een 12" speaker heeft normaal wel meer 'warmte' van zichzelf dan een 10" Warmte zit niet in de basfrequenties, dus als je die boost krijg je niet echt vaak goed resultaat. De basknop op veel versterkers boost vaak 20-300 hz, terwijl warmte zoals die bedoeld wordt vaak pas bij 200 hz begint en doorgaat tot 500 ofzo.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:29 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja ik gooi niet extra bass er in om me sound lelijk te maken. Maar soms probeer ik wel mee warmte er in te stoppen maar dan wordt het snel dat het nergens naar klinkt. Dan hou je wel een soort van mooi scheel geluid (is dat dan ene open-geluid ofzo?) maar niet lekker warm voor blues ofzo.
Zowel die 2x10" als die 1x12" heeft een open achterkant, maar dan kunnen ze nog steeds overhit raken? Anders zet ik der wel een kleine ventilator in op een baterij ofzo![]()
Ok ik zal es proberen met dat tone. Tone is neem ik aan de mids?quote:Op zondag 10 juni 2007 13:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
een 12" speaker heeft normaal wel meer 'warmte' van zichzelf dan een 10" Warmte zit niet in de basfrequenties, dus als je die boost krijg je niet echt vaak goed resultaat. De basknop op veel versterkers boost vaak 20-300 hz, terwijl warmte zoals die bedoeld wordt vaak pas bij 200 hz begint en doorgaat tot 500 ofzo.
probeer voor meer warmte es je tone knop op de gitaar een stuk terug te draaien!
die jtm's hebben idd een open achterkant, maar het is het buizengedeelte wat overhit kan raken en die zit een beetje tegen het plafond (de bovenste plank van de kast) te koekeloeren waardoor niet veel warmte wegkan.
oooh, die knop, meestal doe ik dat ook maar die pot is altijd zo abrubt. Ik heb trouwens een telecaster van London City.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
De toneknop op je gitaar zelf......zo'n draaipodje is dat, naast je volumedraaiknop. Of wat voor gitaar heb je dan?
oververhitting is makkelijk op te lossen met een ventilatortje ja!
maar, ook bij iedere amp?quote:Op zondag 10 juni 2007 17:40 schreef Deansensitized het volgende:
Heb mijne altijd vol open, bij iedere gitaar.
het heeft een snaar te weinigquote:
quote:Op zondag 10 juni 2007 21:08 schreef Falcon4ever het volgende:
een apple basgitaar z0mg iBass
Ja maar jij bent bevoordoordeelt met je London Cityquote:
Nee, ik bedoel 1 snaarquote:Op zondag 10 juni 2007 21:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
![]()
Sphinx, Het is sowieso een 4 snaar dus das 2 te weinig he![]()
En de zwarte slagplaat staat nog best tof omdat de body zegmaar niet egaal loopt en mat zwart is.
maar dat zie je niet op de crappy telefoonfoto.
quote:Op zondag 10 juni 2007 21:15 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja maar jij bent bevoordoordeelt met je London City![]()
Heeft de bassist van Findel ook.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:08 schreef Falcon4ever het volgende:
een apple basgitaar z0mg iBass
Ja ik ben soort van een luie bassist, vandaar de 4 snaarquote:Op zondag 10 juni 2007 21:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel 1 snaar
zonder 5e snaar kun je niet laag genoeg![]()
en jah. eigenlijk ziet ie er best wel tof uit![]()
Jepquote:
Idd, zijn hele fijne bassen, lekker geluid ook. Actief toch?quote:Op zondag 10 juni 2007 22:28 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Jep![]()
Heeft even wat gekost maar het is de investering wel waard!
Hij klinkt tofquote:Op zondag 10 juni 2007 20:10 schreef VaderJacob het volgende:
Hier nog wat brakke telefoonfoto's van mij laatste aanwinst!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
hahaquote:Op zondag 10 juni 2007 23:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nu vraag ik me alleen af waarom jullie alle 4 HIM als minst favo artiest hebben staan........
quote:Op zondag 10 juni 2007 23:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nu vraag ik me alleen af waarom jullie alle 4 HIM als minst favo artiest hebben staan........
Dus in feite zeg je zelf al dat HIM zeikmuziek isquote:Zeikmuziek ben ik niet zo weg van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |