abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:42:15 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50036400
Wat zijn nu de leukste/ mooiste staten om te wonen en waarom?

Ik ben alleen geinteresseerd in meningen van mensen die daadwerkelijk in de USA wonen of gewoond hebben en dus niet in meningen van mensen die alleen iets op TV hebben gezien

Om te voorkomen dat mensen alleen de staat gaan posten waar ze nu wonen zou het het leuk zijn als de USA gangers een persoonlijke top-3 (of top-5, is nog beter) posten van wat volgens hun de meest aantrekkelijke staat is, met gedegen onderbouwing uiteraard

Daarnaast mag je ook nog een bottom-3 posten van de 3 staten waar je het minst graag zou wonen (ook onderbouwd).

Ik ben oprecht benieuwd
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_50036438
Waar woont the A-Team? Nou daar..
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:53:50 #3
177810 Evenveel
en niet minder
pi_50036724
Ik ben ook heel benieuwd...

In welk deel van het land kun je het best terecht als de een in de biologie zit en de ander in de ICT? Maar wel zo dat je gewoon een huis met tuin kan hebben zonder elke dag 2 uur naar je werk te hoeven rijden... Wie weet daar wat meer over? Zijn er delen waar veel labs zijn met mensen te kort en IT ook wel e.e.a. aan software ontwikkelaars kan hebben? En ik dacht dan aan minder grote steden (geen NYC en Chicago ofzo)...
Doei.
pi_50036734
Cali
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:55:10 #5
177810 Evenveel
en niet minder
pi_50036748
Ohja, en ook geen Californie.
Doei.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:56:49 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50036792
Ik woon in NH (New Hampshire) en heb alleen daar ervaring mee, dus vergelijken met andere staten kan ik het niet echt. Maar goed.

Ik vind het hier heerlijk. De natuur is prachtig (bergen, meren, bossen, kust, alles heb je hier en je kunt er binnen een uur zijn), hoewel de heuvels echt fietsen lastig maken (vooral met mijn conditie).
De mensen zijn er aardig, en ik denk steeds meer dat het "how are you" niet alleen een beleefdheidsvorm is.
Het leven is niet zo heel duur. Er is geen sales tax, zoals in veel andere staten, en geen inkomstenbelasting. Daar tegenover staat wel dat je belasting betaalt over je bezit...
Boston, de grootste stad in de buurt, is makkelijk bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.
Het weer is ook best lekker. Echte winter, niet al te warme zomer, af en toe een bui (en af en toe een overstroming).

Nadeel is wel dat dit zeg maar een beetje de provincie is en vooral het echte theater mis ik. Elke keer naar Boston schiet ook niet echt op.

New Hampshire is ook best "beroemd". We zijn de eerste staat waar nieuwe presidentskandidaten komen prediken, we hebben een president geleverd (Franklin Pierce) en Mount Washington heeft het vreselijkste weer op aarde.

Ze geloven hier nog in eigen verantwoordelijkheid, waardoor oa gordels en helmen niet verplicht zijn voor mensen boven de achttien.

Al met al had ik het (veel) slechter kunnen treffen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:00:01 #7
177810 Evenveel
en niet minder
pi_50036895
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:56 schreef wonderer het volgende:
Ik woon in NH (New Hampshire) en heb alleen daar ervaring mee, dus vergelijken met andere staten kan ik het niet echt. Maar goed.

Ik vind het hier heerlijk. De natuur is prachtig (bergen, meren, bossen, kust, alles heb je hier en je kunt er binnen een uur zijn), hoewel de heuvels echt fietsen lastig maken (vooral met mijn conditie).
De mensen zijn er aardig, en ik denk steeds meer dat het "how are you" niet alleen een beleefdheidsvorm is.
Het leven is niet zo heel duur. Er is geen sales tax, zoals in veel andere staten, en geen inkomstenbelasting. Daar tegenover staat wel dat je belasting betaalt over je bezit...
Boston, de grootste stad in de buurt, is makkelijk bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.
Het weer is ook best lekker. Echte winter, niet al te warme zomer, af en toe een bui (en af en toe een overstroming).

Nadeel is wel dat dit zeg maar een beetje de provincie is en vooral het echte theater mis ik. Elke keer naar Boston schiet ook niet echt op.

New Hampshire is ook best "beroemd". We zijn de eerste staat waar nieuwe presidentskandidaten komen prediken, we hebben een president geleverd (Franklin Pierce) en Mount Washington heeft het vreselijkste weer op aarde.

Ze geloven hier nog in eigen verantwoordelijkheid, waardoor oa gordels en helmen niet verplicht zijn voor mensen boven de achttien.

Al met al had ik het (veel) slechter kunnen treffen
- wat voor werk doe je?
- hoelang zit je er al (blijf je er voor altijd)?
- is er in jouw sector veel te vinden?
- hoe zijn de huizenprijzen?
Doei.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:01:21 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50036942
Ik heb 't eigenlijk wel naar m'n zin hier in 'greater' Grand rapids. Zo'n miljoen inwoners maar toch niet te groot.

Een uurtje noordwaarts en je zit in de 'rimboe' waar je kans hebt grizlies en poema's tegen het lijf te lopen. 't Is nog vrij wild in het noorden van Michigan.

Zelf woon ik in de natuur: Kom dagelijks wasberen, kolibries en ander soort gespuis tegen. I love trees.

Wonen in een grote stad vind ik niks, 't is me te druk en te gehaast allemaal. Chicago en NYC zijn leuk voor een paar dagen maar dan heb ik het wel gezien.

De economie in MI is prut op dit moment: Teveel en te lang afhankelijk zijn van de auto-industrie is daar de grootste oorzak van. Wel timmeren ze aan de weg op het gebied van gezondheidszorg en ICT.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:07:26 #9
71919 wonderer
pi_50037129
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Evenveel het volgende:

[..]

- wat voor werk doe je?
- hoelang zit je er al (blijf je er voor altijd)?
- is er in jouw sector veel te vinden?
- hoe zijn de huizenprijzen?
Ik schrijf boeken Verder heb ik geen betaalde baan
Het plan is dat ik er voorlopig wel blijf zitten (ik zit er nu een jaar) maar ik kan niet zo ver in de toekomst kijken dus daar doe ik verder geen uitspraken over. Tien jaar geleden zei ik dat ik noooooit naar Amerika zou gaan, kutland
Mijn partner werkt in de IT (dat zocht je toch?) en daar is op zich wel wat in te vinden geloof ik, maar er is hier geen grote sector of zo. Ja, retail en services
Huizenprijzen liggen ergens tussen heel goedkoop en heel duur in, helaas. Voor ons is een huis nog niet te betalen (maar we zijn vrij kieskeurig). Wel veel vrijstaand gedoe hier met tuintjes (grasvelden).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:11:46 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50037244
Maar afgezien van de eigen staat zou ik graag eens horen wat volgens de USA gangers andere aantrekkelijke en onaantrekkelijke staten zijn. Ik weet dat de USA groot is dus je kent misschien niet veel meer dan alleen je eigen staat, maar inwoners van de USA zullen er toch een betere kijk op hebben dan buitenstaanders. Je hebt ook vrienden en collegas die uit andere staten komen en daarover vertellen, etc etc...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:15:17 #11
71919 wonderer
pi_50037350
Overal waar de zon meer schijnt dan in Nederland zou ik niet willen wonen. Verder kunnen de meeste "conservative" staten me gestolen worden en de onbetaalbare ook Daarnaast "moet" ik aan de kust wonen. In het binnenland word ik claustrofobisch.

Eigenlijk blijft voor mij alleen New England over. Lekker Europees ingesteld
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:20:34 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50037514
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:11 schreef SeLang het volgende:
Maar afgezien van de eigen staat zou ik graag eens horen wat volgens de USA gangers andere aantrekkelijke en onaantrekkelijke staten zijn. Ik weet dat de USA groot is dus je kent misschien niet veel meer dan alleen je eigen staat, maar inwoners van de USA zullen er toch een betere kijk op hebben dan buitenstaanders. Je hebt ook vrienden en collegas die uit andere staten komen en daarover vertellen, etc etc...
Ja maar goed, zoiets kun je pas echt beoordelen als je er wat langer hebt doorgebracht.

Wat dat betreft heb ik wel wat ervaring met Toronto en omgeving in Canada. Dat lijkt me ook een mooie plek om te wonen.

Maar zoals wonderer ook al zegt, ik hou ervan om dicht bij het water te wonen. Misschien verkas ik nog wel eens naar Holland. Holland in Michigan dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 3 juni 2007 @ 17:55:25 #13
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_50065614
Ik woon zelf in Boise in Idaho wat erg prettig wonen is moet ik zeggen om de volgende redenen:
- Boise is niet zo heel groot, Boise zelf + all randgemeenten is zo'n 400.000 mensen, wat voor amerikaanse begrippen een kleine stad is, alhoewel we nu wel de op 3 na grootste stad van het noordwesten zijn, na Seattle (±2,5 miljoen) en Portland (±1,5 miljoen). Ondanks dat het niet zo heel groot is heeft het wel alles wat een grote stad te bieden heeft. We hebben hier alle grote winkelketens, theater, concerten, etc
- Boise is betaalbaar. Je kan hier leuke vrijstaande huizen kopen rond de $150.000 - $250.000 wat in vergelijking met bv de grote steden, zoals LA, San Fransisco, New York, etc heel goedkoop is. In een grote stad betaal je voor zo'n zelfde huis $800.000 of meer.
- Dichtbij de natuur. Ik kan binnen 15 minuten middenin de bergen/bossen staan. Lekker kamperen in de vrije natuur, wildwater varen, etc, etc. Het lokale ski resort is ook maar 35 minuten rijden en een seizoens pas kost maar $250 om het hele seizoen (eind november t/m begin april) te kunnen skieėn.
- Autos zijn hier betaalbaar (dit geld voor heel amerika). Je kan hier al een leuk autootje vanaf $15.000 kopen waar je voor dezelfde auto in NL minstens ¤ 25.000 of meer kwijt bent. Benzine is betaalbaarder dan in NL, maar schijn bedriegt, de meeste autos hier zijn een flink stuk minder zuining dan in NL, dus al met al ben je niet zo heel veel goedkoper uit per 100 km rijden.
- Grootste nadeel van Boise is dat het openbaar vervoer heel erg slecht is. Je kan wel zeggen dat het bijna niet bestaat. Boise is nog te klein om een metro, etc te hebben, dus zonder auto kom je hier nergens.

Ik woon hier nu ruim 5 jaar, werk bij HP en ben niet van plan om ooit weg te gaan. Heb het hier prima naar mijn zijn.
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
  zondag 3 juni 2007 @ 18:21:20 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50066398
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden....

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 3 juni 2007 @ 19:33:59 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_50068525
Zo'n 9 jaar geleden heb ik bij een Hispanic familie in Albuquerque, New Mexico gewoond, dus kwa wonen ken ik alleen die staat. NM is geweldig, maar het is er vrij arm en kan geweldadig zijn.

Alles bij elkaar ben ik 10+ keer in de US geweest en dat was altijd naar ABQ, maar ben vaak via andere staten gereist. In Maine heb ik ook een aantal weken bij familie gezeten en dat was erg leuk, maar blij dat niet in de winter gedaan te hebben.

Van de staten die ik als toerist heb gezien was ik vooral onder de indruk van California, maar ook NY, Arizona en Texas. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor (zuid) California gaan.

Voorlopig blijf ik denk ik nog wel ff in de UK (wordt wel eens de 51e staat genoemt)
reset
  maandag 4 juni 2007 @ 23:43:21 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50112552
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:53 schreef Evenveel het volgende:
In welk deel van het land kun je het best terecht als de een in de biologie zit en de ander in de ICT?
California. Oregon. Texas.

Dat zijn de drie "IT" staten momenteel..... Qua Biologie, weet ik het zo niet maar ik denk dat je daar ook het beste in California kunt zijn, de milieu-vriendelijke industrieėn schieten als paddestoelen uit de grond momenteel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:22:21 #17
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_50113863
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:43 schreef maartena het volgende:

[..]

California. Oregon. Texas.

Dat zijn de drie "IT" staten momenteel..... Qua Biologie, weet ik het zo niet maar ik denk dat je daar ook het beste in California kunt zijn, de milieu-vriendelijke industrieėn schieten als paddestoelen uit de grond momenteel.
Vergeet Boise, Idaho niet in dat rijtje. Momenteel het snelst groeiende gebied in de VS qua bedrijven, etc. Alleen al in de 5 jaar dat ik hier woon zijn er zo'n 50.000 mensen meer dan 5 jaar geleden hier in Boise. Boise is ook onlangs uitgeroepen als "the place to move to". Uiteraard heb ik liever wel dat iedereen maar lekker wegblijft anders is het zo gedaan met de rust hier
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:12:17 #18
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_50119269
Ik zou zelf zeggen Californie of Florida; heb zelf een jaar of 2 in Orange County (Californie) gewoond, en dat beviel goed. Uurtje of anderhalf bij LA vandaan, dichtbij Irvine/Anaheim. Leuk gebied, extreem goed weer, en vaak ook genoeg te doen.

South Beach (da's Miami, Florida) is ook erg leuk, alhoewel het redelijk normaal is daar dat 't een graad of 30 is met een luchtvochtigheid van 90% of meer. Je kan er goed uitgaan, mooi strand enzo. Enige nadeel is dat IT baantjes daar wat minder dik gezaaid zijn.
From the ashes...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:55:25 #19
57586 Bananenman
-----------
pi_50126206
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:12 schreef Xitami het volgende:
South Beach (da's Miami, Florida) is ook erg leuk, alhoewel het redelijk normaal is daar dat 't een graad of 30 is met een luchtvochtigheid van 90% of meer. Je kan er goed uitgaan, mooi strand enzo. Enige nadeel is dat IT baantjes daar wat minder dik gezaaid zijn.
En dat met spring break de hele stad een paar weken verpauperd is door al die gasten die komen feesten, of heb ik daar een beetje een vertekend beeld van
pi_50127244
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:11 schreef SeLang het volgende:
Interessant!

Ik blijf het ook even volgen.
 FR
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:08:32 #21
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_50132342
Washington

Grootste plussen: schitterende natuur (kust, bossen, bergen, 'woestijn'), goede werkgelegenheid (vooral in de IT sector: Amazon/Microsoft en daarnaast nog Starbucks en Boeing uiteraard), van oudsher democratisch en liberal, Seattle is een fijne relaxte multiculti stad (Aziatisch/Europees gaan prima samen) en bovendien dichtbij Canada mocht je willen vluchten

Grootste minnen: doodstraf nog niet afgeschaft en het klimaat is niet denderend (in Seattle vergelijkbaar met NL)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:23:04 #22
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_50132910
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:55 schreef Bananenman het volgende:

[..]

En dat met spring break de hele stad een paar weken verpauperd is door al die gasten die komen feesten, of heb ik daar een beetje een vertekend beeld van
Valt op zich wel mee, het is wel een feest van zuipen, tieten, zuipen, tieten, nog wat zuipen, etc. maar als het al te gek wordt komt oom agent zich er mee bemoeien, en grappig genoeg is de dag erna meestal alles opgeruimd.
From the ashes...
pi_50133193
Spring break lijkt me juist leuk om mee te maken. Toen ik 12 was ging ik met me ouders en zusje naar de bahamas, en het was tijdens spring break. Je zag allemaal studenten, die zich helemaal gingen volzuipen. Er was vlakbij ons dames aan het strippen, en hele groep jongens erom heen en met zijn allen schreeuwen: " Take it off, take it off". Ik voelde me wel ongemakkelijk whaha omdat ik jong was en me ouders er bij waren. Maar het was wel leuk om te zien.
AFC AJAX
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:45:13 #24
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_50133521
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:55 schreef MrCyber het volgende:
Ik woon zelf in Boise in Idaho wat erg prettig wonen is moet ik zeggen om de volgende redenen:
Boise is een leuke stad, inderdaad Ik kan me er nog een goede platenzaak herinneren
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:48:49 #25
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_50133651
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:08 schreef jellyrose het volgende:
Washington

Grootste plussen: schitterende natuur (kust, bossen, bergen, 'woestijn'), goede werkgelegenheid (vooral in de IT sector: Amazon/Microsoft en daarnaast nog Starbucks en Boeing uiteraard), van oudsher democratisch en liberal, Seattle is een fijne relaxte multiculti stad (Aziatisch/Europees gaan prima samen) en bovendien dichtbij Canada mocht je willen vluchten

Grootste minnen: doodstraf nog niet afgeschaft en het klimaat is niet denderend (in Seattle vergelijkbaar met NL)
Dit kan ik me echt helemaal voorstellen! Ik heb zelf een jaar in Alaska gewoond, en veel Alaskanen komen oorspronkelijk uit Washington, en zijn vaak erg relaxt. Ik vond Alaska geweldig om een jaar lang te wonen, maar langer zou ik het niet kunnen volhouden. Het weer is niet alles, hoewel het in de zomer goed te doen is. Ik had niet echt moeite met het feit dat het 's winters lang donker is, maar vooral met het feit dat het zomers erg licht was.

Wat voor mij het moeilijkste was waren de afstanden. Ik woonde daar erg afgelegen, maar dat doet in feite iedereen. Ik woonde in een dorpje met 200 inwoners, waar de grootste sociale bezigheid de post in het postkantoor ophalen was.

Toch was het ook geweldig om daar te wonen. De natuur, de wilde dieren en ook het winterweer vond ik geweldig om een keer mee te maken.

Wisten jullie trouwens dat de mensen in Alaska jaarlijks een bepaald bedrag van de US government (1000 dollar) krijgen om daar te wonen?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')