abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50126704
Beste Fokkers,

Een vragje aan iedereen die steden Arnhem of Apeldoorn kent, je hoeft er dus niet te wonen. Mijn vriend en ik willen een huis gaan kopen...maar twijfelen nu tussen deze twee steden . We zijn vrij huiselijk ingesteld, dus het uitgaansleven is niet zo belangrijk voor ons. Het gaat ons om de kwaliteit van de omgeving, de huizen (rond 250000), het groen, winkelen, veiligheid en dat soort dingen.
Arnhem vind ik persoonlijk meer sfeer hebben, maar aan de andere kant heb je er ook veel meer slechte wijken en meer criminaliteit. Mensen die er wonen vind ik persoonlijk open en vriendelijk (in het algemeen). Over de bewoners van A'doorn weet ik niets. Hoe zijn de mensen daar? Wat kan je er overdag doen in de stad en de omgeving? Waar kan je lekker wandelen met je hond?
Alle reacties zijn welkom. Probeer wel een beetje objectief te blijven en niet met een antwoord komen van 'Arnhem is mooier, omdat ik er woon'
  † In Memoriam † dinsdag 5 juni 2007 @ 14:12:30 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_50126746
Hey, was jij niet het vriendinnetje van robbiericardo? Ramona?
pi_50126785
Nee, is maar een nickname.
pi_50127048
Arnhem is een grotere stad met meer criminaliteit en Apeldoorn heeft dit aanzienlijk minder. In Arnhem is wat meer te beleven. echter heeft Apeldoorn wat meer rust. Het ligt bij beide natuurlijk in welke buurt je wilt wonen.

Stel aan jezelf simpelweg de vraag of je stads of dorps wilt wonen...!
Stoer en ruig maar net geen tuig
  † In Memoriam † dinsdag 5 juni 2007 @ 14:22:26 #5
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_50127080
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:13 schreef Ramona1 het volgende:
Nee, is maar een nickname.
oooh, okay.
Robbie Ricardo was ook alleen maar een nickname.
pi_50127507
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:21 schreef hoppla het volgende:

Stel aan jezelf simpelweg de vraag of je stads of dorps wilt wonen...!
Woon nu in A'dam en zo'n drukte wil ik absoluut niet meer. Wat een vreselijke stad. Ik ga er in ieder geval graag weg. A'doorn zou meer dorps zijn als ik het goed begrijp, maar Arnhem vind ik zelf ook best dorps. Als alle winkels dicht zijn zie je nog maar weinig mensen in de stad. Typisch voor heel NL eigenlijk, met uitzondering van A'dam dan die ik niets vind... zo gekunsteld.
Dus je zit het...ik kom er niet uit .
pi_50127631
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:36 schreef Ramona1 het volgende:

[..]

Woon nu in A'dam en zo'n drukte wil ik absoluut niet meer. Wat een vreselijke stad. Ik ga er in ieder geval graag weg. A'doorn zou meer dorps zijn als ik het goed begrijp, maar Arnhem vind ik zelf ook best dorps. Als alle winkels dicht zijn zie je nog maar weinig mensen in de stad. Typisch voor heel NL eigenlijk, met uitzondering van A'dam dan die ik niets vind... zo gekunsteld.
Dus je zit het...ik kom er niet uit .
Even sfeer proeven in beide steden?

oja, eventueel ook belangrijk:

''Van de vijftig grootste gemeenten van Nederland, biedt Apeldoorn zijn inwoners het meeste natuurschoon vlakbij huis. Dat blijkt uit de Atlas voor Gemeenten 2005, die maandagavond 18 april in Rotterdam werd gelanceerd. De Atlas vergelijkt de vijftig grootste gemeenten van Nederland op veertig punten, die van invloed zijn op de aantrekkelijkheid als woongemeente dan wel als vestigingsplaats voor bedrijven''

bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/04/20/R391.htm
Stoer en ruig maar net geen tuig
pi_50127714
Bedankt dat je meedenkt, hier heb ik wel wat aan, ben gek op groen namelijk .
pi_50127844
Btw, ben ik beide steden vaak geweest, maar toch is het anders als je er woont. Die Atlas voor Gemeenten heb ik ooit gelezen, weet je of er een nieuwe ergens te lezen is, van 2006 of het liefst 2007?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:47:46 #10
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_50127861
Doe Apeldoorn, ben er geboren en alles is goed met me gekomen
pi_50127879
In de buurt van Arnhem zit een nog mooiere stad.....
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:49:39 #12
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_50127922
Ik zou voor Arnhem gaan zowiezo meer te beleven dan in Apeldoorn, Apeldoorn is echt saai, maar heeft wel weer mooie omgeving..
Arnhem is iets hipper, qua mensen en qua stad.
weet je wel?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:50:16 #13
147726 Puck1
pi_50127936
waarom trouwens keuze tussen deze twee steden?
en wil je wel in een stad wonen weer?
weet je wel?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:56:52 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50128120
Arnhem of Apeldoorn, tja
Ik zou in geen van beide willen wonen.
Maar als het dan moet, liever Arnhem. Apeldoorn is me te refo, te dorps, te nieuwbouw. Arnhem is natuurlijk tering crimineel, maar heeft wel sjeu.
En als je richting Sonsbeek gaat wonen, erg mooi. Arnhem heeft prachtige wijken buiten het centrum.
Maar als je in het oosten van het land wilt gaan wonen waarom dan niet in Deventer of Zutphen?
Prachtige gerestaureerde binnensteden uit de middeleeuwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50128831
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:48 schreef 43 het volgende:
In de buurt van Arnhem zit een nog mooiere stad.....
Mijn vriend z'n werk zit in A'doorn Daarom de keuze tussen deze twee steden. Nijmegen is erg mooie stad, als je op die doelt, maar files zijn een probleem.
Wil absoluut niet in een echte dorp wonen (behalve Huissen dan mss, dicht bij Arnhem en groen). We vinden beiden noorden van Arnhem heel mooi, maar of we dat kunnen betalen is een ander thema. Wil geen flat, maar een huis met een redelijke tuin voor mijn kat en hond, en voor ons natuurlijk.
Deventer en Zutphen sluiten we ook niet uit, maar ik ben bang dat ik er snel uitgekeken zou raken.
pi_50129474
Velp is misschien ook wat, dichterbij het centrum van Arnhem en ook veel groen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:07:01 #17
127981 Misstique
11-07-2014
pi_50132292
TS, stel deze vraag ook in Apeldoorn, Stad in het Groen lekkere pindageur!) Deel IV en Arnhem #13 - www.madeinarnhem.eu Daar kunnen ze je vast goed helpen. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_50134559
Ede geen optie?

[ Bericht 29% gewijzigd door tralalala op 05-06-2007 18:25:11 ]
pi_50134904
Als je uit Apeldoorn rijdt moet je via Arnhem, dus geen optie, sorry . Velp vind ik niet echt groen. Het moet groener.

Goed idee Misstique!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:35:45 #20
45206 Pietverdriet
pi_50135059
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:29 schreef Ramona1 het volgende:
Als je uit Apeldoorn rijdt moet je via Arnhem, dus geen optie, sorry . Velp vind ik niet echt groen. Het moet groener.

Goed idee Misstique!
Nee hoor, je kan binnendoor naar Velp vanuit Apeldoorn. (via Eerbeek)
Dieren is trouwens ook erg mooi, maar wel dorps.
pi_50135189
Ik bedoelde niet Velp, maar Ede. Was niet echt duidelijk inderdaad.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:44:01 #22
45206 Pietverdriet
pi_50135317
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:39 schreef Ramona1 het volgende:
Ik bedoelde niet Velp, maar Ede. Was niet echt duidelijk inderdaad.
Via Hoenderloo en Otterloo, erg mooie route trouwens
pi_50135560
Je bent net een navigatiesysteem .
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:52:10 #24
45206 Pietverdriet
pi_50135618
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:50 schreef Ramona1 het volgende:
Je bent net een navigatiesysteem .
Ben in de achterhoek opgegroeit en veel in die buurt gereden, met auto maar ook op de fiets.
pi_50138359
quote:

Goed idee Misstique!
Via Hoenderloo! Mooie route, maar je bent wel even onderweg, als we naar die buurt moeten nemen wij nooit de snelweg
pi_50147770
Nog enige reacties?
pi_50152843
Als velp niet groen genoeg is zou ik ook maar niet in arnhem gaan wonen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:57:21 #28
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_50152915
Voor 250000 heb je prachtige verdiepingen Vlakbij het centrum van Arnhem geloof ik, in de wijken Sint Marten, Burgemeesterswijk, Sonsbeek, kortom: met het park in je achtertuin en de winkelstraten en Korenmarkt op 10 minuutjes lopen. Kwa veiligheid, er is wel wat criminaliteit *schijnt*, maar dat heb ik net zo goed in Breda gezien (waar ik op kamers woon). Op zaterdagavond is er altijd ruzie in het centrum, waar dan vieze politiepaarden op af vliegen, maar meestal zijn het de Randstedelingen die een avondje in de provincie zijn, en niet snappen dat hun arrogantie niet gewaardeerd wordt, of groepen uit de achterhoek die de ruzie krijgen, wij Arnhemmers zijn heel vriendelijk

Enige is dat Arnhem op 1 staat kwa autodiefstal, maar da's logisch: veel snelwegen in de buurt + dichtbij Duitsland (lees:Polen).

Apeldoorn vond ik altijd vrij saai, en wat me opviel, was dat er veel uuwe enge mannetjes met jonge meisjes liepen, maar dat kan aan mij liggen. Ik heb gehoord dat de inwoners van Apeldoorn hun stad een dorp noemen, dus dat zegt denk ik ook wel wat over hoe en wat.

Oh ja, koop geen huis in de Nieuwstraat in het centrum, dan heb je kans dat je over 5 jaar natte voetjes krijgt
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 09:54:28 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_50154336
Apeldoorn vond ik wel mooi, maar wel erg rustig ! Ik ben er altijd veel geweest.

Maar bekijk Deventer eens! Dat is vlak tegen Apeldoorn! Je bent sneller van Deventer naar Apeldoorn dan Arnhem naar Apeldoorn! Het is altijd raak tussen Beekbergen en Schaarsbergen, of Hoenderloo en Schaarsbergen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:00:13 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_50154473
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:57 schreef Elvislives het volgende:

Oh ja, koop geen huis in de Nieuwstraat in het centrum, dan heb je kans dat je over 5 jaar natte voetjes krijgt

Ow en ontopic: Apeldoorn mag dan het meeste groen per inwonder hebben, in Arnhem heb je ingeklemd tussen de Veluwe en de Betuwe ook niet echt te klagen hoor
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:48:03 #31
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_50172404
quote:

Goed idee Misstique!
* Velpenaar meldt zich.

Ik ben het er mee oneens. De buurt waar ik woon staat vol met bomen en het bos ligt op minder dan 300 meter afstand. Zelfs al woon je in het zuidelijkste puntje van Velp, dan ben je (met de auto) nog binnen 5 minuten in het bos.
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:51:45 #32
147726 Puck1
pi_50193797
voor de plaats Dieren die hier al eerder werd genoemd zou ik al helemaal niet gaan, dan zou ik voor Brummen kiezen.
weet je wel?
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:56:08 #33
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_50193936
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:51 schreef Puck1 het volgende:
voor de plaats Dieren die hier al eerder werd genoemd zou ik al helemaal niet gaan, dan zou ik voor Brummen kiezen.
Dieren en Brummen lijkt me allebei niks, te veel afstand naar een stad.
pi_50194303
Als je vriend in Apeldoorn werkt en hij een hekel aan files heeft moeten jullie niet in Arnhem gaan wonen. Het stukje A50 valt meestal nog wel mee maar de binnenwegen die je van de snelweg naar Apeldoorn brengen zitten rond de spits aardig vol. Als je bijvoorbeeld vanaf Beekbergen komt dan kan je vaak maar stapvoets een afstand van 6 kilometer afleggen. Geen aanrader!

Overigens is Arnhem wel een leukere stad als Apeldoorn maar alleen omdat het uigaanscentrum veel gezelliger is.
pi_50194474
Ik heb overigens ooit ergens gelezen dat de gemeentebelastingen in Apeldoorn gemiddeld een stuk hoger zijn dan in Arnhem. Zeker weten doe ik dit overigens niet maar het is iets wat je kan checken natuurlijk. De huizenprijzen in Apeldoorn ook vrij hoog.
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:16:52 #36
147726 Puck1
pi_50196495
en?weet je al welke plaats het wordt?
weet je wel?
pi_50197449
Heb net op een website gemeentelijke belastingen berekend, het scheelt maar 30 euro. Als we voor A'doorn kiezen wordt dit verschil ruimschoots vergoed doordat we minder aan diesel en onderhoud van de auto moeten uitgeven. We hoeven dan helemaal geen diesel meer eigenlijk!
Hannoes, mijn vriend heeft inderdaad een enorm hekel aan in file staan (wie niet), maar hij raakt er echt gestresst van .Verder vinden we een nachtleven helemaal niet van belang, we gaan eens per jaar uit. We gaan liever overdag in bossen fietsen. Een kopje koffie of zo gaan drinken, een etentje doen we natuurlijk wel, maar dan overdag, lekker buiten zitten als het mogelijk is en van het zonnetje genieten.
Puck1, op dit moment lijkt het ons dus beter om toch voor A'doorn te kiezen. De beslissing is nog niet gevallen, maar het zou alles bij elkaar genomen een wijzere keuze zijn dan Arnhem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ramona1 op 07-06-2007 12:59:59 ]
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:54:56 #38
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_50197647
Apeldoorn zou wijzer zijn, Arnhem leuker en gezelliger. Maar ja, dat is míjn mening he
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_50197956
Dat geloof ik best. Maar goed, je kan het overal wel gezellig hebben, hangt deels ook van jezelf af denk ik.
pi_50233182
Weet iemand meer over Deventer? Is toch het overwegen waard denk ik. Mooie binnenstad.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:28:43 #41
45206 Pietverdriet
pi_50233899
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:07 schreef Ramona1 het volgende:
Weet iemand meer over Deventer? Is toch het overwegen waard denk ik. Mooie binnenstad.
Wat wil je weten?
Ga er eens kijken, is zeker een mooie binnenstad.
pi_50234111
Ik ben er een paar keer geweest, maar het is anders om er te wonen. Wil alles weten wat je me kan vertellen .
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:35:30 #43
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_50236377
Als je niet op zoek bent naar het uitgaansleven en je wilt rust en groen en je vriend werkt in Apeldoorn, dan lijkt mij de keuze erg eenvoudig.
Apeldoorn heeft heel wat mooie stukken groen, waar je leuk kunt wandelen met de hond of waar je kunt fietsen.
Apeldoorn behoort bij de beste fieststeden van Nederland
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_50237124
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:35 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Als je niet op zoek bent naar het uitgaansleven en je wilt rust en groen en je vriend werkt in Apeldoorn, dan lijkt mij de keuze erg eenvoudig.
Apeldoorn heeft heel wat mooie stukken groen, waar je leuk kunt wandelen met de hond of waar je kunt fietsen.
Apeldoorn behoort bij de beste fieststeden van Nederland
En wat vind je van Deventer dan? Is erg dicht in de buurt namelijk. Arnhem valt af denk ik, zou beter de topic kunnen omdopen tot 'Apeldoorn of Deventer?'
  vrijdag 8 juni 2007 @ 15:32:53 #45
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_50240736
Deventer ken ik alleen van mijn studie tijd. Maar qua criminaliteit zal het ook wel boven Apeldoorn liggen al zijn ze de laatste tijd goed bezig in Deventer met oa de lokfiets

Apeldoorn is redelijk normaal, maar ja ik woon al mijn hele leven in Apeldoorn, dus dan wordt het al snel normaal, denk ik.

Misschien kan de wiki jullie ook nog helpen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Deventer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apeldoorn_(stad)

Volgens mij kun je wel iets goedkoper wonen in Deventer, misschien dat dat de doorslag zal geven, aangezien je toch de meeste tijd in en om je huis door zal brengen.

Voor het wandelen met de hond of het fietsen zou ik voor Apeldoorn gaan, maar ja vanuit Deventer ben je ook zo in de beurt van Apeldoorn en kun je dus weer prima wandelen/fietsen.

Misschien is er iemand uit Deventer die je wat meer over Deventer kan vertellen qua daadwerkelijk wonen.

En ik zou een Topic report aanmaken met het verzoek of ze de Topic titel kunnen aanpassen naar Apeldoorn of Deventer.
Topicreport kun je aanmaken door op het uitroepteken naast de topictitel te klikken.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_50242046
Wiki is al lang uitgepluisd, maar toch bedankt. Op internet is er veel te vinden maar het is niet de informatie uit de eerste hand.
En bedankt voor de tip over Topic report, heb het gelijk gedaan. Nu afwachten maar .
pi_50243423
Apeldoorn om te wonen (rustig, netjes en toch ook aardig groot centrum) en voor een lekker dagje uit om te winkelen of/en een terrasje pakken, dan ben je zo in Arnhem, Deventer en Zutphen.
Dat bevalt ons prima
Ik houd van mijzelf... en dat is wederzijds
pi_50243914
Zelf woon ik al bijna 4 jaar in Deventer op kamers. Binnenstad is absoluut mooi. De IJsselvallei is bijzonder en aan de kant van de IJssel (De Worp) kun je erg mooi wandelen. Voor de rest kan de stad me niet bekoren. Het is net een crimineel dorp. Deventer oogt ook heel dorps. Groen heb je wel zo hier en daar. (Met name Borgele, Platvoet en Zandweerd-Noord). Het is wel een rode rauwe arbeidersstad. Als ik afgestudeerd ben ga ik er dan ook meteen weg. Als je echt van wonen houdt, dan weet ik zeker dat Apeldoorn meer in de smaak zal vallen. Enige nadeel is dat het centrum van Apeldoorn ten opzichte van Deventer beslist niet tof is.

Deventer loopt ook wel wat achter qua voorzieningen. Zo hebben we nooit een fatsoenlijke bioscoop gehad. Dat is nog maar één voorbeeld. De (trein)verbindingen van Deventer zijn wel goed (ook al is het station te klein, maar daar wordt binnen nu en een jaar wat aan gedaan.. er komt een 3de perron). De Deventer mentaliteit ken ik niet echt, heb immers alleen maar met studenten wat van doen. Vergeet niet dat qua inwoneraantal en qua oppervlak Deventer een slag kleiner is dan Apeldoorn. Deventer is lang gestrekt en vooral langs de spoorwegen gebouwd (van Colmschate Oost naar Deventer-Borgele is het bijvoorbeeld 10 km!!!, maar van noord naar zuid, bijvoorbeeld van het centrum naar schalkhaar/brinkgreverweg is het maximaal 2 km.) Apeldoorn is veel groter én compacter!

[ Bericht 24% gewijzigd door ghizzer op 08-06-2007 17:04:45 ]
pi_50243992
Zoals je zegt als uitgaan je niets uit maakt en van de omgeving wilt genieten zou ik zeker voor apeldoorn gaan!

Arhnem is meer criminaliteit, je kan er wel erg leuk en gezellig uitgaan.
Apeldoorn is meer rustig, mooie stad.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:06:52 #50
127981 Misstique
11-07-2014
pi_50248338
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:53 schreef Ramona1 het volgende:

[..]

En wat vind je van Deventer dan? Is erg dicht in de buurt namelijk. Arnhem valt af denk ik, zou beter de topic kunnen omdopen tot 'Apeldoorn of Deventer?'
Ik verwijs je in dat geval door naar Deventer #10 Dol op Deventer ; daar zitten de experts.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')