erg hequote:Op woensdag 13 juni 2007 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Het duurde wel meer dan 30 reacties voordat er iemand langskwam die er echt verstand van heeft.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:13 schreef joeltje het volgende:
Ontluchting van de tank wellicht?
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Te rijk mengsel waardoor de bougie 'nat' wordt?? Kan je controleren door de bougie er uit te draaien als de scooter stilvalt. Normaal gesproken moet de bougie dan een beetje grijzig zijn en in elk geval droog.
Je schrijft dat je de carburateur (carobateur) hebt schoongemaakt. Is daarbij de instelling van de sproeier verlopen? (En als je dat niet weet, dan zou je eigenlijk van de motor moeten afblijven...)
quote:Op zondag 3 juni 2007 21:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Hij verzuipt, neem eens een kleinere sproeier..
quote:Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef mast3r het volgende:
[..]
Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onsteking
begin eens met je bougie, bougiekabel en anders je CDI
quote:Op zondag 10 juni 2007 17:21 schreef junkiesietze het volgende:
bougie is zwart? dan moet je kleinere sproeier
quote:Op zondag 10 juni 2007 17:46 schreef Ridocar het volgende:
Check je luchtfilter. Probeer een stukje zonder filtersponsje te rijden, als dat beter gaat, dan staat 'ie te rijk. sproeiernaald een stukje lager zetten wil ook helpen.
No offense hoor, maar kom opquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:38 schreef fs180 het volgende:
zelfs no1 wist het antwoord... hoop ik
Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHHquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...![]()
Ja, het is een BOOOAAAAAHHHquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHH)
Wanneer je je vlotter leeg trekt, veranderd ook je brandstof-lucht verhouding (die ongeveer 1:14,3 moet zijn) en zou je ongeveer het zelfde effect krijgen als valse lucht, maar dan van korte duur. Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit.
Zie hierboven.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:
p.s.2 Geef eens aan hoe de motor uitvalt, dat zou meer duidelijkheid verschaffen.![]()
'quote:Op maandag 18 juni 2007 15:51 schreef joeltje het volgende:
Als hij in leven blijft door de choke erbij te pakken is het geen verzuipen....
Status nu?
Er zit geen temp metertje op.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:13 schreef Knipkip het volgende:
Warmlopers zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar kijk eens wat een verschil het maakt als je niet die choke erbij pakt... Er zit geen temperatuurmetertje op?
Vreemd dat het bij de vorige eigenaar nooit is voorgekomen dat warmlopen...quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:28 schreef joeltje het volgende:
Warmlopen is m.i. een voorloper van vast lopen, dus blijf lekker dit nog ff doen, dan weet je het vanzelf.....
Zonder dollen, trek je cilinder los, en meet hem na.
Dat is niet waar imho. Wel lijkt het me erg stug dat je telkens een warmloper hebt, dan zou hij inmiddels allang naar de klote moeten zijn. Breng het kreng gewoon naar een garage ofzo.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:37 schreef fs180 het volgende:
het is geen warmloper, na een warmloper kun je niet meteen na 5 min zonder problemen weer rijden en weer opentrekken, dan naait ie gewoon keihard vast
Nee. Jij zegt dat hij meteen vast zou lopen als je er weer op zou stappen. Ik zeg dat hij na een paar maanden telkens een vastloper uiteindelijk wel eens vastgelopen zou zijn. Lastig, analytisch lezen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:37 schreef fs180 het volgende:
jij zegt dat het niet waar is wat ik zeg, en daarna zeg je hetzelfde.. wtf
Hij had toch al eens gepost dat de bougie een beetje nattig was?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:54 schreef fs180 het volgende:
als je na een warmlper er weer op stapt loopt ie ook meteen vast, dat is bij elke brommer die ik ken
ik blijf ook gewoon bij toevoer probleem ja, stukje hierboven had ik een test gepost die je kan doen
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:35 schreef fs180 het volgende:
hoe kan je met je choke meer beninze gevenje geeft alleen mindr lucht
Ik bedoel dat het mengsel meer brandstof bevat dan wanneer de choke niet wordt gebruikt natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:35 schreef fs180 het volgende:
hoe kan je met je choke meer beninze gevenje geeft alleen mindr lucht
TS is er weer.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:14 schreef fs180 het volgende:
tijd voor een slotje denk ik.. ts meld zich al een poosje niet meer..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |