abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3071253
Ik vraag me af he, is CM/EM nu makkelijker als NG/NT op welk niveau dan ook? Natuurlijk is het voor de mensen die CM/EM doen ook niet makkelijk, maar als ik het vergelijk denk ik dat dit echt waar is.

Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?

Of zijn er alleen maar mensen die me nu mteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?

Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_3071262
en nu in het nederlands...
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_3071275
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:31 schreef _Fulton_ het volgende:
en nu in het nederlands...
Is Tweede-Fase-talk.. Zeker geen Tweede Fase (gedaan) ?
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_3071300
Ik weet niet hoe ''zwaar'' CM/EM is

Ik heb NT, ik vind het wel aardig moeilijk.

It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_3071306
ow, al die profielen bedoel je
ach wat boeien die, gewoon 1tje kiezen
officieel gesproken doe ik natuur en techniek maar omdat het zo'n internationale opleiding is merk je er niks van
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_3071333
ikzelf doe NG/NT.. moet nog kiezen.. ga NG met schei2 en nat2 doen..
maar ik hoor es CM/EM'ers praten.. zo van: jah.. maar jij doet NG/NT.. jij kunt dat ook allemaal.. jij bent slim.. dus kweet et niet..
pi_3071349
Ben blij dat ik net geen 2e fase meer heb gehad
  woensdag 6 februari 2002 @ 18:45:06 #8
17768 Hendigebaal
Da A-Team to the rescue
pi_3071389
Hmmm... Ng/Nt'ers zijn slimmer.... Makkelijker hebben ze het niet, maar dat hebben de Cm/Em'ers ook niet... Want meestal zitten op Cm/Em de figuren die helemaal niks kunnen... Niet van de exacte vakken, en niet van de andere vakken.... (ik spreek uit ervaring)
Ich Liebe es wenn ein Plan Funktioniert!!!!!
  woensdag 6 februari 2002 @ 18:46:48 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_3071403
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:38 schreef Jory het volgende:
ga NG met schei2 en nat2 doen..
Das volgens mij hetzelfde als NT met Bio1,2... Alleen wiskunde is minder...
Maar als je Na2 en Sk2 doet is WB2 ook wel handig.

EM/CM is niet makkelijker, maar richt zich op een ander leergebied. Als je goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie bent is NG of NT makkelijker. ben je echter goed in talen, economie en M&O dan is EM/CM een betere keus.

Maar voor alle profielen geldt: de examenklas =

So we just called him Fred
pi_3071425
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das volgens mij hetzelfde als NT met Bio1,2... Alleen wiskunde is minder...
Maar als je Na2 en Sk2 doet is WB2 ook wel handig.

EM/CM is niet makkelijker, maar richt zich op een ander leergebied. Als je goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie bent is NG of NT makkelijker. ben je echter goed in talen, economie en M&O dan is EM/CM een betere keus.

Maar voor alle profielen geldt: de examenklas =

= ook etzelfde.. maar scheikunde en natuurkunde bennik goed in.. en wiskunde niet.. dus kan ik beter NG gaan doen met die twee vakken..
en je hebt gelijk.. NG/NT'ers zijn NIET slimmer.. ze zijn gewoon beter in de exacte vakken
ik zou bijv. niets kunnen van economie of geschiedenis.. dat kan ik echt niet

geldt dat voor alle profilen?? hmmz.. dat hoop ik dan maar..

woensdag 6 februari 2002 @ 18:52:06 #11
17768 Hendigebaal
Da A-Team to the rescue
pi_3071444
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hmmm... Je hebt ook van die gevallen die best wel NIET mochten kiezen... (like me...) Dan wordt je GEDWONGEN om em/cm te doen.... Niet dat ik per se ng/nt wilde doen... Daar bak ik namelijk helemaal niks van, maar cm/em is ook niks... Aangezien ik nu in de 4e ben blijven zitten met maatschappij..... Dus... Conclusie: 2e fase werkt voor geen ene flikker!!!
Ich Liebe es wenn ein Plan Funktioniert!!!!!
pi_3071457
Ik doe nu 5 atheneum en mijn profiel is NG en ik vind het zwaar klote, als ik nog es mocht kiezen koos ik voor CM... ik besef nu dat ik het verkeerde profiel heb... tot nu toe is het kiezen van het NG profiel de grootste fout in m'n leven, en een ander profiel kiezen kan op dit moment niet, waarschijnlijk haal ik dit jaar niet eens, mooi klote dus
pi_3071465
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:52 schreef Ez3 het volgende:
Ik doe nu 5 atheneum en mijn profiel is NG en ik vind het zwaar klote, als ik nog es mocht kiezen koos ik voor CM... ik besef nu dat ik het verkeerde profiel heb... tot nu toe is het kiezen van het NG profiel de grootste fout in m'n leven, en een ander profiel kiezen kan op dit moment niet, waarschijnlijk haal ik dit jaar niet eens, mooi klote dus
das toch best een HEEL groot verschil.. CM en NG... hoe kan dat dan??
pi_3071484
Ik deed eerst 3 jaar HAVO, en toen was ik goed in alles, geen enkele onvoldoende... in talen was ik altijd al beter dan in de exacte vakken, vooral in frans was, en ben ik gelukkig nog steeds, goed... Maar nu op het atheneum blijkt wel dat exacte vakken mij totaal niet liggen... De talen gaan verder gewoon goed.
CM profiel hangt meer in de richting van talen en exacte vakken heb je daar niet, op wiskunde na dan (ja toch?) Dus die richting ligt mij beter denk ik zo... de stap ik wel heel groot maar m'n voordeel kan ik er wel mee halen denk ik.
pi_3071909
Ik kwam er achter dat ik slecht was in Wiskunde in de 4e, na altijd goede cijfers te hebben gehaald. En Scheikunde vond ik een baggervak, dus ik ben naar E&M gegaan. Maar ik bak ook helemaal nix van Frans, dus ik snap jullie vergelijkingen niet helemaal.

Als je goed bent in wiskunde, is N&T veeeel makkelijker dan E&M hoor (Natuurkunde is ook 50% wiskunde). En verder, Economie 2 is echt wel moeilijk hoor... De enige reden dat ik voor N&T koos was omdat ik die IT in wilde, maar ik heb besloten een baan te zoeken waar je meer beleefd dan de hele dag achter een computer te zitten.

E&M en C&M hebben maar weinig profielvakken gemeen hoor.

pi_3071949
Ja

(heb alleen begin ding gelezen)

pi_3072045
Ja

E/M is een eiiiiitje

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 6 februari 2002 @ 20:23:24 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3072092
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:29 schreef Aphrodite het volgende:
Ik vraag me af he, is CM/EM nu makkelijker als NG/NT op welk niveau dan ook? Natuurlijk is het voor de mensen die CM/EM doen ook niet makkelijk, maar als ik het vergelijk denk ik dat dit echt waar is.

Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?

Of zijn er alleen maar mensen die me nu mteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?

Marjolein

Bij ons wel. Een paar vrienden van me doen C&M, en die doen echt geen flikker. Helft van de tijd wegblijven en zo, en in oktober al zeggen dat je niks hoeft te doen en dat je het examen al bijna hebt gehaald. Ik heb N&T gekozen, maar wilde switchen naar C&M of E&M (kon niet) dus da's best wel kut als je dat hoort.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3072339
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:45 schreef Hendigebaal het volgende:
Hmmm... Ng/Nt'ers zijn slimmer....
Ach, wat een onzin. Ze zijn beter in exacte vakken, niet slimmer.

Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is. Ik denk op zich wel dat je exacte vakken 'moeilijker' kunt noemen dan talen en geschiedenis, maar daar staat tegenover dat je daarvoor veel moet doen. Een taal moet je altijd bijhouden, als je wiskunde snapt dan snap je het gewoon.

CM/EM'ers hebben ook meer vakken, dus meer toetsen in repetitieweken. In de vijfde heb ik een week gehad met 14 toetsen, waar sommige NT'ers gewoon 2 dagen vrij waren.

Dus, nee, CM/EM is in het algemeen niet makkelijker dan NT/NG.

It is much easier to be critical than to be correct.
  woensdag 6 februari 2002 @ 20:48:27 #20
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3072431
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 20:42 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ach, wat een onzin. Ze zijn beter in exacte vakken, niet slimmer.

Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is.

Dat zeggen de mensen met C&M bij ons altijd.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:03:53 #21
1669 jolanda
Zo blauw als roet!
pi_3072764
quote:

[..]

Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is. Ik denk op zich wel dat je exacte vakken 'moeilijker' kunt noemen dan talen en geschiedenis, maar daar staat tegenover dat je daarvoor veel moet doen. Een taal moet je altijd bijhouden, als je wiskunde snapt dan snap je het gewoon.

Vind ik niet. Voor talen moet je net zo goed inzicht hebben als voor wiskunde. De een begrijpt bepaalde dingen sneller dan de ander, ongeacht talen of exacte vakken.
quote:
CM/EM'ers hebben ook meer vakken, dus meer toetsen in repetitieweken. In de vijfde heb ik een week gehad met 14 toetsen, waar sommige NT'ers gewoon 2 dagen vrij waren.
Bij ons op school juist andersom. CM/EM'ers hebben bij ons vaak maar 6 vakken, terwijl wij, NG/NT'ers, er vaak 9 hebben. Ligt natuurlijk maar net aan de manier hoe een school het examenprogramma aflegt.

Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen NG en EM, alhoewel ik als NG'er wel eens het idee heb, het drukker te hebben dan EM'ers. Maar dat zal wel schijn zijn, bij zo'n opmerking krijg ik meestal gelijk de wind van voren .

pi_3072843
quote:

Dat zegt helemaal nix
pi_3073201
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 21:03 schreef jolanda het volgende:
Vind ik niet. Voor talen moet je net zo goed inzicht hebben als voor wiskunde. De een begrijpt bepaalde dingen sneller dan de ander, ongeacht talen of exacte vakken.
Ja, maar voor wiskunde hoef je geen woordenlijsten te leren of grammatica. Mensen met taalgevoel hebben het natuurlijk makkelijker, maar ik denk dat wiskunde meer op inzicht aankomt dan talen.
quote:
Bij ons op school juist andersom. CM/EM'ers hebben bij ons vaak maar 6 vakken, terwijl wij, NG/NT'ers, er vaak 9 hebben. Ligt natuurlijk maar net aan de manier hoe een school het examenprogramma aflegt.
Dat snap ik niet, een C&M-pakket moet toch overal ongeveer hetzelfde zijn? Ik heb bijv. tekenen, frans 2, latijn en wiskunde A1 in m'n profiel. Een NT-er heeft natuurkunde2, scheikunde2 en wiskunde B2. Of vergis ik me heel erg?
quote:
Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen NG en EM, alhoewel ik als NG'er wel eens het idee heb, het drukker te hebben dan EM'ers. Maar dat zal wel schijn zijn, bij zo'n opmerking krijg ik meestal gelijk de wind van voren .
Zoals ik nu krijg door te zeggen dat CM'ers het niet makkelijker hebben bedoel je . Het hangt ook heel sterk van de persoon af, ik denk toch niet dat je kunt zeggen dat NT over het algemeen echt zwaarder is dan CM of EM.
pi_3073211
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 21:07 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal nix

Ut was ook maar een voorbeeldje.
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:35:09 #25
1669 jolanda
Zo blauw als roet!
pi_3073517
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 21:21 schreef Meneer_Aart het volgende:
Dat snap ik niet, een C&M-pakket moet toch overal ongeveer hetzelfde zijn? Ik heb bijv. tekenen, frans 2, latijn en wiskunde A1 in m'n profiel. Een NT-er heeft natuurkunde2, scheikunde2 en wiskunde B2. Of vergis ik me heel erg?
CM'ers hebben bij ons nog nooit Frans 2 en Duits 2 in de repetitieweek gehad, scheelt al weer 2 vakken. Tekenen en handvaardigheid is allemaal praktisch, alleen ckv2 is leren, en ook dat wordt niet alle keren getoetst.
NT mensen hebben bij ons Natuurkunde 1 en 2 in de 5de apart getoetst gekregen, scheelt ook weer 1 vak. Verder wordt aardrijkskunde ook lang niet altijd in de repetitieweken opgenomen, weer een vak minder voor EM. Terwijl ik, met mijn NG profiel, nog nooit een week heb gehad, waarbij ik profielvakken niet hoefde te doen. Ook heb ik in mijn vrije deel vakken zitten die altijd weer getoetst worden in de repetitieweek.
Het zal mijn eigen schuld wel geweest zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')