Dat wisten we al, het gaat erom dat het 1 werkgever isquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Het is wettelijk maar toegestaan om eenmaal loonheffingskorting toe te passen, al heb je 100 baantjes of bij 20 verschillende werkgevers.
Doe dit dus bij de baan waar je de hoogste inkomsten uit hebt.
Niet helemaal goed gelezen, geloof ik.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:24 schreef chromosoompje het volgende:
[..]
Dat wisten we al, het gaat erom dat het 1 werkgever is
Lees nog eens,...quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal goed gelezen, geloof ik.
Anyway, volgens mij geldt het ook per contract, dus maakt de werkgever op zich niet uit.
Bovendien, misschien lijkt het wel dezelfde werkgever, maar is de tenaamstelling van beiden exact hetzelfde en wordt het salaris uitbetaald vanaf dezelfde bankrekening?
Natuurlijk, maar de toon van de OP kwam een beetje op mij over alsof TS het niet eerlijk vindt dat ze dit voordeel misloopt o.i.d. Maar er is natuurlijk geen sprake van enig voodeel.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:41 schreef ManAtWork het volgende:
Klopt, DJ, maar dan krijgen we volgend jaar weer vragen waarom MB zoveel inkomstenbelasting moet betalen. En dat willen we natuurlijk voorkomen.
In welk artikel staat dat?quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Het is wettelijk maar toegestaan om eenmaal loonheffingskorting toe te passen, al heb je 100 baantjes of bij 20 verschillende werkgevers.
Doe dit dus bij de baan waar je de hoogste inkomsten uit hebt.
Zoals reeds gezegd: Neen. Echt nietquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:37 schreef MalibuBarbie het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat je over je TWEEDE baantje - waar die tweede functie nu dus zeer waarschijnlijk onder valt... - meer belasting moest betalen???
Klopt, je mag ten allen tijde de loonheffingskorting toepassen, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als je vervolgens moet terugbetalen is dat uiteraard ook je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:29 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
Erg vaag die werkgever van je. Er is naar mijn mening geen wettelijk verbod om twee maal de loonheffing toe te laten passen. In het slechtste geval heb je er jezelf mee en moet je achteraf terugbetalen.
Vraag me af hoeveel je eigenlijk werkt en wat je bruto salaris is van je beide baantjes tezamen . Als dit totaal niet al te hoog(grove schatting 6/7000 euro bruto op jaarbasis) is zou ik er voor kiezen om de LHK bij beide salarissen toe te passen.
Beter gezegd; de totale inkomsten in 1 jaar, op welke wijze dan ook. Het aantal banen is niet van belang.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:56 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
ManAtWork
nee de hoeveelheid belasting is afhankelijk van de hoogte van je inkomsten.
Waarom zou je een hoger inkomen hebben als je meerdere banen hebt? Het maakt voor de hoogte van het belastbare bedrag niet uit of je 2 banen van 10.000 euro bruto hebt of eentje van 20.000.quote:Daarom geeft de Belastingdienst het advies om de LHK niet toe te passen bij een 2e baan. Omdat je dan een hoger inkomen hebt en anders te weinig belasting betaald)
Hij mag bij meerdere banen toegepast worden, alleen is dit meestal niet verstandig. Overigens is de ingehouden loonbelasting een voorheffing op de inkomstenbelasting, jouw bewering dat je meer belasting betaald klopt dan ook niet. Per saldo (LB en IB) maakt het niets uit.quote:De totale loonheffingskorting mag maar een keer toegepast worden en dit is de reden dat je bij elke 2e/3e baan meer belasting betaald
Volgens mij snappen we het allebei, ik kan me alleen niet zo in jouw uitleg vinden. Er wordt inderdaad meer loonheffing ingehouden als er geen loonheffingskorting wordt toegepast. Per saldo (loonbelasting is een voorheffing op de inkomstenbelasting) betaal je niet meer belasting omdat dit gecorrigeerd wordt in de inkomstenbelasting. Jouw opmerking "je betaald meer belasting" klopt dus niet, buiten het feit dat jij de loonbelasting niet betaald maar de werkgever maar nu ben ik aan het mierenneukenquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:01 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
slimpie in principe (in de meeste gevallen bedoel ik) zul je bij een tweede baan meer belasting g aan betalen omdat je anders in totaal te weinig betaald :S
Je betaald dus vooraf meer belasting zodat je achteraf geen niet hoeft bij te betalen.
Hier hoef ik niets aan toe te voegen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Beter gezegd; de totale inkomsten in 1 jaar, op welke wijze dan ook. Het aantal banen is niet van belang.
[..]
Waarom zou je een hoger inkomen hebben als je meerdere banen hebt? Het maakt voor de hoogte van het belastbare bedrag niet uit of je 2 banen van 10.000 euro bruto hebt of eentje van 20.000.
[..]
Hij mag bij meerdere banen toegepast worden, alleen is dit meestal niet verstandig. Overigens is de ingehouden loonbelasting een voorheffing op de inkomstenbelasting, jouw bewering dat je meer belasting betaald klopt dan ook niet. Per saldo (LB en IB) maakt het niets uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |