abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50033727
Bij mijn (duitse) autoradio zit een kabeltje waar een label aanhangt met wat chinese tekens en het woord "Ill" Ahum, daar staat dus: i-l-l in hoofdletters. Bij de andere staat onder de chinese tekens Battery, en ANT, ik ging er vanuit dat het Engels is, maar dan kom ik niet op een woord dat -volgens mij- past in de context. Heeft iemand een idee waar dit kabeltje voor kan zijN?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 15:36:19 #2
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_50033780
illumination
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_50033851
verlichting? waar moet ik die op aansluiten dan eigenlijk?

en weten jullie of ACC die op de ACCU is die geschakeld hoort te zijn en "Battery" de permanente 12V in?

BIj de huidige radio die erin zit (die wel de zenders e.d. onthoudt) zitten zowel de ACC als de Battery + op hetzelfde draad, volgens http://www.12vhifi.nl/opeliso.html zit op dat draad de geschakelde 12V, maar dat klopt niet want de zenders worden wel onthouden, kan ik dit gewoon zou houden, of alsnog de andere ook gaan gebruiken, of eerst meten waar wanneer stroom op zit.. ahum.. :S

erm bij mijn iso aansluiting zit geen verlichting, betekent dat dat de verlichting gewoon wel aangaat, of dat die nu ook uitblijft, ook als ik de verlichting van de auto aanzet?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2007 15:55:38 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:14:47 #4
127943 pro2call
interessant
pi_50034619
Die ill draad sluit je aan op de draad van je verlichting dan gaat het display van je radio mindervel branden.....
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:35:14 #5
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_50036255
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:41 schreef squatt3r het volgende:
verlichting? waar moet ik die op aansluiten dan eigenlijk?

en weten jullie of ACC die op de ACCU is die geschakeld hoort te zijn en "Battery" de permanente 12V in?

BIj de huidige radio die erin zit (die wel de zenders e.d. onthoudt) zitten zowel de ACC als de Battery + op hetzelfde draad, volgens http://www.12vhifi.nl/opeliso.html zit op dat draad de geschakelde 12V, maar dat klopt niet want de zenders worden wel onthouden, kan ik dit gewoon zou houden, of alsnog de andere ook gaan gebruiken, of eerst meten waar wanneer stroom op zit.. ahum.. :S

erm bij mijn iso aansluiting zit geen verlichting, betekent dat dat de verlichting gewoon wel aangaat, of dat die nu ook uitblijft, ook als ik de verlichting van de auto aanzet?
ACC = accesoires, dus de 2e klik (draai) van je sleutel.

Ill = een soort dimmer dus als je je lampen aanzet gaat de radio minder vel branden (kan je ook uitzetten)
Als je makkelijk je radio wilt aansluiten moet je geel + rood aan je voeding hangen. Nadeel: als je je sleutels uit de contact haalt je radio nog blijft spelen.

Geel = geheugenvoeding

Rood = voeding, echter zonder geel aangesloten werkt rood niet...

greets,
rishi
Signature
pi_50075462
thx, is allemaal gelukt
pi_50088139
Komop nou zeg waarom heeft iedereen het hier over Vel als ze Fel bedoelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')