Tja, katten nemen nu eenmaal kadeautjes mee als ze je erg mogen, hoort erbij....
Zo heb ik een half wilde kat, nou ja was wild toen ze hem uit het bos haalde als jongeling zijnde, hij mag ons, maar verder niemand.
Deze heeft alleen 1 groot nadeel, omdat hij ons erg mag wil hij ons graag een beetje opvoeden, hij probeert je mee te lokken op strooptocht door de tuinen en is zwaar beledigd als je niet de tuin van een ander in wil.
Maar hij brengt met grote regelmaat prooien mee naar huis, voor de andere katten doet hij dit ook, maar ook voor ons.
Nu moet hij gedacht hebben dat we erg dom zijn en poogt ieder jaar weer ons de basis van jagen aan te leren, kortom, hij neemt nog levende prooien mee naar huis, gilt je uit je bed desnoods en staat dan te wachten tot je wat met de prooi doet, meestal maakt hij ze wel af als hij ziet dat ik het echt niet wil, maar soms ook niet, dan zal ik wel moeten ingrijpen.
Zo kwam hij een hele tijd geleden met een jong vogeltje aan, te erg gewond om verder te kunnen leven, maar hij weigerde in alle talen om er zelf wat mee te doen en eiste dat wij het deden(te merken aan het gezeur en gedram, het steeds weer aanbieden van het verminkte vogeltje).
Van ellende moest ik die dus zelf doormaken, met mijn ogen dicht de nek omgedraait, had lekker een drankje op vooraf, dus heel handig was ik niet, ik dacht bij mezelf, laat ik het nu maar flink doen, dan gaat dat beest tenminste dood.
Groot was de schok toen ik de kop van de romp aftrok, dat ging veel makkelijker dan ik had gedacht.
Na wat rondjes door de tuin en het huis rennen en allerlei afschuw uitroepen begon ik weer een beetje bij te komen, alleen maar om tegen een kat aan te lopen die echt vond dat ik het op moest eten, het doden was goed gelukt vond hij, ik was klaar voor de volgende stap.
Uiteindelijk heb ik hem kunnen overtuigen dat ik dat echt niet wilde eten, zwaar beledigd heeft hij het toen zelf maar gedaan, hij is er 2 dagen beledigd over geweest, maar dat moest maar
![]()
Katten....tja, heerlijke beesten hoor, maar ze zouden zich niet met mijn eetpatroon moeten bemoeien
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.