FOK!forum / Klaagbaak / NS oplichters!
tijnzzdinsdag 5 juni 2007 @ 16:15
Wat zijn die prijzen hier toch ontzettend duur als je het vergelijkt met België!

Daar kost een go pas 45 euro, voor tien ritten door heel belgië = dus 4.50 per rit!

Voorbeeld: Rotterdam - Zwolle = 19.80!

Tis toch niet normaal! waarom kan het daar wel goedkoop en hier niet
Dribbel_dinsdag 5 juni 2007 @ 16:17
omdat je hier geen belgen ind e trein hebt
Dribbel_dinsdag 5 juni 2007 @ 16:17
de NS heeft wel een NSB-kaart
manderveendinsdag 5 juni 2007 @ 16:18
Omdat hier alle schade door treinvertragingen moeten worden gecompenseerd.
Maurodinsdag 5 juni 2007 @ 16:18
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:17 schreef Dribbel_ het volgende:
omdat je hier geen belgen ind e trein hebt
En daar hebben ze veel moeite voor moeten doen bij de NS.
Daar mag best wel wat tegenoverstaan dan.
Stakdinsdag 5 juni 2007 @ 16:18
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:17 schreef Dribbel_ het volgende:
de NS heeft wel een NSB-kaart
hoe duur?
Dribbel_dinsdag 5 juni 2007 @ 16:20
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:18 schreef Stak het volgende:

[..]

hoe duur?
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1076947230944&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&c=Page
Stakdinsdag 5 juni 2007 @ 16:23
quote:
144000 km x Eur 0.28 40320
144000 km x -/- 14400 km = 129600 x Eur 0.28 36288

Besparing op autokilometervergoeding 4032
Kosten treinkilometers: 144.000 km x Eur 0.15 2160

Totale besparing op reiskosten 1872
oja, ik snap het
andre347dinsdag 5 juni 2007 @ 16:49
NS is altijd duur, zo moeten toch op een manier aan geld komen
Nataliedinsdag 5 juni 2007 @ 17:06
Ga je daar wonen.
Biogardedinsdag 5 juni 2007 @ 17:28
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:18 schreef manderveen het volgende:
Omdat hier alle schade door treinvertragingen moeten worden gecompenseerd.
Dat en niet meer dan dat.

Oftwel: Je hebt het te danken aan die zeikende krentenbaard van 104 die te laat op z'n afspraak kwam doordat de trein eerst een dooie van de voorruit moest schrapen.
Dribbel_dinsdag 5 juni 2007 @ 17:34
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:28 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Dat en niet meer dan dat.

Oftwel: Je hebt het te danken aan die zeikende krentenbaard van 104 die te laat op z'n afspraak kwam doordat de trein eerst een dooie van de voorruit moest schrapen.
nou diegene die dood is is dus schuldig dus verdeel al zijn spullen maar over de mensen die er last van hadden
700MBwoensdag 6 juni 2007 @ 04:43
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:28 schreef Biogarde het volgende:
doordat de trein eerst een dooie van de voorruit moest schrapen.
Daar hebben ze ruitenwissers voor.

Voor het politieonderzoek zal het allicht noodzakelijk zijn dat de trein even blijft wachten, maar dat schoonmaken kan ook prima als de trein eenmaal op het station is.
DeeCruisewoensdag 6 juni 2007 @ 04:54
Maybe omdat het in belgie nog in handen van de staat is en in nederland het treinvervoer geprivatiseerd is?

of zit ik er nu helemaal naast....
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:29
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:49 schreef andre347 het volgende:
NS is altijd duur, zo moeten toch op een manier aan geld komen
NS heeft kostendekkend reizigersvervoer, de NMBS krijgt per jaar iets van 2 miljard subsidie.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:30
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 04:43 schreef 700MB het volgende:

Voor het politieonderzoek zal het allicht noodzakelijk zijn dat de trein even blijft wachten, maar dat schoonmaken kan ook prima als de trein eenmaal op het station is.
Dat is ook zo goed voor de uitstraling van je bedrijf, als je aan komt rijden met de resten van opa nog voor aan de buffers.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:34
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:15 schreef tijnzz het volgende:
Wat zijn die prijzen hier toch ontzettend duur als je het vergelijkt met België!
Prijzen kunnen niet duur zijn...
quote:
Voorbeeld: Rotterdam - Zwolle = 19.80!

Tis toch niet normaal! waarom kan het daar wel goedkoop en hier niet
Als het te duur is blijf je toch thuis? Prima economische wetmatigheid.
karr-1woensdag 6 juni 2007 @ 14:38
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 04:54 schreef DeeCruise het volgende:
Maybe omdat het in belgie nog in handen van de staat is en in nederland het treinvervoer geprivatiseerd is?

of zit ik er nu helemaal naast....
De domste fout die we ooit gemaakt hebben is het privatiseren van zaken zoals de NS. In overheidshanden was er zelden of nooit wat mis mee, nu gaat het echt aan de lopende band mis. In de afgelopen week alleen al had ik 3 keer minimaal een kwartier vertraging door stroomstoringen, kapotte treinen en ik weet niet wat voor smoezen nog meer.

Ik snap ook niet waarom die dingen zo lang moeten duren allemaal. Er staat een kapotte trein op het spoor en daardoor hebben we allemaal vertraging. Onzin, sleep dat ding aan de kant en rij gewoon door. Of nog beter "Wegens logistieke problemen heeft de trein een vertraging" Wat zijn in vredesnaam logistieke problemen? Is dat iets anders voor we hebben geen machinist of ik heb mijn koffie nog niet op en dus wachten jullie maar?
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:43
Vroeger reden er niet zo veel treinen dus waren de gevolgen van een verstoring minder erg.

En hoe (en waarmee?) wou je een trein wegslepen als er nog vier achter staan bijvoobeeld?
thedude0woensdag 6 juni 2007 @ 14:45
kapitalisme werkt gewoon nooit
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:46
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:45 schreef thedude0 het volgende:
kapitalisme werkt gewoon nooit
Nee, met zn allen het zelfde verdienen zodat zelfontplooiing zinloos is en allemaal van de gemeenschappelijk verbouwde voedselvoorraad eten zonder enige innovatie whatsoever is zo lekker ideaal...
thedude0woensdag 6 juni 2007 @ 14:47
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, met zn allen het zelfde verdienen zodat zelfontplooiing zinloos is en allemaal van de gemeenschappelijk verbouwde voedselvoorraad eten zonder enige innovatie whatsoever is zo lekker ideaal...
zelfontplooiing heb ik helemaal geen zin in dus in dat opzicht zijn de andere systemen alleen maar handig
en_door_slechtwoensdag 6 juni 2007 @ 14:48
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:45 schreef thedude0 het volgende:
kapitalisme werkt gewoon nooit
Zei de man met Marx op z'n vlag.
en_door_slechtwoensdag 6 juni 2007 @ 14:49
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:47 schreef thedude0 het volgende:

[..]

zelfontplooiing heb ik helemaal geen zin in dus in dat opzicht zijn de andere systemen alleen maar handig
En laat de rest van de wereld nu net helemaal geen boodschap hebben aan jouw lui-zijn.
en_door_slechtwoensdag 6 juni 2007 @ 14:50
MREn, heb jij btw een NS sensor in je FOK profiel?
SuperWeberwoensdag 6 juni 2007 @ 14:51
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De domste fout die we ooit gemaakt hebben is het privatiseren van zaken zoals de NS. In overheidshanden was er zelden of nooit wat mis mee, nu gaat het echt aan de lopende band mis. In de afgelopen week alleen al had ik 3 keer minimaal een kwartier vertraging door stroomstoringen, kapotte treinen en ik weet niet wat voor smoezen nog meer.

Ik snap ook niet waarom die dingen zo lang moeten duren allemaal. Er staat een kapotte trein op het spoor en daardoor hebben we allemaal vertraging. Onzin, sleep dat ding aan de kant en rij gewoon door. Of nog beter "Wegens logistieke problemen heeft de trein een vertraging" Wat zijn in vredesnaam logistieke problemen? Is dat iets anders voor we hebben geen machinist of ik heb mijn koffie nog niet op en dus wachten jullie maar?
Gelukkig is prorail verantwoordeliljk voor de meeste stroomstoringen. Een onderdeel van de overheid dus...
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:51
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:50 schreef en_door_slecht het volgende:
MREn, heb jij btw een NS sensor in je FOK profiel?
Nee, maar Klaagbaak is beste subforum om onterechte jankers te vinden
thedude0woensdag 6 juni 2007 @ 14:53
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:48 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Zei de man met Marx op z'n vlag.
geen enkel systeem werkt zolang er mensen zijn die het proberen uit te buiten
ns talpa amerika
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:54
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:51 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Gelukkig is prorail verantwoordeliljk voor de meeste stroomstoringen. Een onderdeel van de overheid dus...
Niet alleen voor stroomstroringen, ook wisselstoringen, verkeersleidingsgeklungel en omroepen op het station is ProRail... al met al ongeveer 60% van de verstoringen
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 14:55
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:47 schreef thedude0 het volgende:

[..]

zelfontplooiing heb ik helemaal geen zin in dus in dat opzicht zijn de andere systemen alleen maar handig
Ga toch lekker op een onbewoond eiland zonder geld zitten luieren. Dan hebben we ook geen last van jou.
en_door_slechtwoensdag 6 juni 2007 @ 14:55
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:51 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Gelukkig is prorail verantwoordeliljk voor de meeste stroomstoringen. Een onderdeel van de overheid dus...
Nu kun je ProRail van veel betichten, maar het echte probleem ligt in de politiek. Daar bestaat een discrepantie tussen wat redelijkshalve verwacht mag worden van de spoorsector en dat wat verwacht wordt.
thedude0woensdag 6 juni 2007 @ 14:56
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ga toch lekker op een onbewoond eiland zonder geld zitten luieren. Dan hebben we ook geen last van jou.
als je geen last van mij wilt hebben dan donder je zelf maar op, zo simpel is het
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:57
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:53 schreef thedude0 het volgende:

[..]

geen enkel systeem werkt zolang er mensen zijn die het proberen uit te buiten
ns talpa amerika
NS buit niemand uit. Als ze minder vragen voor een kaartje, hebben ze niet genoeg geld voor nieuwe treinen en personeel. Blijft er uiteindelijk niets over en kun je met de fiets.

Talpa buit ook niemand uit, die maken alleen handig gebruik van het feit dat schijnbaar 10% van de Nederlanders graag dom gehouden wordt met totaal inhoudsloze zielige jank- en realityprogramma's. Commercieel ingesteld begrijf speelt daar op in.
Daarom is de meest inhoudsloze krant ook de grootste van het land.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:58
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:55 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nu kun je ProRail van veel betichten, maar het echte probleem ligt in de politiek. Daar bestaat een discrepantie tussen wat redelijkshalve verwacht mag worden van de spoorsector en dat wat verwacht wordt.
Ah, al een beetje ingeburgerd bij de nieuwe baas?
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 14:59
Als er geen privatisering was geweest, dan had het de gemeenschap jaarlijks bakken met geld gekost. Nu werkt NS kostendekkend. De overheid investeert nu alleen maar in de infrastructuur en geeft subsidie voor onrendabele lijnen. Maar ook bij de onrendabele lijnen wordt er goed op de kosten gelet, zodat het mede door de subsidie winstgevend wordt.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 15:00
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:56 schreef thedude0 het volgende:

[..]

als je geen last van mij wilt hebben dan donder je zelf maar op, zo simpel is het
Dan ken jij de Nederlandse wet nog niet. Jij mag doen wat je wilt, maar je mag anderen niet tot last zijn. Ben je dat wel, worden er sancties opgelegd.
en_door_slechtwoensdag 6 juni 2007 @ 15:01
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Ah, al een beetje ingeburgerd bij de nieuwe baas?
Nee, dat is mijn nieuwe baas niet. Van Maarseveen gaf nog geen toestemming, toe zei ProRail: maar we hebben haast. Helaas Pindakaas dus. Nu bezig met Arcadis en Nedrailways/Nedbahnen.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 15:02
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:56 schreef thedude0 het volgende:

[..]

als je geen last van mij wilt hebben dan donder je zelf maar op, zo simpel is het
Huilie
thedude0woensdag 6 juni 2007 @ 15:05
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Huilie
...zegt iemand die gaat janken over mijn luiheid
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 15:08
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:05 schreef thedude0 het volgende:

[..]

...zegt iemand die gaat janken over mijn luiheid
En terecht, want als jij te lui bent om te werken, draaien wij -de werkende mens- daar voor op. En dat willen we niet.
en_door_slechtwoensdag 6 juni 2007 @ 15:08
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:05 schreef thedude0 het volgende:

[..]

...zegt iemand die gaat janken over mijn luiheid
Nee, jij vraagt van de rest van de wereld om voor jouw luiheid op te draaien. En dat idee kun je mooi vergeten, want we zijn hier geen groep Malle Henkies.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 15:09
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:05 schreef thedude0 het volgende:

[..]

...zegt iemand die gaat janken over mijn luiheid
Blijf maar lekker in je ideale droomwereld
Socioswoensdag 6 juni 2007 @ 15:18
Ik vind de prijzen wel goed eigenlijk.