Niks mis met patat van bram of verhage of van ma.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk logisch dat ze het in Nederland geen frieten noemen. Dat zou ik namelijk met het "product" dat ze daar in een frituur voorschotelen ook niet durven doen.
hah zeker nog nooit bij van gogh patat gehaaldquote:Op zondag 3 juni 2007 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk logisch dat ze het in Nederland geen frieten noemen. Dat zou ik namelijk met het "product" dat ze daar in een frituur voorschotelen ook niet durven doen.
mayo of patatsaus dus..quote:Op zondag 3 juni 2007 23:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
gewoon patat met (of je nu mayo of fritesasu krijgt maakt niet uit)
en idd oorlog is gewoon sateh en mayo/fritesaus eventueel met ui
Frietsaus is de saus die je bij bijvoorbeeld bij de mac == saus voor gefrituurde dingen. Op de verpakking staat ook pata en een kraket enzo... Maarjah we hebben verhage mot joppie sausquote:Op zondag 3 juni 2007 23:27 schreef JackHerrer het volgende:
Hoe noemen ze dan de frietsaus in de Randstad? Gewoon mayo? En wat ik ook niet snap is dat een patatje oorlog alleen sate en frietsaus is, een beetje oorlog heeft ook nog curry en uitjes.
Tegenwoordig hebben ze volgens mij in de meeste cafetaria frietsaus ipv mayo.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:36 schreef switchboy het volgende:
[..]
Frietsaus is de saus die je bij bijvoorbeeld bij de mac krijgt. Mayo/Mayonaise is dat witte spul![]()
maar ze noemen het mayoquote:Op zondag 3 juni 2007 23:37 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben ze volgens mij in de meeste cafetaria frietsaus ipv mayo.
pfff en dan nog zijn in der gradatie mayo wel 100 verschillende smakenquote:Op zondag 3 juni 2007 23:43 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Jammer genoeg wel, want echte mayonaise is veel lekkerder, maar dat is weer een ander topic.
Van vieze zure franse tot heerlijk zoete hollandsequote:Op zondag 3 juni 2007 23:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
pfff en dan nog zijn in der gradatie mayo wel 100 verschillende smaken
onbegonnen werk
quote:
Een frituur/friteuse. Maar ben ook al bij mensen geweest die een ouderwetse ketel met vet op het vuur hadden staan.quote:Op maandag 4 juni 2007 02:41 schreef Cinch het volgende:
Ik vraag me toch af he, waar doen al die patat noeps hun aardappelen in als ze thuis friet/patat whatever maken?
Wij doen t gewoon in de frituur, maar jullie?
Hoeft niet.. Het gaat alleen wat sneller als je grotere hoeveelheden wil eten. Effe 'voorbakken'.quote:Op maandag 4 juni 2007 02:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze weten in Nederland toch wel dat je frieten 2x moet frituren, mag ik hopen ...
Kijk dat bedoel ik dus. Dat is nu het verschil tussen een Belgische friet en wat men in Nederland probeert te maken. Voorbakken, het vet eruit schudden en laten drogen en dan opnieuw bakken is essentieel als je een mooie krokante friet wil krijgen. En geen slappe vettige patat ... (het vet uit het midden van de friet moet eruit voor je de rand gaat bakken)quote:Op maandag 4 juni 2007 02:45 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Hoeft niet.. Het gaat alleen wat sneller als je grotere hoeveelheden wil eten. Effe 'voorbakken'.
Ik eet geen patat. Ik eet friet.quote:Op maandag 4 juni 2007 02:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus. Dat is nu het verschil tussen een Belgische friet en wat men in Nederland probeert te maken. Voorbakken, het vet eruit schudden en laten drogen en dan opnieuw bakken is essentieel als je een mooie krokante friet wil krijgen. En geen slappe vettige patat ... (het vet uit het midden van de friet moet eruit voor je de rand gaat bakken)
Je zou je moeten schamen om iets wat je niet voorbakt friet te noemenquote:
Nogmaals. Ik eet friet. Geen patatquote:Op maandag 4 juni 2007 02:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je zou je moeten schamen om iets wat je niet voorbakt friet te noemen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |