Hier verderquote:Israëlische soldaten hebben vrijdag bij de grens met de Gazastrook twee Palestijnse jongens doodgeschoten. Dat hebben Palestijnse veiligheidsfunctionarissen en artsen gezegd. Familieleden zeiden dat de twee allebei dertien jaar waren. Een broer van een van hen zei dat ze naar het strand waren gegaan om te zwemmen.
Het Israëlische leger bevestigde dat soldaten hebben geschoten op een groepje Palestijnen dat in de buurt van Beit Lahiya 'op verdachte wijze' naar het hek kroop dat Israël van de Gazastrook scheidt. Ze zetten daar een voorwerp, mogelijk een explosief, neer en reageerden niet op een bevel om stil te staan, aldus een woordvoerder. De soldaten zagen dat drie Palestijnen werden getroffen. Een van hen was gewond en werd door de soldaten naar een ziekenhuis in Israël gebracht. Hij bleek niet gewapend. Artsen in het Barzilai-ziekenhuis zeiden dat hij zestien was en meerdere schotwonden had.
De Palestijnen zijn weer goed bezig.quote:Battle rages on Lebanon camp edge
Lebanese troops have continued their assault on the perimeter of a Palestinian refugee camp, demanding the surrender of Islamist militants inside.
The army said it was "tightening the ring" around the Nahr al-Bared camp near Tripoli and had destroyed many of the militants' sniper posts.
Four soldiers are among 16 people dead from clashes on Friday and overnight.
The 13-day confrontation between troops and militants has killed more than 100 people, many of them civilians.
Aid agencies have voiced fears for the safety of civilians, as artillery fire targets the camp.
The UN says about 25,000 of the camp's 31,000 original residents have fled.
Aid agencies have called for a ceasefire to allow more civilians to leave the camp.
'Green light'
The Lebanese army is trying to dislodge Fatah al-Islam militants who have been besieged in the refugee camp since 20 May.
The fighting has been concentrated on the edges of the camp near the southern and northern entrances.
Dozens of army tanks and armoured vehicles have moved up to the edge of the camp.
Artillery and mortar fire has been hitting the camp and the army says it has seized several Fatah al-Islam positions.
The militants are reported to have moved deeper into the camp, a maze of concrete buildings and narrow alleyways. The army said some of the militants were using civilians as human shields and called on the militants to surrender.
The Lebanese minister of state for parliamentary affairs, Michel Faraoun, told the BBC that the government had given the military a "green light" to deal with the militants.
He also said that mainstream Palestinian groups were backing the government's action against the Fatah al-Islam militants.
Terror charges
Members of Lebanon's anti-Syrian cabinet have described Fatah al-Islam as a tool of Syrian intelligence. Damascus denies any links to the group.
On Wednesday, a Lebanese military magistrate charged 20 captured members of the militant group with terrorism.
The charges were related to the deaths of soldiers and civilians. If convicted, the suspects could face the death sentence.
The militants say they will not surrender to what they call Zionist Americans and their loyalists.
The fighting at the camp is the bloodiest internal conflict in Lebanon since the civil war ended 17 years ago.
The violence began on 20 May after security forces raided a building in Tripoli to arrest suspects in a bank robbery. Fatah al-Islam militants then attacked army posts at the entrances to the camp.
A large force of Lebanese troops hit back, bombarding the camp and storming a building on the outskirts of Tripoli.
There are 12 Palestinian refugee camps in Lebanon that were set up after the creation of Israel in 1948. Palestinian militants inside the camp carry weapons and the Lebanese army traditionally does not enter them.
Misschien omdat deze mensen de oorlog hebben meegemaakt?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:52 schreef DrWolffenstein het volgende:
Gratis van de weblog van Anja Meulenbelt:
Het bejaardenhuis loopt uit tegen de monsterlijke bezetting van de volstrekt onschuldige Palestijnen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het doet mij in het algemeen een deugt dat die mensen die meedoen aan deze freakshow niet jonger dan 90 zijn. Kennelijk denken jonge mensen heel anders over de bezetting.
[afbeelding]
Meki?
quote:Dyab Abou Jahjah
I don’t want to write anymore, I don’t want to talk anymore, Palestine is bleeding, Lebanon is bleeding, The whole Arab Nation is bleeding. No words are worth being said, all I am thinking of is to find a way to get into the Homeland, to be there among my people and I will find that way.
The Zionists will not get us on our knees, their pride and arrogance can not match our belief in the justice of our cause, and in the evil that they represent in this world. They can destroy our infrastructure, kill our children, occupy our land, but our spirit is beyond them and it will make us prevail.
Kijk even onder het rijtje "Wie zijn wij", een bonte verzameling van Amsterdamse grachtenbureautjes, tot zover niks nieuws. Totdat ik de naam van Oxfam Novib zie staan. Dat is een organisatie die volgens mij altijd vrij keurig was, met Joris Voorhoeve aan het roer. Deze week ga ik e.e.a. eens nader uitzoeken want het verbaast me echt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
http://www.40jaarbezetting.nl/
En we hebben weer een nieuwe organisatie die "opkomt voor de Palestijnen"![]()
"The whole arab world is bleeding" als je dat geen domme opmerking noemt dan weet ik het ook niet meer.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hoezo dom? Hij is gewoon eerlijk. Als meer mensen dat zouden zijn zou de wereld er stukken beter uitzien.
Nee, dat is eerlijk. De zinsnede geeft namelijk exact de mentaliteit weer van de Arabieren weer. De "Palestijnen" bestaan niet en zijn uitsluitend een bedenksel om Arabisch imperialisme tegen een nieuwkomer te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
"The whole arab world is bleeding" als je dat geen domme opmerking noemt dan weet ik het ook niet meer.
Zo dat is nog eens wat je noemt een puike opkomst. Bejaarden die sowieso altijd wel te porren zijn om met iets in hun hand te gaan staanquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:52 schreef DrWolffenstein het volgende:
Gratis van de weblog van Anja Meulenbelt:
Het bejaardenhuis loopt uit tegen de monsterlijke bezetting van de volstrekt onschuldige Palestijnen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het doet mij in het algemeen een deugt dat die mensen die meedoen aan deze freakshow niet jonger dan 90 zijn. Kennelijk denken jonge mensen heel anders over de bezetting.
[afbeelding]
Meki?
Aan wiens kant staat Jahjah nu de Libanezen en Palestijnen elkaar (weer) overhoop schieten ?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
"The whole arab world is bleeding" als je dat geen domme opmerking noemt dan weet ik het ook niet meer.
Tsja met dat soort zuivere demagogie houden extremisten en/of zelfmoordterroristen zich staande. Wie de schoen past trekt hem aan. Jahjah past die schoen als geen ander.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:38 schreef buachaille het volgende:
Extreem-Links Nederland verwijt mensen met verstand en christenen wel eens een te grote betrokkenheid bij Israel, dat klopt wel een beetje want onrecht is een slecht iets. Maar het onderstaande stukje van Dyab Abou Jahjah met zijn betrokkenheid op de zaak is dermate tenenkrommend dat ik het jullie niet wil onthouden. Zo'n ontzettend dom stukje kan je alleen schrijven als je van jongs af aan verschrikkelijk bent voorgelogen.
[..]
![]()
Die comment bij dat tweede filmpje.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:23 schreef TheMagnificent het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=dUI_Ft3ajME
http://www.youtube.com/watch?v=ORNKQRA0U2g
http://www.youtube.com/watch?v=mwkZXWc9GzU
In z'n been.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:04 schreef Meki het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=mwkZXWc9GzU
Dit zijn jullie helden . Arme Israel
En nu ?? konden ze wel tegen een onschuldige iemand die geen wapens had.quote:
In het begin wilde ze de man arresteren (zo ziet het eruit).quote:Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef Meki het volgende:
[..]
En nu ?? konden ze wel tegen een onschuldige iemand die geen wapens had.
het zijn echt lafaarden. ze kunnen alleen met wapens.
en dan als het in zijn been was , is het dan ook goed ??
ik had meer van jou verwacht
Zo gelijk doodschieten ??.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:36 schreef Gabry het volgende:
[..]
In het begin wilde ze de man arresteren (zo ziet het eruit).
Dat lukte niet.
De man liep weg, dus schoten ze hem in zijn been.
De geweren zijn ook naar beneden gericht.
Dat is mijn interpretatie van de video.
Als het niet in zijn been is of als hij echt dood is gegaan, dan is het een misdaad.quote:
is dat je poging tot goedpraten ??quote:Op zondag 3 juni 2007 00:42 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als het niet in zijn been is of als hij echt dood is gegaan, dan is het een misdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |