abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50155438
Mijn vriend zweet 's nachts met dit warme/benauwde weer vrij gemakkelijk, en dan vooral op zijn hoofd, de rest valt wel mee. Dit heeft als gevolg dat er dus als hij slapat veel vocht in het kussen trekt en het kussen binnen no-time heel muf gaat ruiken. Aangezien hij graag op een goed kussen slaapt is dat toch zonde van het geld, het is een te duur geintje om iedere maand een nieuw kussen te kopen.
Het dekbedovertrek en dus de kussenslopen gaan iedere week in de was, maar dat lijkt onvoldoende te zijn voor zijn hoofdkussen.

Hebben jullie tips om die muffe geur uit het kussen te krijgen en om dit ook fris te hóúden?
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:36:36 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_50155461
Even uit laten waaien ?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:42:37 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50155643
Was het kussen eens
censuur :O
pi_50155852
1 hele goeie tip (vinnik zelf) :
Droogtrommel doekje van Robijn tussen je kussen en sloop doen!!!!!!!

Ruikt heerlijk fris, maar regelmatig wassen/veranderen van kussensloop helpt ook natuurlijk
pi_50155876
Ik zou het wassen. Wellicht niet al te best voor het kussen, maar je moet toch wat.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:50:32 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_50155889
dubbele kussenslopen en vaker de buitenste vervangen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:51:11 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_50155905
Ik ben ook een zweterd, en slaap al een paar jaar met een handdoek op mijn kussen.
Als je het niet vindt staan (bij mij zijn er alleen 2 katten, die zien er geen probleem mee), doe dan de handdoek binnen de sloop.
Natuurlijk is het dan wel aan te raden handdoek en evt. sloop regelmatig te wisselen en wassen, maar dat is heel wat makkeljiker dan een heel kussen.

Volgens mij kun je sommige kussens (afhankelijk van de vulling) wel laten stomen of chemisch reinigen, kijk op het label of loop er even mee naar de lokale stomerij.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_50156165
Gebruik een beschermhoes voor een kussen van de IKEA. Heel handig.
pi_50156190
koop een boekweitdopjeskussen.

ik zweer erbij
ze hebben ze bij de tuinen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:00:29 #10
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_50156200
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:59 schreef schatje het volgende:
Gebruik een beschermhoes voor een kussen van de IKEA. Heel handig.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_50156213
Hm, volgens het etiket mag het kussen niet gewassen, gedroogd, gesteken, chemisch gereinigd en nog een icoontje wat ik zo vlug niet ken worden... dus het zal wel uitwaaien worden. Een handdoek tussen de sloop en het kussen is ook wel een idee....
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:04:21 #12
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_50156320
Met een droogtrommeldoekje in de droger doen Wat voor vulling heeft je kussen? Je kan de droger ook op koud zetten eventueel
To infinity…and beyond!
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:41:29 #13
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_50164062
Kun je het kussen openmaken? Dan zou ik de vulling er eens uithalen en goed laten luchten en drogen. Een paar dagen op een ander kussen slapen en dan weer het geluchte kussen in mekaar zetten en gebruiken.
En wat al eerder is genoemd, dubbele hoes eromheen. En bij de aankoop van een nieuw kussen erop letten dat je het wel kunt wassen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_50168753
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:50 schreef Adelante het volgende:
dubbele kussenslopen en vaker de buitenste vervangen?
Haal een sloop van moltonstof. Dat scheelt ook.
Zweten heeft een oorzaak. Ligt er niet een te dik dekbed op het bed?? Heb vannacht voor hete eerst onder slechts een dekbedovertrek geslapen en niet gezweet .
pi_50168802
elke dag verschonen en minimaal 1x in de week deken + kussen in de was nieuwe vriend kopen
...
pi_50168829
Hoe kan je een kussen wassen zonder dat hij klontert?

Dat had ik ooit eens tot plezier van mn ma
JOHNNY HEITINGA
pi_50168852
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:40 schreef Camplo het volgende:
Hoe kan je een kussen wassen zonder dat hij klontert?

Dat had ik ooit eens tot plezier van mn ma
tennisballen meewassen, zeggen ze....
pi_50168926
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:38 schreef Thracier het volgende:

[..]

Haal een sloop van moltonstof. Dat scheelt ook.
Zweten heeft een oorzaak. Ligt er niet een te dik dekbed op het bed?? Heb vannacht voor hete eerst onder slechts een dekbedovertrek geslapen en niet gezweet .
er zit nu ook een anti-allergie hoes tussen, omdat hij anders heel snel bloedneuzen krijgt oid.

Het dekbed is wel warm (100% schaapswol) maar ik heb geen andere en als het echt heet is pakt hij een dekentje en neem ik het dekbed in mijn eentje... maar meestal valt het tijdens het slapen nog wel mee, het is meer voordat hij echt in slaap valt dat hij nog een uur of 2 ligt te zweten...

Nouja, ik heb het kussen vandaan buiten gelegd en ook de ondersloop even gewassen en nu lijkt het weer aardig fris. Zodra ik bij de ikea ben zal ik eens voor zo'n beschermhoes kijken.
pi_50168951
Ik heb een molton om mijn kussen. En je kan die dingen meestal wassen he (molton sowieso, maar kussen ook). Gewoon buiten laten drogen, is het weer helemaal fris. Ik lees dat je kussen niet gewassen kan worden, koop dan een nieuwe die wel in de was kan .
Mijn moeder koopt drie keer per jaar een nieuw kussen voor mijn vader (extreem zweethoofd). Je gebruikt zo'n ding toch ongeveer acht uur per dag, dus overbodige luxe is het niet.
En met een droogtrommeldoekje wordt je kussen toch niet schoon? Hij ruikt alleen wat lekkerder.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:56:01 #20
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_50169351
Hij wordt idd niet echt schoon, maar de muffe lucht gaat eruit. En daar vroeg zoeper om En hij blijft wat langer lekker ruiken.
To infinity…and beyond!
pi_50170056
Mja, het is nu een aardig duur en vrij nieuw kussen dat hij heeft, en ik blijf niet van die dure kussens kopen Dankjewel voor alle tips!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')