abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 11:11:58 #1
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50028454
Een tijdje terug heb ik hier een thuisbioscoop projector aangeboden. Het topic (incl. foto's + info) kun je hier vinden: KLIK

Ik heb in m'n kelder nog ongeveer zo eentje staan. Je kunt hem vergelijken met de projector wat modereter "The_Terminator" heeft aangeschaft. Voor deze projector zou ik dus ook graag 225,- euro hebben (bieden mag ook )

Nog even snel een foto van het beeld (+/- 1.60 mtr breed)

Ik zie de PM's wel tegemoet
pi_50028674
crt beamer, geeft dat echt zwart beeld bij een zwart plaatje? of net zoals een lcd een soort grijs?

trouwens, het grote voordeel van een crt is dat je geen lampen hoeft te vervangen, maar het goed afstellen van de 3 kleuren schijnt een hel te zijn...
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 11:38:27 #3
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50028867
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:27 schreef DropjesLover het volgende:
crt beamer, geeft dat echt zwart beeld bij een zwart plaatje? of net zoals een lcd een soort grijs?

trouwens, het grote voordeel van een crt is dat je geen lampen hoeft te vervangen, maar het goed afstellen van de 3 kleuren schijnt een hel te zijn...
Zwart is inderdaad écht zwart. Kleuren zijn véél mooier dan bij LCD. Alles is gewoon beter dan bij LCD, behalve het gewicht en de omvang v/h apparaat. En natuurlijk het afstellen is zoals je al aangeeft wat meer werk (maar zeker wel leuk!!) Als je er even mee klooit/hobby't dan kom je er zeker wel uit. Je krijgt er gewoon een pracht plaatje voor terug!!!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:40:31 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50028897
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Zwart is inderdaad écht zwart. Kleuren zijn véél mooier dan bij LCD. Alles is gewoon beter dan bij LCD, behalve het gewicht en de omvang v/h apparaat. En natuurlijk het afstellen is zoals je al aangeeft wat meer werk (maar zeker wel leuk!!) Als je er even mee klooit/hobby't dan kom je er zeker wel uit. Je krijgt er gewoon een pracht plaatje voor terug!!!
heb je daar speciale kennis, tools of vaardigheden voor nodig of is het een kwestie van aan een paar stelschroefjes draaien tot je beeld goed is?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 11:52:25 #5
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50029090
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:40 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

heb je daar speciale kennis, tools of vaardigheden voor nodig of is het een kwestie van aan een paar stelschroefjes draaien tot je beeld goed is?
Als je echt HE-LE-MAAL a-technisch bent dan zou ik er niet aan beginnen. Heb je toch zoiets van "ik ben niet bang voor een schroevendraaier of een beetje techniek" dan kun je dit gerust proberen Je krijgt echt voldoening als je ziet wat je met dat afstellen (voornamelijk inderdaad aan schroefjes (potmetertjes) draaien) voor elkaar krijgt!! Eerst is het beeld gewoon slecht (niets staat goed) dan ga je aan de 3 lenzen draaien zodat de focus goed staat, en erna nog die potmeters afstellen en je hebt een super beeld!! Echt véél realistischer dan LCD of wat dan ook.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:04:29 #6
142782 Joncho
PopMartian
pi_50029369
Heb je een foto van de beamer zelf? Even kijken of hij niet al te onpraktisch is voor m'n kamer.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:07:35 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50029444
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Als je echt HE-LE-MAAL a-technisch bent dan zou ik er niet aan beginnen. Heb je toch zoiets van "ik ben niet bang voor een schroevendraaier of een beetje techniek" dan kun je dit gerust proberen Je krijgt echt voldoening als je ziet wat je met dat afstellen (voornamelijk inderdaad aan schroefjes (potmetertjes) draaien) voor elkaar krijgt!! Eerst is het beeld gewoon slecht (niets staat goed) dan ga je aan de 3 lenzen draaien zodat de focus goed staat, en erna nog die potmeters afstellen en je hebt een super beeld!! Echt véél realistischer dan LCD of wat dan ook.
neuh, daar ben ik zeker niet bang voor; ik kom nog uit het tvkanalen-afstellen-met-schuifjes-en-potmetertjes tijdperk.

de volgende vraag is dan natuurlijk wel welke resolutie weergegeven kan worden op een dergelijke projector; heeft hij überhaupt een D-sub, DVI o.i.d. of alleen maar svhs-/composiet-input?
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 12:07:55 #8
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50029452
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:04 schreef Joncho het volgende:
Heb je een foto van de beamer zelf? Even kijken of hij niet al te onpraktisch is voor m'n kamer.
Het apparaat heeft dezelfde afmetingen/gewicht als die wat in de TS aangegeven is (via de link).
Zo ziet hij er dus (ongeveer) uit:

(voor meer foto's zie link in TS)
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 12:10:17 #9
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50029510
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:07 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

neuh, daar ben ik zeker niet bang voor; ik kom nog uit het tvkanalen-afstellen-met-schuifjes-en-potmetertjes tijdperk.

de volgende vraag is dan natuurlijk wel welke resolutie weergegeven kan worden op een dergelijke projector; heeft hij überhaupt een D-sub, DVI o.i.d. of alleen maar svhs-/composiet-input?
Aha, oke da's mooi
Op zulke (oudere) apparaten zit geen DVI, HDMI of wat dan ook. Je zult hem dus moeten aansturen met S-VHS, Composiet, of (de beste manier) via de SCART. Gewoon een kwestie van DVD spelertje met SCART uitgang op de projector aansluiten en genieten maar!!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:17:41 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50029647
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:10 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Aha, oke da's mooi
Op zulke (oudere) apparaten zit geen DVI, HDMI of wat dan ook. Je zult hem dus moeten aansturen met S-VHS, Composiet, of (de beste manier) via de SCART. Gewoon een kwestie van DVD spelertje met SCART uitgang op de projector aansluiten en genieten maar!!
noem me verwend maar sinds ik bij m'n ouders een 42" HQ-plasmatv met DVI direct aan de HTPC heb hangen (met DTS geluid naar high-end stereo) vind ik al dat gepruts met SVHS niks meer, trekt krom enzo en is alles behalve scherp (behalve voor videobeelden dan); wil d'r ook scherm genoeg op kunnen zien om het beeld als 'monitor' te kunnen gebruiken; bij mij thuis moet ik het doen met een identieke opstelling, maar dan 'slechts' een grote CRT breedbeeld tv (Philips Matchline) zonder D-sub/DVI en dat verschil is wel heel erg duidelijk, door de zwakte van SVHS signaaloverdracht dan.

misschien een tip waar ik goedkoop aan een crt-beamer kan komen met een monitor-input?
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 12:31:19 #11
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50029904
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:17 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

noem me verwend maar sinds ik bij m'n ouders een 42" HQ-plasmatv met DVI direct aan de HTPC heb hangen (met DTS geluid naar high-end stereo) vind ik al dat gepruts met SVHS niks meer, trekt krom enzo en is alles behalve scherp (behalve voor videobeelden dan); wil d'r ook scherm genoeg op kunnen zien om het beeld als 'monitor' te kunnen gebruiken; bij mij thuis moet ik het doen met een identieke opstelling, maar dan 'slechts' een grote CRT breedbeeld tv (Philips Matchline) zonder D-sub/DVI en dat verschil is wel heel erg duidelijk, door de zwakte van SVHS signaaloverdracht dan.

misschien een tip waar ik goedkoop aan een crt-beamer kan komen met een monitor-input?
Heb zelf ook een (Loewe) 42" plasma hangen. Maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal (en een hele andere prijs ) Die kun je natuurlijk met gemak aan je computer hangen op diverse manieren (DVI, HDMI, VGA, etc). Dat is bij deze CRT projector zeker niet handig om te doen. Je bureaublad op zo'n CRT is echt NO-GO. Je kunt deze echt PERFECT voor DVD's (en TV) te kijken gebruiken. Meer moet je er gewoon niet mee willen.

Als je dan toch een CRT wilt om je bureaublad op te bekijken, dan kun je het beste een (duurdere) BARCO ofzo nemen. Dan moet je denken aan vele grotere (en dus zwaardere) en duurdere apparaten. Zoieso zou ik voor je bureaublad geen CRT aanraden, dan kun je beter gewoon een LCD nemen. CRT is werkelijk fantastisch bij videobeelden, maar niet voor "data".
  Redactie Frontpage zaterdag 2 juni 2007 @ 12:33:30 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50029936
Mooi ding. Heb alleen geen muur over
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 12:37:12 #13
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50030006
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:33 schreef SunChaser het volgende:
Mooi ding. Heb alleen geen muur over
Wel nog een scherm?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:16:08 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50035798
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:31 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Heb zelf ook een (Loewe) 42" plasma hangen. Maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal (en een hele andere prijs ) Die kun je natuurlijk met gemak aan je computer hangen op diverse manieren (DVI, HDMI, VGA, etc). Dat is bij deze CRT projector zeker niet handig om te doen. Je bureaublad op zo'n CRT is echt NO-GO. Je kunt deze echt PERFECT voor DVD's (en TV) te kijken gebruiken. Meer moet je er gewoon niet mee willen.

Als je dan toch een CRT wilt om je bureaublad op te bekijken, dan kun je het beste een (duurdere) BARCO ofzo nemen. Dan moet je denken aan vele grotere (en dus zwaardere) en duurdere apparaten. Zoieso zou ik voor je bureaublad geen CRT aanraden, dan kun je beter gewoon een LCD nemen. CRT is werkelijk fantastisch bij videobeelden, maar niet voor "data".
ik hoef er ook niet per se op te kunnen internetten, gaat mij d'r meer om dat ik met gamen nog wel de knopjes e.d. kan herkennen op m'n scherm, voor racespellen minder interessant dan bij strategy spellen.
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 18:59:22 #15
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50038476
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:16 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik hoef er ook niet per se op te kunnen internetten, gaat mij d'r meer om dat ik met gamen nog wel de knopjes e.d. kan herkennen op m'n scherm, voor racespellen minder interessant dan bij strategy spellen.
Dan zou ik eentje nemen met een hogere resolutie. Deze is wat mij betreft alleen (zeer) geschikt om normale DVD's (dus geen HD) en TV mee te kijken. Daar is zo'n CRT nu eenmaal erg goed in. Bureaubladen, internet, Word of spellen met kleine details zijn niet aan te raden, maar bij videobeelden heb je wel een erg mooi flimische look!!
  Knikkerking zaterdag 2 juni 2007 @ 23:20:46 #16
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50045949
Nog 2 "actie" foto's:

Eindredactie Games zondag 3 juni 2007 @ 07:11:20 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_50052903
we beginnen bij 150 euro
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Knikkerking zondag 3 juni 2007 @ 08:35:07 #18
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50052998
quote:
Op zondag 3 juni 2007 07:11 schreef donald_dick het volgende:
we beginnen bij 150 euro
De vorige werd ook meteen overboden naar 250!!
Dus 225 lijkt me dan een mooie prijs
  zondag 3 juni 2007 @ 10:12:52 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50053546
TS, je hebt een copycat:

Athmozz
  Knikkerking zondag 3 juni 2007 @ 10:46:18 #20
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50053956
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:12 schreef dr.dunno het volgende:
TS, je hebt een copycat:

Athmozz
Hehe idd.
Heb dat wel eens vaker.
Als ik me wil registreren (op vooral Belgische/Limburgse) forums dan is die naam al in gebruik.
(dus in dat geval ben ik eigenlijk de copycat )
Maar dat krijg je he... Atmoz was een (hele vette!!) Belgische discotheek, vandaar ook m'n nickname

ontopic: kopen die CRT mensen. Héérlijk om thuis DVDtjes mee te kijken!! (op een scherm van minimaal 1.60 mtr breed!!) En dat voor 225 euro!!
  Redactie Frontpage zondag 3 juni 2007 @ 11:53:03 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_50055343
quote:
Op zondag 3 juni 2007 08:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
  zondag 3 juni 2007 @ 11:56:09 #22
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_50055403
tvp
Slokkie bier
  Eindredactie Games zondag 3 juni 2007 @ 13:32:38 #23
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_50058156
quote:
Op zondag 3 juni 2007 08:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

ik heb al een DIY beamer, dus deze wordt dan voor me slaapkamer. maar heb je er nou 2 of kon je de ander niet verkopen voor 250 euro
  Knikkerking zondag 3 juni 2007 @ 13:55:56 #24
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_50058876
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:53 schreef SunChaser het volgende:

[..]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
HEY!
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:56 schreef Silentium het volgende:
tvp
Wat betekend dat? Kom wel voor op forums, maar dit heb ik nog niet gezien

[edit] Even op google gezocht. Duidelijk!!
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik heb al een DIY beamer, dus deze wordt dan voor me slaapkamer. maar heb je er nou 2 of kon je de ander niet verkopen voor 250 euro
Jazeker wel, die andere is (zoals aangegeven in de TS) verkocht aan modereter "The_Terminator". Ik heb er nog eentje staan in de kelder...

Je zult verast zijn wat beeldkwaliteit betreft t.o.v. je "DIY beamer" !!!!
  Eindredactie Games zondag 3 juni 2007 @ 14:00:42 #25
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_50059043
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:55 schreef Atmoz het volgende:

Jazeker wel, die andere is (zoals aangegeven in de TS) verkocht aan modereter "The_Terminator". Ik heb er nog eentje staan in de kelder...
helder
quote:
Je zult verast zijn wat beeldkwaliteit betreft t.o.v. je "DIY beamer" !!!!
tsja, dat zeiden me vrienden ook, totdat ik een BR tje in me playstation3 gooide en die op Full HD keek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')