Wanneer het heilige September is aangebroken en de hel is losgebarsten, is de hemel binnen handbereik voor de koning der koningen, de maximus primus inter paris, de rebelse rollende steen ofwel Jaap "Mick Jagger" Caneel/Van Otterloo. De hemel.. De eindzege gaat Jaap behalen, dat is een gegeven. Immers, hij is de Godfather en ik zijn Consigliere.
Helaas kan ik niet verklappen wat de exact te volgen strategie is.. Ik kan wel de structuur van het plan prijsgeven.
Mijn objectieve analyse van de medespelers van Jaap, immers als zij uitgeschakeld zijn.. Is het werk van de God des Vaders en zijn trouwe raadheer gedaan.. Mission accomplished!
Eric: De enige die hem erin kan houden is Huub (en die vriendschap is aan het bekoelen).. heeft verder geen echte vrienden die hem tot het eind willen steunen. Kansloos verhaal..
Brian: Heeft innige banden met Natasia en Amanda. Geen erg sterke speler, maar staat qua dekking zeer goed.
Natasia: zie Brian. Staat alleen net iets sterker qua dekking, omdat er een verbondschap met Eric kan komen..
Huub: Sterkste speler, met sterkste verbondschappen.. De sterkte is echter ook zijn zwakte. Hij heeft verbondschappen met Lieke, Eric en Jaap. Dit zijn niet te onderschatten verbontenissen: Elk van deze 3 heeft geen zekerheid van overleven, want ze zijn alledrie afhankelijk van Huub; Lieke als nieuweling en vriendinnetje; Eric als( ex )partner; Jaap als terrormaat.
Lieke: Puur en alleen afhankelijk van Jaap --> Kansloos, net als Eric.
Amanda: De kameleon van de kooi. Ze is nu de vriendin van Brian, ze was de zaadbak van Huub.. Staat er goed op bij Natasia en heeft innige en goeie gesprekken met Eric ( let wel: Vriendloze Eric die in Amanda kansen tot overleven ziet (of niet, maar dat komt er toch van )).
DE Jaap: Terrorgezel van Huub en luis in de pels van de overige kooibewoners. Toegegeven hij staat niet bijster sterk, maar heeft alles in zich om een guerilla te voeren en als een Vietminh toe te slaan ende te winnen. Huub is echter, zijn enige dekking (En Jaap is niet de enige dekking van Huub), dus wat moet er gebeuren om dit te veranderen?
Plan elimineer de vrienden van..
Huub! En wel zo snel mogelijk! Zorg dat Eric en Lieke als de donder het huis uitgaan en zorg dat de vriendschapsverhouding 1:3, 1:1 wordt. Dit betekend dat Huub alleen afhankelijk is van Jaap en andersom... Hierdoor heeft Jaap de zekerheid van zijn bestaan gewaarborgd. ( Mits Huub zijn handen thuishoudt en geen ban krijgt).
Job done? ok next part..
Amanda Natasia Huub Brian Jaap Zitten nu nog in de kooi..
Jaap zit goed met Huub, Huub goed met Jaap.
Jaap & Huub zitten goed, want ze hebben .. TERROR! NON-STOP TERROR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Brian, Natasia en Amanda zullen een kliek gaan vormen en ik verwacht dat ze niet ten strijde zullen trekken tegen het tweemansleger JAAP HUUB..
Zoals ik al zei: ik ga niet alles verklappen, want iedereen kan dit topic lezen.. Nadere info zal volgen, nadat ik met mijn baas Jaap heb gesproken.
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer