abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50170780
Ik heb dus het volgende gedaan

Stap 1.. Eerst windows xp erop gezet op de 1ste partitie
Stap 2..Daarna heb ik windows vista op de andere partitie gezet

En nu krijg ik wel het boot menu aleen windows xp wil niet opstarten en die ben ik wel nodig i.v.b met autocad,
nu heb ik al geprobeerd met vistaboot pro maar daarmee krijg ik het ook niet aan de praat :'(

Weet iemand een oplossing?????
pi_50182071
Iemand een oplossing????? ik krijg het niet aan de praat?
pi_50183595
heb je wel eerst mooi geformateerd:) en weet je zeker dat je vista op die andere partitie hebt gezet,
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_50183765
Ik ben ict-er en heb er wel verstand van en heb het vanavond al weer opnieuwe geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar ... Helaas ... Want op mijn eigen computer heb ik het allemaal ook gewoon draaien maar hier sta ik voor een raadsel..

Vistabootpro heb ik ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet helaas
pi_50183890
maar heb je dus je schijf eerst geformateerd?

als ICT-er zal je dan wel weten dat als je een nieuwe xp over een oude heen pleurt dat veel problemen met zich mee kan brengen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_50184319
Van je xp cd de bestanden NTLDR en NTDETECT kopieren in de root van je xp (dus gewoon C:/ ). Dan moet het werken, zoniet, moet je in VistaBootPro de Vistabootloader (ben ff de naam kwijt) opnieuw installeren. Dan werkt het weer als het goed is.
-
pi_50184392
Yep weet ik , alle twee geformateerd , 40 gb voor winxp en 80 voor vista , maar als ik eerst xp instaleer op de eerste partitie en daarna vista instaleer op 2de partitie dan start hij na deze hele procedure gelijk door naar vista zonder bootmenu weet te geven, En als hij dit wel doet dan kan hij xp niet starten omdat de versies allebij een andere manier van booten hebben
pi_50184441
Ik had het precies andersom,. vista voorgeinstalleerd en ik had xp nodig. Dit werkte niet (of alleen xp startte op, of alleen vista, of een BSOD. Na die 2 bestandjes gekopieerd te hebben werkte het weer. De bootloaders zijn inderdaad anders, maar in princiepe moet vista ná xp vrijwel meteen werken lees ik overal op internet teminste.
-
pi_50184486
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:17 schreef BobdG het volgende:
Van je xp cd de bestanden NTLDR en NTDETECT kopieren in de root van je xp (dus gewoon C:/ ). Dan moet het werken, zoniet, moet je in VistaBootPro de Vistabootloader (ben ff de naam kwijt) opnieuw installeren. Dan werkt het weer als het goed is.
Heb ik ook al geprobeerd maar dan krijg ik het ook niet voormekaar! na een hele omweg krijg ik ze wel onafhankelijk opgestart maar het moet ook simpel via een bootmenu kunnen dat heb ik op mijn eigen systeem ook..... alleen op deze laptop wil het niet om een of andere reden. Heb er al veel over gelezen maar het lukt me niet.... Grr al 2 nachten bezig...
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:26:43 #10
144685 BobdG
..důs..
pi_50184655
Erg irritant he? Ik kwam er hier na 3 dagen achter dat zelfs m'n voorgeinstalleerde vista opnieuw geinstalleerd moest worden. Totaal heb ik m'n Vista 1x en m'n xp zo'n 6x opnieuw moeten isntalleren, man wat was ik chagerijnig! Nu werkt het inmiddels goed, met een simpel bootmenuutje.

In vista boot pro heb je wel aangegeven op welke partitie Vista staat? Tsja het is maar een probeerseltje....
-
pi_50185026
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:26 schreef BobdG het volgende:
Erg irritant he? Ik kwam er hier na 3 dagen achter dat zelfs m'n voorgeinstalleerde vista opnieuw geinstalleerd moest worden. Totaal heb ik m'n Vista 1x en m'n xp zo'n 6x opnieuw moeten isntalleren, man wat was ik chagerijnig! Nu werkt het inmiddels goed, met een simpel bootmenuutje.

In vista boot pro heb je wel aangegeven op welke partitie Vista staat? Tsja het is maar een probeerseltje....
Ja dit had ik ook al geprobeerd maar in vistabootpro kwam ik al niet verder dan een error maar ik wil het gewoon dat het werkt en ik weet dat het moet lukken aleen na 2 nachten word je er een beetje chagerijnig van.....
pi_50185095
Maar ik ga die vista boot pro nog wel een keer proberen en andere michien met pm (partition magic)...
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:52:21 #13
144685 BobdG
..důs..
pi_50185519
Die errors krijg ik ook wel eens, maar dan is er toch wel de wijziging aangebracht die ik wilde. Ehm er is nog zo'n programma. *ff zoeken* Kan ik niet meer vinden. Maar dat was de voorloper van dit prog. zelfde makers zelfs geloof ik. dus dat maakt niet uit.
-
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:55:57 #14
144685 BobdG
..důs..
pi_50185660
Misschien dat je hier nogwat aan hebt.

http://www.windowstalk.org/dual_boot_vista.htm
-
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:56:42 #15
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_50185688
autocad 2007 werkt onder vista
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_50185995
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:56 schreef Tique3 het volgende:
autocad 2007 werkt onder vista
Sorry autodesk inventor 11 bedoel ik ... excusses....
pi_50186043
Toch vind ik het vreemd dat microsoft die boot veranderd heeft. Vrijkansloos en verschil zit er toch niet in ? in princiepe dan...
-
pi_50186099
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:55 schreef BobdG het volgende:
Misschien dat je hier nogwat aan hebt.

http://www.windowstalk.org/dual_boot_vista.htm
Ja dit lijkt me wel wat ik ga ff beiden os'en opnieuw instaleren en dan dit proberen!!! hopen dat het werkt! thnx in ieder geval
pi_50186124
Succes! We horen het wel
-
pi_50186186
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 00:06 schreef BobdG het volgende:
Toch vind ik het vreemd dat microsoft die boot veranderd heeft. Vrijkansloos en verschil zit er toch niet in ? in princiepe dan...
Plus dat het gewoon irritatie opwekt!! , omdat nog niet alles onder vista draait , bill gates kan beter ff zijn huiswerk even doen , zou er niet aan moeten denken dat dit in een bedrijf gebeurt!
pi_50186224
Ja groot gelijk. Maarja er zitten wel meer dingen die NIEUW zijn in vista, die irritant zijn...
-
pi_50186432
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 00:10 schreef BobdG het volgende:
Ja groot gelijk. Maarja er zitten wel meer dingen die NIEUW zijn in vista, die irritant zijn...
Klopt inderdaad ... Bugs bugs en nog eens bugs , zoveel heb ik er nog niet in me tuin gezien dit jaar
pi_50186558
Haha, Ik heb het vooral over die verschrikkelijk popups. Je moet bij het minste al minstens 3 keer op ''doorgaan'' klikken enzo. Zwaar irritant!
-
pi_50186608
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 00:20 schreef BobdG het volgende:
Haha, Ik heb het vooral over die verschrikkelijk popups. Je moet bij het minste al minstens 3 keer op ''doorgaan'' klikken enzo. Zwaar irritant!
Ja dat klopt ook , Grrrr bill gates is nu vast blij dat hij in een ander land woont dan mij
pi_50186627
Hier samenvatting van 2 dagen ploeteren.

Eerst mijn harde schijf van 80 GB onderverdeeld in 2 primaire partities van 40 gb.

Partitie 1 was al een primaire partitie (oorspronkelijk van 80GB) met hierop mijn bestaande xp dus deze alleen teruggebracht naar 40 GB (en uiteraard active gehouden)
De 2 partitie met PM gemaakt: alleen ingedeeld als primair en geen verder geen format (unallocated heet dat dan dacht ik).

dit toepassen en opnieuw opstarten

via opstartcdrom met hierop PM de partitie 2 active gemaakt tijdens opstarten, partitie 1 met mijn bestaande XP werd dus hidden. Op partitie 2 Vista 5456 geinstalleerd.

opnieuw opstarten

via opstartcdrom met hierop PM de partitie 1 active gemaakt tijdens opstarten, partitie 2 werd dus hidden.

Onder XP een 50 mb partitie gemaakt voor bootmagic, deze NIET maken op de harde schijf waar je de XP en Vista partities hebt staan (dat had ik eerst gedaan maar hierna deed Vista het niet meer, na deze BM partitie weer verwijderd te hebben deed Vista het weer).
Dus op andere HD de BM partitie maken, BM installeren en OS-en toevoegen en klaar!
Draait vlekkeloos.

Was er zelf een beetje verbaasd over dat het werkte omdat ik net berichten tegen begon te komen dat Vista die eigen bootwijze heeft die niet compatibel zou zijn met bootmagic. Maar op deze manier loopt het bij mij alvast als een zonnetje!

Dit ga ik nu maar even proberen!!!
pi_50186646
Hopen dat dat gaat werken!
pi_50186795
Inderdaad. hoewel ik niet helemaal volg wat je doet af en toe. Maarja, we weten allebij wat een gesjouw het is :p
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')