Ja, sorry hoor, maar nou reken je Nederland af op Wilders. Beetje generaliserend, vind je ook niet? Dat Wilders over dubbele paspoorten valt en moord en brand schreeuwt, wil niet zeggen dat de rest van Nederland het daarmee eens is.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Nu Nederland nog. Alleen heb je dan Wilders die moord en brand schreeuwt over dat tweede paspoort.... (Hint: in de Amerikaanse congress (house en senate) zitten een aantal Latino's met twee paspoorten, en zelfs de Minister of Defense een paar jaar terug (Cohen) en de Secratary of State (Allbright) hadden twee paspoorten.)
En niemand die zich er druk om maakte..... in Nederland loopt Wilders rood aan als een tweedekamerlid nog een tweede paspoort heeft.
Wat betreft een niet-witte president, je hebt er wel gelijk in, maar dat gaat nog wel een keer veranderen. Ik denk dat de VS in ieder geval eerder een latino of een zwarte als president heeft dan dat er in Nederland een Nederlander van Marokkaanse afkomst premier zal worden.
Klopt, maar de hele dubbele paspoort vraag is wel een "hot issue" momenteel, en hier op FOK! zijn er ook al talloze topics over geweest. In de meeste landen in de EU is het ook geen probleem, alleen in Belgie (waar ze nu de dubbele nationaliteit weer toestaan sinds kort), Nederland en Denemarken is het op een of andere manier nog een "probleem".quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:14 schreef wonderer het volgende:
Ja, sorry hoor, maar nou reken je Nederland af op Wilders. Beetje generaliserend, vind je ook niet? Dat Wilders over dubbele paspoorten valt en moord en brand schreeuwt, wil niet zeggen dat de rest van Nederland het daarmee eens is.
Ben je wel eens in East L.A. geweest, of Compton? Of in Detroit?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik moet wel lachen hoor maartena. Nederland en de VS, die problematiek ligt zo verschillend. Is een groot deel van de Latino's/Zwarten/Moslims zeer agressief t.o.v. de blanke Amerikanen?
Ik gaf het ook al een beetje aan met de immigratie van mijn Amerikaanse vrouw naar Nederland, en mijn immigratie naar de VS. Zij kreeg van de IND te horen alle dingen die ze NIET MAG doen, en alle dingen die ze MOET doen om haar verblijfsvergunning te houden. Ikzelf werd met bedreigende toon toegesproken dat als ze een uitkering zou aanvragen, dat ik als financieel verantwoordelijke een boete zou krijgen van destijds Hfl. 10,000. De hele sfeer was grimmig, niet echt verwelkomend. Toen ze Nederlander wilde worden kregen we een vrouwtje die ontdekte dat wij 3 weken lang niet bij elkaar woonden. Waarom? Omdat ik bij onze verhuizing van A naar B binnen dezelfde stad mijn vrouw niet mocht overschrijven, dat moest ze zelf komen doen, en daar hadden we pas 3 weken later tijd voor, omdat ze maar 1 avond per week open zijn, en we in die tijd allebei werkten. Ze kon de aanvraag niet accepteren door het drie weken verschil (je moet aantonen dat je 3 jaar onafgebroken samenwoont) en - doe even je ogen dicht en stel je dit voor - tikte met haar lange wijsvinger naar beneden wijzend op het bureau en zei "regels zijn regels! regels zijn regels!". Wederom grimmig en onvriendelijk, terwijl we - waar we ZELF achter moesten komen - met een simpel bewijsje van de bank dat onze bankrekening op dezelfde dag was overgezet de aanvraag gewoon konden indienen......quote:We staan in Nederland gewoon teveel toe, denk ik. Ik zie Nederland als een slechte ouder op dit moment. Soms zie je wel eens kinderen lopen die hun ouders tot het uiterste tergen en dan denk ik: "Geef dat pokkekind gewoon een draai om z'n oren, zodat 't leert wat goed en wat fout is." Wij laten gewoon maar over ons heen lopen en er is geen respect voor de 'ouders' meer. Idem dito is er vanuit de ouders een bepaalde tendens om het kind niet meer als 'eigen kind' te zien. Het zijn een soort foute bastaardkinderen geworden en daar wordt 'het kind' weer negatiever van, waarna Nederland weer negatiever wordt. Het is gewoon een spiraal, waaraan we niet meer kunnen ontsnappen.
Ik zie het somber in, ja.
Mwoh, de Amerikaanse televisie barst ook van de (de een nog dommer dan de andere) reality TV programma's hoor....quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
P.s. Dat programma's als De Gouden Kooi en Big Brother het hier zo goed doen, lijkt mij voldoende bewijs voor de algehele verloedering van Nederland.
In Nederland lijkt er inderdaad weinig ruimte te zijn voor een alternatief. Klompen dragen, Nederlands spreken, Boerenkool vreten (analogieën natuurlijk)..... of ga maar weer weg.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:07 schreef desiredbard het volgende:
Als imigrant heb je te assimileren
Maar acceptatie begint bij de poging van de vreemdeling te assimileren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:10 schreef maartena het volgende:
[..]
In Nederland lijkt er inderdaad weinig ruimte te zijn voor een alternatief. Klompen dragen, Nederlands spreken, Boerenkool vreten (analogieën natuurlijk)..... of ga maar weer weg.![]()
Dit is natuurlijk niet zo, maar de algemene tendens begint toch steeds meer die richting op te gaan.....
Alleen kun je nog zo je best doen..... maar als de autochtone bevolking je blijft behandelen als tweederangs burgers, dan krijg je op een gegeven moment problemen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:18 schreef desiredbard het volgende:
Maar acceptatie begint bij de poging van de vreemdeling te assimileren.
Je kiest om naar een gastland te gan .... en daar heb je je aan te passen en respect voor de autochtone bevolking te tonen.... dat niet doen heeft uiteindelijk consequenties.
Kip of 't ei verhaal, hè...quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Alleen kun je nog zo je best doen..... maar als de autochtone bevolking je blijft behandelen als tweederangs burgers, dan krijg je op een gegeven moment problemen.
De problemen die in Nederland spelen met immigranten zijn net zoveel de schuld van de Nederlanders zelf als die van de immigranten.
Dan heb je het wel over gepensioneerden. Die staan niet echt in de bloei van hun leven, zeg maar.quote:Overigens zijn Nederlanders ook niet bijzonder goed met het aanpassen aan andere bevolkingen..... Kijk maar eens naar al die pensionada's die in Spanje echt alleen maar omgaan met andere Nederlanders, maar een paar woordjes Spaans spreken, en zich vertoeven in Nederlandse restaurants en clubs, en in wijken wonen waar veel Nederlanders wonen.
Nee klopt, maar het geeft wel aan dat ook westerse emigranten zich lang niet altijd aanpassen aan het nieuwe thuisland. Het is niet iets wat uniek is voor niet-westerse emigranten die naar onze kant komen. Kijk maar eens naar de Engelse enclaves in Zimbabwe en Nigeria bijvoorbeeld (alhoewel in de eerste de Engelse boeren massaal het land werd afgepakt een jaar of 3 geleden).quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan heb je het wel over gepensioneerden. Die staan niet echt in de bloei van hun leven, zeg maar.![]()
Ik las dat je in Gouda woont. Nu begrijp ik je frustratie ...quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, in Nederland wordt je ook heel duidelijk voor een bepaald blok gezet. Alleen dat werkt ook beide kanten op. Als ik bijvoorbeeld zie dat Marokkanen met vlaggen en dergelijke rondrennen en door het volkslied gaan fluiten, dan wil ik als Nederlander ook door het Marokkaanse volkslied kunnen fluiten en met Nederlandse vlaggen kunnen rennen. Alleen wordt je dan gelijk als racistische nationalist neergezet...
Er is gewoon al teveel actie - reactie geweest. Ik vergelijk het wel eens met pubers die telkens de schuld maar weer bij anderen leggen en nooit als eerste water bij de wijn willen doen. Wat misschien ook fout is gegaan is dat we eerst te lief zijn geweest. En als je eenmaal te lief bent geweest komt het harder aan om strenger te worden. Als we eerst streng waren geweest en langzaam wat minder streng, komt dat heel anders over. Terwijl je uiteindelijk op hetzelfde eindpunt uitkomt.
P.s. Ben het wel eens met DesiredBand.
De immigrant kiest ervoor om ergens te wonen en is bereid daar moeite in te steken. Kijk, ik wil wel graag naar China en daarom ben ik nu al begonnen met Chinees leren. Jij, maartena, hebt Engels geleerd, je kent bepaalde gedragsregels en je schopt niet tegen het systeem aan.
Een bijkomend probleem is nu misschien dat veel Marokkaanse probleemjongeren hier wel geboren zijn en dus op de een of andere manier die verantwoordelijkheid niet voelen. De ouders zijn niet goed genoeg geïntegreerd en de kinderen voelen geen verantwoordelijkheid om verder te integreren dan de ouders. Al met al begint het gewoon bij de opvoeding en dan helpt het niet dat er vanuit de islam bepaalde dingen worden geroepen over niet-gelovigen. Als ik elke dag hoor dat Belgen het kwaad van de wereld zijn, dan zal ik hen op een gegeven moment ook zo zien.
Daarnaast werkt een groot deel zichzelf in de probleem door vroegtijdig de school te verlaten. Dan komt het gewoon ontzettend kut over als ze zeggen dat ze gedemoniseerd worden en daarom maar gaan stelen.
Ook ben ik nu waarschijnlijk al aan het discrimineren volgens bepaalde mensen omdat ik 'ze' zeg. Met 'ze' bedoel ik uiteraard de herrieschoppers, niet de puike gasten die gewoon leren en werken.
Het gaat er ook niet om dat je met open armen moet gaan staan, het gaat er om dat ALS je als Nederland ervoor kiest om immigranten toe te laten, dat dat best een stuk vriendelijker kan. Lees de posting over mijn ervaringen met de IND nog eensquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:28 schreef ChRoNiC het volgende:
Waarom zou je trouwens in godsnaam vriendelijk verwelkomt moeten worden als immigrant in Nederland? Ik snap niet waarom je een stelletje opportunisten hartelijk zou moeten verwelkomen, dat gaat er bij mij echt niet in.
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind. Ik vind dat je al veel te makkelijk het land binnenkomt hier.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat je met open armen moet gaan staan, het gaat er om dat ALS je als Nederland ervoor kiest om immigranten toe te laten, dat dat best een stuk vriendelijker kan. Lees de posting over mijn ervaringen met de IND nog eens
@ Maartena...linkje?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind. Ik vind dat je al veel te makkelijk het land binnenkomt hier.
http://www.ind.nlquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:52 schreef desiredbard het volgende:
@ Maartena...linkje?
Jij vindt dat onbeschoft behandelen van mij en mijn vrouw "geen slechte zaak"? Ik heb het helemaal niet over de regels, dat vind ik allemaal prima. Ik heb het over de manier waarop wij behandeld werden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind.
Wat voor consequenties denk je aan, in het achterhoofd houdende dat de meesten al 100% Nederlander zijn voor de wet?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:18 schreef desiredbard het volgende:
dat niet doen heeft uiteindelijk consequenties.
Simpel, als je mensen binnen laat moet je er achter zijn en met open armen ontvangen. En wat maartena zei als het in de USA het er vriendelijk aan toe gaat waarom niet in Nederland? Verwelkom heten mag toch dat je daar met je lover kan wonen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind. Ik vind dat je al veel te makkelijk het land binnenkomt hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |