Hier samenvatting van 2 dagen ploeteren.
Eerst mijn harde schijf van 80 GB onderverdeeld in 2 primaire partities van 40 gb.
Partitie 1 was al een primaire partitie (oorspronkelijk van 80GB) met hierop mijn bestaande xp dus deze alleen teruggebracht naar 40 GB (en uiteraard active gehouden)
De 2 partitie met PM gemaakt: alleen ingedeeld als primair en geen verder geen format (unallocated heet dat dan dacht ik).
dit toepassen en opnieuw opstarten
via opstartcdrom met hierop PM de partitie 2 active gemaakt tijdens opstarten, partitie 1 met mijn bestaande XP werd dus hidden. Op partitie 2 Vista 5456 geinstalleerd.
opnieuw opstarten
via opstartcdrom met hierop PM de partitie 1 active gemaakt tijdens opstarten, partitie 2 werd dus hidden.
Onder XP een 50 mb partitie gemaakt voor bootmagic, deze NIET maken op de harde schijf waar je de XP en Vista partities hebt staan (dat had ik eerst gedaan maar hierna deed Vista het niet meer, na deze BM partitie weer verwijderd te hebben deed Vista het weer).
Dus op andere HD de BM partitie maken, BM installeren en OS-en toevoegen en klaar!
Draait vlekkeloos.
Was er zelf een beetje verbaasd over dat het werkte omdat ik net berichten tegen begon te komen dat Vista die eigen bootwijze heeft die niet compatibel zou zijn met bootmagic. Maar op deze manier loopt het bij mij alvast als een zonnetje!
Dit ga ik nu maar even proberen!!!