abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:14:53 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50178644
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Nu Nederland nog. Alleen heb je dan Wilders die moord en brand schreeuwt over dat tweede paspoort.... (Hint: in de Amerikaanse congress (house en senate) zitten een aantal Latino's met twee paspoorten, en zelfs de Minister of Defense een paar jaar terug (Cohen) en de Secratary of State (Allbright) hadden twee paspoorten.)

En niemand die zich er druk om maakte..... in Nederland loopt Wilders rood aan als een tweedekamerlid nog een tweede paspoort heeft.

Wat betreft een niet-witte president, je hebt er wel gelijk in, maar dat gaat nog wel een keer veranderen. Ik denk dat de VS in ieder geval eerder een latino of een zwarte als president heeft dan dat er in Nederland een Nederlander van Marokkaanse afkomst premier zal worden.
Ja, sorry hoor, maar nou reken je Nederland af op Wilders. Beetje generaliserend, vind je ook niet? Dat Wilders over dubbele paspoorten valt en moord en brand schreeuwt, wil niet zeggen dat de rest van Nederland het daarmee eens is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:27:29 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50179184
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:14 schreef wonderer het volgende:
Ja, sorry hoor, maar nou reken je Nederland af op Wilders. Beetje generaliserend, vind je ook niet? Dat Wilders over dubbele paspoorten valt en moord en brand schreeuwt, wil niet zeggen dat de rest van Nederland het daarmee eens is.
Klopt, maar de hele dubbele paspoort vraag is wel een "hot issue" momenteel, en hier op FOK! zijn er ook al talloze topics over geweest. In de meeste landen in de EU is het ook geen probleem, alleen in Belgie (waar ze nu de dubbele nationaliteit weer toestaan sinds kort), Nederland en Denemarken is het op een of andere manier nog een "probleem".

Ik hoor ook genoeg mensen schreeuwen die niet willen dat Marokkanen twee paspoorten hebben, maar het dan weer niet erg vinden dat ik als Nederlander ook een Amerikaans paspoort heb.

Ik snap ook niet waarom eigenlijk..... De rest van de EU doet er ook niet moeilijk over, en zelfs de Franse president Sarkozy heeft officieel nog de Hongaarse nationaliteit, hij heeft alleen al 30 jaar lang geen Hongaars paspoort meer (of zoiets dergelijks).

Zal ook wel weer met de Islam te maken hebben denk ik dan.....Een Islamiet met een Nederlands en Marokkaans paspoort in de Tweede kamer? Brrrr dat is ENG!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:30:05 #103
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50179293
Volgens mij overdrijf je een beetje, maar okee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50180052
Ik moet wel lachen hoor maartena. Nederland en de VS, die problematiek ligt zo verschillend. Is een groot deel van de Latino's/Zwarten/Moslims zeer agressief t.o.v. de blanke Amerikanen? In Nederland zijn de Nederlanders 'kankerkaaskoppen' en vice versa zijn alle Marokkanen 'kutmarokkanen'.

We staan in Nederland gewoon teveel toe, denk ik. Ik zie Nederland als een slechte ouder op dit moment. Soms zie je wel eens kinderen lopen die hun ouders tot het uiterste tergen en dan denk ik: "Geef dat pokkekind gewoon een draai om z'n oren, zodat 't leert wat goed en wat fout is." Wij laten gewoon maar over ons heen lopen en er is geen respect voor de 'ouders' meer. Idem dito is er vanuit de ouders een bepaalde tendens om het kind niet meer als 'eigen kind' te zien. Het zijn een soort foute bastaardkinderen geworden en daar wordt 'het kind' weer negatiever van, waarna Nederland weer negatiever wordt. Het is gewoon een spiraal, waaraan we niet meer kunnen ontsnappen. De enige manier om dit te stoppen is een keiharde heropvoeding van de bevolking, schelden met dingen als kankerhollander en kutmarokkaan moet verboden worden.

Ik zie het somber in, ja. De gemiddelde inwoner van Nederland heeft het inlevingsvermogen van een gecastreerde waterhoen, dus de kans dat het goedkomt, is zo goed als nihil.

P.s. Dat programma's als De Gouden Kooi en Big Brother het hier zo goed doen, lijkt mij voldoende bewijs voor de algehele verloedering van Nederland.

[ Bericht 14% gewijzigd door SuperHarregarre op 06-06-2007 21:50:52 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:06:40 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50181070
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik moet wel lachen hoor maartena. Nederland en de VS, die problematiek ligt zo verschillend. Is een groot deel van de Latino's/Zwarten/Moslims zeer agressief t.o.v. de blanke Amerikanen?
Ben je wel eens in East L.A. geweest, of Compton? Of in Detroit?

Problemen zijn er altijd wel geweest, kijk maar eens terug naar de rassenrellen in 1994 waar in totaal 56 doden zijn gevallen. Maar de algemene tendens is toch dat iedereen gelijk behandeld dient te worden.
quote:
We staan in Nederland gewoon teveel toe, denk ik. Ik zie Nederland als een slechte ouder op dit moment. Soms zie je wel eens kinderen lopen die hun ouders tot het uiterste tergen en dan denk ik: "Geef dat pokkekind gewoon een draai om z'n oren, zodat 't leert wat goed en wat fout is." Wij laten gewoon maar over ons heen lopen en er is geen respect voor de 'ouders' meer. Idem dito is er vanuit de ouders een bepaalde tendens om het kind niet meer als 'eigen kind' te zien. Het zijn een soort foute bastaardkinderen geworden en daar wordt 'het kind' weer negatiever van, waarna Nederland weer negatiever wordt. Het is gewoon een spiraal, waaraan we niet meer kunnen ontsnappen.

Ik zie het somber in, ja.
Ik gaf het ook al een beetje aan met de immigratie van mijn Amerikaanse vrouw naar Nederland, en mijn immigratie naar de VS. Zij kreeg van de IND te horen alle dingen die ze NIET MAG doen, en alle dingen die ze MOET doen om haar verblijfsvergunning te houden. Ikzelf werd met bedreigende toon toegesproken dat als ze een uitkering zou aanvragen, dat ik als financieel verantwoordelijke een boete zou krijgen van destijds Hfl. 10,000. De hele sfeer was grimmig, niet echt verwelkomend. Toen ze Nederlander wilde worden kregen we een vrouwtje die ontdekte dat wij 3 weken lang niet bij elkaar woonden. Waarom? Omdat ik bij onze verhuizing van A naar B binnen dezelfde stad mijn vrouw niet mocht overschrijven, dat moest ze zelf komen doen, en daar hadden we pas 3 weken later tijd voor, omdat ze maar 1 avond per week open zijn, en we in die tijd allebei werkten. Ze kon de aanvraag niet accepteren door het drie weken verschil (je moet aantonen dat je 3 jaar onafgebroken samenwoont) en - doe even je ogen dicht en stel je dit voor - tikte met haar lange wijsvinger naar beneden wijzend op het bureau en zei "regels zijn regels! regels zijn regels!". Wederom grimmig en onvriendelijk, terwijl we - waar we ZELF achter moesten komen - met een simpel bewijsje van de bank dat onze bankrekening op dezelfde dag was overgezet de aanvraag gewoon konden indienen......

Ik kreeg van de INS op het vliegveld LAX te horen wat mijn mogelijkheden nu waren als burger, en waar ik terecht kon voor hulp, wat de volgende stappen waren, een lijst met adressen waar ik mijn SSN kon aanvragen, en dat ik binnen afzienbare tijd een welkomspakket met greencard kon verwachten. Niet dat dat welkomspakket zoveel voorstelde trouwens, niet meer dan een briefje met "Welcome to the United States", mijn officiele green card, en wat foldertjes voor hulp en contact gegevens etc. Maar de hele procedure deed gewoon veel vriendelijker aan. Toen ik staatsburger werd en mijn interviews deed kreeg ik echt het gevoel welkom te zijn als nieuwe staatsburger, en de hele ceremonie om het staatsburgerschap heen bevestigd dat ook. (Ze hebben in Nederland ook een ceremonie tegenwoordig, dat weet ik. Maar mijn vrouw kreeg alleen maar een brief met "u bent nu nederlander".) Ik mist ook wat papieren bij het eerste interview, maar in plaats van met een wijsvingertje "regels zijn regels" te roepen en het zelf maar uit te zoeken kreeg ik netjes een formulier mee, met daarop aangevinkt de twee papieren die ik miste, en dat ik deze persoonlijk naar haar kon sturen en dat daarna de boel afgehandeld zou worden. En haar telefoonnummer, zodat we konden bellen met vragen.

Gewoon het hele verschil, de manier waarop ZIJ in Nederland werd behandeld door de immigratiediensten, en de manier waarop IK behandeld werd in de VS door de INS..... Het leek in Nederland soms wel alsof we als criminelen behandeld werden. En dan nam ik nog een blanke Amerikaanse mee.....

En natuurlijk, de INS en IND zijn allebei vrij bureacratisch natuurlijk, en zaken duren soms erg lang.... maar ik kreeg in de VS hier nergens de betuttelende woorden van wat ik allemaal NIET MAG en MOET doen zoals in Nederland.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50181098
De gemiddelde Nederlander hoeft geen inlevingsvermogen te hebben tenzij ze nij de IND werken.
Als imigrant heb je te assimileren

Ben het volkomen eens met PSje
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:07:44 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50181117
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
P.s. Dat programma's als De Gouden Kooi en Big Brother het hier zo goed doen, lijkt mij voldoende bewijs voor de algehele verloedering van Nederland.
Mwoh, de Amerikaanse televisie barst ook van de (de een nog dommer dan de andere) reality TV programma's hoor....
-
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:10:04 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50181247
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:07 schreef desiredbard het volgende:
Als imigrant heb je te assimileren
In Nederland lijkt er inderdaad weinig ruimte te zijn voor een alternatief. Klompen dragen, Nederlands spreken, Boerenkool vreten (analogieën natuurlijk)..... of ga maar weer weg.

Dit is natuurlijk niet zo, maar de algemene tendens begint toch steeds meer die richting op te gaan.....
-
pi_50181616
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:10 schreef maartena het volgende:

[..]

In Nederland lijkt er inderdaad weinig ruimte te zijn voor een alternatief. Klompen dragen, Nederlands spreken, Boerenkool vreten (analogieën natuurlijk)..... of ga maar weer weg.

Dit is natuurlijk niet zo, maar de algemene tendens begint toch steeds meer die richting op te gaan.....
Maar acceptatie begint bij de poging van de vreemdeling te assimileren.
Je kiest om naar een gastland te gan .... en daar heb je je aan te passen en respect voor de autochtone bevolking te tonen.... dat niet doen heeft uiteindelijk consequenties.
pi_50181756
Mja, in Nederland wordt je ook heel duidelijk voor een bepaald blok gezet. Alleen dat werkt ook beide kanten op. Als ik bijvoorbeeld zie dat Marokkanen met vlaggen en dergelijke rondrennen en door het volkslied gaan fluiten, dan wil ik als Nederlander ook door het Marokkaanse volkslied kunnen fluiten en met Nederlandse vlaggen kunnen rennen. Alleen wordt je dan gelijk als racistische nationalist neergezet...

Er is gewoon al teveel actie - reactie geweest. Ik vergelijk het wel eens met pubers die telkens de schuld maar weer bij anderen leggen en nooit als eerste water bij de wijn willen doen. Wat misschien ook fout is gegaan is dat we eerst te lief zijn geweest. En als je eenmaal te lief bent geweest komt het harder aan om strenger te worden. Als we eerst streng waren geweest en langzaam wat minder streng, komt dat heel anders over. Terwijl je uiteindelijk op hetzelfde eindpunt uitkomt.

P.s. Ben het wel eens met DesiredBand.

De immigrant kiest ervoor om ergens te wonen en is bereid daar moeite in te steken. Kijk, ik wil wel graag naar China en daarom ben ik nu al begonnen met Chinees leren. Jij, maartena, hebt Engels geleerd, je kent bepaalde gedragsregels en je schopt niet tegen het systeem aan.

Een bijkomend probleem is nu misschien dat veel Marokkaanse probleemjongeren hier wel geboren zijn en dus op de een of andere manier die verantwoordelijkheid niet voelen. De ouders zijn niet goed genoeg geïntegreerd en de kinderen voelen geen verantwoordelijkheid om verder te integreren dan de ouders. Al met al begint het gewoon bij de opvoeding en dan helpt het niet dat er vanuit de islam bepaalde dingen worden geroepen over niet-gelovigen. Als ik elke dag hoor dat Belgen het kwaad van de wereld zijn, dan zal ik hen op een gegeven moment ook zo zien.

Daarnaast werkt een groot deel zichzelf in de probleem door vroegtijdig de school te verlaten. Dan komt het gewoon ontzettend kut over als ze zeggen dat ze gedemoniseerd worden en daarom maar gaan stelen.

Ook ben ik nu waarschijnlijk al aan het discrimineren volgens bepaalde mensen omdat ik 'ze' zeg. Met 'ze' bedoel ik uiteraard de herrieschoppers, niet de puike gasten die gewoon leren en werken.

[ Bericht 42% gewijzigd door SuperHarregarre op 06-06-2007 22:29:31 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:23:58 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50181888
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:18 schreef desiredbard het volgende:
Maar acceptatie begint bij de poging van de vreemdeling te assimileren.
Je kiest om naar een gastland te gan .... en daar heb je je aan te passen en respect voor de autochtone bevolking te tonen.... dat niet doen heeft uiteindelijk consequenties.
Alleen kun je nog zo je best doen..... maar als de autochtone bevolking je blijft behandelen als tweederangs burgers, dan krijg je op een gegeven moment problemen.

De problemen die in Nederland spelen met immigranten zijn net zoveel de schuld van de Nederlanders zelf als die van de immigranten.

Overigens zijn Nederlanders ook niet bijzonder goed met het aanpassen aan andere bevolkingen..... Kijk maar eens naar al die pensionada's die in Spanje echt alleen maar omgaan met andere Nederlanders, maar een paar woordjes Spaans spreken, en zich vertoeven in Nederlandse restaurants en clubs, en in wijken wonen waar veel Nederlanders wonen.
-
pi_50182265
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Alleen kun je nog zo je best doen..... maar als de autochtone bevolking je blijft behandelen als tweederangs burgers, dan krijg je op een gegeven moment problemen.

De problemen die in Nederland spelen met immigranten zijn net zoveel de schuld van de Nederlanders zelf als die van de immigranten.
Kip of 't ei verhaal, hè...

Veel gastarbeiders die kwamen, dachten ook dat ze gewoon weer weg zouden gaan. Dus die wilden ook niet echt een band met Nederland, denk ik. En wij hoefden ook niet zo nodig een band met gastarbeiders. Alleen bleven ze toen en leefden we langs elkaar.
quote:
Overigens zijn Nederlanders ook niet bijzonder goed met het aanpassen aan andere bevolkingen..... Kijk maar eens naar al die pensionada's die in Spanje echt alleen maar omgaan met andere Nederlanders, maar een paar woordjes Spaans spreken, en zich vertoeven in Nederlandse restaurants en clubs, en in wijken wonen waar veel Nederlanders wonen.
Dan heb je het wel over gepensioneerden. Die staan niet echt in de bloei van hun leven, zeg maar.
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:05:23 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50183796
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan heb je het wel over gepensioneerden. Die staan niet echt in de bloei van hun leven, zeg maar.
Nee klopt, maar het geeft wel aan dat ook westerse emigranten zich lang niet altijd aanpassen aan het nieuwe thuisland. Het is niet iets wat uniek is voor niet-westerse emigranten die naar onze kant komen. Kijk maar eens naar de Engelse enclaves in Zimbabwe en Nigeria bijvoorbeeld (alhoewel in de eerste de Engelse boeren massaal het land werd afgepakt een jaar of 3 geleden).

Eigenlijk zou je Zuid Afrika ook als goed voorbeeld kunnen noemen, waar slechts 12% van de bevolking blank is, maar er wel een behoorlijk verwesterde cultuur heerst die meegenomen is door de Nederlanders en de Britten.

In de VS zie je het ook nog terug, in Chicago heb je complete wijken die alleen maar in het Pools zijn, met Poolse winkels, Poolse priesters die in het Pools preken, en zelfs Poolse straatnamen. En dat verhaal gaat ook op voor de diverse Chinatowns, voor Grieken aan de oostkust, Italianen aan de oostkust, etc..... dit zijn voornamelijk immigranten uit de jaren 20 en 30, toen de Amerikaanse cultuur al een grondvest was, en men toch niet de oude cultuur wilde opgeven.

Het niet aanpassen aan je nieuwe thuisland, en het behouden van oude gewoonten, talen, en religie is niet iets nieuws, en doen we al eeuwenlang. Het is dan ook een illusie om te denken dat Marokkanen zich opeens wel magisch helemaal Nederlands kunnen worden, het duurt alleen nog eventjes voordat men dat in Nederland ook echt doorheeft, en toch maar de multicultuur gaan accepteren.... Er zit eigenlijk weinig anders op ben ik bang.
-
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:26:07 #114
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_50184631
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, in Nederland wordt je ook heel duidelijk voor een bepaald blok gezet. Alleen dat werkt ook beide kanten op. Als ik bijvoorbeeld zie dat Marokkanen met vlaggen en dergelijke rondrennen en door het volkslied gaan fluiten, dan wil ik als Nederlander ook door het Marokkaanse volkslied kunnen fluiten en met Nederlandse vlaggen kunnen rennen. Alleen wordt je dan gelijk als racistische nationalist neergezet...

Er is gewoon al teveel actie - reactie geweest. Ik vergelijk het wel eens met pubers die telkens de schuld maar weer bij anderen leggen en nooit als eerste water bij de wijn willen doen. Wat misschien ook fout is gegaan is dat we eerst te lief zijn geweest. En als je eenmaal te lief bent geweest komt het harder aan om strenger te worden. Als we eerst streng waren geweest en langzaam wat minder streng, komt dat heel anders over. Terwijl je uiteindelijk op hetzelfde eindpunt uitkomt.

P.s. Ben het wel eens met DesiredBand.

De immigrant kiest ervoor om ergens te wonen en is bereid daar moeite in te steken. Kijk, ik wil wel graag naar China en daarom ben ik nu al begonnen met Chinees leren. Jij, maartena, hebt Engels geleerd, je kent bepaalde gedragsregels en je schopt niet tegen het systeem aan.

Een bijkomend probleem is nu misschien dat veel Marokkaanse probleemjongeren hier wel geboren zijn en dus op de een of andere manier die verantwoordelijkheid niet voelen. De ouders zijn niet goed genoeg geïntegreerd en de kinderen voelen geen verantwoordelijkheid om verder te integreren dan de ouders. Al met al begint het gewoon bij de opvoeding en dan helpt het niet dat er vanuit de islam bepaalde dingen worden geroepen over niet-gelovigen. Als ik elke dag hoor dat Belgen het kwaad van de wereld zijn, dan zal ik hen op een gegeven moment ook zo zien.

Daarnaast werkt een groot deel zichzelf in de probleem door vroegtijdig de school te verlaten. Dan komt het gewoon ontzettend kut over als ze zeggen dat ze gedemoniseerd worden en daarom maar gaan stelen.

Ook ben ik nu waarschijnlijk al aan het discrimineren volgens bepaalde mensen omdat ik 'ze' zeg. Met 'ze' bedoel ik uiteraard de herrieschoppers, niet de puike gasten die gewoon leren en werken.
Ik las dat je in Gouda woont. Nu begrijp ik je frustratie ...
Before all else, be armed.
pi_50184729
Waarom zou je trouwens in godsnaam vriendelijk verwelkomt moeten worden als immigrant in Nederland? Ik snap niet waarom je een stelletje opportunisten hartelijk zou moeten verwelkomen, dat gaat er bij mij echt niet in.

Ik denk dat hier op den duur ook een dergelijke cultuur als in de VS ontstaat waar men toch behoorlijk gescheiden leeft en waar iedereen zn eigen ding doet in zijn eigen wijk. Dat zie je ook bijvoorbeeld in Zuid-Afrika wat maartena al zei.

[ Bericht 36% gewijzigd door ChRoNiC op 06-06-2007 23:40:28 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:43:33 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50185235
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:28 schreef ChRoNiC het volgende:
Waarom zou je trouwens in godsnaam vriendelijk verwelkomt moeten worden als immigrant in Nederland? Ik snap niet waarom je een stelletje opportunisten hartelijk zou moeten verwelkomen, dat gaat er bij mij echt niet in.
Het gaat er ook niet om dat je met open armen moet gaan staan, het gaat er om dat ALS je als Nederland ervoor kiest om immigranten toe te laten, dat dat best een stuk vriendelijker kan. Lees de posting over mijn ervaringen met de IND nog eens
-
pi_50185297
[quote]Op woensdag 6 juni 2007 22:23 schreef maartena het volgende:

[..]

[quote]
De generatie gastarbeiders kon wel gewoon meedoen...
De fout die Nederland uitgehald heeft is om kinderen kleinkinderen oma's en tantes over te halen, welk thuis bleven en zich nooit angepast hebben.
[quote]
[/quote
Helemaal 200% met je eens
Ben je op Kreta wordt ik in het Nederlands aangesproken in die klotewinkeltjes.....onbeschoft, dat mijn vrouw destijds nog geen vloeiend Nederlands sprak deed niet terzake.....
De nederlandse verenigingetjes met hun eigen kleine kliekjes.....
Nu ben ik de laatste twee jaar naar de ambasade geweest op koniginnedag (het is een uitje voor de klas van mijn vrouw) maar ik zit liever in de pub een Jameson te drinken <En dat kan ik op koniginnedag in een pub op de Falls Road ... het katholieke gedeelte >

Ik ben Nederlanders zijn niet beter dan Ieren...zeker niet in Ierland..... andersom...misschien
Ik ben dan ook NL en IER

pi_50185424
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om dat je met open armen moet gaan staan, het gaat er om dat ALS je als Nederland ervoor kiest om immigranten toe te laten, dat dat best een stuk vriendelijker kan. Lees de posting over mijn ervaringen met de IND nog eens
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind. Ik vind dat je al veel te makkelijk het land binnenkomt hier.
pi_50185531
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind. Ik vind dat je al veel te makkelijk het land binnenkomt hier.
@ Maartena...linkje?

Voormalige maat van mij probeert met zijn importbruidje ook imigratieregeling te omzeilen...
  donderdag 7 juni 2007 @ 01:06:05 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50187649
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:52 schreef desiredbard het volgende:
@ Maartena...linkje?
http://www.ind.nl
-
  donderdag 7 juni 2007 @ 01:07:40 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50187679
quote:
Ja ik heb je ervaringen met de IND gelezen, hetgeen ik in principe geen slechte zaak vind.
Jij vindt dat onbeschoft behandelen van mij en mijn vrouw "geen slechte zaak"? Ik heb het helemaal niet over de regels, dat vind ik allemaal prima. Ik heb het over de manier waarop wij behandeld werden.
-
  donderdag 7 juni 2007 @ 01:09:06 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50187714
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:18 schreef desiredbard het volgende:
dat niet doen heeft uiteindelijk consequenties.
Wat voor consequenties denk je aan, in het achterhoofd houdende dat de meesten al 100% Nederlander zijn voor de wet?
-
pi_50188043
quote:

[..]

Simpel, als je mensen binnen laat moet je er achter zijn en met open armen ontvangen. En wat maartena zei als het in de USA het er vriendelijk aan toe gaat waarom niet in Nederland? Verwelkom heten mag toch dat je daar met je lover kan wonen.
AFC AJAX
  donderdag 7 juni 2007 @ 01:42:22 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50188172
Laten we eens een andere vraag stellen. Of eigenlijk dezelfde, maar dan met andere informatie....

Als eerste wat feiten:

Zo'n driekwart van de moslims in Nederland zijn intussen Nederlander geworden door naturalisatie, of zijn Nederlander geworden door geboren te worden uit ouders waarvan er minstens 1 al tot Nederlander is genaturaliseerd. In het geval van Antilianen en Surinamers is het 99%, omdat ze vrijwel allemaal als Nederlander zijn geboren.

Dat wetende, blijven de Marokkanen en Turken dus gewoon voor de rest van hun leven, en waarschijnlijk jouw leven, in Nederland wonen. De Nederlandse democratie en grondwet beschermd hun Nederlanderschap, en het afpakken van hun Nederlandse paspoort gaat niet meer, tenzij ze echt hoogverraad of terrorisme plegen.

Gewapend met de informatie dat Marokkanen en Turken NIET uit Nederland zullen verdwijnen (behoudens een fascistisch regime natuurlijk), op welke termijn zou je willen vertrekken uit Nederland? Hoeveel jaar wil jij nog wachten voordat je echt vertrekt om deze reden?
-
  donderdag 7 juni 2007 @ 06:34:55 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_50189491
Hangt er ook een beetje vanaf of er een cultuurverandering plaatsvindt. Het feit dat ze een kleurtje of andere etniciteit hebben is niet zo het probleem. Het probleem is dat de mensen van deze etniciteiten de sociale onderklasse zijn die vaak een bergbewonersmentaliteit hebben. Het juiste antwoord zou dus wat mij betreft zijn wanneer de stad onleefbaar wordt door criminaliteit, intolerantie en een achtergestelde positie van vrouwen. Daar valt niet echt een percentage aan te hangen , stel nou dat de groep wel een verlichting doormaakt en de hogere sociale klassen bereiken, dan kan de stad 80% Marokkaans zijn en ik er verder best blijven wonen. Maar als het blijft zoals het nu is, en de onderklasse alleen maar groter wordt, dan ben ik weg zodra het meer dan de helft wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')