Achterin de eerste de beste kluwer die je pakt staat een lijst met aanhaalmomenten. Misschien iets voor jouw?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:20 schreef DropjesLover het volgende:
zo heb ik zel als eens iets aan mn auto verkloot...
Mmm, zo heb ik het dus gedaan dus dat moet wel goed zittenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:03 schreef klipper het volgende:
Een knelkoppeling draai je handvast aan, vervolgens geef je dan nog 1 tot 1,5 slag.
dan moet deze dicht zijn, mocht de koppeling lekken bij vullen, dan heb je nog voldeonde over om deze eventueel nog iets strakker aan te draaien.
Er zit nu teflontape op en dat ga ik niet vervangen. Zag trouwens gisteren bij de bouwmarkt ook niet zo snel hennep liggen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:03 schreef klipper het volgende:
Bij schroefdraadverbindingen kun je beter hennep dan teflontape gebruiken.
Hiervoor ruw je de schroefdraad m.b.v een ijzerzaagje b.v. wat op, draai de hennep erom heen en wrijf deze er met een staalborstel strak in, doe er wat pasta op en de draadverbinding kan in elkaar gezet worden.
kluwer? nja, aanhaalmomenten heb je niets aan zonder een momentsleutelquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:56 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
Achterin de eerste de beste kluwer die je pakt staat een lijst met aanhaalmomenten. Misschien iets voor jouw?![]()
Nee, dat hoort echt niet bij elkaarquote:
volgens mij zittn er in knelkoppelingen geen rubberringen en hoef je ook gee tape te gebruikenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Het zijn van die knelkoppelingen met zo'n rubberring er in.
Die teflontape heb ik alleen gebruikt voor de aansluiting van de vulopening op de T koppeling die in de buis zit. Die zit goed dicht en heb ik goed ver aan kunnen draaien
In de knelkoppelingen dit ik gekocht had zitten van die kunststof / rubber ringen en ze werden ook echt als knelkoppelingen verkochtquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:02 schreef sybsyb het volgende:
volgens mij zittn er in knelkoppelingen geen rubberringen en hoef je ook gee tape te gebruiken
Nee, de knelring is van rubber.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:22 schreef sybsyb het volgende:
zover als ik kan zien ,hetzelfde principe,alleen een knelring van kunstof ,zoals je zei.
dach dat je een platte rubberring bedoelde.
Offtopic: Kluwer autotechnische handboek? Ah kom, ken je vast wel. Heb zelf een momentsleutel gekocht voor ¤25,-. Kreng werkt goed, maar is idd alleen aan de grootte kant.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:14 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
kluwer? nja, aanhaalmomenten heb je niets aan zonder een momentsleutelkrengen zijn duur en vaak ook wat te groot
![]()
Jep diequote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef sybsyb het volgende:
http://www.onlinebouwmark(...)p?product=KNE7AI1218
deze ?
Ja, de aanluiting is dicht maar ik heb nog wat draad over en vroeg me dus af of die draad eigenlijk helemaal gebruikt had moeten worden.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef sybsyb het volgende:
maar maakt niet uit de afsluiting is dicht toch ?
Je hebt het over een anbo koppeling, en de knelringen zijn daarin van kunststof, en niet van rubber.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, de knelring is van rubber.
Wat mij ook opviel was dat voor de (drink)waterleidingen de knelringen allemaal nog van metaal waren en van de CV waren die ringen van kunststof.
Waarom dat dat is weet ik niet.
Dicht is dicht, bij strakker aandraaien heb je dus eerder kans dat je eventueel te ver draait en de ring breekt of de buis vervormt dusdanig dat deze niet meer dicht is.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, de aanluiting is dicht maar ik heb nog wat draad over en vroeg me dus af of die draad eigenlijk helemaal gebruikt had moeten worden.
Oke, dat heb ik gedaan en de ringen die er inzitten was de onderste ringquote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:49 schreef klipper het volgende:
[..]
Dicht is dicht, bij strakker aandraaien heb je dus eerder kans dat je eventueel te ver draait en de ring breekt of de buis vervormt dusdanig dat deze niet meer dicht is.
Bij een eventuele lekkage of nadruppelen kan je de koppeling altijd nog iets aandraaien, en dat is verstandiger dan hem gelijk zo vast te zetten dat je vervolgens een stuk moet gaan vervangen omdat je hem helemaal niet meer dicht krijgt.
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07226/anboknelringklein.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07226/klelringanbogroot.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |