Als ik één kostbaar lichaamsdeel zou moeten noemen, zijn het mijn ogen. Ik ben erg visueel ingesteld, en zou graag willen dat ik mét ogen verbrand of begraven wordt. Afnemen van mijn hoornvlies, ook na mijn dood, voelt als ontvreemding.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Waarom je hoornvlies niet dandat snap ik niet. Van mij mogen ze alles hebben, ik leef toch niet meer.
Ik wil echt niet zien hoe al die spinnen en mieren over mijn gezicht heen kruipen daar onder de grond hoor.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ik één kostbaar lichaamsdeel zou moeten noemen, zijn het mijn ogen. Ik ben erg visueel ingesteld, en zou graag willen dat ik mét ogen verbrand of begraven wordt. Afnemen van mijn hoornvlies, ook na mijn dood, voelt als ontvreemding.
Er is geen enkel rationeel argument hiervoor, maar ik heb recht op die emotie. Mijn lichaam, jeweettoch.
Daarom ga ik ook voor verbranding. En dan mijn as uitstrooien in de duinen, bij oostenwind.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:33 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik wil echt niet zien hoe al die spinnen en mieren over mijn gezicht heen kruipen daar onder de grond hoor.
Wat dacht je er van als je opgebaard ligt? Beetje raar gezicht zonder ogen of huid. Denk je niet?quote:Op zondag 3 juni 2007 11:29 schreef poepeneesje het volgende:
Van mij mogen ze alles hebben. Ik merk er toch niets meer van en mijn nabestaanden ook niet dus.
Irrationele gedachte, jouw leven is evenveel waard als die van degene die op een orgaan wacht.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:52 schreef tlepel het volgende:
Van mij mogen ze niets hebben.Ik wil niet dat iemand sta te popelen om mijn dood.
Dan moet je ook nog in het ziekenhuis overlijden.Overlijd een donor op straat kunnen ze al niets meer met je organen
Ik ben bang dat als je als donor ziek bent en in ziekenhuis ligt ,de behandeling minder goed is omdat je donor bent
Als er iets weggehaald wordt bij je, dan wordt het altijd zo gedaan dat het niet zichtbaar is.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:48 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Wat dacht je er van als je opgebaard ligt? Beetje raar gezicht zonder ogen of huid. Denk je niet?
Prima hoor. Als je dan maar niet zo hypocriet bent wel een orgaan te accepteren.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:52 schreef tlepel het volgende:
Van mij mogen ze niets hebben.Ik wil niet dat iemand sta te popelen om mijn dood.
Dat heeft toch niets met jouw keuze voor/tegen te maken?? Je zit gewoon smoesjes te verzinnen.quote:Dan moet je ook nog in het ziekenhuis overlijden.Overlijd een donor op straat kunnen ze al niets meer met je organen
Wat moet jij een paranoide kutleven hebben.quote:Ik ben bang dat als je als donor ziek bent en in ziekenhuis ligt ,de behandeling minder goed is omdat je donor bent
men gaat pas na je dood kijken of je donor bent. niet terwijl je nog leeft.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:52 schreef tlepel het volgende:
Dan moet je ook nog in het ziekenhuis overlijden.Overlijd een donor op straat kunnen ze al niets meer met je organen
Ik ben bang dat als je als donor ziek bent en in ziekenhuis ligt ,de behandeling minder goed is omdat je donor bent
quote:Op zondag 3 juni 2007 12:14 schreef poepeneesje het volgende:
Ze schrapen het gewoon van je oog af als ze het er al afhalen.
Als al je organen weg zijn ben je dood, geen zorgenquote:Op zondag 3 juni 2007 12:17 schreef IHVK het volgende:
Stel men denkt dat je dood bent, maar je bent niet dood en toch zijn al je organen weg.
Lijkt me best kut.
Is dat ooit voorgekomen?
True, maar ik bedoel, dat ze opmerken dat je nog leeft terwijl ze je organen eruit halen.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:18 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Als al je organen weg zijn ben je dood, geen zorgen
Daarnaast is het zo dat niet al je organen, hergebruikt kunnen worden.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:18 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Als al je organen weg zijn ben je dood, geen zorgen
Je bent sowieso hersendood. Je lichaam wordt alleen nog kunstmatig in leven gehouden. Je voelt helemaal niets meer, omdat je hersenen niet meer functioneren.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
True, maar ik bedoel, dat ze opmerken dat je nog leeft terwijl ze je organen eruit halen.
Je hebt vast wel nog een paar minuten te leven hoor.
Er zijn wel vaker mensen waarvan gedacht wordt dat ze hersendood zijn die op eens "tot leven komen".quote:Op zondag 3 juni 2007 12:22 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Je bent sowieso hersendood. Je lichaam wordt alleen nog kunstmatig in leven gehouden. Je voelt helemaal niets meer, omdat je hersenen niet meer functioneren.
Ik had in een column ook nog gelezen, dat de meeste organen ook gewoon afgekeurd worden.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:21 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Daarnaast is het zo dat niet al je organen, hergebruikt kunnen worden.
Sowieso duurt het even voordat ze kunnen beginnen met verwijderen van organen. Ook omdat de familie enzo afscheid wil nemen en ze controleren vast wel voordat je open gesneden wordt of je nu daadwerkelijk hersendood bent of niet.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er zijn wel vaker mensen waarvan gedacht wordt dat ze hersendood zijn die op eens "tot leven komen".
Maar organen zoals longen enzo kunnen naar mij weten niet hergebruikt wordenquote:Op zondag 3 juni 2007 12:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik had in een column ook nog gelezen, dat de meeste organen ook gewoon afgekeurd worden.
quote:Op zondag 3 juni 2007 12:26 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Sowieso duurt het even voordat ze kunnen beginnen met verwijderen van organen. Ook omdat de familie enzo afscheid wil nemen en ze controleren vast wel voordat je open gesneden wordt of je nu daadwerkelijk hersendood bent of niet.
Dat zal vast ook waar zijn, maar ik had het over organen die wel gebruikt worden.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:27 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Maar organen zoals longen enzo kunnen naar mij weten niet hergebruikt worden.
ENORM vaak zelfs (althans dat men denkt dat die persoon dood is maar dat niet werkelijk is. Als je organen weg zijn ben je gewoon echt doodquote:Op zondag 3 juni 2007 12:17 schreef IHVK het volgende:
Stel men denkt dat je dood bent, maar je bent niet dood en toch zijn al je organen weg.
Lijkt me best kut.
Is dat ooit voorgekomen?
Wat dan precies?quote:Op zondag 3 juni 2007 12:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat zal vast ook waar zijn, maar ik had het over organen die wel gebruikt worden.
Verder ga ik waarschijnlijk ook een codicil invullen binnenkort , maar ik moet eerst duidelijkheid over bepaalde kwesties.
Ik weet er te weinig van af om te kunnen zeggen of ik wel of niet donor wil wordenquote:Op zondag 3 juni 2007 12:16 schreef snellejelle het volgende:
[..]
men gaat pas na je dood kijken of je donor bent. niet terwijl je nog leeft.
Zoek eens informatie op het internet zou ik zeggen.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:34 schreef tlepel het volgende:
[..]
Ik weet er te weinig van af om te kunnen zeggen of ik wel of niet donor wil worden
hoe lang wachten ze eigenlijk?quote:Op zondag 3 juni 2007 12:26 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Sowieso duurt het even voordat ze kunnen beginnen met verwijderen van organen. Ook omdat de familie enzo afscheid wil nemen en ze controleren vast wel voordat je open gesneden wordt of je nu daadwerkelijk hersendood bent of niet.
Smoesjes verzinnenquote:Op zondag 3 juni 2007 12:14 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Prima hoor. Als je dan maar niet zo hypocriet bent wel een orgaan te accepteren.
[..]
Dat heeft toch niets met jouw keuze voor/tegen te maken?? Je zit gewoon smoesjes te verzinnen.
[..]
Wat moet jij een paranoide kutleven hebben.
Ik denk dat wel mee zal vallen. Daarnaast als jij daar ligt, dan denk ik niet dat je het bewust meemaakt.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Al gedaan.![]()
Vergissingen over de dood is voor mij de belangrijkste kwestie.
Al sla je me dood, ik denk dat ze het wel zo snel mogelijk willen afronden.quote:
Dat is echt een hele achterhaalde gedachte, en een excuus dat je voor jezelf maakt.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:52 schreef tlepel het volgende:
Ik ben bang om dood te gaan terwijl ik eigenlijk nog een heel leven voor me gehad zou hebben.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:43 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik denk dat wel mee zal vallen. Daarnaast als jij daar ligt, dan denk ik niet dat je het bewust meemaakt.
Ben je bang om dood te gaan of ben je bang voor de pijn?
extra gevaarlijk dus met Tetradotoxin vergifitigingquote:Op zondag 3 juni 2007 12:44 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Al sla je me dood, ik denk dat ze het wel zo snel mogelijk willen afronden.
Ik geef je geen ongelijkquote:Op zondag 3 juni 2007 12:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben bang om dood te gaan terwijl ik eigenlijk nog een heel leven voor me gehad zou hebben.
Vrij logische gedachte eigenlijk.
wel geholpen willen worden maar zelf niet helpen...quote:Op zondag 3 juni 2007 12:39 schreef tlepel het volgende:
[..]
Smoesjes verzinnen![]()
een kutleven hebben![]()
jij bent in iedergeval niet de persoon die mij over de drempel kan krijgen![]()
Einde discussie
ik donor NEE
wel hypocriet genoeg om er 1 te willen ontvangen![]()
Ok, ik ga het eerst onderzoeken denk ik.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:50 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik geef je geen ongelijk. Maar ach ik geloof het allemaal wel, als ik dood ben ben ik dood.
Hoe groot is nou de kans dat je vergifitigd wordtquote:Op zondag 3 juni 2007 12:48 schreef merino het volgende:
[..]
extra gevaarlijk dus met Tetradotoxin vergifitiging
dacht dat je pas na een week echt zeker kon zijn dat iemand dood is
Evenquote:Op zondag 3 juni 2007 12:26 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Er is teveel onduidelijk, misschien had BNN in de show een voorlichtingscampagne moeten verwerken.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:54 schreef Fastmatti het volgende:
Ik begin me echt kapot te ergeren aan de discussie. Er wordt gesuggereerd dat iedereen zijn organen geschikt zijn. Terwijl het er eigenlijk op neer komt dat alleen jonge verkeersslachtoffers in aanmerking komen. Het argument dat je pas zou moeten mogen ontvangen als je orgaandonor bent is dan ook echt flauwekul. Want zodra je een orgaan moet ontvangen ben je eigenlijk meteen niet meer geschikt als donor.
Dat TS het hoornvlies er niet uit laat halen is ook wel verstandig hoor. Want dit zie je dus wel behoorlijk goed. Sowieso wordt je lichaam behoorlijk geel.
Natuurlijk gebeurt het. Sowieso vertrouw ik niet zo op de artsen, vooral niet als het orgaan naar een bekende van hem of haar moet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |