkskunde of geschiedenis. Economie is dan een middenweg, maar daar staat weer tegenover dat biologie weer moeilijker is.
Wat een bullshit. Natuurkunde is echt een eitje, sorry dat ik het zeg hoor, maar Natuurkunde heb ik nooit moeilijk gevonden. En waarom zou Biologie moeilijker zijn dan Economie?
pi_3186425
Ik heb zelf CM, en bij ons in de groep is wel duidelijk geworden dat de NG/NT mensen het veel zwaarder hebben dan wij. Vooral met de praktische opdrachten in de 4e en 5e, die waren veel uitgebreider en ingewikkelder dan die van ons.

Ook wat toetsen betreft moeten NG/NT mensen veel meer hoofdstukken leren (afgelopen schoolonderzoek bijvoorbeeld 8 hoofdstukken wiskunde, wij maar 3)..

Bij CM/EM profielen is het dan wel weer zo dat wij allemaal oersaaie onderwerpen behandelen (bij aardrijkskunde en geschiedenis bijvoorbeeld ) en ook de werkstukken zijn geen pretje (boeken nakauwen en herschrijven en afgerekend worden op kopiëren bah!). Toch hebben wij het een stuk relaxter dan NG/NT mensen.. (wij hoeven bijvoorbeeld ook vrijwel nooit huiswerk meer te maken, terwijl de b-klas elke week moet zwoegen om alles bij te houden)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')