- wat voor werk doe je?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:56 schreef wonderer het volgende:
Ik woon in NH (New Hampshire) en heb alleen daar ervaring mee, dus vergelijken met andere staten kan ik het niet echt. Maar goed.
Ik vind het hier heerlijk. De natuur is prachtig (bergen, meren, bossen, kust, alles heb je hier en je kunt er binnen een uur zijn), hoewel de heuvels echt fietsen lastig maken (vooral met mijn conditie).
De mensen zijn er aardig, en ik denk steeds meer dat het "how are you" niet alleen een beleefdheidsvorm is.
Het leven is niet zo heel duur. Er is geen sales tax, zoals in veel andere staten, en geen inkomstenbelasting. Daar tegenover staat wel dat je belasting betaalt over je bezit...
Boston, de grootste stad in de buurt, is makkelijk bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.
Het weer is ook best lekker. Echte winter, niet al te warme zomer, af en toe een bui (en af en toe een overstroming).
Nadeel is wel dat dit zeg maar een beetje de provincie is en vooral het echte theater mis ik. Elke keer naar Boston schiet ook niet echt op.
New Hampshire is ook best "beroemd". We zijn de eerste staat waar nieuwe presidentskandidaten komen prediken, we hebben een president geleverd (Franklin Pierce) en Mount Washington heeft het vreselijkste weer op aarde.
Ze geloven hier nog in eigen verantwoordelijkheid, waardoor oa gordels en helmen niet verplicht zijn voor mensen boven de achttien.
Al met al had ik het (veel) slechter kunnen treffen
Ik schrijf boekenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:00 schreef Evenveel het volgende:
[..]
- wat voor werk doe je?
- hoelang zit je er al (blijf je er voor altijd)?
- is er in jouw sector veel te vinden?
- hoe zijn de huizenprijzen?
Ja maar goed, zoiets kun je pas echt beoordelen als je er wat langer hebt doorgebracht.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:11 schreef SeLang het volgende:
Maar afgezien van de eigen staat zou ik graag eens horen wat volgens de USA gangers andere aantrekkelijke en onaantrekkelijke staten zijn. Ik weet dat de USA groot is dus je kent misschien niet veel meer dan alleen je eigen staat, maar inwoners van de USA zullen er toch een betere kijk op hebben dan buitenstaanders. Je hebt ook vrienden en collegas die uit andere staten komen en daarover vertellen, etc etc...
California. Oregon. Texas.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:53 schreef Evenveel het volgende:
In welk deel van het land kun je het best terecht als de een in de biologie zit en de ander in de ICT?
Vergeet Boise, Idaho niet in dat rijtje. Momenteel het snelst groeiende gebied in de VS qua bedrijven, etc. Alleen al in de 5 jaar dat ik hier woon zijn er zo'n 50.000 mensen meer dan 5 jaar geleden hier in Boise. Boise is ook onlangs uitgeroepen als "the place to move to". Uiteraard heb ik liever wel dat iedereen maar lekker wegblijft anders is het zo gedaan met de rust hierquote:Op maandag 4 juni 2007 23:43 schreef maartena het volgende:
[..]
California. Oregon. Texas.
Dat zijn de drie "IT" staten momenteel..... Qua Biologie, weet ik het zo niet maar ik denk dat je daar ook het beste in California kunt zijn, de milieu-vriendelijke industrieėn schieten als paddestoelen uit de grond momenteel.
En dat met spring break de hele stad een paar weken verpauperd is door al die gasten die komen feesten, of heb ik daar een beetje een vertekend beeld vanquote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:12 schreef Xitami het volgende:
South Beach (da's Miami, Florida) is ook erg leuk, alhoewel het redelijk normaal is daar dat 't een graad of 30 is met een luchtvochtigheid van 90% of meer. Je kan er goed uitgaan, mooi strand enzo. Enige nadeel is dat IT baantjes daar wat minder dik gezaaid zijn.
Interessant!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:11 schreef SeLang het volgende:
Maar afgezien van de eigen staat zou ik graag eens horen wat volgens de USA gangers andere aantrekkelijke en onaantrekkelijke staten zijn. Ik weet dat de USA groot is dus je kent misschien niet veel meer dan alleen je eigen staat, maar inwoners van de USA zullen er toch een betere kijk op hebben dan buitenstaanders. Je hebt ook vrienden en collegas die uit andere staten komen en daarover vertellen, etc etc...
Valt op zich wel mee, het is wel een feest van zuipen, tieten, zuipen, tieten, nog wat zuipen, etc. maar als het al te gek wordt komt oom agent zich er mee bemoeien, en grappig genoeg is de dag erna meestal alles opgeruimd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:55 schreef Bananenman het volgende:
[..]
En dat met spring break de hele stad een paar weken verpauperd is door al die gasten die komen feesten, of heb ik daar een beetje een vertekend beeld van![]()
Boise is een leuke stad, inderdaadquote:Op zondag 3 juni 2007 17:55 schreef MrCyber het volgende:
Ik woon zelf in Boise in Idaho wat erg prettig wonen is moet ik zeggen om de volgende redenen:
Dit kan ik me echt helemaal voorstellen! Ik heb zelf een jaar in Alaska gewoond, en veel Alaskanen komen oorspronkelijk uit Washington, en zijn vaak erg relaxt. Ik vond Alaska geweldig om een jaar lang te wonen, maar langer zou ik het niet kunnen volhouden. Het weer is niet alles, hoewel het in de zomer goed te doen is. Ik had niet echt moeite met het feit dat het 's winters lang donker is, maar vooral met het feit dat het zomers erg licht was.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:08 schreef jellyrose het volgende:
Washington![]()
Grootste plussen: schitterende natuur (kust, bossen, bergen, 'woestijn'), goede werkgelegenheid (vooral in de IT sector: Amazon/Microsoft en daarnaast nog Starbucks en Boeing uiteraard), van oudsher democratisch en liberal, Seattle is een fijne relaxte multiculti stad (Aziatisch/Europees gaan prima samen) en bovendien dichtbij Canada mocht je willen vluchten
Grootste minnen: doodstraf nog niet afgeschaft en het klimaat is niet denderend (in Seattle vergelijkbaar met NL)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |