abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50192266
Ik ben bezig een Excel sheet te maken waarin je een datum in een cel zet en waar vervolgens een andere cel met de WEEKNUM functie een weeknummer bijhaald.

Als ik een Engelse datum invul, dus maand/dag/jaar, dan telt WEEKNUM netjes het weeknummer.

Maar als ik een Nederlandse datum invul, dag/maand/jaar, dan krijg ik #Value! te zien.

Het lijkt er op dat WEEKNUM geen Nederlandse datum kan onderscheiden. Wat weer wel kan is: datum als Engels invoeren en op de Nederlanse wijze laten tonen! Dat doe ik door bij de celeigenschappen de Nederlandse locatie te kiezen. Maar ik wil juist dat ik een Nederlandse in en uitvoer krijg en dat WEEKNUM die kan zien.

Iemand een idee?

Ik denk dat het te maken heeft met je computerinstellingen en taal enzovoorts. Dat kan ik helaas hier niet veranderen (leve het systeembeheer). Is er een Add-on of Add-in te verkrijgen die dan kan omzeilen?
pi_50192574
Je kunt zelf een macro'tje maken die wat omrekent, maar deze vraag bekruipt me toch: waarom hou je je niet aan óf Engelse datumnotatie, óf Nederlandse?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_50202650
Engelse notatie is niet gewenst. Het werkt verwarrend. De datum, die andere mensen in mijn excel sheet zetten, is al Nederlandse notatie.

En als je in Excel de Nederlanse notatie invoert, kent de WEEKNUM functie deze notatie niet.
pi_50202747
Je kan in de celeigenschappen toch het juiste format kiezen.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_50202755
Volgens mij heb ik ooit zoiets mbv de Analysis Toolpack Add-in gedaan, maar pin me er niet op vast. Ik zou het nu iig niet zo weten.
pi_50202916
Met celeigenschappen heb ik het format al aangepast. Als ik dat doe, dan krijg je de volgende (rare) situatie. Je moet nog steeds de Engelse notatie invoeren, maar hij maakt er vanzelf een Nederlandse notatie van. Maar ik wil juist dat de invoer ook volgens Nederlandse notatie geschied.....

Analysis toolpack heb ik ook al geinstalleerd.
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:15:28 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50203013
Volgens mij is het handiger om in Windows de datuminstellingen aan te passen, dan neemt Excel die automatisch over.
pi_50204003
Ja ik dacht ook al dat het daar aan lag. Helaas is dat afgesloten door systeembeheer. Ik zou het wel voor mijn account kunnen aanvragen, maar zodra andere mensen de excelsheet gaan vullen, krijgen zij hetzelfde probleem. En aangezien er behoorlijk wat mensen gegevens gaan invoeren, is het onmogelijk om voor iedereen de datum en tijd instellingen te gaan veranderen.
pi_50204529
en als je de invoer zelf afvangt ?
dus in apparte velden dag en maand af te vangen?
Dat kun je dat zelf tot een datum manipuleren
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')