abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50392625
Kijk ook even of je benzineslang niet ergens knelt of geknikt zit.Klinkt heel erg simpel, maar is mij ook eens overkomen.
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
pi_50394483
Het duurde wel meer dan 30 reacties voordat er iemand langskwam die er echt verstand van heeft.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:28:06 #43
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50395101
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Het duurde wel meer dan 30 reacties voordat er iemand langskwam die er echt verstand van heeft.
erg he
pi_50395257
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:13 schreef joeltje het volgende:
Ontluchting van de tank wellicht?
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Te rijk mengsel waardoor de bougie 'nat' wordt?? Kan je controleren door de bougie er uit te draaien als de scooter stilvalt. Normaal gesproken moet de bougie dan een beetje grijzig zijn en in elk geval droog.

Je schrijft dat je de carburateur (carobateur ) hebt schoongemaakt. Is daarbij de instelling van de sproeier verlopen? (En als je dat niet weet, dan zou je eigenlijk van de motor moeten afblijven...)
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Hij verzuipt, neem eens een kleinere sproeier..
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef mast3r het volgende:

[..]

Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onsteking
begin eens met je bougie, bougiekabel en anders je CDI
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:21 schreef junkiesietze het volgende:
bougie is zwart? dan moet je kleinere sproeier
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:46 schreef Ridocar het volgende:
Check je luchtfilter. Probeer een stukje zonder filtersponsje te rijden, als dat beter gaat, dan staat 'ie te rijk. sproeiernaald een stukje lager zetten wil ook helpen.
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
No offense hoor, maar kom op
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:38:49 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50395361
zelfs no1 wist het antwoord... hoop ik
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:09:44 #46
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50396136
Volgens mij zit je distributiekettingspanner in de knoop en komt daarom je vlotterkamer zonder olie te staan. Dit is een resultaat van verkeerde diesel in je gaskabel man. Ik denk dat je hem beter naar de sloop kunt brengen maar ik wil hem ook wel voor twee tientjes overnemen van je, omdat ik met je meeleef.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:36:17 #47
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50396682
maar als ie er nou een paar snlle MaLSsiiEE stickers op plakt? dan gaat het probleem wel weg toch?
pi_50401597
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:38 schreef fs180 het volgende:
zelfs no1 wist het antwoord... hoop ik
Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...
pi_50402427
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:12 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...
Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHH )
Wanneer je je vlotter leeg trekt, veranderd ook je brandstof-lucht verhouding (die ongeveer 1:14,3 moet zijn) en zou je ongeveer het zelfde effect krijgen als valse lucht, maar dan van korte duur. Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit.

p.s. Een benzinefilter is wel wenselijk, zo kan je brandstoftoevoer geblokkeerd worden.
p.s.2 Geef eens aan hoe de motor uitvalt, dat zou meer duidelijkheid verschaffen.

Je kunt je vraag anders ook hier posten; http://www.50cc.nl/forums/

Daar zitten een aantal gasten die al jaren ervaring hebben.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:01:30 #50
154451 joeltje
Oldskooler
pi_50403093
Knipknip; je schrijft "Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit."

Dat klopt, echter, als je zonder benzine komt te staan tijdens het rijden zul je die touren verhoging niet merken. Vandaar dat velen hier waarschijnlijk denken dat het verzuipen is. Ik blijf bij een probleem met aanvoer van de benzine. Zonder filter rijden, kan goed een reden zijn van een verstopping, zeker nu TS schrijft dat er niets meer tussen tank en carb zit, wordt bij mij dat vermoeden alleen maar sterker...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_50403523
Daar heb je gelijk in. Misschien moet topicstarter daar eerst eens iets aan doen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:00:19 #52
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50422597
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHH )
Wanneer je je vlotter leeg trekt, veranderd ook je brandstof-lucht verhouding (die ongeveer 1:14,3 moet zijn) en zou je ongeveer het zelfde effect krijgen als valse lucht, maar dan van korte duur. Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit.
Ja, het is een BOOOAAAAAHHH
Ikke steeds het verder het gas opentrekken of snel de choke erbij pakken, dan kan ik hem nog eventjes in leven houden.
Maar even later slaat ie toch af.
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:
p.s.2 Geef eens aan hoe de motor uitvalt, dat zou meer duidelijkheid verschaffen.
Zie hierboven.

Rijden en dan "MOOOoooohh....." stopt ie....
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:57:07 #53
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50425216
choke verminderd lucht, dus ook soort van totale mengels dus zuiniger
  maandag 18 juni 2007 @ 15:51:12 #54
154451 joeltje
Oldskooler
pi_50580322
Als hij in leven blijft door de choke erbij te pakken is het geen verzuipen....

Status nu?
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  maandag 18 juni 2007 @ 18:34:22 #55
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50585792
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:51 schreef joeltje het volgende:
Als hij in leven blijft door de choke erbij te pakken is het geen verzuipen....

Status nu?
'

Hij blijft dan eventjes in leven..

Status nu is dat er zaterdag dooe de regenvan niets is gebeurd. Dju.

As woensdag weer een kans. Tjezus wat gaat er toch veel vrije tijd zitten in een full time job...

Wordt (zeker) vervolgd en ik hou dit forum op de hoogte.
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:57:07 #56
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50660098
OK, update;

1)
Benz slangetje vervangen door een nieuw, transparant exemplaar.
Benzine filtertje geplaatst in de slang.

* Blijft hetzelfde probleem: hij start en rijd maar na een tijdje / 2 km, 3 km gaat het van:
Moooaaaahhh en hij valt stil.
Ik kan nu zien dat er toch nog benzine in de leiding zit!


2)
Carb opengehad zuiver gemaakt en terug gezet.

* Blijft hetzelfde probleem: hij start en rijd maar na een tijdje / 2 km, 3 km gaat het van:
Moooaaaahhh en hij valt stil.
Vraag is; komt de benzine die ik zie ook in de carb terecht? Moet toch wel he?


3)
Bougie vervangen.

* Blijft hetzelfde probleem: hij start en rijd maar na een tijdje / 2 km, 3 km gaat het van:
Moooaaaahhh en hij valt stil.


Toen was de vrije tijd op...
Volgende stap is naar de scooterboer en wat sproeiertjes kopen.
En dan daarmee maar expirimenteren.


Of weet er iemand iets beters?


Thanks in advance,
LPC
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
  woensdag 20 juni 2007 @ 19:08:36 #57
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50662309
wat als je nou je benzine afsluit als ie stilvat? en dan even wacht en weer start, start ie dan niet, dan ligt het aan je vlottert
pi_50674851
Warmlopers zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar kijk eens wat een verschil het maakt als je niet die choke erbij pakt... Er zit geen temperatuurmetertje op?
pi_50681076
Heb je de vlotter hoogte niet verprutst bij het schoonmaken? Lijkt of er wel instroom is, maar niet genoeg..
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:06:12 #60
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50704658
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:13 schreef Knipkip het volgende:
Warmlopers zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar kijk eens wat een verschil het maakt als je niet die choke erbij pakt... Er zit geen temperatuurmetertje op?
Er zit geen temp metertje op.

Op moment X gaat het van: Moooooaaah
Als ik de choke erbij pak op het moment dat ik merk dat de "Mooooooaaahh" begint kan ik de 'dood' nog eventjes uitstellen.
Maar even daarna valt ie toch stil. :-(

Hoe kom ik erachter dat het euvel wordt veroorzaakt door Warmlopen??
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
pi_50705632
Warmlopen is m.i. een voorloper van vast lopen, dus blijf lekker dit nog ff doen, dan weet je het vanzelf.....

Zonder dollen, trek je cilinder los, en meet hem na.
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:01:13 #62
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50755491
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:28 schreef joeltje het volgende:
Warmlopen is m.i. een voorloper van vast lopen, dus blijf lekker dit nog ff doen, dan weet je het vanzelf.....

Zonder dollen, trek je cilinder los, en meet hem na.
Vreemd dat het bij de vorige eigenaar nooit is voorgekomen dat warmlopen...
De scooter heeft het schijnbaar sinds mijn 'opknapbeurt'

Ik kan de cilinder los maken maar wat moet ik meten en wat zijn de waardes die het te meten gedeelte moeten zijn?

LPC de Noob :-(
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
  zaterdag 23 juni 2007 @ 15:37:00 #63
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50760236
het is geen warmloper, na een warmloper kun je niet meteen na 5 min zonder problemen weer rijden en weer opentrekken, dan naait ie gewoon keihard vast
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:49:51 #64
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50768831
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:37 schreef fs180 het volgende:
het is geen warmloper, na een warmloper kun je niet meteen na 5 min zonder problemen weer rijden en weer opentrekken, dan naait ie gewoon keihard vast
Dat is niet waar imho. Wel lijkt het me erg stug dat je telkens een warmloper hebt, dan zou hij inmiddels allang naar de klote moeten zijn. Breng het kreng gewoon naar een garage ofzo.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:37:51 #65
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50772413
jij zegt dat het niet waar is wat ik zeg, en daarna zeg je hetzelfde.. wtf
  zondag 24 juni 2007 @ 15:54:20 #66
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50789213
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:37 schreef fs180 het volgende:
jij zegt dat het niet waar is wat ik zeg, en daarna zeg je hetzelfde.. wtf
Nee. Jij zegt dat hij meteen vast zou lopen als je er weer op zou stappen. Ik zeg dat hij na een paar maanden telkens een vastloper uiteindelijk wel eens vastgelopen zou zijn. Lastig, analytisch lezen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 25 juni 2007 @ 09:03:08 #67
154451 joeltje
Oldskooler
pi_50810663
Er wordt nu drie keer gezegd dat het geen warmloper(s) wa(s)(ren), want dan was hij al vast gelopen. Dus wat is het dan wel? Ik blijf bij een benzine toevoer. Dus of de toevoer de vlotters in, of een foutief afgestelde vlotter hoogte...

Kun je nergens een werkend setje carbs vinden? kun je testen...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  maandag 25 juni 2007 @ 11:54:08 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50815291
als je na een warmlper er weer op stapt loopt ie ook meteen vast, dat is bij elke brommer die ik ken

ik blijf ook gewoon bij toevoer probleem ja, stukje hierboven had ik een test gepost die je kan doen
pi_50846806
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:54 schreef fs180 het volgende:
als je na een warmlper er weer op stapt loopt ie ook meteen vast, dat is bij elke brommer die ik ken

ik blijf ook gewoon bij toevoer probleem ja, stukje hierboven had ik een test gepost die je kan doen
Hij had toch al eens gepost dat de bougie een beetje nattig was?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:00:04 #70
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50852752
de verhouding veranderd dus kan best ja

misschien condensator ofzo dood, maar lijkt me sterkt, bij puch heb je dat namelijk, valt ie uit als de condensator warm word
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:54:00 #71
154451 joeltje
Oldskooler
pi_50854502
Maar daar heeft het niets mee te maken, aangezien hij een dag stationair kan draaien... dan wordt'ie ook heet...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_50854912
Als hij de choke erbij pakt, dan stelt hij het uitvallen nog even uit -> Mengsel is dus gewoon te arm. Checken op valse lucht na je "opknapbeurt" ? Dat kan wel de oorzaak zijn namelijk.

Over dat warmlopen. Op een ritje naar huis heb ik eens 3 warmlopers gehad. Gewoon even wachten en weer een klein stukje rijden, tot ik thuis was . Door een fout van dealer was de olietoevoer afgeknepen, maar echt vastklappen deed hij niet. Cilinder was wel over de huizen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_50960726
Wat ook nog kan is dat je vlotternaald te hoog staat. Dan kun je dat pinnetje die tegen de naald druk een beetje 'plooien' om hem wat lager te zetten.
Als die naald te hoog staat stroomt namelijk de benzine te langzaam door je carburateur. Dan kan ie wel stationairlopen, maar trekt ie niet genoeg brandstof door bij wat hogere toeren. Je trekt de boel dan leeg. Met je choke kun je dan heel even wat meer brandstof toevoeren, maar dat duurt maar kort. Leeg is leeg.
Kijk er eens naar. Ik hoop dat je probleem dan opgelost is.

Edit: toch wijst die zwarte bougie op een verkeerde mengverhouding natuurlijk, dus daar zou ik ook wat aan doen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:35:19 #74
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50964405
hoe kan je met je choke meer beninze geven je geeft alleen mindr lucht
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:54:23 #75
154451 joeltje
Oldskooler
pi_50965062
Dus in het mengsel relatief meer benzine, dat wordt bedoeld dunkt me...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:14:08 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_50965820
tijd voor een slotje denk ik.. ts meld zich al een poosje niet meer..
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:48:48 #77
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50967084
eensch....

Hij heeft hem gefixt en tijdens de proefrit aangereden.
pi_50976735
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:35 schreef fs180 het volgende:
hoe kan je met je choke meer beninze geven je geeft alleen mindr lucht
dat klopt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_51041946
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:35 schreef fs180 het volgende:
hoe kan je met je choke meer beninze geven je geeft alleen mindr lucht
Ik bedoel dat het mengsel meer brandstof bevat dan wanneer de choke niet wordt gebruikt natuurlijk.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:36:18 #80
113875 LPC
Stratego Freak
pi_51146846
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:14 schreef fs180 het volgende:
tijd voor een slotje denk ik.. ts meld zich al een poosje niet meer..
TS is er weer.

Hij zat even in 't buitenland en kom due niet meer expirimenteren.

Groeten van de Bajaj rijder die weer aan sleutelen kan gaan denken.
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')