tijnzz | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:15 |
Wat zijn die prijzen hier toch ontzettend duur als je het vergelijkt met België! Daar kost een go pas 45 euro, voor tien ritten door heel belgië = dus 4.50 per rit! Voorbeeld: Rotterdam - Zwolle = 19.80! Tis toch niet normaal! waarom kan het daar wel goedkoop en hier niet ![]() ![]() ![]() | |
Dribbel_ | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:17 |
omdat je hier geen belgen ind e trein hebt | |
Dribbel_ | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:17 |
de NS heeft wel een NSB-kaart ![]() | |
manderveen | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:18 |
Omdat hier alle schade door treinvertragingen moeten worden gecompenseerd. | |
Mauro | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:18 |
quote:En daar hebben ze veel moeite voor moeten doen bij de NS. Daar mag best wel wat tegenoverstaan dan. ![]() | |
Stak | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:18 |
quote:hoe duur? ![]() | |
Dribbel_ | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:20 |
quote:http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1076947230944&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&c=Page ![]() | |
Stak | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:23 |
quote:144000 km x Eur 0.28 40320 144000 km x -/- 14400 km = 129600 x Eur 0.28 36288 Besparing op autokilometervergoeding 4032 Kosten treinkilometers: 144.000 km x Eur 0.15 2160 Totale besparing op reiskosten 1872 oja, ik snap het ![]() | |
andre347 | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:49 |
NS is altijd duur, zo moeten toch op een manier aan geld komen ![]() | |
Natalie | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:06 |
Ga je daar wonen. | |
Biogarde | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:28 |
quote:Dat en niet meer dan dat. Oftwel: Je hebt het te danken aan die zeikende krentenbaard van 104 die te laat op z'n afspraak kwam doordat de trein eerst een dooie van de voorruit moest schrapen. | |
Dribbel_ | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:34 |
quote:nou diegene die dood is is dus schuldig dus verdeel al zijn spullen maar over de mensen die er last van hadden ![]() | |
700MB | woensdag 6 juni 2007 @ 04:43 |
quote:Daar hebben ze ruitenwissers voor. Voor het politieonderzoek zal het allicht noodzakelijk zijn dat de trein even blijft wachten, maar dat schoonmaken kan ook prima als de trein eenmaal op het station is. | |
DeeCruise | woensdag 6 juni 2007 @ 04:54 |
Maybe omdat het in belgie nog in handen van de staat is en in nederland het treinvervoer geprivatiseerd is? of zit ik er nu helemaal naast.... | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:29 |
quote:NS heeft kostendekkend reizigersvervoer, de NMBS krijgt per jaar iets van 2 miljard subsidie. | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:30 |
quote:Dat is ook zo goed voor de uitstraling van je bedrijf, als je aan komt rijden met de resten van opa nog voor aan de buffers. | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:34 |
quote:Prijzen kunnen niet duur zijn... quote:Als het te duur is blijf je toch thuis? Prima economische wetmatigheid. | |
karr-1 | woensdag 6 juni 2007 @ 14:38 |
quote:De domste fout die we ooit gemaakt hebben is het privatiseren van zaken zoals de NS. In overheidshanden was er zelden of nooit wat mis mee, nu gaat het echt aan de lopende band mis. In de afgelopen week alleen al had ik 3 keer minimaal een kwartier vertraging door stroomstoringen, kapotte treinen en ik weet niet wat voor smoezen nog meer. Ik snap ook niet waarom die dingen zo lang moeten duren allemaal. Er staat een kapotte trein op het spoor en daardoor hebben we allemaal vertraging. Onzin, sleep dat ding aan de kant en rij gewoon door. Of nog beter "Wegens logistieke problemen heeft de trein een vertraging" Wat zijn in vredesnaam logistieke problemen? Is dat iets anders voor we hebben geen machinist of ik heb mijn koffie nog niet op en dus wachten jullie maar? | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:43 |
Vroeger reden er niet zo veel treinen dus waren de gevolgen van een verstoring minder erg. En hoe (en waarmee?) wou je een trein wegslepen als er nog vier achter staan bijvoobeeld? | |
thedude0 | woensdag 6 juni 2007 @ 14:45 |
kapitalisme ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:46 |
quote:Nee, met zn allen het zelfde verdienen zodat zelfontplooiing zinloos is en allemaal van de gemeenschappelijk verbouwde voedselvoorraad eten zonder enige innovatie whatsoever is zo lekker ideaal... | |
thedude0 | woensdag 6 juni 2007 @ 14:47 |
quote:zelfontplooiing heb ik helemaal geen zin in dus in dat opzicht zijn de andere systemen alleen maar handig | |
en_door_slecht | woensdag 6 juni 2007 @ 14:48 |
quote:Zei de man met Marx op z'n vlag. ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 6 juni 2007 @ 14:49 |
quote:En laat de rest van de wereld nu net helemaal geen boodschap hebben aan jouw lui-zijn. | |
en_door_slecht | woensdag 6 juni 2007 @ 14:50 |
MREn, heb jij btw een NS sensor in je FOK profiel? | |
SuperWeber | woensdag 6 juni 2007 @ 14:51 |
quote:Gelukkig is prorail verantwoordeliljk voor de meeste stroomstoringen. Een onderdeel van de overheid dus... | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:51 |
quote:Nee, maar Klaagbaak is beste subforum om onterechte jankers te vinden ![]() | |
thedude0 | woensdag 6 juni 2007 @ 14:53 |
quote:geen enkel systeem werkt zolang er mensen zijn die het proberen uit te buiten ![]() ns ![]() ![]() ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:54 |
quote:Niet alleen voor stroomstroringen, ook wisselstoringen, verkeersleidingsgeklungel en omroepen op het station is ProRail... al met al ongeveer 60% van de verstoringen | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 14:55 |
quote:Ga toch lekker op een onbewoond eiland zonder geld zitten luieren. Dan hebben we ook geen last van jou. | |
en_door_slecht | woensdag 6 juni 2007 @ 14:55 |
quote:Nu kun je ProRail van veel betichten, maar het echte probleem ligt in de politiek. Daar bestaat een discrepantie tussen wat redelijkshalve verwacht mag worden van de spoorsector en dat wat verwacht wordt. | |
thedude0 | woensdag 6 juni 2007 @ 14:56 |
quote:als je geen last van mij wilt hebben dan donder je zelf maar op, zo simpel is het ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:57 |
quote:NS buit niemand uit. Als ze minder vragen voor een kaartje, hebben ze niet genoeg geld voor nieuwe treinen en personeel. Blijft er uiteindelijk niets over en kun je met de fiets. Talpa buit ook niemand uit, die maken alleen handig gebruik van het feit dat schijnbaar 10% van de Nederlanders graag dom gehouden wordt met totaal inhoudsloze zielige jank- en realityprogramma's. Commercieel ingesteld begrijf speelt daar op in. Daarom is de meest inhoudsloze krant ook de grootste van het land. | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:58 |
quote:Ah, al een beetje ingeburgerd bij de nieuwe baas? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 14:59 |
Als er geen privatisering was geweest, dan had het de gemeenschap jaarlijks bakken met geld gekost. Nu werkt NS kostendekkend. De overheid investeert nu alleen maar in de infrastructuur en geeft subsidie voor onrendabele lijnen. Maar ook bij de onrendabele lijnen wordt er goed op de kosten gelet, zodat het mede door de subsidie winstgevend wordt. | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 15:00 |
quote:Dan ken jij de Nederlandse wet nog niet. Jij mag doen wat je wilt, maar je mag anderen niet tot last zijn. Ben je dat wel, worden er sancties opgelegd. | |
en_door_slecht | woensdag 6 juni 2007 @ 15:01 |
quote:Nee, dat is mijn nieuwe baas niet. Van Maarseveen gaf nog geen toestemming, toe zei ProRail: maar we hebben haast. Helaas Pindakaas dus. Nu bezig met Arcadis en Nedrailways/Nedbahnen. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 15:02 |
quote:Huilie ![]() | |
thedude0 | woensdag 6 juni 2007 @ 15:05 |
quote:...zegt iemand die gaat janken over mijn luiheid ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 15:08 |
quote:En terecht, want als jij te lui bent om te werken, draaien wij -de werkende mens- daar voor op. En dat willen we niet. | |
en_door_slecht | woensdag 6 juni 2007 @ 15:08 |
quote:Nee, jij vraagt van de rest van de wereld om voor jouw luiheid op te draaien. En dat idee kun je mooi vergeten, want we zijn hier geen groep Malle Henkies. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 15:09 |
quote:Blijf maar lekker in je ideale droomwereld ![]() | |
Socios | woensdag 6 juni 2007 @ 15:18 |
Ik vind de prijzen wel goed eigenlijk. ![]() |