Waar geloven ze precies in?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:08 schreef Ferdie88 het volgende:
Wat een mooi geloof is dat boeddhisme toch
Om het maar heel kort te zeggen: in de mens. Komt vooral neer op het feit dat je de wereld zélf mooi moet makenquote:
Het is een leer en geen geloof. Het gaat er ook niet om dat je een boek leest ofzo. Je moet zelf denken enz Voor meer info ga eens naar de bieb of www.boeddhisme.nlquote:
Ben ik een idioot? Jij bent een idioot. Het is wél een geloof, alleen geen godsdienst. Ze geloven vanalles, vooral wat ik zei, en volgen daarbij het voorbeeld van een prins in plaats van een god. Dat jij dan moet gaan schelden, omdat jij anderen graag dom vindtquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
IDIOTEN, Natuurlijk weet ik donders goed dat het geen geloof is, die kneus waar ik op reageer zegt toch dat het "een prachtgeloof" is!!!!!
Het is geen geloof! Voorwaarde 1 van een geloof is het daadwerkelijk ergens in geloven, In het boeddhisme leer je en geloof je niet!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:27 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ben ik een idioot? Jij bent een idioot. Het is wél een geloof, alleen geen godsdienst. Ze geloven vanalles, vooral wat ik zei, en volgen daarbij het voorbeeld van een prins in plaats van een god. Dat jij dan moet gaan schelden, omdat jij anderen graag dom vindt
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het is geen geloof! Voorwaarde 1 van een geloof is het daadwerkelijk ergens in geloven, In het boeddhisme leer je en geloof je niet!
Nuf saidquote:De Boeddha moedigde een gezonde verhouding tussen geloof en directe empirische waarneming aan. Hij zei dat geloof gebalanceerd dient te worden met wijsheid. De wijsheid in het boeddhisme is gericht op het correct begrijpen van het leven, en uit zich in een leven dat correct geleefd wordt. Geloof alléén is blind, het gelooft alles wat gezegd wordt en kan niet discrimeren tussen waarheid en onwaarheid.
Gast, chill...... Als je je daarover al druk maakt zou ik als ik jou was een paar maanden op een berg gaan zitten. En de volgende keer dmv een icon laten merken dat het sarcastisch was.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
IDIOTEN, Natuurlijk weet ik donders goed dat het geen geloof is, die kneus waar ik op reageer zegt toch dat het "een prachtgeloof" is!!!!!
Allereerst is er niet zoiets als "de boeddha" aangezien het een soort van titel is.quote:
Dat is er wel. DE Boeddha was de allereerste met die titel, de prins wiens leer ze volgenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Allereerst is er niet zoiets als "de boeddha" aangezien het een soort van titel is.
En dus gelooft men in de eigen ontwikkeling en dat is maar één van de aspectenquote:Geloof speelt geen rol in het boeddhisme, als men gelooft wat een Karmappa of een Lama verteld wordt je nooit verlicht! Het gaat om eigen inzichten krijgen en kennis opdoen!
Volgens mij zitten we op 1 lijn, zolang het geloven of de uitspraak "boedhissme is een geloof" maar niet in de verkeerde context wordt geplaatst gezien het nog steeds door velen wordt gezien als een godsdienst!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:50 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat is er wel. DE Boeddha was de allereerste met die titel, de prins wiens leer ze volgen
[..]
En dus gelooft men in de eigen ontwikkeling en dat is maar één van de aspecten
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we op 1 lijn, zolang het geloven of de uitspraak "boedhissme is een geloof" maar niet in de verkeerde context wordt geplaatst gezien het nog steeds door velen wordt gezien als een godsdienst!
Dé boeddha waar je over spreekt was dan wel de allereerste maar zeer zeker niet meer belangrijk dan alle volgenden!
Boeddhisme is geen geloof!!!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:55 schreef B.ertha het volgende:
[..]Boeddhisme is een geloof, maar in Boeddha kun je niet geloven
dat 1e dusquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Boeddhisme is geen geloof!!!
ge·loof (het ~, geloven)
1 vertrouwen in de waarheid van iets
2 vast en onwankelbaar geloof in God en Gods woord <=> ongeloof
3 godsdienst
Dat is hetzelfde, wat mij betreftquote:
Het vertrouwen in de waarheid van iets is allemaal wel leuk en aardig maar met vertrouwen alleen kom je er niet, je moet aanvaarden dát het boeddhisme de weg naar verlichting is, en die weg vind je niet door te geloven maar door aan te nemen!
lichamelijke versieringen zijn niet echt verboden, maar vaak is een tatoo of piercing een uiting van een verlangen. En dat is de directe reden voor alle leiden aldus het grondbeginsel van het boeddhisme: de vier waarheden.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:23 schreef JOO het volgende:
Mag je als Boedist nou bezit hebben? of alleen geen geld.
Je mag als Boedist geen liichamelijke versieringen hebben, gelt dit ook voor reglieuze tatoes? ( ik zag namelijk bij een programma bij bnn, weet niet meer hoe het heet, dat een man tatoe liet zetten van het 'wiel' door een boedist).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |